Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
falco659
Dítě v autě
Příspěvky: 1
Registrován: stř 20 dub 14:40

Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Příspěvek od falco659 »

Ahoj všem řešíme s partnerkou dilema (ano překvapivě nákup auta)... Prosím o radu:

Máme možnost zakoupit Škodu Octavii Druhé generace (1.9 TDI 77KW ) ve vybavení elegance (s automatickou převodovkou) rv. 2006 najeto 185 000 jezdilo v rodině do teď bez motorové závady. Pravidelně servisováno.

Za cenu 150 000 Kč

O vlastním autě uvažujeme už déle ale vzhledem k tomu že zatím vždy bylo kde si půjčit (a nebo jet služebním) tak jsme zatím nemuseli ale už nás to unavuje.

Cíl auta je především na cesty kolem 100km (jedna cesta) přeci jen rodiny máme každou jiným směrem v dané vzdálenosti chatu také apod. Nicméně především jako výkendový dopravní prostředek (pracujeme oba pár "metrů" od domu) za zábavou (klidně i do ciziny).

Hodně lyžujeme v létě jezdíme na kolech a pod stan takže se nám líbí možnost dát dovnitř lyže/kola/ spaní dle aktuální potřeby. Zatím jsme jen dva což ale také není na stálo.

Zkusí někdo problematiky znalý poradit ? Je to dobrá volba? Původně jsme uvažovali směrem k ojetině do cca 100 000 Kč (což je také jedna z věcí kterou teď řešíme tedy zda to pro nás není již přehnané) s čím vším sem měl možnost jet (a že toho díky zaměstnání není málo) tak nejlépe se mi jezdilo (když vemu v potaz vše od pohodlí jízdy až po užitečnost) s Fabií první generace s 1.9TDI.

Pokud jsem něco vynechal (snad ne) tak dodám Smile předem moc díky za rady
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1944
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Příspěvek od Zajda »

Předně se mi zdá trošku vysoká cena, byť jsem si vědom že zůstatkové hodnoty Škody na domácím trhu jsou neskutečně vysoké proti ostatním značkám. Takže to možná koresponduje s běžnýma nabídkama, ale tolik bych za ni nedal. Je teda dobré že budou sedět kilometry, u tohohle auta je 185 000 po 10 letech skoro zázrak, podobné nájezdy v inzerci budou nejspíš z většiny stočené pohádky. Náhodou se nám teď v rodině otočilo stejné auto s podobným nájezdem, akorát s manuální převodovkou. A byť taky jezdilo vždy do autorizovaného servisu, první větší servis, kdy se na to podíval mechanik co má nějakou hrdost ke své práci a nejede podle zaškrtávacího formuláře v předepsaném časovém limitu byl za cca 20000 Kč. Měnily se kompletní rozvody - předepsáno myslím po 150 000 km pouze řemen (ale lepší prevence než generálka motoru, takže to bylo i se všema kladkama a vodní pumpou), oba zatuhlé zadní brzdové třmeny - prý poměrně běžná závada při tomto stáří, jeden z kloubů poloosy, všechny kapaliny, oleje, filtry a nějaké další drobnosti. V dohledné době to auto čekají nové tlumiče , které sice ještě fungují, ale obaly už jsou dosti ohnilé, a asi i pružiny. Jestli tam bude potřeba časem nová spojka s dvouhmotovým setrvačníkem, tak to bude za dalších 20. Kdoví kolik života má před sebou turbo po provozu na nesmyslné předepsané výměny oleje Longlife až po 30 000 km, to by bylo taktéž 15-20. Super je že tam aspoň ještě nebyl filtr pevných částic :-) To jenom abyste si nepředstavovali že koupíte auto "pečlivě servisované" v autorizovaném servisu a budete jen jezdit. Bude to samozřejmě menší opruz něž s nějakým vrakem z bazaru. Ale už se nebezpečně blížíte 200 000 Kč, za které byste mohli mít i nové auto. Pokud najezdíte pár set km měsíčně, není potřeba diesel. Jinak mě poslední dobou celkem fascinují ceny operativních leasingů, tj. vlastně pronájem auta - momentálně je třeba Škodovka ochotná pronajímat krátkou Fabii 1,2 TSI 66kW za nějakých 5800 měsíčně, kdy v ceně jsou náklady na předepsaný servis, povinné ručení a havarijní pojistka. Popravdě se divím, že se jim to vůbec vyplácí. Nevím jestli je tam ještě nějaký háček, kterého jsem si nevšiml :-) Podle mě pro neautaře, kteří chtějí hlavně co nejmíň starostí s autem je to hodně dobrá nabídka, jelikož všechny závady padají na hlavu pronajímatele.
Naposledy upravil(a) Zajda dne stř 20 dub 15:58, celkem upraveno 1 x.
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 638
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Příspěvek od Kavis »

