Auto pro radost do 150-200tisíc
Napsal: ned 11 zář 10:55
Rád bych vás požádal o radu/doporučení na druhé auto do rodiny. Bude sloužit primárně pro mě, na cesty do práce, a občasné výlety za motoristickou zábavou. Manželce a na rodinné potřeby zbyde naftové kombi v automatu (Volvo V60 5V).
Mám jen pár základních požadavků (vlastně 4 přesně) a proto je zde prostor pro otevřenou diskuzi, ničemu se předem nebráním. I proto je můj výběr níže dost nesourodý. Budget je určen tak, že bych kupoval auto kolem 150tisíc a zbylých cca 50 bude na prvotní investice a servis. Čím bude auto v lepším stavu a bez nutnosti do něj vrazit víc, než základní spotřebák, tím se můžeme blížit s cenovkou k 200tisícům.
1) Hledám vozidlo kategorie kupé nebo (hot)hatch. Ačkoliv bude sloužit v 90% případech jen pro řidiče, může nastat situace, kdy budu potřebovat odvézt celou tří-členou rodinu, a proto je přítomnost 4 sedadel nutností. Z toho důvodu vypadl můj velký favorit, Mazda MX-5 ; jakožto roadster.
2) Motor benzínová atmosféra, v ideálním případě nepřeplňvaný V6. Foukanému čtyř/pětiválci se taky nebráním, ale raději bych větší objem bez turba. V8 už pro mě bude zbytečně moc.
3) Převodovka manuální. Jen v jednom případě bych možná přežil automat, viz. níže.
4) Sedadla s dobrou ergonomií a slušným bočním vedením. Zda látka, polo-kůže, elektrika, atd. je mi zcela jedno. Důležité je jen pohodlí a jistý pocit za volantem. Jsem nižší-střední postavy, takže se vlezu téměr všude dobře, kde větším/vyšším postavám už sedadla nevyhovují.
A teď už k seznamu TOP 5, který jsem dal dohromady v rámci svých preferencí.
Mercedes-Benz CLK 320 C209
Numero uno. Asi bych nic neřešil, kdyby byl na trhu vůz s tímto motorem a manuální převodovkou. Tady platí má poznámka ohledně automatu - natolik se mi zamlouvá, že jen v tomto případě bych snad i ten automat překousnul.
BMW 330ci E46
Tohle bylo pro mě dlouho auto na vrcholu výběru, ale za poslední rok-dva se spíše přikláním k MB. Nicméně stále je to jeden ze žhavých kandidátů.
Mini Cooper S 1st Gen
Malé a svižné vozítko s neotřelým designem. Prostě se mi líbí, ale je to takový velký otazník ; budu se muset svézt a udělat si na to řidičský názor.
Ford Focus ST MKII
Pětiválec Duratec ST je neskutečný motor. Takže tohle auto v TOP 5 určitě nemohlo chybět. Jen už bude asi celkem vořech sehnat pěkný kousek do 200k.
Alfa Romeo GT 3,2
Italská krasavice se skvělým, ale dost rozežraným motorem. Spolehlivost je jak na kolotoči, někdo to chválí, jiný zas nenechá nit suchou. Vždy se mi ale vůz moc líbil, a proto je tu.
Pak jsou tu další kousky spíš bez preference, na které jsem v rámci bádání na netu narazil a které se teoreticky do budgetu vlezou a zadání jakštakš splní.
Renault Mégane RS. Mazda RX-8. Opel Astra H GTC. Volvo C70 T5.
Času je dost, vybírat a probírat se tím mam v plánu tak do jara příštího roku. Když mi ale rupne v kouli, koupim to třeba den před Štědrým dnem![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Díky za váš čas!
Mám jen pár základních požadavků (vlastně 4 přesně) a proto je zde prostor pro otevřenou diskuzi, ničemu se předem nebráním. I proto je můj výběr níže dost nesourodý. Budget je určen tak, že bych kupoval auto kolem 150tisíc a zbylých cca 50 bude na prvotní investice a servis. Čím bude auto v lepším stavu a bez nutnosti do něj vrazit víc, než základní spotřebák, tím se můžeme blížit s cenovkou k 200tisícům.
1) Hledám vozidlo kategorie kupé nebo (hot)hatch. Ačkoliv bude sloužit v 90% případech jen pro řidiče, může nastat situace, kdy budu potřebovat odvézt celou tří-členou rodinu, a proto je přítomnost 4 sedadel nutností. Z toho důvodu vypadl můj velký favorit, Mazda MX-5 ; jakožto roadster.
2) Motor benzínová atmosféra, v ideálním případě nepřeplňvaný V6. Foukanému čtyř/pětiválci se taky nebráním, ale raději bych větší objem bez turba. V8 už pro mě bude zbytečně moc.
3) Převodovka manuální. Jen v jednom případě bych možná přežil automat, viz. níže.
4) Sedadla s dobrou ergonomií a slušným bočním vedením. Zda látka, polo-kůže, elektrika, atd. je mi zcela jedno. Důležité je jen pohodlí a jistý pocit za volantem. Jsem nižší-střední postavy, takže se vlezu téměr všude dobře, kde větším/vyšším postavám už sedadla nevyhovují.
A teď už k seznamu TOP 5, který jsem dal dohromady v rámci svých preferencí.
Mercedes-Benz CLK 320 C209
Numero uno. Asi bych nic neřešil, kdyby byl na trhu vůz s tímto motorem a manuální převodovkou. Tady platí má poznámka ohledně automatu - natolik se mi zamlouvá, že jen v tomto případě bych snad i ten automat překousnul.
BMW 330ci E46
Tohle bylo pro mě dlouho auto na vrcholu výběru, ale za poslední rok-dva se spíše přikláním k MB. Nicméně stále je to jeden ze žhavých kandidátů.
Mini Cooper S 1st Gen
Malé a svižné vozítko s neotřelým designem. Prostě se mi líbí, ale je to takový velký otazník ; budu se muset svézt a udělat si na to řidičský názor.
Ford Focus ST MKII
Pětiválec Duratec ST je neskutečný motor. Takže tohle auto v TOP 5 určitě nemohlo chybět. Jen už bude asi celkem vořech sehnat pěkný kousek do 200k.
Alfa Romeo GT 3,2
Italská krasavice se skvělým, ale dost rozežraným motorem. Spolehlivost je jak na kolotoči, někdo to chválí, jiný zas nenechá nit suchou. Vždy se mi ale vůz moc líbil, a proto je tu.
Pak jsou tu další kousky spíš bez preference, na které jsem v rámci bádání na netu narazil a které se teoreticky do budgetu vlezou a zadání jakštakš splní.
Renault Mégane RS. Mazda RX-8. Opel Astra H GTC. Volvo C70 T5.
Času je dost, vybírat a probírat se tím mam v plánu tak do jara příštího roku. Když mi ale rupne v kouli, koupim to třeba den před Štědrým dnem
![Happy :)](./images/smilies/1.gif)
Díky za váš čas!