Stránka 1 z 4

VW Passat bitdi vs tdi

Napsal: stř 02 bře 11:21
od Lukasp
Zdravím,

Rád bych pořídil nové auto a přemýšlím už delší dobu o passatu B8. Chtěl bych nové auto popřípadě předváděčku, záruka je pro mě povinnost, po špatných zkušenostech už auto bez záruky nechci. Cenu bych si představoval okolo 800 000 bez DPH, při nejhorším bych ještě pár tisicovek připlatil, ale kdybych ušetřil, určitě bych se nezlobil.

A tak Vás žádám o radu. Pokukuju po BiTdi (v základu 4motion, DSG7), auto když hodím do konfigurátoru, tak se se všemi příplatky které "potřebuji" (spíše chci), pohybuju okolo 830 tis bez daně (se slevou, kterou jsem schopen získat u VW) a jedná se o velmi slušnou výbavu, která kromě pár položek obsahuje téměř vše co vw nabízí. Druhá alternativa je 190 koňové Tdi, které již v základu je o poznání levnější, takže bych buď mohl za stejnou cenu doplnit výbavu o další "nepotřebné", avšak příjemné věci nebo ušetřit nějaké peníze. Chtěl bych se zeptat na názor na tyto dva motory? Doporučení? Zkušenosti? Rozdíl? Přečetl jsem mnoho recenzi na BiTdi, které se velice liší, někteří doporučují všemi 10, někteří zase popisují oněch 240 koní jako "líné", někdo udává spotřebu okolo 6-7 litrů, někdo zase kolem 9 (samozřejmě při stejném stylu jízdy, neporovnávam dálnici a okruh). A tak přemýšlím, jestli tento motor za ten příplatek stojí.

Po passatu pokukuji především kvůli výbavě, která je oproti ostatním prémiovkám za uplně jinou cenu, jinak vzhledem mě nijak nevytrhl. Další alternativa je samozřejmě Superb (avšak výbavou mě víc baví v B8- aktivní displej budíků, masáž sedadel).

Také sem měl možnost se svézt v Mazdě 6, která je atraktivnější, avšak interiér na mě nepůsobí zdaleka tak dobře, kvalitně jako u Passata, také automatická převodovka u Mazdy není to co DSG u Passatu.

A samozřejmě je tu také trio BMW, Audi a Mercedes, kde nejsem schopen dosáhnout na tak dobré ceny (a ceny jsou také trochu jinde), a tak bych se musel podívat po nějakém ročním autě a v nějaké střídmější výbavě, avšak nevím, zda stojí za to, koupit např. roční BMW 5, sice v V6, avšak holobyt, pokud bych zůstal u čtyřválce, asi bych zůstal u passata.

Ještě něco o mně: Jezdím především město a dálnice, ročně cca 25 000, bude to mé jediné auto a platím ho z části sám, z časti firma, takže ho nefasuji.

Děkuji za jakékoliv rady, připomínky, zkušenosti, popřípadě navrhnutí uplně jiné alternativy. (OFFtopic: možna se na to vykašlu a koupím GOLF R)

Re: VW Passat bitdi vs tdi

Napsal: stř 02 bře 11:44
od mmira
ten 190 k by take byl 4motion a dsg?

biTDI ma jednu obrovskou nevyhodu - je hodne tezke a podvozek si s tim moc nevi rady. po cechach bych s tim jezdit nechtel

Re: VW Passat bitdi vs tdi

Napsal: stř 02 bře 11:53
od honziss
Ani jedno z vysse uvedenych jsem neridil, ale kolega v de resil uplne stejne rozhodnuti a nakonec si koupil 190k predokolku s dsg. Nevim jestli to je hmotnosti, jizdnima odporama nebo cim, ale jeho subjektivni pocit byl ze to na dalnici ve vyssich rychlostech jede skoro stejne, akorat ze 190k za min.