Zrovna resi strejda pro tu jeho operak na golfa variant. 1.4. Tsi s dsg v plne palbe (vyhrivany volant, snad i masazni sedacka ridice a spousta dalsich kokotinek) a ma to vychazet cca 8000,- hacek v tom je, ze se smluvne zavazuji k najezdu. Proste je dane, ze za ty tri roky ma najet 45kkm +- 5000. Kdyz to bude min nebo vic, tak tam je neco ve stylu smluvni pokuty. Sranda je, ze octavka v podobne plne vybave by vychazela 10000,-
Uživatelský avatar
Zajda
Letec
Příspěvky: 1944
Registrován: ned 04 lis 03:01

Re: Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Příspěvek od Zajda »

Chápu sankce za překročení nájezdu, ale proč proboha i za míň km?
《》1.5 dCi & 0.9 TCe
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Příspěvek od ctrl_j »

Nesmysl. Stanovena je horni hranice, nad to se pak priplaci, snad ani pokutou bych to nenazval.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28158
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Příspěvek od řidičBOB »

To je divné... Řekl bych, že se jedná o nepochopení, protože tento typ operáku mám na B8 a za podlimit tam žádné sankce nejsou - už z logiky věci je to pitomost, protože kalkulace je na ten nájezd nastavená, takže míň neznamená pro leasingovku žádný problém - naopak, ušetří na servisu/gumách, atd. ale peníze bude mít zaplacené.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
ctrl_j
Letec
Příspěvky: 3775
Registrován: úte 09 dub 06:33

Re: Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Příspěvek od ctrl_j »

Samo ze za podlimit se nepriplaci. Ja dokonce vim o jednom hodne velkem zakaznikovi kteremu za neprojete kilometry ke stanovene hranici pronajimatel naopak penize vraci.
„Simplify, then add lightness.“ /Colin Chapman/
Uživatelský avatar
Kavis
Mistr volantu
Příspěvky: 638
Registrován: čtv 10 říj 10:49

Re: Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Příspěvek od Kavis »

Ja smluvu nevidel, ale rikala mi to manzelka strejdy, ktera s tim bude jezdit, kdyz u nas byla prezout jeste stare auto. Taky jsem se tomu hodne divil a pry ji to vysvetlovali, ze najemne se kalkuluje ve vztahu ke konecne cene po tech trech letech. Ale v tom salone jsem s ni nebyl..
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 28158
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Příspěvek od řidičBOB »

Tím spíš - méně najeto = vyšší zůstatková cena. Takže nevidím důvod, ještě připlácet za neodjeté kilometry, které ovšem byly kalkulovány v nájmu na počátku, takže vlastně zaplacené, jako by měl odjeto smluvený stav.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
nenapadny.sofer
Pan Řidič
Příspěvky: 203
Registrován: čtv 03 led 15:19

Re: Rada při koupi Škoda Octavia II 1.9 TDI

Příspěvek od nenapadny.sofer »

Na druhou stranu, proč by si to pronajímatel do smlouvy nedal, pokud je někdo jako Kavisova teta ochotnej to podepsat? Alespoň vydělá dvakrát.
Odpovědět