Kombi v benzinu do 150 tis
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát 09 pro 20:49
Kombi v benzinu do 150 tis
Zdravím, vybíráme rodinné auto (kombi), většinu času se jezdí spíše kratší trasy, zhruba každý druhý měsíc po dálnici přes téměř celou ČR, takže spíše benzin, důležitá je spolehlivost a bezpečnost, blbnout s tím není třeba.
Takže kombi v benzinu, kolem 150 000.
Díval jsem se na renault megane grandtour 1.6, rok 2012/2013.
Velice rád si ale nechám poradit zde od zkušenějších, zda by byla lepší alternativa, jde mi také o to, aby kupované auto nemělo moc najeto, a u zmiňovaného grandtoura v této cenové relace mají koelm 50 000 km, což mi nepřijde moc.
Předem díky všem za názory a rady.
Takže kombi v benzinu, kolem 150 000.
Díval jsem se na renault megane grandtour 1.6, rok 2012/2013.
Velice rád si ale nechám poradit zde od zkušenějších, zda by byla lepší alternativa, jde mi také o to, aby kupované auto nemělo moc najeto, a u zmiňovaného grandtoura v této cenové relace mají koelm 50 000 km, což mi nepřijde moc.
Předem díky všem za názory a rady.
Re: Kombi v benzinu do 150 tis
Odpověď je jako obvykle "focus s atmosferickým benzínovým motorem".
Renault Megane kombi 1.6i: ten motor je celkem historický, který postupně dostali nějak přes Euro5 dokonce i Euro6. Původně se kombinoval pouze s pětikvaltem. Při dálničních rychlostech je 5MT verze hodně hlučná. Výkonu není nikdy nazbyt. 1.6i má chronický problém s přesuvníkem, který podle mě nebyl nikdy spolehlivě vyřešený. viz http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... uvn%C3%ADk
Dále problémy s startovacíma kartama a elektronikou. Ale to platilo hlavně pro Megana II.
A mě tam vadí podivná ergonomice. A v noci bíle podsvícený rychloměr, který oslňuje. Vzadu míň místa, podivný molitanový sedačky v základních verzích.
Renault Megane kombi 1.6i: ten motor je celkem historický, který postupně dostali nějak přes Euro5 dokonce i Euro6. Původně se kombinoval pouze s pětikvaltem. Při dálničních rychlostech je 5MT verze hodně hlučná. Výkonu není nikdy nazbyt. 1.6i má chronický problém s přesuvníkem, který podle mě nebyl nikdy spolehlivě vyřešený. viz http://forum.renaultclub.cz/viewtopic.p ... uvn%C3%ADk
Dále problémy s startovacíma kartama a elektronikou. Ale to platilo hlavně pro Megana II.
A mě tam vadí podivná ergonomice. A v noci bíle podsvícený rychloměr, který oslňuje. Vzadu míň místa, podivný molitanový sedačky v základních verzích.
Re: Kombi v benzinu do 150 tis
Dobrá volba. Předně je třeba se oprostit od tradičních českých kydů, jako jsou hned pod tvým příspěvkem. Renault už léta vyrábí velmi slušná a dokonce i spolehlivá auta (pro někoho to bude překvapení) s bonusem, že nehnijou (což je léty prověřený fakt a zrovna některé níže jmenované značky pod tvým příspěvkme si o tom mhou nechát jen zdát). ANo - přesuvník problém byl, ale tak 10 roků zpátky. A to ještě sporadicky. Určitě neplatí, že "máš 1,6, počítejk s opravou přesuvníku". Blbost. Eletkrika na Meganu je spolehlivá, není problém dokonce ani s kartami. Ergonomii je třeba si ověřit na vlastní kůži.Deudermont píše:Zdravím, vybíráme rodinné auto (kombi), většinu času se jezdí spíše kratší trasy, zhruba každý druhý měsíc po dálnici přes téměř celou ČR, takže spíše benzin, důležitá je spolehlivost a bezpečnost, blbnout s tím není třeba.
Takže kombi v benzinu, kolem 150 000.
Díval jsem se na renault megane grandtour 1.6, rok 2012/2013.
