Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
Slav3k
Autoškolák
Příspěvky: 69
Registrován: pát 07 dub 14:48

Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Příspěvek od Slav3k »

Ahoj!

Momentálně jsem se konečně dostal do bodu, kdy cítím že je na čase učinit první koupi prvního auta v mém životě. Jsem šetřílek, čerstvý absolvent školy, něco našetříno mám, ale rozhodně nemám na rozhazování. Budu často pendlovat za prací do Rakouska, resp. vracet se na víkendy trasa Graz - Brno. Ale také aby to umělo splnit svůj účel na krátkých trasách (takový univerzál velký, ale ne zase aby to byla obří dodávka). Rád bych aby mi moje auto umožnilo jak svést 4 lidi a řidiče pohodlně na dlouhé trasy (často cestuji s kamarády). Když na to přijde, chtěl bych umět vyhodit zadní sedačky a mít obří nákladní prostor na stěhování prakticky čehokoliv a časem bych si také chtěl splnit svůj sen - mít rozebíratelný kamer systém (takovou vložku do kufru) která promění moje auto v minicamper (vzor je toto: http://www.instructables.com/id/The-Mic ... Fat-Berta/). Toto mě hodně namotivovalo na koupi Renaultu Kangoo ... jenže ten se v dobré motorizaci z druhé ruky u nás velmi obtížně shání.

Moje parametry:

- velký nákladní prostor, mít možnost příhodně sklopit zadní sedadla pro rozšíření nákladního prostoru popř. být schopen je poměrně snadno uplně demontovat z auta (dočasně)(často jezdíme s kamarády na hory, obecně vzato hodně cestuji)

- Chtěl bych aby auto mělo dostatečný výkon pro bezpečnou a pohodlnou jízdu (to je velmi subjektivní parametr, obecně vzato jsem zvyklý jezdit spíše s poddimenzovanými auty).

- Líbilo by se mi aby to byl benznák ... třeba 1.6 objem přestavěná (nebo lépe přímo od výrobce) v LPG (věřím že jelikož s tím budu celkem dost lítat, tak by se mi to mohlo vrátit snadno.

- klima, posilovač, možnost střešního nosiče, rádio (stačí mi aby to mělo aux abych mohl pouštět písničky z mobilu)

Prozatím jsem si vyhlídnul ten výše zmíněný Renault Kangoo 1.6 75kw. Co si o tom myslíte? Popř. napadají Vás nějaké alternativy?

Velice děkuji
těším se na fundovanou a kultivovanou diskusi!
s pozdravem
Slávek
Já: Ford Galaxy mkII 2.3 107kw LPG/ben
Otec: Ford focus II r.v. 2006 combi 1.6
Uživatelský avatar
Stepan
Letec
Příspěvky: 5741
Registrován: sob 05 bře 01:27

Re: Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Příspěvek od Stepan »

Jak jsem psal ve vedlějším vláku, Fiat Doblo fplynu z roku nějak 2006, prochází zatěžkávací zkouškou na výbornou. Umí spoustu věcí, třeba se s ním dá dobře nacouvat do plotu :))
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 796
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Příspěvek od Shr3k »

No hlavně bych použil ve větší míře hliníkové profily, aby mi to nesedělo na prdeli.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Uživatelský avatar
Slav3k
Autoškolák
Příspěvky: 69
Registrován: pát 07 dub 14:48

Re: Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Příspěvek od Slav3k »

Stepan píše:Jak jsem psal ve vedlějším vláku, Fiat Doblo fplynu z roku nějak 2006, prochází zatěžkávací zkouškou na výbornou. Umí spoustu věcí, třeba se s ním dá dobře nacouvat do plotu :))

Na doblo jsem se díval, ale tam nejdou myslím složit tak dobře ty sedačky že? Máš nějaký odkaz na počtení o tom "zatěžkávacím testu" nebo tím prostě myslíš vlastní zkušenost s LPG a doblem? :)
Já: Ford Galaxy mkII 2.3 107kw LPG/ben
Otec: Ford focus II r.v. 2006 combi 1.6
Uživatelský avatar
Slav3k
Autoškolák
Příspěvky: 69
Registrován: pát 07 dub 14:48

