Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Napsal: úte 20 úno 15:03
Momentálně řeším výběr druhého auta typu "popojíždědlo do města" na převážně 80% město a 20% dálnice. Očekávaný nájezd max. 5-10 tis. ročně (spíše nižší hranice). Z toho logicky vyplývá benzín.
Rozpočet do 350-400 tis. bez DPH (už jsem ho navyšoval z původních 250-300 kdy jsem zvažoval ještě ojetiny z DE). Jako vhodné se mi jeví nižší střední třída a něco nového v dobré výbavě a se zárukou.
Jelikož s tím bude jezdit také manželka, tak hatchback. Dozadu by se měla vejít 2x dětská sedačka (nyní 1 ale počítám s potřebou druhé) a do kufru dle potřeby 1 kočárek (tohle by měl dle zkušeností hatch stále zvládnout). Na delší trasy typu dovolená a převážení věcí máme větší nafťák.
Zvažované (po vyřazování):
1) Mazda 3 2,0l G-120 Skyactiv atmosféra hatch - Takumi z ČR (18tky nepotřebuji, ale když jinak nedají), popř. Exclusive-Line + Activsense-Paket z DE (16tky mi stačí), chtěl bych G-165 ale na to si asi při obhájení investice sám před sebou nesáhnu
2) Golf VII 1,4 TSi/1,5TSi turbodíra hatch - Maraton Edition (nevím jestli čekat na 1,5 TSi z výroby, nebo sáhnout po 1,4 TSi skladovkách)
3) Peugeot 1,2 PureTech turbodíra hatch - Allure
Z hlediska výbavy jsem šel po Full LED (tzn. vč. světlometů) a výhodou je navigace. Zbytek neméně důležitých věcí nerozepisuji, protože ty jsou většinou už v těch verzích zahrnuty.
Jel jsem s prodejci ve všech a nemůžu říct, že by mne něco vyložene negativně odrazovalo. Jsem nicméně spíše nakloněn vyřadit Peugeot 308, protože má mmj. ovládání čistě přes dotykový displej a to se mi jeví jako dost nebezpečné a taky je když napočítám výbavu poměrně cenově na výši. U Mazdy mi "trošku" vadilo jak to kvůli absenci turbodíry pomalu táhne odspoda a v recenzích se objevuje kritika také na hlučnost (oproti hlučnícímu Rapidu jsem si teda této nevšiml) a nepovedenou loketní opěrku. Nejvíce se nicméně děsím právě toho, že mi začně to vytáčení "aby to trochu jelo" lízt na nervy. Problémy s korozí jsou "údajně" již vyřešené (problematické díly z tuším Ruska). Na druhou stranu je asi nejhezčí (Peugeot na druhém místě lukrativnosti). Abych trošku pokřivdil také Golfu, tak nejméně kritický komentář jde k nudnému exteriéru, který se prakticky za ty roky nemění a oproti Mazdě i Peugeotu působí nudně. Taky se Golfy dost kradou, ale to i když jsem původně nechtěl vyřeším asi nějakou havarijní pojistkou. Auto si ale kupuji předně kvůli jízdním vlastnostem (vč. komfortu) a bezpečnosti, s tím že výkon s bezpečným předjetím a požitkem z jízdy je až na třetím místě. Golf na mne působil s přesným řazením, zrychlením a celkově jízdním projevem z těch výše uvedených aut velmi dobře.
Dále jsem zohledňoval různé vlastnosti garancí mobility a délku záruky, kde počítám 5 let i kdyby bylo potřeba připlácet. Cílem je v tomto ohledu mít spolehlivé auto do kterého nebudu muset sypat nějakou rozumnou dobu peníze za servis.
Další zkoušené a vyřazené vozy:
Škoda Rapid - působí levně, špatné odhlučnění
Škoda Octavia - jednu jsem v 1,8 TSi vlastnil a docela mi vyhovuje, ale v téhle cenové relaci by to bylo "holátko" a smysl má až 1,4 TSi, když naskládám výbavu jsem až někde na 600 tis.
Ford Focus - je to Ford (jel jsem ve 3, jeden vlastnil a všem tekl olej jak divý), přijde mi že zaspal, nelíbivý interiér připomínající kosmickou loď, absence full led (až tuším Mondeo)
Seat Ibiza - nějak mi celkově nesednula (možná před 10 lety) a zejména mi vadily jinak umístěné zpětné zrcátka, ale z koncernu má Seat asi nejlepší poměr cena x výbava
Pročítám neustále srovnání a recenze (vč. zahraničních), ale nic mne vyloženě nepřesvědčilo. Začínám nabývat dojmu, že to skončí na Mazda 3 vs Golf VII a půjdu po pěkném autě a snad jízdě s úsměvem vs jistotě. Co by jste na mém místě vzali, příp. ještě vyzkoušeli vy?