Velice rád si ale nechám poradit zde od zkušenějších, zda by byla lepší alternativa, jde mi také o to, aby kupované auto nemělo moc najeto, a u zmiňovaného grandtoura v této cenové relace mají koelm 50 000 km, což mi nepřijde moc.
Předem díky všem za názory a rady.
Za své peníze dostaneš nejmladší auto. Jeho spolehlivost bude plně na úrovni aut z dané třídy. Z toho strach neměj. Jen se připrav na to, že značkový servis Renault není zrovna nejlevnější. Ale výměnu oljů a filtrů budeš řešit jnde, takže v klidu.
Toto ti napsal člověk, co s Meganem 1,4 a 1,6 "něco nalítal". A nyní má doma mimo ostatních auta navíc Clio s 1,2 z roku 2005. Není nad osobní zkušenost. Já ji mám a proto bych se Megana vůbec nebál.
Re: Kombi v benzinu do 150 tis
A pak je zase trochu jiná zkušenost. U nás ve firmě, kde do všech renaultů co sme měli ( 4x megane I a 2x II generace, benzíny) se nalilo víc peněz na opravách, za cca 200k km co najely, než kolik ty auta stály původně. Co se týče těch startovacích karet tak to byla obsolutní klasika. První přestalo fungovat bezklíčkový otevírání dveří (to se nepovedlo rozchodit pořádně snad nikdy) a příležitostné problémy se startováním byly taky prima. Co sme měli Kangoo v dieselu, tak tam zase kolegové vozili neustále u sebe horkovzdušku a prodlužku, protože když šla teplota pod nulu tak nestartovaly. Jako bonus jeden megane II skončil v plamenech při běžný jízdě na dálnici. A žena si pořídila Grand Scenic, tak šel s 20k najetejma z baráku, protože se na něm začalo srát kde co, hned co skončila záruka.
Tak že toliko z osobní zkušenosti. Renault ani zdarma, protože ani tak se nevyplatí....
Tak že toliko z osobní zkušenosti. Renault ani zdarma, protože ani tak se nevyplatí....
Re: Kombi v benzinu do 150 tis
Focus či Megane, nic podobného v dané cenové relaci nemá moc význam.
Focus - za cca 150k určitě nebude v takovém roku a s takovými kilometry jako megane. Viděl bych to tak na 2008/2009 přibližně s nájezdem okolo 100k km. Motorově záleží na tom, co byste chtěl, obecně se doporučuje 1.6 74kW, tuto jednotku mám ve Focusu Mk1 a jede relativně slušně, ovšem tady už je udušena vyšší hmotností a Eurem. Řekl bych ovšem, že s žádným benzinovým motorem z nabídky Focusu neuděláte chybu (Když tedy vynechám 1.4,ale to by nikdo soudný do rodinného auta nedal...) Taková 1.8 92kW by mohla být ideální. Podvozek výborný, kufr dostatečně velký, prostornost také dobrá.
Například tento kousek vypadá výborně: https://auto.bazos.cz/inzerat/68780839/ ... 671-km.php
Tento také: https://auto.bazos.cz/inzerat/67125096/ ... P-stav.php
Megane - Pokud nenarazíte na výbavovou verzi Generation, která auto ochudila prakticky o vše, tak výborná výbava. Shodou okolností provozujeme Megane Combi 1.5 Dci 2012. A za celých 140k km se nestala žádná porucha, co by auto odstavila. Nejvážnější "porucha" byla, že u navigace přestalo fungovat tlačítko zpět, ale jelikož jde navigace ovládat i bez toho, ani vlastně nebyla potřeba to řešit. (Vyřešeno za pár kč)... Co se týká podvozku, tak oproti II. generaci je znát posun víc k tvrdšímu naladění, ale přesto se zachovala solidní míra komfortu, jen už auto není tak houpavé, což je dle mého jen dobře.
