Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Momentálně řeším výběr druhého auta typu "popojíždědlo do města" na převážně 80% město a 20% dálnice. Očekávaný nájezd max. 5-10 tis. ročně (spíše nižší hranice). Z toho logicky vyplývá benzín.
Rozpočet do 350-400 tis. bez DPH (už jsem ho navyšoval z původních 250-300 kdy jsem zvažoval ještě ojetiny z DE). Jako vhodné se mi jeví nižší střední třída a něco nového v dobré výbavě a se zárukou.
Jelikož s tím bude jezdit také manželka, tak hatchback. Dozadu by se měla vejít 2x dětská sedačka (nyní 1 ale počítám s potřebou druhé) a do kufru dle potřeby 1 kočárek (tohle by měl dle zkušeností hatch stále zvládnout). Na delší trasy typu dovolená a převážení věcí máme větší nafťák.
Zvažované (po vyřazování):
1) Mazda 3 2,0l G-120 Skyactiv atmosféra hatch - Takumi z ČR (18tky nepotřebuji, ale když jinak nedají), popř. Exclusive-Line + Activsense-Paket z DE (16tky mi stačí), chtěl bych G-165 ale na to si asi při obhájení investice sám před sebou nesáhnu
2) Golf VII 1,4 TSi/1,5TSi turbodíra hatch - Maraton Edition (nevím jestli čekat na 1,5 TSi z výroby, nebo sáhnout po 1,4 TSi skladovkách)
3) Peugeot 1,2 PureTech turbodíra hatch - Allure
Z hlediska výbavy jsem šel po Full LED (tzn. vč. světlometů) a výhodou je navigace. Zbytek neméně důležitých věcí nerozepisuji, protože ty jsou většinou už v těch verzích zahrnuty.
Jel jsem s prodejci ve všech a nemůžu říct, že by mne něco vyložene negativně odrazovalo. Jsem nicméně spíše nakloněn vyřadit Peugeot 308, protože má mmj. ovládání čistě přes dotykový displej a to se mi jeví jako dost nebezpečné a taky je když napočítám výbavu poměrně cenově na výši. U Mazdy mi "trošku" vadilo jak to kvůli absenci turbodíry pomalu táhne odspoda a v recenzích se objevuje kritika také na hlučnost (oproti hlučnícímu Rapidu jsem si teda této nevšiml) a nepovedenou loketní opěrku. Nejvíce se nicméně děsím právě toho, že mi začně to vytáčení "aby to trochu jelo" lízt na nervy. Problémy s korozí jsou "údajně" již vyřešené (problematické díly z tuším Ruska). Na druhou stranu je asi nejhezčí (Peugeot na druhém místě lukrativnosti). Abych trošku pokřivdil také Golfu, tak nejméně kritický komentář jde k nudnému exteriéru, který se prakticky za ty roky nemění a oproti Mazdě i Peugeotu působí nudně. Taky se Golfy dost kradou, ale to i když jsem původně nechtěl vyřeším asi nějakou havarijní pojistkou. Auto si ale kupuji předně kvůli jízdním vlastnostem (vč. komfortu) a bezpečnosti, s tím že výkon s bezpečným předjetím a požitkem z jízdy je až na třetím místě. Golf na mne působil s přesným řazením, zrychlením a celkově jízdním projevem z těch výše uvedených aut velmi dobře.
Dále jsem zohledňoval různé vlastnosti garancí mobility a délku záruky, kde počítám 5 let i kdyby bylo potřeba připlácet. Cílem je v tomto ohledu mít spolehlivé auto do kterého nebudu muset sypat nějakou rozumnou dobu peníze za servis.
Další zkoušené a vyřazené vozy:
Škoda Rapid - působí levně, špatné odhlučnění
Škoda Octavia - jednu jsem v 1,8 TSi vlastnil a docela mi vyhovuje, ale v téhle cenové relaci by to bylo "holátko" a smysl má až 1,4 TSi, když naskládám výbavu jsem až někde na 600 tis.
