Focus či Megane, nic podobného v dané cenové relaci nemá moc význam.
Focus - za cca 150k určitě nebude v takovém roku a s takovými kilometry jako megane. Viděl bych to tak na 2008/2009 přibližně s nájezdem okolo 100k km. Motorově záleží na tom, co byste chtěl, obecně se doporučuje 1.6 74kW, tuto jednotku mám ve Focusu Mk1 a jede relativně slušně, ovšem tady už je udušena vyšší hmotností a Eurem. Řekl bych ovšem, že s žádným benzinovým motorem z nabídky Focusu neuděláte chybu (Když tedy vynechám 1.4,ale to by nikdo soudný do rodinného auta nedal...) Taková 1.8 92kW by mohla být ideální. Podvozek výborný, kufr dostatečně velký, prostornost také dobrá.
Například tento kousek vypadá výborně:
https://auto.bazos.cz/inzerat/68780839/ ... 671-km.php
Tento také:
https://auto.bazos.cz/inzerat/67125096/ ... P-stav.php
Megane - Pokud nenarazíte na výbavovou verzi Generation, která auto ochudila prakticky o vše, tak výborná výbava. Shodou okolností provozujeme Megane Combi 1.5 Dci 2012. A za celých 140k km se nestala žádná porucha, co by auto odstavila. Nejvážnější "porucha" byla, že u navigace přestalo fungovat tlačítko zpět, ale jelikož jde navigace ovládat i bez toho, ani vlastně nebyla potřeba to řešit. (Vyřešeno za pár kč)... Co se týká podvozku, tak oproti II. generaci je znát posun víc k tvrdšímu naladění, ale přesto se zachovala solidní míra komfortu, jen už auto není tak houpavé, což je dle mého jen dobře.
Přesuvník bych neřešil, nikde není psané, že vás musí potkat a ikdyby, není to zas taková pálka, která by vás měla odradit od koupě auta. Problémy s elektronikou a kartama se opravdu datují z dob Laguny II a Megana II, jen se to traduje až do teď... Ergonomie určitě není špatná, samozřejmě není to němec, není tam vše tak, jak by se normálně očekávalo, ale většinou to dává smysl. Bíle podsvícený rychloměr, který oslňuje?
Auto má samozřejmě možnost nastavení jasu, takže krásně vidíte jak v noci, tak při přímém slunci. Míň místa vzadu, s tím bych i souhlasil, ale pořád to není žádná tragédie, prostě cca v rámci třídy. A sedačky, máme prostřední výbavu a tam jsou velice slušné, nevím jak na tom byl základ.
Každopádně bych hledal model s koženým volantem (základní je tragický, strašně se opotřebovává a celkově dotyk není příjemný, ale lze to vyřešit třeba přešitím, ebay je plný různých variant...) a autoklimatizací, interiér hned vypadá o dost líp a celkově ovládání klimatizace je příjemné.
Obecně, co se týče prý problémové elektroniky... Dle mého všechno předsudky z doby II. generace. Ikdyž vlastně... Minimálně u našeho kusu bych i tohle mohl vyvrátit. Měli jsme po FL (2008 tuším?) 1.5 Dci, najelo se na něm cca 180k a problémy nebyly ani se startováním, ani s kartami. A v dnešní době? Ty karty už sou tak vychytané a odolné, že bych se tomu nebránil.
Jako pěkný kus by mohl být tento, který je na netu chvilku:
https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list , jinak nic moc nabídka, žádný mě vyloženě nezaujal. U meganu bych koukal vyloženě po 1.6, ideálně ovšem v silnější verzi, která se dodávala se šestistupněm, 81kw. Ikdyž nejčastěji sehnatelná je verze 74kW s pětistupněm.
Shirako: Mimochodem, docela by mě zajímalo, jak dlouhá záruční doba byla na toho vašeho Grand Scenica. Pokud vím, tak Renault běžně dává 5 let (neříkám, že tomu bylo i kdysi, nevím.) a jestli jste za 5 let najezdili 20k km, couračky po městě, jako řidič žena. Divil bych se, kdyby to přežilo každé normální auto.
Ideálně pokud to byla ještě nafta na couračky po městě
Osobně bych koukal jak na Focus, tak na Megane a vybral prostě konkrétní kus, který se vám bude víc líbit.