BMW F10 - jakou zvolit motorizaci? Výhody/Nevýhody auta
Napsal: sob 28 črc 12:36
Ahoj,
již pár týdnů, možná i měsíců uvažuji o koupi nového auta a tak mě napadlo, že byste mi mohli pomoci rozluštit pár otázek, přičemž některé z nich budou pro vás určitě dost hloupé, tak se za ně předem omlouvám :lol: . Hlavní favorit je BMW F10 r.v. 2010-2012. Dodnes vlastním Octavii 2 1.9 TDI r.v. 2007 a moje první auto byl Passat 1.9 TDI r.v. 1997. Je mi 24 let a nikdy jsem vlastně jiný motor, než 1.9 TDI neměl (typický Čech :shock: ). Nové auto nekupuji proto, abych si zvyšoval ego a ukazoval "že na to mám", ale v autě trávím hrozně moc času a tak jsem si řekl, že si takové auto jednoduše zasloužím. Budu se v něm cítit mnohem pohodlněji, bezpečněji, a hlavně to bude úplně jiný zážitek z jízdy samotné. V mém věku si rozhodně hypotéku brát ještě nebudu a tak nemám na co šetřit a řekl jsem si že když to auto tak hrozně chci, že do něj půjdu. Denně najedu cca. 50 - 80km s tím, že jednou týdně jezdím na obchodní cesty do Prahy, což je nějakých 280km tam i zpět. A teď k mým otázkám.
1) Vydělávám průměrně od 35 do 45 tisíc měsíčně, mohu si takové auto vzhledem k dražšímu servisu vůbec dovolit? Po zaplacení všeho (počítám i živobytí) mi zbyde přibližně 20 tisíc. Na druhou stranu si říkám, že takové auto si chci koupit i proto, že je to spolehlivý a prémiový vůz, co něco vydrží a né křáp, do kterého budu dávat pořád peníze.
2) Pokud by se měli poměřovat ceny oprav/dílů mé Octavie oproti BMW, jak moc dražší servis je? Ptám se pouze informativně, nikoliv kvůli tomu, abych objednával čínské díly a nechával to vyměňovat Pepu odvedle. Je mi naprosto jasné, že servis bude dražší a narovinu říkám, že auto nechci šidit, ale dopřávat mu servis kdykoliv si o něj řekne, jinak bych si ho nekupoval.
3) Vyplatí se jezdit přímo do autorizovaného servisu BMW? Mám totiž skvělého mechanika, kterému bych svoje nové bávko klidně svěřil. Strýc má F11 2013, dává ho k němu a je spokojený.
4) Jakou zvolit motorizaci? Raději bych asi naftu, než benzin, avšak benzinu se vyloženě nebráním, akorát jsem měl celých 6 let co mám řidíčák vždy naftu. Mým horkým kandidátem je 530 či 525d, je to rozumné? Proč? Proč ne?
5) Mám koukat na počet najetých km? Je problémem koupit takové auto s vyšším nájezdem (dejme tomu 180-220tkm.) ?
6) Kde auto koupit? Strýc kupuje bavoráky zásadně od soukromníků na mobile.de a musím říci, že si vždycky přivezl špičkový kousek ve skvělém stavu, který byl naprosto v pořádku.
7) Mám zvolit automat nebo manuál? Ani jednomu se vyloženě nebráním.
Co říkáte například na tyto inzeráty?
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 76233.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 55964.html
Omlouvám se za takto dlouhý dotaz, kdo bude mít chuť, budu velice rád, za všechny odpovědi.
Díky moc :arrow:
již pár týdnů, možná i měsíců uvažuji o koupi nového auta a tak mě napadlo, že byste mi mohli pomoci rozluštit pár otázek, přičemž některé z nich budou pro vás určitě dost hloupé, tak se za ně předem omlouvám :lol: . Hlavní favorit je BMW F10 r.v. 2010-2012. Dodnes vlastním Octavii 2 1.9 TDI r.v. 2007 a moje první auto byl Passat 1.9 TDI r.v. 1997. Je mi 24 let a nikdy jsem vlastně jiný motor, než 1.9 TDI neměl (typický Čech :shock: ). Nové auto nekupuji proto, abych si zvyšoval ego a ukazoval "že na to mám", ale v autě trávím hrozně moc času a tak jsem si řekl, že si takové auto jednoduše zasloužím. Budu se v něm cítit mnohem pohodlněji, bezpečněji, a hlavně to bude úplně jiný zážitek z jízdy samotné. V mém věku si rozhodně hypotéku brát ještě nebudu a tak nemám na co šetřit a řekl jsem si že když to auto tak hrozně chci, že do něj půjdu. Denně najedu cca. 50 - 80km s tím, že jednou týdně jezdím na obchodní cesty do Prahy, což je nějakých 280km tam i zpět. A teď k mým otázkám.
1) Vydělávám průměrně od 35 do 45 tisíc měsíčně, mohu si takové auto vzhledem k dražšímu servisu vůbec dovolit? Po zaplacení všeho (počítám i živobytí) mi zbyde přibližně 20 tisíc. Na druhou stranu si říkám, že takové auto si chci koupit i proto, že je to spolehlivý a prémiový vůz, co něco vydrží a né křáp, do kterého budu dávat pořád peníze.
2) Pokud by se měli poměřovat ceny oprav/dílů mé Octavie oproti BMW, jak moc dražší servis je? Ptám se pouze informativně, nikoliv kvůli tomu, abych objednával čínské díly a nechával to vyměňovat Pepu odvedle. Je mi naprosto jasné, že servis bude dražší a narovinu říkám, že auto nechci šidit, ale dopřávat mu servis kdykoliv si o něj řekne, jinak bych si ho nekupoval.
3) Vyplatí se jezdit přímo do autorizovaného servisu BMW? Mám totiž skvělého mechanika, kterému bych svoje nové bávko klidně svěřil. Strýc má F11 2013, dává ho k němu a je spokojený.
4) Jakou zvolit motorizaci? Raději bych asi naftu, než benzin, avšak benzinu se vyloženě nebráním, akorát jsem měl celých 6 let co mám řidíčák vždy naftu. Mým horkým kandidátem je 530 či 525d, je to rozumné? Proč? Proč ne?
5) Mám koukat na počet najetých km? Je problémem koupit takové auto s vyšším nájezdem (dejme tomu 180-220tkm.) ?
6) Kde auto koupit? Strýc kupuje bavoráky zásadně od soukromníků na mobile.de a musím říci, že si vždycky přivezl špičkový kousek ve skvělém stavu, který byl naprosto v pořádku.
7) Mám zvolit automat nebo manuál? Ani jednomu se vyloženě nebráním.
Co říkáte například na tyto inzeráty?
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 76233.html
https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-vů ... 55964.html
Omlouvám se za takto dlouhý dotaz, kdo bude mít chuť, budu velice rád, za všechny odpovědi.
Díky moc :arrow: