VW Passat bitdi vs tdi
Napsal: stř 02 bře 11:21
Zdravím,
Rád bych pořídil nové auto a přemýšlím už delší dobu o passatu B8. Chtěl bych nové auto popřípadě předváděčku, záruka je pro mě povinnost, po špatných zkušenostech už auto bez záruky nechci. Cenu bych si představoval okolo 800 000 bez DPH, při nejhorším bych ještě pár tisicovek připlatil, ale kdybych ušetřil, určitě bych se nezlobil.
A tak Vás žádám o radu. Pokukuju po BiTdi (v základu 4motion, DSG7), auto když hodím do konfigurátoru, tak se se všemi příplatky které "potřebuji" (spíše chci), pohybuju okolo 830 tis bez daně (se slevou, kterou jsem schopen získat u VW) a jedná se o velmi slušnou výbavu, která kromě pár položek obsahuje téměř vše co vw nabízí. Druhá alternativa je 190 koňové Tdi, které již v základu je o poznání levnější, takže bych buď mohl za stejnou cenu doplnit výbavu o další "nepotřebné", avšak příjemné věci nebo ušetřit nějaké peníze. Chtěl bych se zeptat na názor na tyto dva motory? Doporučení? Zkušenosti? Rozdíl? Přečetl jsem mnoho recenzi na BiTdi, které se velice liší, někteří doporučují všemi 10, někteří zase popisují oněch 240 koní jako "líné", někdo udává spotřebu okolo 6-7 litrů, někdo zase kolem 9 (samozřejmě při stejném stylu jízdy, neporovnávam dálnici a okruh). A tak přemýšlím, jestli tento motor za ten příplatek stojí.
Po passatu pokukuji především kvůli výbavě, která je oproti ostatním prémiovkám za uplně jinou cenu, jinak vzhledem mě nijak nevytrhl. Další alternativa je samozřejmě Superb (avšak výbavou mě víc baví v B8- aktivní displej budíků, masáž sedadel).
Také sem měl možnost se svézt v Mazdě 6, která je atraktivnější, avšak interiér na mě nepůsobí zdaleka tak dobře, kvalitně jako u Passata, také automatická převodovka u Mazdy není to co DSG u Passatu.
A samozřejmě je tu také trio BMW, Audi a Mercedes, kde nejsem schopen dosáhnout na tak dobré ceny (a ceny jsou také trochu jinde), a tak bych se musel podívat po nějakém ročním autě a v nějaké střídmější výbavě, avšak nevím, zda stojí za to, koupit např. roční BMW 5, sice v V6, avšak holobyt, pokud bych zůstal u čtyřválce, asi bych zůstal u passata.
Ještě něco o mně: Jezdím především město a dálnice, ročně cca 25 000, bude to mé jediné auto a platím ho z části sám, z časti firma, takže ho nefasuji.
Děkuji za jakékoliv rady, připomínky, zkušenosti, popřípadě navrhnutí uplně jiné alternativy. (OFFtopic: možna se na to vykašlu a koupím GOLF R)
Rád bych pořídil nové auto a přemýšlím už delší dobu o passatu B8. Chtěl bych nové auto popřípadě předváděčku, záruka je pro mě povinnost, po špatných zkušenostech už auto bez záruky nechci. Cenu bych si představoval okolo 800 000 bez DPH, při nejhorším bych ještě pár tisicovek připlatil, ale kdybych ušetřil, určitě bych se nezlobil.
A tak Vás žádám o radu. Pokukuju po BiTdi (v základu 4motion, DSG7), auto když hodím do konfigurátoru, tak se se všemi příplatky které "potřebuji" (spíše chci), pohybuju okolo 830 tis bez daně (se slevou, kterou jsem schopen získat u VW) a jedná se o velmi slušnou výbavu, která kromě pár položek obsahuje téměř vše co vw nabízí. Druhá alternativa je 190 koňové Tdi, které již v základu je o poznání levnější, takže bych buď mohl za stejnou cenu doplnit výbavu o další "nepotřebné", avšak příjemné věci nebo ušetřit nějaké peníze. Chtěl bych se zeptat na názor na tyto dva motory? Doporučení? Zkušenosti? Rozdíl? Přečetl jsem mnoho recenzi na BiTdi, které se velice liší, někteří doporučují všemi 10, někteří zase popisují oněch 240 koní jako "líné", někdo udává spotřebu okolo 6-7 litrů, někdo zase kolem 9 (samozřejmě při stejném stylu jízdy, neporovnávam dálnici a okruh). A tak přemýšlím, jestli tento motor za ten příplatek stojí.
Po passatu pokukuji především kvůli výbavě, která je oproti ostatním prémiovkám za uplně jinou cenu, jinak vzhledem mě nijak nevytrhl. Další alternativa je samozřejmě Superb (avšak výbavou mě víc baví v B8- aktivní displej budíků, masáž sedadel).
Také sem měl možnost se svézt v Mazdě 6, která je atraktivnější, avšak interiér na mě nepůsobí zdaleka tak dobře, kvalitně jako u Passata, také automatická převodovka u Mazdy není to co DSG u Passatu.
A samozřejmě je tu také trio BMW, Audi a Mercedes, kde nejsem schopen dosáhnout na tak dobré ceny (a ceny jsou také trochu jinde), a tak bych se musel podívat po nějakém ročním autě a v nějaké střídmější výbavě, avšak nevím, zda stojí za to, koupit např. roční BMW 5, sice v V6, avšak holobyt, pokud bych zůstal u čtyřválce, asi bych zůstal u passata.
Ještě něco o mně: Jezdím především město a dálnice, ročně cca 25 000, bude to mé jediné auto a platím ho z části sám, z časti firma, takže ho nefasuji.
Děkuji za jakékoliv rady, připomínky, zkušenosti, popřípadě navrhnutí uplně jiné alternativy. (OFFtopic: možna se na to vykašlu a koupím GOLF R)