1.6i v FFII a "lital skvele" ? To si ho mal s turbom ? Vsetky 1.6-tky (VW Golf, Seat Leon, Octa, Megane, P307, Fluence atd.), co som skusal boli zivsie a agilnejsie, nez Focus II s tymto motorom. Zrychlenie z 80-120 za 10.5 sekundy (niekolkokrat odmerane, 2 ludia v aute a polovica nadrze) mi nepride nijako skvely cas, rovnako rychlo to zvladne aj 1.2HTP. Zo 130 na 160 za viac ako 20 sekund je na 74kW tiez hodne mizerny cas. Tiahle dialnicne stupania na patke len tak tak, v pripade rodinky nabalenej na dovolenku bud rychlost nechat padnut na 90 na vrcholoch stupani, alebo tocit stvorku do nepricetnych 5000 otacok. Dokonca aj korejska Kia / Hyu 1.4 CVVT 80 kW bola rychlejsia, sice za cenu otackomeru v cervenom a viru v nadrzi. 1.6i 74kW mal totiz jednu neprijemnu vlastnost - po 4000 otackach prudko stracal krutiaci moment, skoro ako diesel. Takze tocit ho dalej nemalo ziadny vyznam, iba zral a netahal. Napriek tomu, ze bol 16 ventil sa spraval ako stary 8V. Prave preto sa hodil iba do lahkych aut ako Fusion, Fiesta ci Focus I. Napr. prave vo Focuse 1 som mu nameral zrychlenie 80-120 za 8 sekund, co je cas na 100 HP motor naozaj velmi posobivy. 1.6i ma jedine pozitivum - spolahlivost. Obvykle s nim nie su problemy, treba davat pozor iba na kusky dovezene z Nemecka - jazda po ich autobahnoch na plny plyn rychlostou okolo 170 km/h sposobi, ze ten motor po 200k km bude brat viac oleja ako benzinu.
1.8i je podstatne lepsia alternativa, ide citelne lepsie ako 1.6, ale zerie. A viac, nez je zdrave na jeho jazdne vykony. Najlepsi motor do tazkeho Focusu II je jednoznacne 2.0i. Vie jazdit aj usporne - slo to s nim aj za 6.5/100 po nedelnych prazdnych cestach, ked inokedy bolo treba ukazat nejakej Ochcafke f dechtu na hlinach, ze nie je najlepsie auto sveta, tiez nebol ziadny problem.
Pokial si co len trochu aktivnejsi vodic, vrelo odporucam 2.0i. Oproti 1.6i a 1.8i ma dlhsiu patku, takze pri 130 tolko netoci (3500 vs 4000 rpm). Pokial ale narazis na STcko v povodnom nechipovanom stave bez poistnej udalosti (99% tychto aut v CZ a SK su zboreniny, resp. sprasene chiptuningom a kadejakym bastlenim, takze clovek ma problem prejst EK bez uplatku), ber ten. Je to auto bez kompromisov. Ano, papka trochu viac, ale o veku krasnych zien a spotrebe sportovych aut sa predsa nehovori
Retaze sa netreba obavat, synovec ma C-Max 1.8i s viac ako 300k km a motor ide stale krasne potichu. Pri mojich potulkach bazarmi SK a CZ sa mi do ruk dostalo vela Mondei s tymto motorom, aj s 200k na budiku plus bohvie kolko zmotanych, motory ale vzdy sli bez akehokolvek hluku. Skor by som sa obaval spotreby oleja, obvykle to ale maju na svedomi tesnenia na driekoch ventilov. Tie sa vymenia a znova je svaty pokoj.