Stránka 1 z 2

Zánovní auto s nízkou spotřebou 200-300k

Napsal: sob 28 říj 20:04
od Trapology
Ahoj,

posledního půl roku se dívám po nějakém novém autě, které bych vyměnil za svoje 14 let staré Clio II, 1.2 44kW. Vždycky se nadchnu pro nějaké auto, kolikrát i najdu zajímavý inzerát, ale pak mě odradí např. údaj o reálné spotřebě, když to hledám na forech a internetu, proto bych si rád nechal poradit (snad mi to nezamotá hlavu ještě více).

Moje momentální situace je následující:
Denně nájezd do Prahy a zpět v součtu: 30km okresky, 60km dálnice, 30km tunelama a hlanvíma tahama v Praze (tzn. výhradně bez semaforů) a zbylých asi 20km ranní Prahou.
Víkendy buď po okreskách, nebo zase někam do Prahy kolem 100km týdně.

Když si to spočítám za měsíc, tak je to docela vysoké číslo, tudíž každý ušetřený litr spotřeby mi ušetří slušný balík v peněžence, proto bych si optimální spotřebu (reálnou - přiznám se, že nejsem zrovna víkendový řidič, ale vyloženě závodně taky nejezdím) kolem 5 - 6 litru/100km.

Auta na která jsem zatím koukal(benzín):
Škoda Fabia 1.2 TSI 81kW - dá se sehnat do 300tis., ale názory se po internetu různí, zejména na životnost motoru
Renault Mégane 130 TCE - tady jsem zase narazil na problém s tou spotřebou (reálně 7,5-8l, což mi přijde overkill)
Renault Clio IV 1.2 - taky by se mi líbilo, ale s nějakým rozumným motorem (co mě u mého clia kromě častých oprav z důvodu stáří štve nejvíce, je klesající rychlost do kopců)
VW Golf - trochu vyšší cenovka, větší riziko krádeže
Kia Rio - tohle jsem zatím moc nestudoval, má to pěknou výbavu, ale nevím jak moc je to spolehlivé a výdrž
Mazda 3 - Pod 320k jsem žádnou ale nenašel
Edit: Ještě jsem teď našel Peugeot 308

Jak jsem psal, je pro mne důležitá ta spotřeba hlavně po dálnici, z výbavy bych si přál automatickou klimu a tempomat a trochu pěkný interiér(dost se divím, že ty vysekané varianty někdo kupuje)

Předem díky za rady

Re: Zánovní auto s nízkou spotřebou 200-300k

Napsal: sob 28 říj 22:24
od Noldo
Osobne by som jednoznačne volil naftové auto, prípadne prestavbu na lpg. Keď si vyčísliš, koľko peňazí dáš za palivo, tak aj prípadná oprava nafťáka sa ti vráti. Predpokladám, že pri danom nájazde km, už máš zmáknutý štýl jazdy a prišiel si na to, ako zraziť spotrebu čo najnižšie. V tom prípade ti 5-6 l dá dvojlitrový nafťák, s menším motorom sa dostaneš aj nižšie a pritom stále bude dynamiky oproti tomu, čo máš teraz neporovnatelne.
Renault 1,5 dci ideálne so 6st. Clio, megane, dácia v logane mádlhokánsku 5ku. Veľmi úsporný motor a pritom príjemný, nové verzie sú aj tiché, zadieranie na kľuke by sa u novších verzií nemalo vyskytovať.
PSA,Ford,Mazda,Volvo,... Novšie kusy majú 84kw a 6st. prevodovku, motor prešiel zmenamy, spolahlivosť by už mala byť v pohode.
VW 1,6 tdi, dlhá 5ka, spotreba, spolahlivosť fajn, vyššie ceny aut
Fiat tipo 1,6 multijet je na tom ako s cenou ?
1,3 JTD bola tiež úsporná, ale neviem ako spolahlivosť.
Korejská 1,4, ale nič o tom neviem.
Pozerám, že za nafťáky je slušný príplatok, tie jedine asi jazdené. Zvážil by som ešte dáciu s LPG. Budeš si musieť odpustiť automatickú klímu, tempomat by mali vedieť. Ja by som ale asi preferoval jemne jazdeného nafťáka, ktorý bude tichší a lepšie vybavený.

