V vs. Multivan
Napsal: ned 18 zář 19:35
Chystám se posunout z MPV o velikost výše, tj. vybírám osobní dodávku. Asi jsem náročný, ale ve výběru nakonec zůstali jen MB-V a VW Multivan. Prosím o postřehy a názory, nejlépe kdo má zkušenosti s oběma.
Použití: rodinné auto s dostatkem prostoru, jezdíme v pěti (3 děti), 90% dálnice a hlavní tahy, město jen málo. Doposud jsem byl zvyklý cestovat svižně. Pro stávající S-Max se 176kW byla podvozkově, motoricky i akustikou na dálnici 180 kmh pohodová cestovní rychlost. Je mi jasné, že s krabicí budu muset o něco zpomalit (160?)
Předváděcí jízdy mě teprve čekají, takže zatím jenom co mám načteno + předsudky. Předběžně je mírným favoritem MB-V, je nižší, na dálnici se mi jeví vhodnější, jízdní vlastnosti údajně bližší osobáku, raději měničový automat než DSG, raději 4x4 se třemi diferenciály než Haldex, vyhovuje mi více konfigurace sedadel 2+3+2 (MB-V) než 2+2+3 (Multivan).
Multivan údajně více dodávkové naladění, tj. horší tlumení nerovností (skáče? - nejde jen o řidiče, ale i o pocit na místech vzadu), je o cca 8 cm vyšší, na druhou stranu zřejmě lepší manévrovatelnost (krátký Multivan vs. MB-V long), lepší schopnost v "terénu" díky vyšší světlosti a kratším rozvoru (polní cesty, příjezdy k chatám atd.).
Motorizace: Multivan 150 kW, MB-V 140 kW. Motor v Multivanu čekám že bude projevem lepší (ale tragická pověst předchozích 132 kW verzí), v MB přijdou asi nové motory někdy v brzké budoucnosti (viz nový diesel v novém MB-E), tj. až poté, co koupím.
Prodejci obou značek se tváří, že se vlastně nemusí moc snažit, a že se jim to prodává samo...
Použití: rodinné auto s dostatkem prostoru, jezdíme v pěti (3 děti), 90% dálnice a hlavní tahy, město jen málo. Doposud jsem byl zvyklý cestovat svižně. Pro stávající S-Max se 176kW byla podvozkově, motoricky i akustikou na dálnici 180 kmh pohodová cestovní rychlost. Je mi jasné, že s krabicí budu muset o něco zpomalit (160?)
Předváděcí jízdy mě teprve čekají, takže zatím jenom co mám načteno + předsudky. Předběžně je mírným favoritem MB-V, je nižší, na dálnici se mi jeví vhodnější, jízdní vlastnosti údajně bližší osobáku, raději měničový automat než DSG, raději 4x4 se třemi diferenciály než Haldex, vyhovuje mi více konfigurace sedadel 2+3+2 (MB-V) než 2+2+3 (Multivan).
Multivan údajně více dodávkové naladění, tj. horší tlumení nerovností (skáče? - nejde jen o řidiče, ale i o pocit na místech vzadu), je o cca 8 cm vyšší, na druhou stranu zřejmě lepší manévrovatelnost (krátký Multivan vs. MB-V long), lepší schopnost v "terénu" díky vyšší světlosti a kratším rozvoru (polní cesty, příjezdy k chatám atd.).
Motorizace: Multivan 150 kW, MB-V 140 kW. Motor v Multivanu čekám že bude projevem lepší (ale tragická pověst předchozích 132 kW verzí), v MB přijdou asi nové motory někdy v brzké budoucnosti (viz nový diesel v novém MB-E), tj. až poté, co koupím.
Prodejci obou značek se tváří, že se vlastně nemusí moc snažit, a že se jim to prodává samo...