GTD + STI
Napsal: sob 10 zář 20:17
Zdravíčko,
potřebuji nové auto. Budu s ním jezdit po nejdelším českém tankodromu, po stověžaté a po okreskách tam u nás na Moravě. Nároky na prostor a výbavu nejsou nijak přehnané. Hlavně aby to pořádně svítilo, moc nedrncalo a bylo tam kam zapíchnout kabel od telefonu. Nejdůležitější je obligátní kombinace silný motor/nízká spotřeba. Vzhledem k rodinnému zázemí, podílu dálničních kilometrů a tomu, že palivová karta nebude součástí balení a pořád jsem jenom chudej student, definitivně nafta/LPG/CNG. Druhé dvě jmenované varianty pouze v případě tovární zástavby, nechci se vrtat v záručním autě. Manuální převodovka je nutnost, stejně jako normální karoserie sedan/liftback/hatchback, žádný crossovery a takový chujoviny. Jednoznačně upřednostňuji zcela nové auto/skladovku, před sebeméně jetou předváděckou. Viděl jsem, jak se k prodejci chovají k nové XC90/Genesisu a nedělám si iluze, že jinde to bude lepší. Nicméně v případě dobré nabídky bych asi couvnul.
A ano, peníze. 450k bez daně+vozidlo na protiúčet, za které si AAAčka účtují v rozsahu 170-200k. To co AAAčka uvádějí u podobných vozidel v popisu je v mém případě skutečně pravda, první majitel, kilometry sedí, nebouráno, však to známe
První na řadě ve výběru jsou Octa RS TDI/Golf GTD/Seat 2.0TDi 135kw/Focus ST TDCi. Někdo zkušenosti, pro a proti, v čem se auta konkrétně liší? Další kandidáti s podobným výkonem, klidně i prostorově menší?
Dále jsem někde zahlédl, že Opel nabízí 110kw motory přestavěné na CNG. Pro/proti? Octavie CNG mi přijde slabá, po dálnici bude potřeba ten motor víc hnát, stejně to nepojede, akorát to bude žrát jak prokopnutý. Passat CNG není ještě u nového modelu v nabídce.
Největší radost bych měl, kdyby se někde vyštrachala skladovka Superbu II./Passatu B7 s 3.6FSi s nájezdem do 20k. Po zplynování bych měl z mého pohledu ideální dálniční přesunovadlo a ještě by mi možný nějaký kačky zbyly
E: zvažoval jsem i možnost prodeje současného vozu a postupné utrácení peněz za operativní leasing. Nakonec jsem to vyhodnotil jako příliš riskantní, vzhledem k věku/společenskému postavení a vědomí, že auto bude "na furt", respektive do doby než se vydělá na nový. V případě, že půjde v dohledné době na trh nová oktávka, nebráním se ani využití pádu cen současného "preFL" modelu. Nižší zůstatková hodnota mě až tak netrápí, vozidlo mám v plánu si nechat dlouhodobě, případně se využije v rámci rodiny.
potřebuji nové auto. Budu s ním jezdit po nejdelším českém tankodromu, po stověžaté a po okreskách tam u nás na Moravě. Nároky na prostor a výbavu nejsou nijak přehnané. Hlavně aby to pořádně svítilo, moc nedrncalo a bylo tam kam zapíchnout kabel od telefonu. Nejdůležitější je obligátní kombinace silný motor/nízká spotřeba. Vzhledem k rodinnému zázemí, podílu dálničních kilometrů a tomu, že palivová karta nebude součástí balení a pořád jsem jenom chudej student, definitivně nafta/LPG/CNG. Druhé dvě jmenované varianty pouze v případě tovární zástavby, nechci se vrtat v záručním autě. Manuální převodovka je nutnost, stejně jako normální karoserie sedan/liftback/hatchback, žádný crossovery a takový chujoviny. Jednoznačně upřednostňuji zcela nové auto/skladovku, před sebeméně jetou předváděckou. Viděl jsem, jak se k prodejci chovají k nové XC90/Genesisu a nedělám si iluze, že jinde to bude lepší. Nicméně v případě dobré nabídky bych asi couvnul.
A ano, peníze. 450k bez daně+vozidlo na protiúčet, za které si AAAčka účtují v rozsahu 170-200k. To co AAAčka uvádějí u podobných vozidel v popisu je v mém případě skutečně pravda, první majitel, kilometry sedí, nebouráno, však to známe
První na řadě ve výběru jsou Octa RS TDI/Golf GTD/Seat 2.0TDi 135kw/Focus ST TDCi. Někdo zkušenosti, pro a proti, v čem se auta konkrétně liší? Další kandidáti s podobným výkonem, klidně i prostorově menší?
Dále jsem někde zahlédl, že Opel nabízí 110kw motory přestavěné na CNG. Pro/proti? Octavie CNG mi přijde slabá, po dálnici bude potřeba ten motor víc hnát, stejně to nepojede, akorát to bude žrát jak prokopnutý. Passat CNG není ještě u nového modelu v nabídce.
Největší radost bych měl, kdyby se někde vyštrachala skladovka Superbu II./Passatu B7 s 3.6FSi s nájezdem do 20k. Po zplynování bych měl z mého pohledu ideální dálniční přesunovadlo a ještě by mi možný nějaký kačky zbyly
E: zvažoval jsem i možnost prodeje současného vozu a postupné utrácení peněz za operativní leasing. Nakonec jsem to vyhodnotil jako příliš riskantní, vzhledem k věku/společenskému postavení a vědomí, že auto bude "na furt", respektive do doby než se vydělá na nový. V případě, že půjde v dohledné době na trh nová oktávka, nebráním se ani využití pádu cen současného "preFL" modelu. Nižší zůstatková hodnota mě až tak netrápí, vozidlo mám v plánu si nechat dlouhodobě, případně se využije v rámci rodiny.