1. auto k 18, 3000€

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1726
Registrován: stř 14 říj 17:09

1. auto k 18, 3000€

Příspěvek od abgx1 »

zaciatkom leta mam 18, a tak pozeram po novom aute

pouzivane bude prevazne po meste, najazd si netrufam typnut, mozno 10k rocne? mam 3k€(asi 75 000CZK)


-mam 195cm, vo felde sa mi nesedi dobre...
-sedan,kombi, hatch... to mi je jedno, rovnako ako aj vzhlad auta(pokial to nebude ruzova multipla)
-sem tam by sa hodilo aj vacsie auto, niekde skocit na lyzovacku 4ria, a tak, ale nie je to podmienka

pozeral som po: Fiate punto 1.2 - Slabe, male, auto vhode max do mesta pre jedneho cloveka, ale lacne a jednoduche

Renault Megan 1 - V podstate to iste co punto, len o triedu vyssie, odvezu sa v tom uz aj 4ria ludia, a 1.6 16V v tom aj slusne ide(obcas jazdim logana MCV s tymto motorom, cize viem do coho idem)

Audi A6 C4 - tato mozno ma zaujala asi najviac, su to uz sice 20rocne auta, ale velmi kvalitne a jednoduche... je to pohodlne a velke, proste seriozne auto, Bud motor 2.5TDI(s tym mam zase dobru skusenost z T4) alebo nejaky benzin s LPG

za auto planujem minut tak 1500€, zbytok do rezervy
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: 1. auto k 18, 3000€

Příspěvek od oxik »

Focus 1.6i 74kw ideální auto
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1726
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: 1. auto k 18, 3000€

Příspěvek od abgx1 »

myslis nieco take? https://auto.bazos.sk/inzerat/83215841/ ... i-74kW.php

na focusa som uplne zabudol... ale otazka ked si to porovnam s tou audi a6 c4, obe stoja cca rovnako, vazne bude 20rocny focus spolahlivejsi ako 25rocna audi, ktora je predsa len vyrobena podstatne kvalitnejsie + je nasobne pohodlnejsia + V6 ako bonus?

uz len ked si porovnam interier...
Obrázek
a
Obrázek
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: 1. auto k 18, 3000€

Příspěvek od oxik »

Myslel jsem už novější generaci (MK2 2004+).. ta 1.6i je téměř nesmrtelná, není to servisně náročné auto a hlavně ti na tom všichni za pár šupů všechno opraví. Jediný problém je, že to fakt moc nejede a musí se dost točit - pak to papá (mimo město cca 7, ve městě v zimě klidně 10). Podvozek je hodně dobrej, místa pro 4 dost.

Něco takového, je jedno jestli kombi nebo hatch
https://www.sauto.cz/osobni/detail/ford ... oFrom=list

Ta audi s elektronikou z 20. století bude na pokraji smrti elektroinstalace, všechna čidla a senzory to buď mají za sebou nebo těsně před sebou a v prvovýrobě to zpravidla není levná záležitost a druhovýroba občas nefunguje. Pokud máš budget 3000€, tak bych do ní fakt nešel..

EDIT: aha, teď jsem si teprve všiml, že na auto máš jen 1500€, tak to novější focus padá, sorry
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1726
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: 1. auto k 18, 3000€

Příspěvek od abgx1 »

tak ako na auto mam tych 3000€, ale clovek nevie co sa stane, bojim sa to rozflakat cele, obzvlast ak nemam prave pravidelny prijem...

auto sa po kupe pokazi, a ostanem s 0na ucte a bez auta... tak ci tak, ani tato stara generacia neni na zahodenie nie?
zabijak33
Řidič začátečník
Příspěvky: 105
Registrován: sob 25 čer 17:52

Re: 1. auto k 18, 3000€

Příspěvek od zabijak33 »

Pár let zpátky jsem řešil to samý jako ty, podobný rozpočet, podobný požadavky.
Taky jsem samozřejmě koukal po autech typu E46, A4 B5 a podobně... Ale naštěstí jsem to tak nějak přešel a rozumně koupil Focus mk1 1.6. Jestli chceš dát za auto jen těch 1500 ze 3000, je ten fokus naprosto ideální volba, nenáročný, spolehlivý. Akorát bych teda nedával pevně částku 1500€, ale spíš se jí jen snažil přiblížit. Auto třeba za 1800€ může být v nesrovnatelně lepším stavu.

