Stránka 1 z 2

Výběr auta - co nejekonomičtější nejlevnější

Napsal: pát 07 dub 14:57
od Slav3k
Zdravím!

Jsem čerstvě vystudovaný elektrotechnik a bohužel peněz nemám zrovna nazbyt. Přesto se začínám poohlížet po nějakém automobilu. Bohužel se téměř vůbec nevyznám a proto jsem doufal, že by jste mě mohli nasměrovat/poradit.

Moje priority podle důležitosti jsou:
- pořizovací cena
- provozní náklady (spotřeba, údržba, ručení, ...)
- bezpečnost
- úložné prostory

Vzhled mě téměř nezajímá a ani nepotřebuji žádné luxusní vychytávky. Jsem od mládí zvyklý jezdit jenom tím nejhorším, posilovač řízení znám tak maximálně z půjčeného auta.

Poradíte? Mám vubec šanci mít auto, nebo siraději počkat "až budu velkej"? :)
Jakékoli další upřesňující dotazy rád zodpovím
s pozdravem
Slávek

Re: Výběr auta - co nejekonomičtější nejlevnější

Napsal: pát 07 dub 15:28
od Stepan
Felda fplynu. Při započítání pořizovací ceny, a následným rozstřelením na totálku, mě za půl roku/10kkm (bez paliva) stála cca jako můj telefon. \m/

*A to si tam započítám i ten flastr co mi tenkrát dali :D

Re: Výběr auta - co nejekonomičtější nejlevnější

Napsal: pát 07 dub 15:40
od vonkreuz
Fiat Punto 1.2 (1.4 8v nebrat). Myslím, že od cca 1994 už tam byly i dva pytle.

Re: Výběr auta - co nejekonomičtější nejlevnější

Napsal: pát 07 dub 21:24
od Hurec
Fabia , kdyz se najde tak v LPG. Kdyz ne tak 1,4mpi nebo 1,9tdi.

Edit: jo a souhlas s bandou peugeot 306 , 406 i xsara a xz. To jsou auta za par kacek a vydrz obrovska.

Re: Výběr auta - co nejekonomičtější nejlevnější

Napsal: sob 08 dub 12:43
od racer
Peugeot 306, 406 nebo citroen xsara. Motor 1,9D nebo benzin. Narozdíl od feldy to nezhnije před očima. Nebo golf 3, passat b4. I hyundai z konce 90. let je lepší než felicia. Nevybíral bych dle značky, zkus najít po okolí pár inzerátů a objet to. Pokud možno vynech bazary. Můžeš narazit v podstatě na jakekoliv auto ve slušném stavu zrovna tak jako na úplnou vraždu. S trochou štěstí a trpělivosti najdeš auto které někdo udržoval a teď ho prodává třeba z důvodu koupě nového.

Re: Výběr auta - co nejekonomičtější nejlevnější

Napsal: sob 08 dub 13:28
od pepan13
Rozhodně zkus nějakého Japonce, kdo jednou zkusí už nechce jinak. Ideální je benzín s řetězovým rozvodem, takže úspora za výměnu rozvodů min. 10t. Auta sice trošku reznou, ale jsou to neuvěřitelné držáky. Na Suzuki Wagon R+ 1,3i mám nalítáno 355000 km a jediná oprava bylo těsnění pod hlavu za 800 Kč. Mazda 6 1,8 má 325000 km, taktéž bez opravy. Spotřeby jsou sice papírově malinko vyšší než u jiných značek, ale dá se za to reálně jezdit. Ten litr paliva navíc oproti dieselu se 10x vrátí na údržbě, svíčkách (žhavicí/klasické) atd. Nejhorší volba je odjetý koncernový diesel s turbem, francouzská auta se kazí i poměrně nová a Fiat je pro kutily, kde sice pořád něco upadává, ale zase to snadno opravíš :p

Re: Výběr auta - co nejekonomičtější nejlevnější

Napsal: sob 08 dub 13:54
od vonkreuz
Z Citroenu zkus model ZX 1.4 ie, hooodně pozinkovaná kastle. Otec je ničitel a tohle auto mu vydrželo neskutečně dlouho a spotrebka olej, rozvody, brzdy, žárovky... Jedine co může být dražší je zadní náprava.

Re: Výběr auta - co nejekonomičtější nejlevnější

Napsal: sob 08 dub 20:32
od Jenyk
Na co potřebuješ auto? Kolik jezdíš, jakými trasami, jak často, s jakým nákladem, město / okresky / dálnice? Máš známé, kteří mají nějaká auta osvědčená a poradí ti? Máš známé někde v servisu, nebo dobrého garážistu?

Čím levnější vozejk, tím více potřebuješ buď dobrých kamarádů nebo znalostí, abys udržel provozní náklady také nízké.

Re: Výběr auta - co nejekonomičtější nejlevnější

Napsal: sob 08 dub 21:41
od marpie
Do jaké ceny by to mělo být? A počítá se s téměř na 100% nutnými investicemi při pořízení takového auta?

Re: Výběr auta - co nejekonomičtější nejlevnější

Napsal: ned 09 dub 07:46
od zdeny
Stepan píše:Felda fplynu. Při započítání pořizovací ceny, a následným rozstřelením na totálku, mě za půl roku/10kkm (bez paliva) stála cca jako můj telefon. \m/

*A to si tam započítám i ten flastr co mi tenkrát dali :D
Má tam napsáno BEZPEČNOST,což Felda tedy fakt je vše, ale bezpečná ani náznakem...