Přesuvník bych neřešil, nikde není psané, že vás musí potkat a ikdyby, není to zas taková pálka, která by vás měla odradit od koupě auta. Problémy s elektronikou a kartama se opravdu datují z dob Laguny II a Megana II, jen se to traduje až do teď... Ergonomie určitě není špatná, samozřejmě není to němec, není tam vše tak, jak by se normálně očekávalo, ale většinou to dává smysl. Bíle podsvícený rychloměr, který oslňuje? Auto má samozřejmě možnost nastavení jasu, takže krásně vidíte jak v noci, tak při přímém slunci. Míň místa vzadu, s tím bych i souhlasil, ale pořád to není žádná tragédie, prostě cca v rámci třídy. A sedačky, máme prostřední výbavu a tam jsou velice slušné, nevím jak na tom byl základ.
Každopádně bych hledal model s koženým volantem (základní je tragický, strašně se opotřebovává a celkově dotyk není příjemný, ale lze to vyřešit třeba přešitím, ebay je plný různých variant...) a autoklimatizací, interiér hned vypadá o dost líp a celkově ovládání klimatizace je příjemné.
Obecně, co se týče prý problémové elektroniky... Dle mého všechno předsudky z doby II. generace. Ikdyž vlastně... Minimálně u našeho kusu bych i tohle mohl vyvrátit. Měli jsme po FL (2008 tuším?) 1.5 Dci, najelo se na něm cca 180k a problémy nebyly ani se startováním, ani s kartami. A v dnešní době? Ty karty už sou tak vychytané a odolné, že bych se tomu nebránil.
Jako pěkný kus by mohl být tento, který je na netu chvilku: https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list , jinak nic moc nabídka, žádný mě vyloženě nezaujal. U meganu bych koukal vyloženě po 1.6, ideálně ovšem v silnější verzi, která se dodávala se šestistupněm, 81kw. Ikdyž nejčastěji sehnatelná je verze 74kW s pětistupněm.
Shirako: Mimochodem, docela by mě zajímalo, jak dlouhá záruční doba byla na toho vašeho Grand Scenica. Pokud vím, tak Renault běžně dává 5 let (neříkám, že tomu bylo i kdysi, nevím.) a jestli jste za 5 let najezdili 20k km, couračky po městě, jako řidič žena. Divil bych se, kdyby to přežilo každé normální auto. Ideálně pokud to byla ještě nafta na couračky po městě
Osobně bych koukal jak na Focus, tak na Megane a vybral prostě konkrétní kus, který se vám bude víc líbit.
Focus - za cca 150k určitě nebude v takovém roku a s takovými kilometry jako megane. Viděl bych to tak na 2008/2009 přibližně s nájezdem okolo 100k km. Motorově záleží na tom, co byste chtěl, obecně se doporučuje 1.6 74kW, tuto jednotku mám ve Focusu Mk1 a jede relativně slušně, ovšem tady už je udušena vyšší hmotností a Eurem. Řekl bych ovšem, že s žádným benzinovým motorem z nabídky Focusu neuděláte chybu (Když tedy vynechám 1.4,ale to by nikdo soudný do rodinného auta nedal...) Taková 1.8 92kW by mohla být ideální. Podvozek výborný, kufr dostatečně velký, prostornost také dobrá.
Například tento kousek vypadá výborně: https://auto.bazos.cz/inzerat/68780839/ ... 671-km.php
Tento také: https://auto.bazos.cz/inzerat/67125096/ ... P-stav.php
Megane - Pokud nenarazíte na výbavovou verzi Generation, která auto ochudila prakticky o vše, tak výborná výbava. Shodou okolností provozujeme Megane Combi 1.5 Dci 2012. A za celých 140k km se nestala žádná porucha, co by auto odstavila. Nejvážnější "porucha" byla, že u navigace přestalo fungovat tlačítko zpět, ale jelikož jde navigace ovládat i bez toho, ani vlastně nebyla potřeba to řešit. (Vyřešeno za pár kč)... Co se týká podvozku, tak oproti II. generaci je znát posun víc k tvrdšímu naladění, ale přesto se zachovala solidní míra komfortu, jen už auto není tak houpavé, což je dle mého jen dobře.
