Malý svižný hatchback do 10 000€
Napsal: stř 24 kvě 16:08
Zdravím, takže po nekonečnom odkladaní sa konečne dostávam k výberu svojho prvého auta.
Požiadavky:
malé, ľahké, zábavné auto, najlepšie hatchback – kat. B “malé autá“ (fiesta, swift..), nižšia stredná trieda je pre mňa zbytočne veľká (mám cca 170cm/75kg) a ťažká
atmo benzín 1.6-1.8, 100-130koní
manuál
3/5dv., 4/5 miest na sedenie
rok výroby od 2000
cena: najlepšie do 5000€, pomer cena/“výkon“
Nepotrebujem veľa výbavy. Veci ako centrál, palubný PC, výškovo nastaviteľné sedadlo potešia, nie sú však podmienkou. Všetko nad zbytočne pridáva na cene a hmotnosti . Jazdím krátke trasy prevažne po okreskách, minimum mesta a žiadne diaľnice, ročne max. 15tkm.
Kandidáti –v poradí od najobľúbenejšieho:
Corsa C gsi 1.8 125k
Fiesta mk5 (najlepšie poFL) 1.6 100k
Swift mk4 (2004-2012) Sport 1.6 125k/1.5 102k
Yaris mk1 1.5 106k / mk2 1.8 133k
Clio mk2 poFL 1.6 109k
Mazda 2 mzr 1.5 103k
VW koncern: polo/fabia/ibiza?
Alfa 147 1.6 120k?
Doteraz som moc nejazdil, autoškola vo Fieste mk6 1.4tdci – to fakt nie a potom na Punte mk2FL 1.2 60k, mám vyskúšané nejaké fabie 1.0/1.2/1.4 a pod. - aspoň viem čo nechcem.
Ktoré by ste zo zoznamu vyhodili a prečo? Prípadne na čo som zabudol?
Najväčším problémom je tak či tak nájsť kus, ktorý nie je absolútny šrot.
Na druhej strane mám chuť sa na to všetko vykašľať a kúpiť si niečo RWD – BMW?
E46 - aj vo verzii compact moc veľká a ťažká
E30 - klasika, ale už je to veterán, bolo by mi ju ľúto, naviac nájsť pekný kus 318i/320i do 5000€ neni možné a viac by som zaň nebol ochotný dať.
MX-5 NB 1.8 - roadstery nemusím, ale s hardtopom by som to asi prežil. 2 miesta na sedenie? Budiž. Ale bude to moje jediné auto takže potrebujem s ním jazdiť po celý rok a v zime by to bol asi problém kvôli korózii. Škoda. Najlepšie by bolo asi nejaké BRZ krát 0,8
Díky za tipy a rady!
Požiadavky:
malé, ľahké, zábavné auto, najlepšie hatchback – kat. B “malé autá“ (fiesta, swift..), nižšia stredná trieda je pre mňa zbytočne veľká (mám cca 170cm/75kg) a ťažká
atmo benzín 1.6-1.8, 100-130koní
manuál
3/5dv., 4/5 miest na sedenie
rok výroby od 2000
cena: najlepšie do 5000€, pomer cena/“výkon“
Nepotrebujem veľa výbavy. Veci ako centrál, palubný PC, výškovo nastaviteľné sedadlo potešia, nie sú však podmienkou. Všetko nad zbytočne pridáva na cene a hmotnosti . Jazdím krátke trasy prevažne po okreskách, minimum mesta a žiadne diaľnice, ročne max. 15tkm.
Kandidáti –v poradí od najobľúbenejšieho:
Corsa C gsi 1.8 125k
Fiesta mk5 (najlepšie poFL) 1.6 100k
Swift mk4 (2004-2012) Sport 1.6 125k/1.5 102k
Yaris mk1 1.5 106k / mk2 1.8 133k
Clio mk2 poFL 1.6 109k
Mazda 2 mzr 1.5 103k
VW koncern: polo/fabia/ibiza?
Alfa 147 1.6 120k?
Doteraz som moc nejazdil, autoškola vo Fieste mk6 1.4tdci – to fakt nie a potom na Punte mk2FL 1.2 60k, mám vyskúšané nejaké fabie 1.0/1.2/1.4 a pod. - aspoň viem čo nechcem.
Ktoré by ste zo zoznamu vyhodili a prečo? Prípadne na čo som zabudol?
Najväčším problémom je tak či tak nájsť kus, ktorý nie je absolútny šrot.
Na druhej strane mám chuť sa na to všetko vykašľať a kúpiť si niečo RWD – BMW?
E46 - aj vo verzii compact moc veľká a ťažká
E30 - klasika, ale už je to veterán, bolo by mi ju ľúto, naviac nájsť pekný kus 318i/320i do 5000€ neni možné a viac by som zaň nebol ochotný dať.
MX-5 NB 1.8 - roadstery nemusím, ale s hardtopom by som to asi prežil. 2 miesta na sedenie? Budiž. Ale bude to moje jediné auto takže potrebujem s ním jazdiť po celý rok a v zime by to bol asi problém kvôli korózii. Škoda. Najlepšie by bolo asi nejaké BRZ krát 0,8
Díky za tipy a rady!