Re: Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Příspěvek od Slav3k »

Shr3k píše:No hlavně bych použil ve větší míře hliníkové profily, aby mi to nesedělo na prdeli.
Tím asi myslíš při konstrukci té vestavby dřevěné? No zde netuším přesně, jak to ten týpek udělal, aby to tam dobře sedělo a nikam to neujíždělo ten týpek viz odkaz nahoře ... asi to udělal tak na těsno, aby to tam drželo samo? To musím ještě vykoumat.
Já: Ford Galaxy mkII 2.3 107kw LPG/ben
Otec: Ford focus II r.v. 2006 combi 1.6
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Příspěvek od jirka87 »

Píšu to z vlastní přímé zkušenosti. Je to dlouhý, sorry...ale já to asi jinak neumím.

Prošel jsem stejnou fází. V autě jezdím z 99% zcela sám. Na dovolenou většinou 2, maximálně 3 lidi celkem. Než prozradím, jak to dopadlo, vypíšu požadavky jaké jsem měl...Na běžný provoz mám služební auto, takže toto "dovolenkové/výletové" auto nejezdí a nebude jezdit nikdy za mého vlastnictví denně.

Co jsem potřeboval :

1 ) Prostorné, relativně pohodlné auto s alespoň průměrným odhlučněním (nebo odhlučnit)
2) Co největší nádrž a co nejmenší spotřebu. Chci žít jak člověk, ne tankovat každých 400km
3) Zavazadlový prostor/ prostor kufr->přední hrana zadních sedadel pokud možno 190cm+ (aby se tam dalo přespat)
4) Technická jednoduchost a relativní bytelnost
5) Vzhledem k nevyužívání (cca 5000Km ročně) nízkou pořizovací cenu

Vybíral jsem kde co...Partnery, Kanga, všelijaké Scuda, Espacy...Tragédie nad tragédii..Vše stálo v něčem za prd. Buď to bylo krátké, nebo to mělo motor o kterém všichni věděli, že to je na hovno. Espace třeba super, ale jen kastle (rozměr), jinak bída o pneumatiky až po hagusy.

No..a skončil jsem u 1čkovýho Sharana. A už mám druhýho. Prodal jsem toho prvního pro pokročilou korozi prahů a nasbíraných x závad (drobných, ale otravných). Najel jsem s tím prvním asi 35 000Km, projel Čechy, Slovensko, Rakousko, Německo, Polsko, celé Pobaltí až nahoru do Estonska - většinu státu opakovaně. Jediná závada, která byla skutečně závada a ne údržba bylo, když mi v Opavě přestaly jít brzdové světla. Snímač na pedále. 180Kč, výměna 3minuty.

Takže jsem koupil druhého, dražšího, ale totální socku. Mám švihadla i na předních oknech. Ale zase...kde nic není, nemá se co posrat a já jsem úplně nenáročnej. S novýma olejema (MOBIL 1 + filtry MANN), rozvodama (INA), v podstatě generálkou přední nápravy (vše Meyle HD), 2x letní pneu (Hankook) jsem se dostal na zhruba 58 000Kč.

Žádnou s prominutím zkurvenou Berlu, nebo Kangoo bych nechtěl ani za nic. Je to krátké, vratké, plechy slabé, spotřeba nic moc (benzín), HDI náchylné, spolehlivost stran elektriky apod. taky žádná sláva. Ale je pravda, že jsem měl v rodině Berlu/Partnera 1.4i, dovoz z Německa při 45 000km a do 150 000km se do toho nedala koruna...jen oleje, brzd. desky a 1x rozvody. jinak NIC. Ale spotřeba 7,5L+ A když jedete 4, toho místa tam fakt není, kufr pak už spíše srandovní..vzadu ta zkurvená náprava s torzkama (na druhou stranu ve Frýdku ji mění kus za kus materiál i práce 5500kč, což je super) .

