Stránka 1 z 54

GTD + STI

Napsal: sob 10 zář 20:17
od Stepan
Zdravíčko,

potřebuji nové auto. Budu s ním jezdit po nejdelším českém tankodromu, po stověžaté a po okreskách tam u nás na Moravě. Nároky na prostor a výbavu nejsou nijak přehnané. Hlavně aby to pořádně svítilo, moc nedrncalo a bylo tam kam zapíchnout kabel od telefonu. Nejdůležitější je obligátní kombinace silný motor/nízká spotřeba. Vzhledem k rodinnému zázemí, podílu dálničních kilometrů a tomu, že palivová karta nebude součástí balení a pořád jsem jenom chudej student, definitivně nafta/LPG/CNG. Druhé dvě jmenované varianty pouze v případě tovární zástavby, nechci se vrtat v záručním autě. Manuální převodovka je nutnost, stejně jako normální karoserie sedan/liftback/hatchback, žádný crossovery a takový chujoviny. Jednoznačně upřednostňuji zcela nové auto/skladovku, před sebeméně jetou předváděckou. Viděl jsem, jak se k prodejci chovají k nové XC90/Genesisu a nedělám si iluze, že jinde to bude lepší. Nicméně v případě dobré nabídky bych asi couvnul.
A ano, peníze. 450k bez daně+vozidlo na protiúčet, za které si AAAčka účtují v rozsahu 170-200k. To co AAAčka uvádějí u podobných vozidel v popisu je v mém případě skutečně pravda, první majitel, kilometry sedí, nebouráno, však to známe :ymparty:

První na řadě ve výběru jsou Octa RS TDI/Golf GTD/Seat 2.0TDi 135kw/Focus ST TDCi. Někdo zkušenosti, pro a proti, v čem se auta konkrétně liší? Další kandidáti s podobným výkonem, klidně i prostorově menší?
Dále jsem někde zahlédl, že Opel nabízí 110kw motory přestavěné na CNG. Pro/proti? Octavie CNG mi přijde slabá, po dálnici bude potřeba ten motor víc hnát, stejně to nepojede, akorát to bude žrát jak prokopnutý. Passat CNG není ještě u nového modelu v nabídce.

Největší radost bych měl, kdyby se někde vyštrachala skladovka Superbu II./Passatu B7 s 3.6FSi s nájezdem do 20k. Po zplynování bych měl z mého pohledu ideální dálniční přesunovadlo a ještě by mi možný nějaký kačky zbyly :-bd

E: zvažoval jsem i možnost prodeje současného vozu a postupné utrácení peněz za operativní leasing. Nakonec jsem to vyhodnotil jako příliš riskantní, vzhledem k věku/společenskému postavení a vědomí, že auto bude "na furt", respektive do doby než se vydělá na nový. V případě, že půjde v dohledné době na trh nová oktávka, nebráním se ani využití pádu cen současného "preFL" modelu. Nižší zůstatková hodnota mě až tak netrápí, vozidlo mám v plánu si nechat dlouhodobě, případně se využije v rámci rodiny.

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Napsal: ned 11 zář 08:26
od řidičBOB
Jak by řekl Clarkson: kup si Golfa...

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Napsal: ned 11 zář 11:30
od pavproch
nějaká ta opravdu málo ojetá R36 by byla krása..... :ymhug:

jinak mi ale cosyk logicky neštymuje v názvu vlákna..... zábava a dálnice (myšleno CZ dálnice) to imho prostě spolu není kompatibilní......

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Napsal: ned 11 zář 11:55
od Stepan
To je ta schizofrenie. V rámci budgetu se mi ten kompromis hledá hrozně špatně
Kdybych chtěl jenom dálniční přibližovadlo, kouknu na nějakej Citroen C5 a jsem víceméně hotovej.
Kdybych chtěl auto na zábavu, koupil bych si Ibizu Cupra a zbytek peněz prolítal v benzínu a gumách.
Oboje se samozřejmě dá velmi kvalitně spojit. Rkovej Golf, AMG/RS/M, cokoliv. Ale ne za dané peníze a požadavkem na trošku přívětivou spotřebu. Kdyby o ní totiž nešlo, vzal bych na Astru OPC a byl bych pravděpodobně spokojenej. Ale 280 koní+požadavek na 98 oktan, by mě pravděpodobně uvrhlo velmi rychle do chudoby. A radši celej měsíc jezdit, než se 14 dní vozit jak král a 14 dní leštit :))
Zkusím domluvit nějakou předváděcí jízdu na GTD :x

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Napsal: ned 11 zář 11:56
od řidičBOB
Málo jetá R36 je utopie...i když hezká představa. Ale auto na dálnice to moc nebylo - vím, o čem mluvím ;-) Chybí tomu 7čka a tak to točí zatraceně moc :-( Navíc s tím autem se reálně nedá pod 10 - spíš 13-15.

EDIT: na GTD umí v současné době udělat velmi dobrou cenu, když se chce...

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Napsal: ned 11 zář 11:58
od Snowman000
R36 ne, ta by mala mat kratke prevody...lepsie by malo byt CC s rovnakym motorom ;)
Ale ani jedno neni s manualom!

E90 330i by urcite nebola spatna. Uz moja E46 bola na dialnicne presuny ako stvorena a k tomu relativne nizka spotreba.

EDIT: Golf GTD nie je teda nic extra a zabavny uz vobec ne...tu bych teda urcite radsej benzinovu Octu RS, alebo este lepsie Leon Cupra (ak by fakt nevychadzali prachy tak aj Octa/Leon s 1.8 TSI su lepsie)

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Napsal: ned 11 zář 12:03
od řidičBOB
Ano - CC je mnohem lepší! Manuál nepřítomný...

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Napsal: ned 11 zář 12:07
od Stepan
Benzínový šestihrnek s AT přebíjí dieselovej čtyřhrnek v manuálu. Priority ;))
Jetou prémii určitě ne. Ikdyž preFL E9x 330i je pro mě velmi atraktivní auto (ideálně v podobné specifikaci jako ho měl pJanda :ymhug: ) až takový blázen nejsem.

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Napsal: ned 11 zář 12:12
od řidičBOB
Ještě nedávno jsem měl po ruce hodně dobré 3.6FSI CC. Supr výbava, málo najeto a cenový limit byl taky v poho. Ale už je fuč.

Re: Zábavné auto na dojíždění po dálnici

Napsal: ned 11 zář 12:23
od honziss
Ja se svezl ve focusu st tdci s manualem:

+ na 18 pohodlny, docela komunikativni rizeni, dobry razeni i pocit z brzd
- motor ma sice velkej kroutak, ale malej pouzitelnej rozsah otacek (od 3,5 uz je marnej)
- na 2.0d vyssi spotreba na dalnici i pri lehce nadlimitnich rychlostech, diky relativne kratke 6tce asi
- playstation interier

No a nakonec cena, i po sleve pro rodinneho prislusnika byla v pozadovane vybave levnejsi cupra.