vw polo iv

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
hanula
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: sob 07 led 12:30

vw polo iv

Příspěvek od hanula »

Zdravim, koupila jsem si auto a chci se vás zeptat jaké sním máte zkušenosti. Na co si dát pozor, atd. Jedná se o vw polo iv po fl 1.2htp BMD 40kw rok výroby je 07/2005 a najeto 83000km. A ještě se chci zeptat kde tankovat benzin? Eurooil, benzina nebo shell?
Děkuji za odpovědi.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: vw polo iv

Příspěvek od řidičBOB »

1.2HTP nebyl nijak problematický motor. Moc to nejelo, zvukový projev prapodivná, ale bez zásadních problémů - chladit a mazat jim stačilo.
Benzina se dlouhodobě drží na prvních příčkách kvality PHM. Se Shellem je to naopak - ne, že by měl špatné PHM, ale jimi inzerované vlastnosti, se prostě moc nekonají, takže nejsem ochoten platit za něco, co je jenom na letáčku. Já mám rád EuroOil, protože jejich nafta je zcela bez biosložek. Tankuji tam i benzín a bez problémů. Pak mám důveru ještě v OMV - hlavně jejich prémiová paliva jsou dobrá.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
lupo222
Řidič začátečník
Příspěvky: 189
Registrován: úte 06 kvě 08:58

Re: vw polo iv

Příspěvek od lupo222 »

Doporučil bych ti měnit olej každých 10-12000km. Kde tankovat? Já tankuji převážně u benziny.
Renault Clio V 1.0Tce - 2020
Honda PCX 125 - 2019
lampa
Pan Řidič
Příspěvky: 280
Registrován: pát 31 led 21:40

Re: vw polo iv

Příspěvek od lampa »

S HTP byly driv celkem problemy, ale 2005 uz by mel byt vychytany. Krome vyse zminenych rad to nezen po dalnici 130 (toci moc otacek a dlouhodobe to nedela dobre), ale radeji 100-110.
Hurec
Autoškolák
Příspěvky: 31
Registrován: úte 25 říj 15:45

Re: vw polo iv

Příspěvek od Hurec »

No HTP (honem to prodej , hromada technickych problemu , honim tri pisty...) a bezproblemovy motor? To snad ne. Ano po roce 2005, kdy byly upravy to jde , ale jinak to je katastrofa. Olej nejlepe menit co 8tisic km. Ktomu to auto jede celkem dobre do 100vky , pak vlivem kratke prevodovky zere a nejede. Jinak ty vibrace a ten zvuk je katastrofa. Lepsi je teda ta 47kw , nejlepe pak v dalsich rocnikach 51kw.
Na dalnici neni problem ten olej prepalit. Proto se doporucuje brat kvalitni olej.
Jinak i tchan klasika podpaleny ventil , oprava draha jak svina , rady odchazeji civky , meni je fakt casto.
Pokud je moznost tak ten motor bych vubec nechtel , to radeji 1,4ka.
Stejne jak 1,2 tsi , az s rozvodovym remenem.

Jinak ja tankuju uplne vsude , krom fakt no name benzinek. A s benzinem jsem nikdy nemel problem.

Tady je vic http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27904
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: vw polo iv

Příspěvek od řidičBOB »

Tenhle 40kW motor jsem ve firmě provozoval 3 roky na třech autech. Přes 160t km se do toho lil jenom olej a další kapaliny na servisních kontrolách. 47kW dtto - bez problémů.
Takže ano - za mne bezproblémový motor ;-)
Jo, reference na Mr. Cimbu - ty se asi vyznáš :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Hurec
Autoškolák
Příspěvky: 31
Registrován: úte 25 říj 15:45

Re: vw polo iv

Příspěvek od Hurec »

Tak jsi mel stesti, 3 lidi okolo me (videno na vlastni oci) podpalene ventily a na foru toho je hafec.
U tatika ve firme stim nikdo nechtel jezdit. Je ale pravda, ze po upravach to jiz bylo lepsi. Jinak ale na delsi jizdy to neni, na dalnici to zere i travu mezi ocima.
Ci to je cimbu to je fuck, tohle je htp pravda. Proto se do sady davala nová hlava a katalyzator.
Ja kdyz si to pujcim od tchana tak brecim jak zelva, ten vysavac je strasny.
hanula
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: sob 07 led 12:30

Re: vw polo iv

Příspěvek od hanula »

Dík. A za kolik to tak jezdí? Já sem dala plnou a mám ujeto zatím 70km. Takže si nedovedu tipnout.
Uživatelský avatar
k86
Mistr volantu
Příspěvky: 790
Registrován: úte 10 kvě 07:36

Re: vw polo iv

Příspěvek od k86 »

HTP je obecne dost problemovy motor, hlavne kvuli tomu, ze katalyzator je umisteny velmi blizko motoru a olej pri jizdach po dalnici dosahuje az 150st.
Dalsim problemem jsou velmi casto podpalene ventily, nejmene by snad se mely podpalovat u verze 47kw, jinak 40 a 51kw na to dost trpi.

ted uz je to asi jedno kdyz to auto mas, menit olej maximalne po 10000km, pokud budou prevazovat jizdy po dalnici tak I casteji.

Spotreba zavisi na stylu jizdy a podminkach provozovani, realita bude nekde 5.5 - 6 v kombinaci pri klidne jizde
FFIIIC FL 2.0TDCI 110kw - Samochod firmowy
Mondeo 2012 1.6 Ecoboost 118kw
hanula
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: sob 07 led 12:30

Re: vw polo iv

Příspěvek od hanula »

Ještě se chci zeptat jaký kola na léto. 195/50R15 - 195/55R15 - 165/70R14? 165ky tam jsou zimní. Mám hledat 15ky hliníkáče a dat tam jaký R15? A od jaké značky pneu? V techničáku jsou ještě napsané R16, to asi už bude moc, že? Dík za odpověď.
Odpovědět