Když to tak nějak shrnu: 1.6 po FL je ideál, solidní dynamika (Ale V6 nečekej, pořád tam je těch koní jen 100 a ještě atmosférických), delší převody - při delší cestě oceníš, že to tak neřve a nežere, spotřeba (benzínu,oleje,vody... :)) ) - Dá se s tím jet ve třech lidech + plný kufr v Rakousku přesně na limitu za 6 (okresky s limitem 100km/h) , ale taky za 10 při poskakování v zimě ve městě. Průměrku mám 7.5l/100km. Olej mi žere minimálně, okolo 0.1 - 0.2l/1000km, při nájezdu 260 000 km je to myslím ok :-) Na rok výroby slušný audio (Samozřejmě zvukově, s žádnou konektivitou nepočítej, většinou ani s CD s MP3)

A teď nějaká negativa, co mě napadají. : Naprosto debilní rozměr pneu, minimálně 15ky, aby to trošku vypadalo, 195/60 R15, 205/50 R16... no a 17ky už jsou zas moc :-D Problém je, že tyhle rozměry nejsou tak častý jako 195/65 a 205/55, tudíž cena je vyšší a výběr menší. Není to tak strašný, ale obvzlášť bez toho pravidelného příjmu pocítíš rozdíl třeba 2k na dobré sadě.

Otevírání kufru pouze tlačítko v interiéru a nebo dálkově klíčkem. Tady fakt někdo nepřemýšlel, ale zvykneš si.

Koroze - klasika spodky dveří, prahy, lemy.


Mám ho necelé 3 roky a za tu dobu jsem dělal jen klasiku, oleje + filtry, rozvody (řemen, sada okolo 2-2.5k i s pumpou) , spojku (komplet Luk 3200) , komplet předek brzdy ATE (kotouče, desky 1600) a to je zatím všechno. Brzo mě čeká vzadu podvozek, tam jsme okolo 5k veškerá možná i nemožná ramena, uložení...). Všechno tak nějak za hubičku.

To je asi tak všechno, co mě teď napadá, kdyžtak se ptej.
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: 1. auto k 18, 3000€

Příspěvek od jirka87 »

Čau,

hele ikdyž jsem sám po Audi A6 C4 koukal...vřele nedoporučuju to auto kupovat. Pokud nemáš pravidelný měsíční příjem alespoň průměrné výše. A proč ? To auto bude na 99% vyjetý pelech. protože NEJHORŠÍ co se může autu stát je, (motorce taky), že o něm někdo prohlásí, že je držák. To se pak na údržbu výhradně sere. Touto konkrétní Audi dnes jezdí už jen téměř lidi, kteří za ní tahají vozíky, rozváží s tím naftu po stavbách apod...

Posledního borce se ptám - když jste měnil rozvoďák, dělal jste i ten druhej řemen na čerpadle ? A on mi surově povídá - jakej druhej rozvoďák ??? Takže tak nějak...K tomu si přidej, že to má vepředu už tu víceprvkovou nápravu stejně jako modernější A4 a A6, takže milion ramen, kde celá sada od Meyle HD vyjde na asi 13 000Kč a výměna je otázkou skoro celého dne klidné práce v 1 člověku.

Jen TĚŽKO budeš hledat pěkný kus. Opravdu. A je mi to líto, protože toto jsou skutečně podle mě poslední opravdu kvalitní auta. A když se opravdu objeví pěkný kus, je to většinou odpornej sedan (sry, ale já prostě nemám rád sedany) nějaké příšerné barvy a ještě v ceně okolo 3000Eur / 75 000Kč. Rozvody staré 12let, protože majitel s tím jezdil akorát k doktorovi apod..