Ford Focus - je to Ford (jel jsem ve 3, jeden vlastnil a všem tekl olej jak divý), přijde mi že zaspal, nelíbivý interiér připomínající kosmickou loď, absence full led (až tuším Mondeo)
Seat Ibiza - nějak mi celkově nesednula (možná před 10 lety) a zejména mi vadily jinak umístěné zpětné zrcátka, ale z koncernu má Seat asi nejlepší poměr cena x výbava
Pročítám neustále srovnání a recenze (vč. zahraničních), ale nic mne vyloženě nepřesvědčilo. Začínám nabývat dojmu, že to skončí na Mazda 3 vs Golf VII a půjdu po pěkném autě a snad jízdě s úsměvem vs jistotě. Co by jste na mém místě vzali, příp. ještě vyzkoušeli vy?
Rozpočet do 350-400 tis. bez DPH (už jsem ho navyšoval z původních 250-300 kdy jsem zvažoval ještě ojetiny z DE). Jako vhodné se mi jeví nižší střední třída a něco nového v dobré výbavě a se zárukou.
Jelikož s tím bude jezdit také manželka, tak hatchback. Dozadu by se měla vejít 2x dětská sedačka (nyní 1 ale počítám s potřebou druhé) a do kufru dle potřeby 1 kočárek (tohle by měl dle zkušeností hatch stále zvládnout). Na delší trasy typu dovolená a převážení věcí máme větší nafťák.
Zvažované (po vyřazování):
1) Mazda 3 2,0l G-120 Skyactiv atmosféra hatch - Takumi z ČR (18tky nepotřebuji, ale když jinak nedají), popř. Exclusive-Line + Activsense-Paket z DE (16tky mi stačí), chtěl bych G-165 ale na to si asi při obhájení investice sám před sebou nesáhnu
2) Golf VII 1,4 TSi/1,5TSi turbodíra hatch - Maraton Edition (nevím jestli čekat na 1,5 TSi z výroby, nebo sáhnout po 1,4 TSi skladovkách)
3) Peugeot 1,2 PureTech turbodíra hatch - Allure
Z hlediska výbavy jsem šel po Full LED (tzn. vč. světlometů) a výhodou je navigace. Zbytek neméně důležitých věcí nerozepisuji, protože ty jsou většinou už v těch verzích zahrnuty.
Jel jsem s prodejci ve všech a nemůžu říct, že by mne něco vyložene negativně odrazovalo. Jsem nicméně spíše nakloněn vyřadit Peugeot 308, protože má mmj. ovládání čistě přes dotykový displej a to se mi jeví jako dost nebezpečné a taky je když napočítám výbavu poměrně cenově na výši. U Mazdy mi "trošku" vadilo jak to kvůli absenci turbodíry pomalu táhne odspoda a v recenzích se objevuje kritika také na hlučnost (oproti hlučnícímu Rapidu jsem si teda této nevšiml) a nepovedenou loketní opěrku. Nejvíce se nicméně děsím právě toho, že mi začně to vytáčení "aby to trochu jelo" lízt na nervy. Problémy s korozí jsou "údajně" již vyřešené (problematické díly z tuším Ruska). Na druhou stranu je asi nejhezčí (Peugeot na druhém místě lukrativnosti). Abych trošku pokřivdil také Golfu, tak nejméně kritický komentář jde k nudnému exteriéru, který se prakticky za ty roky nemění a oproti Mazdě i Peugeotu působí nudně. Taky se Golfy dost kradou, ale to i když jsem původně nechtěl vyřeším asi nějakou havarijní pojistkou. Auto si ale kupuji předně kvůli jízdním vlastnostem (vč. komfortu) a bezpečnosti, s tím že výkon s bezpečným předjetím a požitkem z jízdy je až na třetím místě. Golf na mne působil s přesným řazením, zrychlením a celkově jízdním projevem z těch výše uvedených aut velmi dobře.
Dále jsem zohledňoval různé vlastnosti garancí mobility a délku záruky, kde počítám 5 let i kdyby bylo potřeba připlácet. Cílem je v tomto ohledu mít spolehlivé auto do kterého nebudu muset sypat nějakou rozumnou dobu peníze za servis.
