Dobrý den,
chci jít do nového auta a rozhodl jsem se pro vůz na CNG.
Měl jsem vyhlídnutou Octávii 1,4 g-tec , ale ani do kombíku se do ní, jako do rodinného auta nevlezem. Takže to spíše vypadá na VW Caddy 1,4, nebo Fiat Doblo 1,4. Jde mi spíše o to, jestli by nějaký znalec zde neporovnat motory benzínové turbomotory v těchto dvou autech. U VW je to 1,4 TSi a u Fiatu 1,4 t-Jet. Co tak scháním info všude možně, tak koncernový motor zřejmě bude mít o něco menší spotřebu jak plynu tak při provozu na benzín, ale cena nového vozu je cca o 80 000kč větší. Pro Fiat hovoří cena, motor asi bude koncepčně o něco starší, i když papírově má o nějakého toho koně víc než koncernový TSI. Dále co se týče živitnosti a nastavení podvozku na tom bude asi Caddy lépe? Jezdím cca 70% po okrskách a tak 30% dálnice z Brna do Hunpolce, kde dostává podvozek celkem zabrat.
ALE ze Světa motoru vím, že VW měl dost velké problémy s korozí lahví na CNG, že vozy kolem roku výroby 2010-2012 šly všechny na garanční výměnu a ty které unikly sítu, tak to jsou ty co ukazují ve zprávách že jím lahve při tankování explodovaly. Co jsem se tu na fóru dočetl, tak už by snad koncernové vozy měly mít lahve na CNG snad z kevlaru a ne ze slitiny železa, je to možné??
Dále v SM psali, že z italskými vozy na CNG problémy nejsou a že i systém v autech by měl být odolnější, než u těch koncernových, myšleno všelijaké ty přepouštěcí ventily, atd.
Jinak měním auta od nového tak po 7 letech, vždy jsem měl zatím TDI. Měl jsem jak Fiat, tak Škodu Octávii a u obou bez vážnějších problémů. Jde mi o to, jestli vozy na CNG jsou schopné těch 7 let a cca 200 000km ujet bez závažnějších poruch, které by ty úspory za palivo naprosto negovaly.
Poradil by nějaký znalec, odhlédnuvše od toho, že subjektyvně pohaní všechny italský káry a vyzdvyhne právě ty německý. Děkuji za postřehy.
Nové auto na CNG
Re: Nové auto na CNG
Mám užitkáče Doblo XL r.v.2015, najeto 150tkm, měnily se na tom tuším cívky zapalování (okolo pětikila za kus v auto kelly), jinak nádherné provozní náklady.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Nové auto na CNG
Pokud jde o srovnání s italama CNG tak nepomůžu, ale může se podělit o zkušenosti s provozem Golfa 7 TGI (stejná technika jako G-Tec).
Auto jsem kupoval jako pracovní na dlouhé trasy po dálnicích cca 65 tis. ročně. Plán byl si auto nechat 3 roky do cca 200tis. km. Nyní po 2,5 letech a cca 160 tis. km se začínají objevovat prví problémy. Aktuálně auto po přepnutí na benzín jede na 3 válce, cuká a po čase se přepne do nouzového režimu. Servis vyměnil údajně vadný kabel k cívce, ale problém nevyřešen. Příští týden tam opět jedu (ještě že na CNG to jede normálně). Předpokládám, že další na řadě bude cívka...
Jinak motor byl doposud bez problémů. V záruce jsem 2x řešil hlučnou "masáž" v sedačce, potřetí vyměnili modul bederní opěrky. Jinak měněna jedna poloosa, prasklá manžeta a následně opotřebený kloub.
Náklady na km skutečně cca 1kč/km, síť plniček kolem hlavních tahů dostatečná a rozšiřuje se. Pro mě asi největší mínus častý servis (olej po 15 tis. km pro mě znamená každé 3 měsíce v servise). Aktuálně mám objednaného nástupce - G7 Varianta po FL opět TGI, ale tentokrát max. 2 roky do konce záruky a beru další, je to dnes holt spotřebák...
Auto jsem kupoval jako pracovní na dlouhé trasy po dálnicích cca 65 tis. ročně. Plán byl si auto nechat 3 roky do cca 200tis. km. Nyní po 2,5 letech a cca 160 tis. km se začínají objevovat prví problémy. Aktuálně auto po přepnutí na benzín jede na 3 válce, cuká a po čase se přepne do nouzového režimu. Servis vyměnil údajně vadný kabel k cívce, ale problém nevyřešen. Příští týden tam opět jedu (ještě že na CNG to jede normálně). Předpokládám, že další na řadě bude cívka...
Jinak motor byl doposud bez problémů. V záruce jsem 2x řešil hlučnou "masáž" v sedačce, potřetí vyměnili modul bederní opěrky. Jinak měněna jedna poloosa, prasklá manžeta a následně opotřebený kloub.