Rozpočet do 350-400 tis. bez DPH (už jsem ho navyšoval z původních 250-300 kdy jsem zvažoval ještě ojetiny z DE). Jako vhodné se mi jeví nižší střední třída a něco nového v dobré výbavě a se zárukou.
Jelikož s tím bude jezdit také manželka, tak hatchback. Dozadu by se měla vejít 2x dětská sedačka (nyní 1 ale počítám s potřebou druhé) a do kufru dle potřeby 1 kočárek (tohle by měl dle zkušeností hatch stále zvládnout). Na delší trasy typu dovolená a převážení věcí máme větší nafťák.
Zvažované (po vyřazování):
1) Mazda 3 2,0l G-120 Skyactiv atmosféra hatch - Takumi z ČR (18tky nepotřebuji, ale když jinak nedají), popř. Exclusive-Line + Activsense-Paket z DE (16tky mi stačí), chtěl bych G-165 ale na to si asi při obhájení investice sám před sebou nesáhnu
2) Golf VII 1,4 TSi/1,5TSi turbodíra hatch - Maraton Edition (nevím jestli čekat na 1,5 TSi z výroby, nebo sáhnout po 1,4 TSi skladovkách)
3) Peugeot 1,2 PureTech turbodíra hatch - Allure
Z hlediska výbavy jsem šel po Full LED (tzn. vč. světlometů) a výhodou je navigace. Zbytek neméně důležitých věcí nerozepisuji, protože ty jsou většinou už v těch verzích zahrnuty.
Jel jsem s prodejci ve všech a nemůžu říct, že by mne něco vyložene negativně odrazovalo. Jsem nicméně spíše nakloněn vyřadit Peugeot 308, protože má mmj. ovládání čistě přes dotykový displej a to se mi jeví jako dost nebezpečné a taky je když napočítám výbavu poměrně cenově na výši. U Mazdy mi "trošku" vadilo jak to kvůli absenci turbodíry pomalu táhne odspoda a v recenzích se objevuje kritika také na hlučnost (oproti hlučnícímu Rapidu jsem si teda této nevšiml) a nepovedenou loketní opěrku. Nejvíce se nicméně děsím právě toho, že mi začně to vytáčení "aby to trochu jelo" lízt na nervy. Problémy s korozí jsou "údajně" již vyřešené (problematické díly z tuším Ruska). Na druhou stranu je asi nejhezčí (Peugeot na druhém místě lukrativnosti). Abych trošku pokřivdil také Golfu, tak nejméně kritický komentář jde k nudnému exteriéru, který se prakticky za ty roky nemění a oproti Mazdě i Peugeotu působí nudně. Taky se Golfy dost kradou, ale to i když jsem původně nechtěl vyřeším asi nějakou havarijní pojistkou. Auto si ale kupuji předně kvůli jízdním vlastnostem (vč. komfortu) a bezpečnosti, s tím že výkon s bezpečným předjetím a požitkem z jízdy je až na třetím místě. Golf na mne působil s přesným řazením, zrychlením a celkově jízdním projevem z těch výše uvedených aut velmi dobře.
Dále jsem zohledňoval různé vlastnosti garancí mobility a délku záruky, kde počítám 5 let i kdyby bylo potřeba připlácet. Cílem je v tomto ohledu mít spolehlivé auto do kterého nebudu muset sypat nějakou rozumnou dobu peníze za servis.
Další zkoušené a vyřazené vozy:
Škoda Rapid - působí levně, špatné odhlučnění
Škoda Octavia - jednu jsem v 1,8 TSi vlastnil a docela mi vyhovuje, ale v téhle cenové relaci by to bylo "holátko" a smysl má až 1,4 TSi, když naskládám výbavu jsem až někde na 600 tis.
Ford Focus - je to Ford (jel jsem ve 3, jeden vlastnil a všem tekl olej jak divý), přijde mi že zaspal, nelíbivý interiér připomínající kosmickou loď, absence full led (až tuším Mondeo)
Seat Ibiza - nějak mi celkově nesednula (možná před 10 lety) a zejména mi vadily jinak umístěné zpětné zrcátka, ale z koncernu má Seat asi nejlepší poměr cena x výbava
Pročítám neustále srovnání a recenze (vč. zahraničních), ale nic mne vyloženě nepřesvědčilo. Začínám nabývat dojmu, že to skončí na Mazda 3 vs Golf VII a půjdu po pěkném autě a snad jízdě s úsměvem vs jistotě. Co by jste na mém místě vzali, příp. ještě vyzkoušeli vy?