Přimlouvám se za Focuse I.generace. Skvělý podvozek v rámci třídy. Jen neber 1.8i..žere jak tank...(všechno..olej, vodu, palivo :-) ) 1.6i se zdá být ideální.
Naposledy upravil(a) jirka87 dne pon 12 bře 09:02, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
HondaMan
Letec
Příspěvky: 4083
Registrován: čtv 17 úno 14:08

Re: 1. auto k 18, 3000€

Příspěvek od HondaMan »

+1
"Držák" je fajn, ale to auto se vyrobilo před více než 20 lety. Za ty roky najelo pravděpodobně 400tKm+; mělo 3, ale možná i 10, majitelů...

Už před 10 lety to měla tahle auta často " za sebou"... A to se o ně většinou majitelé starali jako o nová. Teď dalších 10 let se už jen dojíždí...

Btw. u těch FoFo to nebude zase o tolik lepší, ale alespoň to je jednodušší a podobně bytelné auto.
2.9T RWD
jirka87
Mistr volantu
Příspěvky: 710
Registrován: čtv 02 lis 12:55

Re: 1. auto k 18, 3000€

Příspěvek od jirka87 »

Nebo pokud bys měl někde v blízkosti ještě auto typu - Golf IV, Octavia I.generace po FL, Seat Leon...tak o tom bych taky uvažoval...I přes své stáří jsou to poctivá auta, kde se s tím dá velmi slušně jet i dlouhá trasa a nevylezeš z toho zmordovanej jak ze zákopu po měsíčním obléhání. Přitom nemusíš utratit ani zdaleka ten svůj limit. První auto člověk stejně většinou nemá dýl, jak 2 roky...Tak proč se hned vytřískat z peněz na něco, co dlouho mít nebudu.
Uživatelský avatar
abgx1
Letec
Příspěvky: 1726
Registrován: stř 14 říj 17:09

Re: 1. auto k 18, 3000€

Příspěvek od abgx1 »

Golf IV, Octavia I.generace po FL, Seat Leon su fajn, ale to naozaj iba v pripade ze by to predaval niekto zo znamych za dobru cenu... tie auta su proste v bazaroch dost nadhodnotene,

golf IV ma tak 80% -nast rocnych, to by som nerad, prieci sa mi to...
octavia 1 je zase len dvojmiestne auto, za seba sa neposadim leda tak bez noh...
ak seata, tak by som riesil skor toledo ako leon



este je moznost, jeden znami predava Audi 100 C4 2.0 16V 103kw,avant, s LPG... chcel by za nu tak 300€, akurat by na nej trebalo:
- Vymenit vradiator kurenia - 20€ + robota na cely den
- Vymenit jedno svetlo - 70€ + 1-2hodiny roboty
- Pomenit nejake gumicky na LPG, 50€
- Vymenit cast vyfuku 20€ + piplacka asi na pol dna
- Motor ma zadrete ojnicne lozisko, nahradny motor v dobrom stave je nachystany v kufri, staci ho prehodit + namontovat repasovanu hlavu motora(taktiez nachystava v kufri)... to by som asi dal niekomu spravit znamemu(predpokladam 200€)
- LPG nadrz je uz ma uz 11rokov(musi sa menit kazdych 10r), cize bud ju vymenit(200€), alebo to osefovat...

+ tomu vyprsala emisna a STK

inak funguje vsetko, brzdy boli menene, podvozok je tiez v dobrom stave, elektronika ako okna a pod blbosti tiez bez problemov, 2 sady pneu... pocitam ze spolu by to mohlo stat tak 1500€, a mal by som auto v dobrom stave, kde je cerstvo pomenene vsetko co trebalo



ako su na tom tie fordy s hrdou? je to pouzitelne aj na dialnici? nehuci to nejak extremne? (mam v hlave zazitok s cesty na logane MCV 1.6 16V, ktory pri 140 toci 4500rpm, som sa citil ako v pracke pri odstredovani :D )

mam vo zvyku si k vecam(a hlavne k autam) robit citovy vztah, cize nepredpokladam ze sa ho po 2rokoch zbavim :)
Odpovědět