Náklady na km skutečně cca 1kč/km, síť plniček kolem hlavních tahů dostatečná a rozšiřuje se. Pro mě asi největší mínus častý servis (olej po 15 tis. km pro mě znamená každé 3 měsíce v servise). Aktuálně mám objednaného nástupce - G7 Varianta po FL opět TGI, ale tentokrát max. 2 roky do konce záruky a beru další, je to dnes holt spotřebák...
3.0 B58 & 2.2 M54 & TSI
Re: Nové auto na CNG
Inak co sa tyka auta na CNG, tak aj Zafiru robia v CNG s motorom 1,6T s vykonom 110kW. A cena sa da v Opli celkom dobre dojednat...
thesis, c3, bravo
Re: Nové auto na CNG
Pro domácí účely, bych tu Zafiru upřednostnil.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Nové auto na CNG
Mám Golf Variant VII 2015 TGI DSG najeto 50000km
postřehy k dotazu:
doblo spotřeba 4,9 kg ofi (spritmonitor cca 6kg) nádrž 16,2 kg = dojezd cca 270 km
caddy spotřeba 4,2 kg ofi (spritmonitor cca 5,5kg) nádrž 26 kg = dojezd cca 470 km
zafira spotřeba 4,7 kg ofi (spritmonitor cca 5,6kg) nádrž 25 kg = dojezd cca 450 km
Já mám ve znojmě dvě čerpačky po cestě do práce takže dojezd u golfa 300 km nějak neřeším a co se týká výletů do střední evropy, kromě chorvatska od karlovače dál jezdím pořád na plyn
postřehy:
... jen dotaz proč se nevlezte do octavie, protože pokud jde o prostor pro nohy je Doblo na úrovni Octavie I (zafira i caddy v pohodě) ... pokud by byl problém s kufrem tak zafira bude trochu zaostávat za konkurenty
... podvozek ... doblo ma zadni viceprvek (možná i zafira) tlumeni nerovnosti super, ale po 100t km i dříve (při zatížení), vůle seřizování atd. atd. ... caddy má listové pera, což je méně pohodlí (v případě cng trochu kompenzuje zatížení nádržemi i když tlumiče u cng jsou naladěni tvrději než ü benzinu) ... listová pera = životnost daleko za hranicí 300t km
KOROZE tlakových nádrží - vůbec bych to neřešil ... mám dva známe oba dva si v zime koupili Caddy r.v. 2008 .. po zajetí do originál servisu tlakovky zkontrolovány )jeden měl vyměněny nádoby už v roce 2014 druhý jen dvě v roce 2013) a u jednoho dvě vyměněny za 0,- Kč. Takže servis se o to postará bez ohledu na záruku.
Ještě k tlakovým nádržím - já už mám v golfu kevlarové (80 kg) snížení hmotnosti oproti octavii (125kg) 45 kg, ale mám také vzadu torzní příčku (octavia má víceprvek), vzhledem k tomu, že rozdíl je naprosto minimální a otřesi při menší rychlosti jsem "vyřešil" 15" kolama tak neřeším a jsem rád že nevozím navíc "pytel cementu".
Záměrně nepíšu o cenách - výbavy jsou velmi různorodé s tím že se asi shodneme, že cena bude okolo 600t s tím že sleva je už na umění každého z nás.
P.S. rozdíly ve výkonech jednotlivých motorů bych neřešil ... je třeba vyzkoušet osobně (rozdíly ve zrychlení je minimální)
Moje rada - pokud je to více pro rodinu tak Zafira je zajímavý kočár, pokud je to více o práci (myslím tím nečistý kufr a výdrž) tak bych bral CADDY - odvděčí se větší zůstatkovou hodnotou než Doblo a možná si po 200t km tak zvykneš že s ním zůstaneš i déle.
Já osobně bych klidně vyměnil golfa za Caddy ale já bych s to vybral i kvůli DSG
postřehy k dotazu:
doblo spotřeba 4,9 kg ofi (spritmonitor cca 6kg) nádrž 16,2 kg = dojezd cca 270 km
caddy spotřeba 4,2 kg ofi (spritmonitor cca 5,5kg) nádrž 26 kg = dojezd cca 470 km
zafira spotřeba 4,7 kg ofi (spritmonitor cca 5,6kg) nádrž 25 kg = dojezd cca 450 km
Já mám ve znojmě dvě čerpačky po cestě do práce takže dojezd u golfa 300 km nějak neřeším a co se týká výletů do střední evropy, kromě chorvatska od karlovače dál jezdím pořád na plyn
postřehy:
... jen dotaz proč se nevlezte do octavie, protože pokud jde o prostor pro nohy je Doblo na úrovni Octavie I (zafira i caddy v pohodě) ... pokud by byl problém s kufrem tak zafira bude trochu zaostávat za konkurenty
... podvozek ... doblo ma zadni viceprvek (možná i zafira) tlumeni nerovnosti super, ale po 100t km i dříve (při zatížení), vůle seřizování atd. atd. ... caddy má listové pera, což je méně pohodlí (v případě cng trochu kompenzuje zatížení nádržemi i když tlumiče u cng jsou naladěni tvrději než ü benzinu) ... listová pera = životnost daleko za hranicí 300t km
KOROZE tlakových nádrží - vůbec bych to neřešil ... mám dva známe oba dva si v zime koupili Caddy r.v. 2008 .. po zajetí do originál servisu tlakovky zkontrolovány )jeden měl vyměněny nádoby už v roce 2014 druhý jen dvě v roce 2013) a u jednoho dvě vyměněny za 0,- Kč. Takže servis se o to postará bez ohledu na záruku.