Re: Zánovní auto s nízkou spotřebou 200-300k

Napsal: sob 28 říj 22:39
od oxik
Co Focus v nějaké slabší naftě? 1.6TDCi dokáže jezdit kolem těch 5l, za ty peníze bych počítal kolem roku 2014, což nevím, jestli splňuje termín "zánovní"..

Re: Zánovní auto s nízkou spotřebou 200-300k

Napsal: ned 29 říj 00:45
od Sajmik
https://www.sauto.cz/osobni/detail/seat ... oFrom=list

Z těch benzínů, co třeba tohle? Úplně nový auto, čerstvej facelift, mírně nad budget a kontroverzní motor.. ale za 5 - 6 to jezdit bude, po okreskách a hlavních tazích i za méně.

Re: Zánovní auto s nízkou spotřebou 200-300k

Napsal: ned 29 říj 06:40
od zdeny
Trapology píše:Ahoj,

posledního půl roku se dívám po nějakém novém autě, které bych vyměnil za svoje 14 let staré Clio II, 1.2 44kW. Vždycky se nadchnu pro nějaké auto, kolikrát i najdu zajímavý inzerát, ale pak mě odradí např. údaj o reálné spotřebě, když to hledám na forech a internetu, proto bych si rád nechal poradit (snad mi to nezamotá hlavu ještě více).

Moje momentální situace je následující:
Denně nájezd do Prahy a zpět v součtu: 30km okresky, 60km dálnice, 30km tunelama a hlanvíma tahama v Praze (tzn. výhradně bez semaforů) a zbylých asi 20km ranní Prahou.
Víkendy buď po okreskách, nebo zase někam do Prahy kolem 100km týdně.

Když si to spočítám za měsíc, tak je to docela vysoké číslo, tudíž každý ušetřený litr spotřeby mi ušetří slušný balík v peněžence, proto bych si optimální spotřebu (reálnou - přiznám se, že nejsem zrovna víkendový řidič, ale vyloženě závodně taky nejezdím) kolem 5 - 6 litru/100km.

Auta na která jsem zatím koukal(benzín):
Škoda Fabia 1.2 TSI 81kW - dá se sehnat do 300tis., ale názory se po internetu různí, zejména na životnost motoru
Renault Mégane 130 TCE - tady jsem zase narazil na problém s tou spotřebou (reálně 7,5-8l, což mi přijde overkill)
Renault Clio IV 1.2 - taky by se mi líbilo, ale s nějakým rozumným motorem (co mě u mého clia kromě častých oprav z důvodu stáří štve nejvíce, je klesající rychlost do kopců)
VW Golf - trochu vyšší cenovka, větší riziko krádeže
Kia Rio - tohle jsem zatím moc nestudoval, má to pěknou výbavu, ale nevím jak moc je to spolehlivé a výdrž
Mazda 3 - Pod 320k jsem žádnou ale nenašel
Edit: Ještě jsem teď našel Peugeot 308

Jak jsem psal, je pro mne důležitá ta spotřeba hlavně po dálnici, z výbavy bych si přál automatickou klimu a tempomat a trochu pěkný interiér(dost se divím, že ty vysekané varianty někdo kupuje)

Předem díky za rady
Napřed bych se zeptal - co tomu CLiu je? Rezne? (Pochybuji) Nebo nejede?

Pokud další auto má zůstat zase přibližně stejnou dobu (ca 10-15 let), tak předem vyloučit z důvodu koroze jakoukoliv Mazdu, Fabii, Kiu, Hyundai a byl bych opatrný i u Forda. U maloobjemových auta bych měl navíc obavu o životnost motoru...Od koncernu VW bych vybíral co nejopatrněji, protože tento výrobce nedokázal dodne zvládnou základní věc - rozvodový mechanismus.
Bude to těžký výběr.

