Stránka 1 z 3
Víkendovka
Napsal: pát 11 pro 19:29
od TondaPolak
Zdravim všechny,
chtěl bych vás všechny poprosit o radu při výběru auta. Plán je takový, že bych chtěl pořídit něco na letní víkendy. Auto na denní ježdění již mám a proto se poohlížim po zábavným, lehkým, popřípadě aby se s tim dalo občas i na okruh. Rozpočet je cca 100 000,- + vstupní náklady. Požadavek je manuál, ideálně zadokolka (ne nutně), lehká váha, výkon nemusí být nějak závratný, ale dostatečný. Z toho co jsem zatím vybíral mi vychází MX-5, ale těch v Čechách je v dobrém stavu jak máku. Pak ještě E36 ale tam je problém uplně stejnej. Pak z předokolek mě napadá Nissan Sunny GTI. Z italů by mě lákala Alfa GTV s Bussem, ale otázka je jestli by nějaká nezhuntovaná šla sehnat. Proto se obracím na vás, zda nemáte nějaké další nápady. Auto chci stejně koupit až na jaro, takže času na řešení je relativně dost.
Předem všem díky
Re: Víkendovka
Napsal: ned 13 pro 19:38
od d1.8t
MX5 mi přijde jako ideál na tvoje požadavky. Ale v BMW koutku Pavproch zavěsil inzerát na e30 s bezvanosovým M50B25 z e36. Celkem zajímavá volba. Předokolky jsou pro mě o level níž, takže bych se jima zabýval jen v okamžiku, kdy nebude k dispozici žádná zadokolka. Sunny je zajímavá volba, pokud člověk kousne pomalejší převod řízení.
Re: Víkendovka
Napsal: ned 13 pro 20:12
od beaumont
Ale no tak, volba FWD / RWD je přece na vkusu každého, já mám třeba na rychlejší svezení mnohem raději (dobrou) FWD.
Vyjádřím se k tomu, co znám: GTV (916) s Bussem sehnat půjde, určitě i pěkná, jen to asi dá trochu práce a hledání. Možná by stálo za to se podívat i do ciziny a auto si dovézt.Pokud bude nebouraná, tak se v podstatě netřeba bát koroze, protože půlka je plastová a zbytek dobře pozinkovaný. Podvozek, řízení a motor jsou u GTV skvělé, slabina na okruh nebo na opravdu ostré ježdění po okresce jsou brzdy, zejména u starších modelů - stojí za to zamyslet se nad upgradem. Motor Busso se do GTV dostal v několika verzích, 2.0 V6 TB je technicky zajímavý a má charakter turba staré školy + velkou chuť do otáček, zato trochu náročnější údržbu a některé díly se už hůř shání. Nejvíc je 3.0 V6 24V, jednoduše super motor. Vrcholná 3.2 je ještě o kousek lepší, hlavně v nižších otáčkách, ale v GTV jich bylo minimum.
Poznámka: pokud měříš nad 185 cm, vyzkoušej, jak na tom budeš s místem uvnitř - ale pokud uvažuješ o MX-5 s jejím opravdu miniaturním vnitřkem, tak asi tenhle problém nemáš.
BTW: když MX-5, proč ne Fiat Barchetta?
Re: Víkendovka
Napsal: ned 13 pro 21:29
od d1.8t
Však jsem to psal jako osobní názor, nikoli všeobecnou pravdu.
Re: Víkendovka
Napsal: pon 14 pro 12:28
od TondaPolak
Je fakt, že GTV by se asi našlo, otázka pak je, jaké by s tim bylo okruhové vyžití. Auto přeci jenom neni nejlehčí a ještě k tomu s V6 vpředu bude asi dost nedotáčivá.
Barchetta mi osobně moc vzhledem nesedla, a ještě to pak doplňuje pohon na předek, který mi ke koncepci malého kabria nesedí. To už by asi spíš uvažoval o Coupé.
To se týče náhonu, tak řikám, že FWD nevylučuji. Naopak, když to bude živý auto tak proč ne. Jen jde o to, že s RWD si asi člověk obecně užije více zábavy. Zatím to tedy vypadá pořád na MX-5.
Přemýšlím co by se dalo ještě sehnat za lehkej, hravej předokolkovej základ na kterém by se dalo stavět. Snad jen 205 GTI, ale za tyhle peníze už se asi nesežene
Re: Víkendovka
Napsal: pon 14 pro 13:46
od KDB
MG F ...
Ekvivalent GTV je Spider (916).... Teď je na prodej jeden z prvních vyrobených, 3,0 a to auto vypadá velmi pěkně a udržované -
http://www.alfisti.cz/forum/viewtopic.p ... pider+1995
Re: Víkendovka
Napsal: pon 14 pro 15:28
od TondaPolak
MG F mi absolutně nesedí vzhledově. Nevim proč, a nechci to auto hanit, ale každému se líbí něco. U Spideru bych se možná bál tuhosti kastle. Proto bych radši to GTV.
Re: Víkendovka
Napsal: pon 14 pro 19:14
od KDB
V pohodě, vzhled je individuální.. Ale připravuješ se o spoustu zábavy
Ohledně tuhosti, většina roadsterů je na tom samozřejmě o něco hůře, než kupé, ale není to nic, z čeho by měl mít člověk těžkou hlavu.
Konkrétně u Spider na tom není vůbec zle, protože skelet se primárně konstruoval pro něj a kupé je odvozeno, a i moje zkušenost ho hodnotí velmi dobře.
Obecně platí, že montáž hardtopu prakticky odstraní rozdíl v tuhosti u roadsteru a kupé.
A další věc, ten rozdíl v tuhosti je v praxi naprosto bezvýznamné plus, pomalejší kvůli tomu určitě nebudeš.
A se střechou dole získáš nepoměrně víc
Re: Víkendovka
Napsal: pon 14 pro 20:33
od pavproch
KDB píše:A se střechou dole získáš nepoměrně víc
Yo!
Re: Víkendovka
Napsal: pon 14 pro 21:13
od beaumont
No, ale pokud je požadavek na občasné ježdění po okruhu, tak Spider s motorem 3.0 12V není mezi Alfami ideální volba:
- Otevřená verze se přece jen trochu kroutí, byť to není žádná tragédie.
- Na okruhu se nelze vyhnout určitému riziku převrácení.
- A 12V verze třílitru Busso taky není tak otáčkumilovná jako 24V - proto se ostatně taky běžně montovala do "kochacího" Spideru, zato v GTV se prakticky nevyskytuje - tam byla buď 2.0 V6 turbo (která je naopak vysloveně vysokootáčková, pod 3000 ot. vůbec nejede) nebo pak 3.0 V6 24V.
Naopak na okresce je stažená střecha jasný bonus.