Ještě k tlakovým nádržím - já už mám v golfu kevlarové (80 kg) snížení hmotnosti oproti octavii (125kg) 45 kg, ale mám také vzadu torzní příčku (octavia má víceprvek), vzhledem k tomu, že rozdíl je naprosto minimální a otřesi při menší rychlosti jsem "vyřešil" 15" kolama tak neřeším a jsem rád že nevozím navíc "pytel cementu".
Záměrně nepíšu o cenách - výbavy jsou velmi různorodé s tím že se asi shodneme, že cena bude okolo 600t s tím že sleva je už na umění každého z nás.
P.S. rozdíly ve výkonech jednotlivých motorů bych neřešil ... je třeba vyzkoušet osobně (rozdíly ve zrychlení je minimální)
Moje rada - pokud je to více pro rodinu tak Zafira je zajímavý kočár, pokud je to více o práci (myslím tím nečistý kufr a výdrž) tak bych bral CADDY - odvděčí se větší zůstatkovou hodnotou než Doblo a možná si po 200t km tak zvykneš že s ním zůstaneš i déle.
Já osobně bych klidně vyměnil golfa za Caddy ale já bych s to vybral i kvůli DSG
Re: Nové auto na CNG
U Dobla uvádíš nádrže pouze pro krátkou variantu, dlouhá má taky přes 20kg.
GTS 992
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
KTM X-BOW GT
F-150 5,0 ROUSH
M2 MT
hoonring.cz
Coupe JCW KW3
Re: Nové auto na CNG
Mate pravdu Doblo SX l2 .. už jsem si to dohledal ... 22 kg souhlas ... nicméně nelze objednat okenní airbagy (ale to je každého rozhodnutí) ... osobní zkušenost nového golfa jsem kupoval hlavně kvůli bezpečnosti, a když jsem mě prodejce zeptal zda tam dáme i boční airbagy vzadu ... co myslíte že jsem odpověděl, když mám děti ... přece si to nebudu někdy vyčítat, že jsem šetřil na bezpečnosti (zvlášť když boční náraz těžko ovlivním)
Re: Nové auto na CNG
Děkuju všem za postřehy. Zítra mám volno, tak jedu udělat tour po salonech. Asi to vyhraje caddy, jen mě trochu subjektivně vadí, že ho montujou v Polsku, i ten Fiat věděl, proč tu výrobu pro Evropu v Polsku zařízl, resp. Nových modelů aut.
Mám teď Octu toura, jednu z posledních vyrobených, jsem s ní vcelku spokojenej, ale po 7 letech je čas ji vyměnit, i když bude určitě jezdit ještě dost let.
Do nový Octavie se nevlezeme, mám dva malý kluky, takže kočár a kdyz jezdíme na víkend, beru sebou i psa, samozřejmě v přepravce a nová Octa, má melej kufr, navíc s cng, kde je ještě zmensenej.
Děkuju i za to srovnani spotřeby, mám o čem přemýšlet.
Na výbavu náročnější nejsem, stačí mi klíma a zadní couvak, nepotrebuju, velký dotykový rádia, asistenty jízdních pruhů, atd.
Tak uvidím, jestli cenu uhadam.
Mám teď Octu toura, jednu z posledních vyrobených, jsem s ní vcelku spokojenej, ale po 7 letech je čas ji vyměnit, i když bude určitě jezdit ještě dost let.
Do nový Octavie se nevlezeme, mám dva malý kluky, takže kočár a kdyz jezdíme na víkend, beru sebou i psa, samozřejmě v přepravce a nová Octa, má melej kufr, navíc s cng, kde je ještě zmensenej.
Děkuju i za to srovnani spotřeby, mám o čem přemýšlet.
Na výbavu náročnější nejsem, stačí mi klíma a zadní couvak, nepotrebuju, velký dotykový rádia, asistenty jízdních pruhů, atd.
Tak uvidím, jestli cenu uhadam.