S tím Sharanem jsem projel Pobaltí (žádná dálnice tam není, takže rychlostní limit je VŠUDE 90km/h a dost radarů) za 5,3L/100km (nemám palubák, takže měřeno od plné do plné). ALE toto není auto na cestování rychlostí 150km/h.Umí to..ale... Ten můj jel 180 při totálním dorazu, ale to auto prostě nejraději jezdí tak 120 a při takových přesunech po dálnicích se dá počítat s dojezdem okolo 1000Km a spotřebou přibližně 6,5L/100Km. Koneckonců, já mám body jenom jedny, takže...neštve mě to.

Jedničkový Sharan (do roku 2000 s rotačkou, tedy ne PD motorem 85kw nebo 96kw) se dá pěknej sehnat za 45. Ale do týdne bývá za tuhle cenu pryč. Nekupovat to s 66kw pokud budete jezdit 4. To je tak pro jednoho...A to ještě s odporem. 81Kw značka ideál.

Pokud tě trápí nejistá budoucnost dieselů, můžeš zvolit 2.0i nebo případně archaický 2.3i (Ford Galaxy - výhradně - je to převrtanej motor ze Sierry, rozvod řetězem, jednobod..ideální pro LPG). Nebrat 2.8VR6...leda by ses nudil a chtěl prvně půl roku opravovat :-D Lze tam umístit toroid 45L pod auto do místa rezervy, takže ti to neomezuje vnitřní nákladový prostor, který je fenomenální. Je modulární, takže vezeš jen tolik sedadel kolik chceš, podlaha od víka kufru až k předním sedadlům je naprosto rovná...není problém vézt 4 lidi a zbyde ti místo na matraci do auta, kdyby někdo nechtěl spát ve stanu.

Když dobře natrefíš, lze sehnat s : 6x okna v elektrice (to je boží mít ty poslední v elektrice), dálkovým centrálem, palubním počítačem, tempomatem, vyhřívanýma předníma sedačkama i nezávislým topením. Ford galaxy má vyhřívané i přední sklo. Cena takového auta se při velkém štěstí hýbe kolem 45, zpravidla ale o něco víc, pokud stav za něco stojí. Já mám totální socku úplně bez výbavy a neřeším.

Nepopisuju ti to tady jako nejlepší auto na světě. Ale pokud chceš cestovat, mít možnost se v autě POHODLNĚ vyspat. tak je to jedna z mála levných variant. Délka kufr-zadní strana předních sedadel je 205cm. Odstěhoval jsem s tím 3 byty, převezl kompletní kuchyň, tak nějak (rozhodně líp, než bych to dělal Kangem) odvezl 5m roli s linem, odtáhl 4 auta na podvalu (tažné na 2000kg) a odjel milion výletů.

P.S : Téměř na žádném nejde klima a oprava je celkem nákladná.
Uživatelský avatar
Shr3k
Mistr volantu
Příspěvky: 796
Registrován: pát 19 srp 11:15

Re: Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Příspěvek od Shr3k »

Slav3k píše:
Shr3k píše:No hlavně bych použil ve větší míře hliníkové profily, aby mi to nesedělo na prdeli.
Tím asi myslíš při konstrukci té vestavby dřevěné?
Ano, aby to nebylo těžké. Moc dřeva, moc kg, auto nejede a vypadá jak motorový člun.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Uživatelský avatar
Slav3k
Autoškolák
Příspěvky: 69
Registrován: pát 07 dub 14:48

Re: Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Příspěvek od Slav3k »

jirka87 píše:Píšu to z vlastní přímé zkušenosti. Je to dlouhý, sorry...ale já to asi jinak neumím.

Prošel jsem stejnou fází. V autě jezdím z 99% zcela sám. Na dovolenou většinou 2, maximálně 3 lidi celkem. Než prozradím, jak to dopadlo, vypíšu požadavky jaké jsem měl...Na běžný provoz mám služební auto, takže toto "dovolenkové/výletové" auto nejezdí a nebude jezdit nikdy za mého vlastnictví denně.

P.S : Téměř na žádném nejde klima a oprava je celkem nákladná.

Tohle je přesně typ odpovědi po kterém jsem toužil. Nejsi náhodou z Brna? Bych tě i na pivko pozval a pokecal na toto téma! :)
Pečlivě si tvůj příspěvek prostuduju a omrknu všechny ty varianty které jsi tam popsal ...