Přesuvník bych neřešil, nikde není psané, že vás musí potkat a ikdyby, není to zas taková pálka, která by vás měla odradit od koupě auta. Problémy s elektronikou a kartama se opravdu datují z dob Laguny II a Megana II, jen se to traduje až do teď... Ergonomie určitě není špatná, samozřejmě není to němec, není tam vše tak, jak by se normálně očekávalo, ale většinou to dává smysl. Bíle podsvícený rychloměr, který oslňuje? Auto má samozřejmě možnost nastavení jasu, takže krásně vidíte jak v noci, tak při přímém slunci. Míň místa vzadu, s tím bych i souhlasil, ale pořád to není žádná tragédie, prostě cca v rámci třídy. A sedačky, máme prostřední výbavu a tam jsou velice slušné, nevím jak na tom byl základ.
Každopádně bych hledal model s koženým volantem (základní je tragický, strašně se opotřebovává a celkově dotyk není příjemný, ale lze to vyřešit třeba přešitím, ebay je plný různých variant...) a autoklimatizací, interiér hned vypadá o dost líp a celkově ovládání klimatizace je příjemné.
Obecně, co se týče prý problémové elektroniky... Dle mého všechno předsudky z doby II. generace. Ikdyž vlastně... Minimálně u našeho kusu bych i tohle mohl vyvrátit. Měli jsme po FL (2008 tuším?) 1.5 Dci, najelo se na něm cca 180k a problémy nebyly ani se startováním, ani s kartami. A v dnešní době? Ty karty už sou tak vychytané a odolné, že bych se tomu nebránil.
Jako pěkný kus by mohl být tento, který je na netu chvilku: https://www.sauto.cz/osobni/detail/rena ... oFrom=list , jinak nic moc nabídka, žádný mě vyloženě nezaujal. U meganu bych koukal vyloženě po 1.6, ideálně ovšem v silnější verzi, která se dodávala se šestistupněm, 81kw. Ikdyž nejčastěji sehnatelná je verze 74kW s pětistupněm.
Shirako: Mimochodem, docela by mě zajímalo, jak dlouhá záruční doba byla na toho vašeho Grand Scenica. Pokud vím, tak Renault běžně dává 5 let (neříkám, že tomu bylo i kdysi, nevím.) a jestli jste za 5 let najezdili 20k km, couračky po městě, jako řidič žena. Divil bych se, kdyby to přežilo každé normální auto. Ideálně pokud to byla ještě nafta na couračky po městě
Osobně bych koukal jak na Focus, tak na Megane a vybral prostě konkrétní kus, který se vám bude víc líbit.
-
- Spolujezdec
- Příspěvky: 2
- Registrován: pát 09 pro 20:49
Re: Kombi v benzinu do 150 tis
Díky moc za všechny zkušenosti, partnerka forda nechce Takže zbývá opravdu jen ten megane, ale i podle mě to je dobrá volba, do teď máme dvojkovýho megane 1.4 rok výroby 2004, najeto má skoro 200 000 a spokojenost, nikdy žádný problém, možná štěstí
Včera jsme v áčkách našli krásnýho megana, s 6-ti stupňovou převodovkou, málo najetých za pěknou cenu, voláme do áček, tam nám řekli, že nám ho přivezou, jen musíme dát vratnou zálohu 2000. Hned jsme jeli tady k nám do áček, ani ne za 20 minut jsme tam byli, a už nám jen řekli, že je fuč... Tak snad brzo narazíme na něco podobnýho:)
Včera jsme v áčkách našli krásnýho megana, s 6-ti stupňovou převodovkou, málo najetých za pěknou cenu, voláme do áček, tam nám řekli, že nám ho přivezou, jen musíme dát vratnou zálohu 2000. Hned jsme jeli tady k nám do áček, ani ne za 20 minut jsme tam byli, a už nám jen řekli, že je fuč... Tak snad brzo narazíme na něco podobnýho:)
Re: Kombi v benzinu do 150 tis
Kategorie "kombi do 150tKč" je nejspíš nežádanější ojetina, takže nabídka bude skromná. Navíc správná volba benzínového motoru nabídku ještě víc omezuje. Pokud nechce Forda, tak nemá ani smysl nabízet C-Max jako alternativu k Focusu. Použitelný benzínový Focus za 150 je téměř nesehnatelná věc.
