Služební kombi za 600.000 Kč
Napsal: pát 01 led 18:35
Vážení,
prosím místní odborníky o radu. Mám možnost získat služební auto od firmy, výchozí nabídka je nová dieselová ŠKODA Octavia, mohu si nakonfigurovat cokoliv, co bude do 600.000 Kč vč. DPH platí firma, co bude nad, platím já. Není to přesně takto, ale v poměru doplatku a základní ceny (600.000 Kč) po nakonfigurování na webu Škodovky se pak rozloží měsíční splátka operáku mezi firmu a mě. Bude to operativní leasing, po 4 letech si auto mohu odkoupit (teď ještě nevím přesně za kolik).
S autem budu jezdit každý den 20 km do práce a 20 km z práce a pak hlavně pravidelně (cca 1x týdně) cestu 2x 700 km po německé dálnici, to celé v jednom max. ve dvou dnech, takže prioritou je maximální pohodlí ve vysokých rychlostech. Teď jezdím tyto trasy převážně Octavií 1.6 TDI, někdy ale taky Leonem (2.0 TDI 4x4), Golfem (2.0 TDI) resp. C5 (2.2 HDI, bohužel bez Hydractive) z půjčovny a Octavie se upřímně děsím - ze všech aut je jednoznačně nejmíň pohodlná, okolo 170 km/h už není možná normální komunikace s pasažéry vzadu (musím se otáčet a křičet) a po delší trase (2x 6 hodin) z auta vystupuju totálně zlámaný.
Zkusil jsem si cvičně nakonfigurovat Octavii tak, aby byla co nejpohodlnější (což znamená u Octavie hlavně nejtišší), na základě krátkého výzkumu různých testů, tzn.:
* Motor s vyvažovací hřídelí (TDI RS 135 kW; ve variantě 2, viz níže, nahrazeno 1.6 TDI).
* Podvozek s víceprvkovou zadní nápravou (TDI RS 135 kW; ve variantě 2, viz níže, zajištěno čtyřkolkou).
* Dvojitou podlahu do kufru.
* Canton zvukový systém (píšou, že prý to má Active Noise Cancellation).
* Vrstvené čelní sklo.
* Ochrana podvozku proti kamenům (zde jen předpokládám, že ten kus plastu povede ke ztišení auta).
* Kombi (hučí míň, než liftback).
Následující komfortní prvky považuji za "důležité", resp. normální vzhledem výbavě mých ostatních / předchozích aut a dodávek:
* Automat (u varianty 2 není možný)
* Xenony
* Originál navigace (kvůli navigování v tunelech a v centrech měst, jezdit podle mobilu nemůžu)
* Boční zatmavená okna
* Bezklíčové startování
Na víkendové blbnutí mám jiné auto, na stěhování dodávku s koulí, parkuju sice v centru, ale v garáži, takže velikost auta mě netrápí.
A teď dotaz: Takto nakonfigurovaná Škoda Octavia vychází na 870.000 Kč - 960.000 Kč (dle další, méně podstatné výbavy), což mi přijde za (hlučné a nepohodlné) auto nižší střední třídy příliš. Zkusil jsem to osekat a dostal jsem se na variantu 2 (viz výše) za 750.000 Kč. Aktuálně jezdím podobnou Octavií (podobné trasy) z půjčovny a za stejné auto nejsem ochotný nic připlácet (ani mi to nedává smysl, mám lepší auto pro soukromé jízdy a služební můžu absolvovat autem z půjčovny).
Superb není možný (manažerská ješitnost, nemůžu jezdit stejným autem, než má můj šef). Přes to nejede vlak
Chystám se tedy do boje o jiné auto (rozpočet mi sice určitě nenavýší), bude to dlouhé a bolestivé, proto bych potřeboval mít předem jasné, co chtít. Zatím jsem vymyslel 2 varianty:
* Zkusit auto nižší střední třídy, ale jiné značky, které by mohlo být pohodlnější. Po krátkém studii testů mě napadá Hyundai i30 a v plné výbavě (prý má úžasné sedačky a ostatní výbava je, aspoň z pohledu toho, co je pro mě důležité, výrazně lepší než u Octavie) se 100 kW dieselem a automatem stojí 660.000 Kč, což mi přijde adekvátní (vzhledem k výši doplatku) a asi i docela schůdné.
* Zkusit Citroen C5, což by mělo být (dle testů i z krátké zkušenosti jako spolujezdec) superpohodlné auto a ve skoro plné výbavě (135 kW, automat, hydroodrpužení) vychází na 870.000. Sice to už je střední třída, ale možná by to mohlo projít vzhledem k tomu, že má image menšího/horšího auta, než je Octavia.
Prosím tedy o rady na téma:
* Jak za rozumný peníz udělat z Octavie pohodlné auto. Napadá mě dodatečné odhlučnění, neoriginální pohodlné sedačky (risknu si porušit podmínky leasingu) nebo nějaký výbavový prvek o kterém nevím.
* Pohodlné a dobře vybavené auto s malým doplatkem nad 600.000 Kč (není ještě něco jiného, jako Hyundai i30, resp. je Hyundai i30 smysluplná volba?).
* Auto v ceně cca. 800.000 - 900.000 Kč, které bude velmi pohodlné na dlouhé cesty (a nebude to Superb).