Pocitově bych zůstal o Renaultů. Zdá se, že korozi mají vyřešenou i dnes a spolehlivostí patří mezí to lepší, co se dá koupit. Zní to paradoxně, ale je to tak.

Re: Zánovní auto s nízkou spotřebou 200-300k

Napsal: ned 29 říj 10:16
od Noldo
Tá ibiza nemusí byť zlá voľba, ale pritlačil by som na silnejší model s 6st. Prevod navyše sa môže hodiť a pomôcť aj spotrebe.

Re: Zánovní auto s nízkou spotřebou 200-300k

Napsal: ned 29 říj 12:52
od vonkreuz
Proč zánovní, když může být nové? Fiat Tipo HB 1.4 16v.

Re: Zánovní auto s nízkou spotřebou 200-300k

Napsal: ned 29 říj 14:47
od epo_
to je mrtvola
fabka so 6kvaltom, ibiza, turbo clio,nie atm 1.2 16v, nieco s ecoboostom......nech sa s tym prijemne jazdi a kludne aj predvadzacku ptetoze tie zakladne vybavy okolo 300tis su strasne plastaky

Re: Zánovní auto s nízkou spotřebou 200-300k

Napsal: ned 29 říj 18:32
od Trapology
zdeny píše: Napřed bych se zeptal - co tomu CLiu je? Rezne? (Pochybuji) Nebo nejede?

Pokud další auto má zůstat zase přibližně stejnou dobu (ca 10-15 let), tak předem vyloučit z důvodu koroze jakoukoliv Mazdu, Fabii, Kiu, Hyundai a byl bych opatrný i u Forda. U maloobjemových auta bych měl navíc obavu o životnost motoru...Od koncernu VW bych vybíral co nejopatrněji, protože tento výrobce nedokázal dodne zvládnou základní věc - rozvodový mechanismus.
Bude to těžký výběr.

Pocitově bych zůstal o Renaultů. Zdá se, že korozi mají vyřešenou i dnes a spolehlivostí patří mezí to lepší, co se dá koupit. Zní to paradoxně, ale je to tak.
Ahoj, to Clio mám od nějakých 140tkm, teď má 240tkm za 6 let. Předtím jsem měl Twingo na popostrkování do školy, a přijde mi, že tohle je taky spíš na popostrkování a ne na ježdění po dálnici. Jezdím s tím relativně nešetrně na to auto se mi zdá, na dálnici to točí 4800ot./min při nějakých 135 - a to musím jet po rovině. Nerezne, nicméně jsem tam za poslední dva roky nacpal na opravách zhruba 40k, vzhledem k tomu že nákuka byla 45. Převodovka, tlumiče snad dvakrát, hodně poloosy a tyčky, a teď naposledy ložiska. Navíc to má už přetažené rozvoty o nějakých 20tkm, co mi říkal servisák, takže by to byla investice dalších 10k, a to to raději dám někomu mladšímu za pár šupů, ať si to zvelebí na to popostrkování.

Suma sumárum, bych chtěl něco silnějšího, a i když se mi designově Clio strašně líbí, tak se bojím, že těch 54kW co se do toho dává v 1.2 prostě o moc výkonější nebude. A ty nové 0.9ccm co se vyrábí, tam se zase bojím, aby ta spotřeba při vyšších rychlostech nevylítla přes 10l. Tzn. jedině najít nějakej rozumnej motor, ale nic jsem bohužel nenašel, to až pak ty Mégany...

Re: Zánovní auto s nízkou spotřebou 200-300k

Napsal: ned 29 říj 18:35
od Trapology
epo_ píše:to je mrtvola
fabka so 6kvaltom, ibiza, turbo clio,nie atm 1.2 16v, nieco s ecoboostom......nech sa s tym prijemne jazdi a kludne aj predvadzacku ptetoze tie zakladne vybavy okolo 300tis su strasne plastaky
Přesně, ty základní výbavy vypadají až komicky. Nepochopil jsem jak myslíš to clio, jakože ok? Víš o nějakým rozumným motoru, viz. příspěvek výše, obávám se že 54kW o moc lépe nepojede.