Další zkoušené a vyřazené vozy:
Škoda Rapid - působí levně, špatné odhlučnění
Škoda Octavia - jednu jsem v 1,8 TSi vlastnil a docela mi vyhovuje, ale v téhle cenové relaci by to bylo "holátko" a smysl má až 1,4 TSi, když naskládám výbavu jsem až někde na 600 tis.
Ford Focus - je to Ford (jel jsem ve 3, jeden vlastnil a všem tekl olej jak divý), přijde mi že zaspal, nelíbivý interiér připomínající kosmickou loď, absence full led (až tuším Mondeo)
Seat Ibiza - nějak mi celkově nesednula (možná před 10 lety) a zejména mi vadily jinak umístěné zpětné zrcátka, ale z koncernu má Seat asi nejlepší poměr cena x výbava
Pročítám neustále srovnání a recenze (vč. zahraničních), ale nic mne vyloženě nepřesvědčilo. Začínám nabývat dojmu, že to skončí na Mazda 3 vs Golf VII a půjdu po pěkném autě a snad jízdě s úsměvem vs jistotě. Co by jste na mém místě vzali, příp. ještě vyzkoušeli vy?
Re: Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Mazda G120 netahne odspoda, protoze ma prevodovku dlouhou jak tejden. G165 jede naopak velmi slusne, prevody jsou kratsi. Zkus si projet i tu. Interier v Mazde mi maximalne vyhovuje. Patlaci dotykovy displej mam v Golfu a za infotainment z Mazdy bych ho vymenil okamzite.
A mimochodem, i prodejci Mazdy umi s cenou docela zahybat. Rozdil mezi realnou g165 a cenikovou g120 bude minimalni
A mimochodem, i prodejci Mazdy umi s cenou docela zahybat. Rozdil mezi realnou g165 a cenikovou g120 bude minimalni
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Problém je v tom, že pokud chci G-165, tak musím chtít připlatit za Revolution.
Mazda to má velice vychytrale rozděleno.
Co jsem našel:
Revolution + G-165 - https://www.mazdaihned.cz/car/jbnxnpfc/ - cca 450 tis. bez DPH
Takumi + G-120 - https://www.mazdaihned.cz/car/jd7r64hc/ - cca 400 tis. bez DPH
Tzn. rozdíl je cca 50 tis. bez DPH jen za to, abych měl G-165, která pokud to správně chápu stejně je rozeznatelná až u vyšších otáček (tuším 4 tis. <). Samozřejmě chápu, že mezi revolution a takumi bude rozdíl taky v další zajímavé výbavě, ale já ji vyloženě až tolik nepotřebuji :-/. Reálně by mi stačil Attraction (ekvivalent DE Exclusive-Line) + G-165, ale to nejde. Btw. u nás se údajně už Attraction dělat nebude vůbec a nahradí ho právě Takumi.
Má smysl zkoušet obepisovat dealery a zkoušet handlovat lepší cenu za Revolution + G-165 jak u skladovek? Příp. se ještě můžu zkusit podívat v DE jelikož jsem kousek od hranic (vůz bude sloužit v Plzni).
Někde jsem četl, že G-165 je vlastně jen SW rozdíl (přehraje se firmware na čipu, nebo tak něco), ale pak někdo psal i něco o té převodovce, tak je samozřejmě jistota to mít od novoty a se zárukou (ta by zásahem mohla padnout).
Mazda to má velice vychytrale rozděleno.
Co jsem našel:
Revolution + G-165 - https://www.mazdaihned.cz/car/jbnxnpfc/ - cca 450 tis. bez DPH
Takumi + G-120 - https://www.mazdaihned.cz/car/jd7r64hc/ - cca 400 tis. bez DPH
Tzn. rozdíl je cca 50 tis. bez DPH jen za to, abych měl G-165, která pokud to správně chápu stejně je rozeznatelná až u vyšších otáček (tuším 4 tis. <). Samozřejmě chápu, že mezi revolution a takumi bude rozdíl taky v další zajímavé výbavě, ale já ji vyloženě až tolik nepotřebuji :-/. Reálně by mi stačil Attraction (ekvivalent DE Exclusive-Line) + G-165, ale to nejde. Btw. u nás se údajně už Attraction dělat nebude vůbec a nahradí ho právě Takumi.