U toho Sharana jakou motorizaci jsi měl? Jelo to? To LPG je tam taky dobrá možnost?

s těma klimatizacema to bylo míněno u všech těch aut jo? V čem spočívá problém a náprava je nákladná?
Já: Ford Galaxy mkII 2.3 107kw LPG/ben
Otec: Ford focus II r.v. 2006 combi 1.6
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Příspěvek od jirka87 »

Do Brna jedu zítra na otočku. Jinak jsem od Brna 100Km daleko.

Sharana měl otec 66kw. Jako jelo to, nežralo to, ale výkon prostě nízký na těch cca 1800kg váhy. Výhoda je, že turbo nemá naklápěcí lopatky. Někdo s tím míval problém. U Sharana s tím podle mě problém být nemůže, protože má krátkou převodovku, točí ve 120Km/h takřka rovné 3000ot/min a tak ani ten motor celkově netrpí na nějaké zanášení bordelem.

Jinak já jsem měl 2x prakticky stejné auto. První byl 1999, zelenej (viz foto), 1.9Tdi 81Kw kód motoru AFN (asi nejslavnější typ TDi vůbec), celkem normoš výbava, climatronic, přední a úplně zadní okna v elektrice, centrál.

Teď mám 1998, stejný motor, černá metla, totálně soc, klima manuální a nefunkční (opět),

Na těch klimách hnijou trubky, kolikrát asi i chladiče, ty vysoušeče..Nevím..Někomu to stačí naplnit, někdo v tom utopil 7-10 000kč než to zprovoznil.
Přílohy
20160605_172720 – kopie.jpg
Uživatelský avatar
Slav3k
Autoškolák
Příspěvky: 69
Registrován: pát 07 dub 14:48

Re: Větší auto - případný budoucí upgrade na mini camper

Příspěvek od Slav3k »

jirka87 píše:Do Brna jedu zítra na otočku. Jinak jsem od Brna 100Km daleko.

Sharana měl otec 66kw. Jako jelo to, nežralo to, ale výkon prostě nízký na těch cca 1800kg váhy. Výhoda je, že turbo nemá naklápěcí lopatky. Někdo s tím míval problém. U Sharana s tím podle mě problém být nemůže, protože má krátkou převodovku, točí ve 120Km/h takřka rovné 3000ot/min a tak ani ten motor celkově netrpí na nějaké zanášení bordelem.

Jinak já jsem měl 2x prakticky stejné auto. První byl 1999, zelenej (viz foto), 1.9Tdi 81Kw kód motoru AFN (asi nejslavnější typ TDi vůbec), celkem normoš výbava, climatronic, přední a úplně zadní okna v elektrice, centrál.

Teď mám 1998, stejný motor, černá metla, totálně soc, klima manuální a nefunkční (opět),

Na těch klimách hnijou trubky, kolikrát asi i chladiče, ty vysoušeče..Nevím..Někomu to stačí naplnit, někdo v tom utopil 7-10 000kč než to zprovoznil.
Zítra na otočku do Brna, to je v kolik? Jakože asi nemáš moc čas/chuť se potkat na pivko? Bych tě klidně pozval :).

Ty diesly, kolik to cca tak žere? Abych si spočítal kolik by mě stál provoz. A co když mimo dlouhé cesty na tom budu jezdit i město? Kolik tam stojí nové turbo/katalizátor?
Díval jsem se, že se dají běžně najít ty Sharany v LPG (1.6, 1.8 a 2.0 L). To by nebylo zlé asi ... jestliže jsou to celkem robustní motory bez turba, to by se mi i docela páčilo :). Ty kw tam mi přišly slušné, že by to snad i jet mělo.

Ty sedačky v tom sharanu se dají vydělat nějak snadno? Jakože bez použití nástroje? No a když jsou pryč všechny sedačky mimo řidič a spolujezdec, dá to 2m prostoru říkáš? že se tam položí člověk pohodlně?

Moc díky za informace.
Slávek
Já: Ford Galaxy mkII 2.3 107kw LPG/ben
Otec: Ford focus II r.v. 2006 combi 1.6
Odpovědět