Megane, díky pověsti Renaultu, bude cenově dostupnější mezi ojetinama oproti jiným "zavedeným" značkám. Opět bude v nabídce spousta 1.5dCi, benzínů méně.
Ještě můžeš zkusit 308 SW s atmosferickou 1.6i. Tam se občas nějaký kus v dané cenové relaci najde. Je to celkově dost opomíjený model.
A jako poslední možnost i30 / Ceed. Raději 1.6i než 1.4i, která je dost slabá.
Megane, díky pověsti Renaultu, bude cenově dostupnější mezi ojetinama oproti jiným "zavedeným" značkám. Opět bude v nabídce spousta 1.5dCi, benzínů méně.
Ještě můžeš zkusit 308 SW s atmosferickou 1.6i. Tam se občas nějaký kus v dané cenové relaci najde. Je to celkově dost opomíjený model.
A jako poslední možnost i30 / Ceed. Raději 1.6i než 1.4i, která je dost slabá.
Re: Kombi v benzinu do 150 tis
Ten k4m mame v logane MCV - motor historicky, jednoduchy
-po 110 000 km odisla zapalovacia cievka - vraj to je u tychto motorov normalne, ze bezne odchadzaju po 70 000
-strasne kratke prevody, pri 140kmh to toci cez 4500rpm a 6st. verzie su na tom vraj tak isto, najvyssi prevod ma vraj +- take iste otacky pri 5 aj 6st prevodovke, akurat su nasekane blizsie pri sebe
-vysoka spotreba, s loganom je problem dostat s pod 10litrov... ked sa zo strechy zhadze vsetok bordel, a v aute jazdia len 2+ material tak sa da dostat pod 9... raz sa dokonca podarilo dostat na 8.6 podla palubneho
ale bezna spotreba sa pohybuje okolo 10 v meste(Kosice, cize ziadne 2km kolony ani nic podobne) na okreskach okolo 9-9,2 a na dialnici pri 130-140kmh to berie 10,5-11litrov
-po 110 000 km odisla zapalovacia cievka - vraj to je u tychto motorov normalne, ze bezne odchadzaju po 70 000
-strasne kratke prevody, pri 140kmh to toci cez 4500rpm a 6st. verzie su na tom vraj tak isto, najvyssi prevod ma vraj +- take iste otacky pri 5 aj 6st prevodovke, akurat su nasekane blizsie pri sebe
-vysoka spotreba, s loganom je problem dostat s pod 10litrov... ked sa zo strechy zhadze vsetok bordel, a v aute jazdia len 2+ material tak sa da dostat pod 9... raz sa dokonca podarilo dostat na 8.6 podla palubneho
ale bezna spotreba sa pohybuje okolo 10 v meste(Kosice, cize ziadne 2km kolony ani nic podobne) na okreskach okolo 9-9,2 a na dialnici pri 130-140kmh to berie 10,5-11litrov
Re: Kombi v benzinu do 150 tis
A ještě tu o Karkulce, ty kejdo jedenShirako píše:A pak je zase trochu jiná zkušenost. U nás ve firmě, kde do všech renaultů co sme měli ( 4x megane I a 2x II generace, benzíny) se nalilo víc peněz na opravách, za cca 200k km co najely, než kolik ty auta stály původně. Co se týče těch startovacích karet tak to byla obsolutní klasika. První přestalo fungovat bezklíčkový otevírání dveří (to se nepovedlo rozchodit pořádně snad nikdy) a příležitostné problémy se startováním byly taky prima. Co sme měli Kangoo v dieselu, tak tam zase kolegové vozili neustále u sebe horkovzdušku a prodlužku, protože když šla teplota pod nulu tak nestartovaly. Jako bonus jeden megane II skončil v plamenech při běžný jízdě na dálnici. A žena si pořídila Grand Scenic, tak šel s 20k najetejma z baráku, protože se na něm začalo srát kde co, hned co skončila záruka.
Tak že toliko z osobní zkušenosti. Renault ani zdarma, protože ani tak se nevyplatí....
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28161
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kombi v benzinu do 150 tis
Proč by to nemohla být pravda? Proto, že jsi to řekl ty a přidáváš k tomu osobní invektivu?
Jsi k smíchu.
Jsi k smíchu.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time