Má smysl zkoušet obepisovat dealery a zkoušet handlovat lepší cenu za Revolution + G-165 jak u skladovek? Příp. se ještě můžu zkusit podívat v DE jelikož jsem kousek od hranic (vůz bude sloužit v Plzni).
Někde jsem četl, že G-165 je vlastně jen SW rozdíl (přehraje se firmware na čipu, nebo tak něco), ale pak někdo psal i něco o té převodovce, tak je samozřejmě jistota to mít od novoty a se zárukou (ta by zásahem mohla padnout).
Re: Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Odblokování výkonu http://disi-tune.pl jen tu delší převodovku holt nevyměníš.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Jo, graf vykonu neukazuje realitu. Vykon se opravdu lisi az ve vyssich otackach, nicmene prevodovku neosalis. Rozdil v dynamice je daleko vetsi nez by 45 koni v horni polovine otackomeru naznacovalo. I moje matka pozna, ze s "s G165 jsem nemusela tolik radit pri pojizdkach po meste, to chci"
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Ještě k mobilitě - je tohle pravda ?
http://www.auto.cz/nadstandardni-zaruky ... kate-95861
Záruka mobility: Bezplatná asistenční služba je podmíněna pravidelnými prohlídkami v autorizovaném servisu, přičemž se prodlužuje vždy o délku jednoho servisního intervalu až na dobu 10 let. Kryté jsou náklady v případě poruchy, krádeže, vandalismu, defektu, špatného paliva, uzamčení klíčů ve voze či vybití akumulátoru. Zajištěna je oprava, popřípadě odtah vozu, ubytování a náhradní doprava. Služba je určena pro vozy zakoupené jako nové v České republice.
Pokud ano, tak jestli to chápu správně bych potřeboval v případě, že koupím Mazdu jen HAV pojistku proti nehodě, ale krádež a vandalismus bych měl krytý v rámci garance mobility.
http://www.auto.cz/nadstandardni-zaruky ... kate-95861
Záruka mobility: Bezplatná asistenční služba je podmíněna pravidelnými prohlídkami v autorizovaném servisu, přičemž se prodlužuje vždy o délku jednoho servisního intervalu až na dobu 10 let. Kryté jsou náklady v případě poruchy, krádeže, vandalismu, defektu, špatného paliva, uzamčení klíčů ve voze či vybití akumulátoru. Zajištěna je oprava, popřípadě odtah vozu, ubytování a náhradní doprava. Služba je určena pro vozy zakoupené jako nové v České republice.
Pokud ano, tak jestli to chápu správně bych potřeboval v případě, že koupím Mazdu jen HAV pojistku proti nehodě, ale krádež a vandalismus bych měl krytý v rámci garance mobility.
Re: Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Ještě můžeš mrknout na astru ta vychází dobře cenově.
2022 Audi A4 Allroad 40TDI 150kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
ex 2022 Audi Q5 50TDI 210kw
Re: Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Na Opel Astra jsem se díval v rámci selekce a spolu s Renaultem Clio Grand Tour a Meganem jsem ji vyřadil ještě před projížďkou - špatné recenze (i ty zahraniční) a nelíbily se mi vůbec vzhledově (takový přirozený odpor jako v případě Seat Ibiza).
Re: Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Krádež a vandalismus jakože tě ubytují a seženou jízdenku domů.
2022 BMW 540xdT, 2019 Mazda2 1.5 Skyactiv-G A/T
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
2022 BMW K 1600 B
WWW.MAZDAKLAN.CZ
Re: Mazda 3 vs Peugeot 308 vs Golf VII
Já si myslel, že to znělo až moc krásně. Takže takové cestovní pojištění v případě krádeže/vandalismu.