* Něco úplně jiného?
Díky všem.
prosím místní odborníky o radu. Mám možnost získat služební auto od firmy, výchozí nabídka je nová dieselová ŠKODA Octavia, mohu si nakonfigurovat cokoliv, co bude do 600.000 Kč vč. DPH platí firma, co bude nad, platím já. Není to přesně takto, ale v poměru doplatku a základní ceny (600.000 Kč) po nakonfigurování na webu Škodovky se pak rozloží měsíční splátka operáku mezi firmu a mě. Bude to operativní leasing, po 4 letech si auto mohu odkoupit (teď ještě nevím přesně za kolik).
S autem budu jezdit každý den 20 km do práce a 20 km z práce a pak hlavně pravidelně (cca 1x týdně) cestu 2x 700 km po německé dálnici, to celé v jednom max. ve dvou dnech, takže prioritou je maximální pohodlí ve vysokých rychlostech. Teď jezdím tyto trasy převážně Octavií 1.6 TDI, někdy ale taky Leonem (2.0 TDI 4x4), Golfem (2.0 TDI) resp. C5 (2.2 HDI, bohužel bez Hydractive) z půjčovny a Octavie se upřímně děsím - ze všech aut je jednoznačně nejmíň pohodlná, okolo 170 km/h už není možná normální komunikace s pasažéry vzadu (musím se otáčet a křičet) a po delší trase (2x 6 hodin) z auta vystupuju totálně zlámaný.
Zkusil jsem si cvičně nakonfigurovat Octavii tak, aby byla co nejpohodlnější (což znamená u Octavie hlavně nejtišší), na základě krátkého výzkumu různých testů, tzn.:
* Motor s vyvažovací hřídelí (TDI RS 135 kW; ve variantě 2, viz níže, nahrazeno 1.6 TDI).
* Podvozek s víceprvkovou zadní nápravou (TDI RS 135 kW; ve variantě 2, viz níže, zajištěno čtyřkolkou).
* Dvojitou podlahu do kufru.
* Canton zvukový systém (píšou, že prý to má Active Noise Cancellation).
* Vrstvené čelní sklo.
* Ochrana podvozku proti kamenům (zde jen předpokládám, že ten kus plastu povede ke ztišení auta).
* Kombi (hučí míň, než liftback).
Následující komfortní prvky považuji za "důležité", resp. normální vzhledem výbavě mých ostatních / předchozích aut a dodávek:
* Automat (u varianty 2 není možný)
* Xenony
* Originál navigace (kvůli navigování v tunelech a v centrech měst, jezdit podle mobilu nemůžu)
* Boční zatmavená okna
* Bezklíčové startování
Na víkendové blbnutí mám jiné auto, na stěhování dodávku s koulí, parkuju sice v centru, ale v garáži, takže velikost auta mě netrápí.
A teď dotaz: Takto nakonfigurovaná Škoda Octavia vychází na 870.000 Kč - 960.000 Kč (dle další, méně podstatné výbavy), což mi přijde za (hlučné a nepohodlné) auto nižší střední třídy příliš. Zkusil jsem to osekat a dostal jsem se na variantu 2 (viz výše) za 750.000 Kč. Aktuálně jezdím podobnou Octavií (podobné trasy) z půjčovny a za stejné auto nejsem ochotný nic připlácet (ani mi to nedává smysl, mám lepší auto pro soukromé jízdy a služební můžu absolvovat autem z půjčovny).
Superb není možný (manažerská ješitnost, nemůžu jezdit stejným autem, než má můj šef). Přes to nejede vlak
Chystám se tedy do boje o jiné auto (rozpočet mi sice určitě nenavýší), bude to dlouhé a bolestivé, proto bych potřeboval mít předem jasné, co chtít. Zatím jsem vymyslel 2 varianty:
* Zkusit auto nižší střední třídy, ale jiné značky, které by mohlo být pohodlnější. Po krátkém studii testů mě napadá Hyundai i30 a v plné výbavě (prý má úžasné sedačky a ostatní výbava je, aspoň z pohledu toho, co je pro mě důležité, výrazně lepší než u Octavie) se 100 kW dieselem a automatem stojí 660.000 Kč, což mi přijde adekvátní (vzhledem k výši doplatku) a asi i docela schůdné.
* Zkusit Citroen C5, což by mělo být (dle testů i z krátké zkušenosti jako spolujezdec) superpohodlné auto a ve skoro plné výbavě (135 kW, automat, hydroodrpužení) vychází na 870.000. Sice to už je střední třída, ale možná by to mohlo projít vzhledem k tomu, že má image menšího/horšího auta, než je Octavia.
Prosím tedy o rady na téma:
* Jak za rozumný peníz udělat z Octavie pohodlné auto. Napadá mě dodatečné odhlučnění, neoriginální pohodlné sedačky (risknu si porušit podmínky leasingu) nebo nějaký výbavový prvek o kterém nevím.
* Pohodlné a dobře vybavené auto s malým doplatkem nad 600.000 Kč (není ještě něco jiného, jako Hyundai i30, resp. je Hyundai i30 smysluplná volba?).
* Auto v ceně cca. 800.000 - 900.000 Kč, které bude velmi pohodlné na dlouhé cesty (a nebude to Superb).
* Něco úplně jiného?
Díky všem.