Stránka 1 z 1

Fabia II 1.2 tsi 77kw vs Fiesta 1.6 88kw

Napsal: čtv 25 led 11:35
od dave.wayne
Zdravím
Řeším tohle dilema, ktere auto vybrat...cetl jsem hlavne problemy o rozvodech u fabie, ale ze opravena sada uz je v pohodě a o fieste moc negativ na internetu neni..

Co mysliste, ze by melo byt spolehlivejsi? Vybiram auto do 150-160 tisic a uz mam ve vyberu jen tyto 2 :)
Doplnim, ze mam tyhle ve vyberu, protoze bych chtel mensi auticko a trochu vykonejsi a hlavne v benzinu, protože muj najezd neni ani 8 tisic km.
Zatim se vic priklanim k Fieste, nez Fabii

Re: Fabia II 1.2 tsi 77kw vs Fiesta 1.6 88kw

Napsal: pát 26 led 09:23
od Firel
S Fiestou zkušenosti nemám, krom starší generace 2008 1,25l či kolik to bylo a i ta byla agilni, svižná, řiditelná. Pokud je to 1.6 dejme tomu s 74kW jak měl Focus, tak to je dobrý motor, tak toho bych se nebál.Poptal bych se u Fiesty asi na korozi, jinak jsem taky nikdy nic neslyšel. Ale sehnat fiestu 1.6 nebude úplně tak lehké ne?
Co se týče Fabie. Ačkoliv jsme v rodině byli vždy škodovkáři, tak když si potřeboval v roce 2010 taťka po Felicii koupit nové auto,tak jsem nechtěl za nic na světě fabii, protože to byla škaredá, hubená koza. A levná taky nebyla. Jenže co?Kia s Hyundaiem nabízeli buď obstarožní modely, nebo i30 se Ceedem bez výbavy, ve fordu strašný přístup a byl daleko,Megane generation byl moc chatrný a Punto až moc levnoplastové. Tak jsemmu nakonec musel doporučit Fabii facelift 1.2TSI Ambiente+ s pár příplatky za světla,lišty,liťáky,koberečky. Silnější motor byl na úkor metalízy, proto je červená, která tenkrát byla ještě zadarmo. Objednávala se do konfigurace v únoru a Březnu a nakonec byla s příplatky dražší než kdyby jsme vzali hotovou verzi Sportline, kde už byli 17ky v ceně,barevná střecha a další blbosti,ale to starším lidem nevysvětlíš..
K věci. Jelikož se pohybuju mezi auty a tenkrát v únoru jezdilo pouze opravdu pár nových fabii TSI,takjsem sem tam něco zaslechl,ale vyznělo to tak ,že to spíš bylo stylem jízd řidiče než autem. Jenže motor 1.6 16V, který jsme chtěli původně (cca 10/09) vypadl s facliftem sz nabídky a 1.4 též. Ta přišla asi až o třičtvrtě roku až o rok později zpět do nabídky poté co se zjistilo, že lidi na TSI nadávají a nechtějí to. (Mimochodem pojďme zanadávat i dnes na 1.0 TSI ať nám vrátí do nabídky nějaký normální čtyřválec) V červnu jsme si přebrali fabiu a já s ní jel hned do práce, protože svoje jsem měl v servisu. Byljsem opravdu překvapený jak to jede. Jelo to jako pi...la :ymblushing: ale také se mně to hned projevilo na spotřebě. Taťka jezdí kopcovitý terén a nejdál tak těch 20km a zpět za cca 6-6,5litru. Já mám těžkou nohu a ze začátku jsem jezdil i dálnicu za 9,2litru. Protože se přivyšších rychlostech katlík chladí benzínem. na druhou stranu to auto má opravdu dobré zrychlení (Na fabiu),překvapivý zátah a dá se s tím těch 190 jet.Ale to už je nepříjemné, protože je to auto vysoké a úzké.Navíc tomu citelně chybí šestý převodový stupeň. V tom je Fabia III. s 1.2 TSi o dost lepší. Jinak ve 46.000km se naši dostali do řetězové nehody,ale naštěstí jen ťukance-vyměnit nárazníky a je to. A při opravě ve škodovce zjistili, že máme ten starý typ řetězu (a to je auto pravidelně servisováno ve škodě) a že by bylo lepší jej vyměnit, protože už řetízkuje, by´t jsem je na to upozorňoval už půl roku předtím já, že se mi po nastartování nelíbí, jak to zařetízkuje,jak kdyby se rozmotával řetěz namotaný na sobě. že to jsou v podstatě rozvody a že tona fabiu bude stá tcca 9000,- tak jsem tam udělal trochu haló, že si taťka nekoupil auto za 332.000,- aby ve 46000km byly rozvody kaput a že to bude asi problém automobilky. padž na Felicii Lxi s motorem nikdy nic,na Škodě 120LS taky nikdy nic. Tak udělali kulanci a my platili 1000,- Kč a zbytek škodovka,neboť jsme věrní zákazníci a chodíme poctivě na servisku jen k nim. Teď už má fabia najeto 101000km a pořád máme klid. Pouze rozměr 15tek je na pneu dost drahej,vyplatí se koupit na fabiu 16ky, ušetříš na gumách,už se jednou měnili všechny kotouče, přední normálně a zadní padž prorezlyjak se moc nevyužívaly, to stálo myslím tak do 15.000,- i s velkým servisem a maličkostma. myslím možná míň. No a teď akorát přestalo taťkovi fungovat stahování okna řidiče. Nejdřív jen automat a teď už komplet. A to to takřka nepoužíval,protože když se chtěl z auta na něco zeptat nebo tak,tak si přiotevřel dveře-stará škola:-) A asi to bude chtít malý kožený paket. padž volant u našeho vypadá jak kdyyb tomělo najeto165000km, drolivý hnus ten plast. To je snad schválně..
Čili Fabie bych se nebál,navíc myslím od nějakého měsíce 2011 už mají ten lepší řetěz všechny 1.2 TSI,ale tak si nějak říkám jestli ta Fiesta 1.6 88kW přeci jen není lepší a asi i přes vyšší spotřebu a asi i menší kufr zábavnější auto. Pokud to není ten Ecoboost 1.6 ten se moc nepovedl prý.

Re: Fabia II 1.2 tsi 77kw vs Fiesta 1.6 88kw

Napsal: pát 26 led 12:55
od dave.wayne
Díky za vycerpavajici odpoved :) hodne pomohlo takove info :)
No ja prave chci bud fabku v monte carlo, nebo tu fiestu a fiest je ted cca 5 aut na internetu, co se prodavaj a navic nemam problém popripadne dovezt z Holandska, Nemecko :)

Jako interier se mi rozhodne vice libi ve fieste :) a nema turbo, coz je dalsi plus...protoze jezdim vetsinou trasy 5km