Jo a ty digitalni budiky jsou prej hrozne krasny, ale po mesici to omrzi a od ty doby uz jezdi jen s tim classic nastavenim (velkej otackomer + tachometr). Nicmene ja bych je tam chtel na 100% :)

Re: VW Passat bitdi vs tdi

Napsal: stř 02 bře 11:56
od pavproch
offtopíč je správně :D

Re: VW Passat bitdi vs tdi

Napsal: stř 02 bře 12:02
od Lukasp
mmira píše:ten 190 k by take byl 4motion a dsg?

biTDI ma jednu obrovskou nevyhodu - je hodne tezke a podvozek si s tim moc nevi rady. po cechach bych s tim jezdit nechtel
DSG určitě, 4 motion si nejsem jistý, jestli uplně využiju. Jinak přesně to jsem už taky slyšel o té hmotnosti. O BiTdi jsem přemýšlel, protože se rád občas svezu svižněji a jiné auto na svezení mít nebudu. Nechci Passata pasovat na sportovní auto nebo něco podobnýho, to vůbec ne, ale říkal jsem si, že těch 240 koní už by člověka na nějaké okresce, popřípadě na prázdnější dálnici mohlo potěšit trochou té "rychlejší jízdy".

Re: VW Passat bitdi vs tdi

Napsal: stř 02 bře 12:04
od k86
Ani v jednom jsem nejel,ale co jsem cetl tak bych asi volil tohle poradi:
Golf R
TDI
BiTDI

Re: VW Passat bitdi vs tdi

Napsal: stř 02 bře 12:04
od Lukasp
honziss píše:Ani jedno z vysse uvedenych jsem neridil, ale kolega v de resil uplne stejne rozhodnuti a nakonec si koupil 190k predokolku s dsg. Nevim jestli to je hmotnosti, jizdnima odporama nebo cim, ale jeho subjektivni pocit byl ze to na dalnici ve vyssich rychlostech jede skoro stejne, akorat ze 190k za min.

Jo a ty digitalni budiky jsou prej hrozne krasny, ale po mesici to omrzi a od ty doby uz jezdi jen s tim classic nastavenim (velkej otackomer + tachometr). Nicmene ja bych je tam chtel na 100% :)
Díky za radu, budu se snažit půjčit si obě varianty a porovnat. Myslím, že 190 koní bude dostatek, ale jak už jsem psal kolegovi, těch 240 koní by mohlo přidat trochu k té "sportovnější" jízdě. Digitální budíky jsou krásná věc a přesně to stejné si myslím i ja, že po měsící nechám tachometr a otáčkoměr, avšak ten příplatek není tak hrozný, abych to oželel.

Re: VW Passat bitdi vs tdi

Napsal: stř 02 bře 12:07
od M.Z.
Pokud jde o ekonomiku provozu, určitě 190k, rozdíl ve vnímání výkonu nebude velký.

Re: VW Passat bitdi vs tdi

Napsal: stř 02 bře 12:08
od Lukasp
k86 píše:Ani v jednom jsem nejel,ale co jsem cetl tak bych asi volil tohle poradi:
Golf R
TDI
BiTDI
Když už jsme u GOLF R, tak ještě před měsícem jsem byl 100% rozhodnut, že koupím nějaký hot hatch, avšak nějak od té doby rozum přehlušuje srdce, a proto jsem začal přemýšlet o passatu. Avšak stále tuto kategorii nazavrhuji, jen zde zase nevím. BMW 135i, golf R, focus RS? BMW znatelně dražší, avšak V6 nenahraditelný, designově pro mě na plné čáře GOLF. Focus RS zase nejzábavnější, zřejmě i nejlepší jízdně, avšak interér? to je pro mě jedno obrovské zklamání.

S golfem R někdo nějaké zkušenosti? Nevyklepe mi to na D1 mozek z hlavy? A nebudu po cestě 2x tankovat?

Re: VW Passat bitdi vs tdi

Napsal: stř 02 bře 12:10
od pavproch
ref Golf R: počkej až řidičBob dolyžuje