Stránka 1 z 2

Co nejlevnější vůz do začátku

Napsal: čtv 15 říj 19:46
od wheatley
Zdravím.
Pár měsíců už v peněžence nosím řidičák a pozvolna se začínám shánět po nějakém prvním vozidlu. Hodlám jej využívat primárně po Praze, občas na nějaký 100 - 200 km výlet a výjimečně něco delšího. Největší problém je cena - potřeboval bych se pohybovat okolo 20 000 Kč, 30k je absolutní strop i s ekodaní.
Od auta očekávám, že bude schopné alespoň dva - tři roky sloužit bez větších investic, roční nájezd podle mě nepřekročí 10 000. Je mi celkem jedno, jestli benzín nebo nafta, ale kvůli pojištění bych raději nějaký nižší obsah - ideál je pro mě benzinová 1.4ka, níž už bych šel nerad.
Auta po kterých koukám jsou Almery, Corolly, Mazdy 323 a podobné japonské záležitosti kvůli pověstné spolehlivosti, trochu mě ale děsí koroze (garáž nemám). Začal jsem se dívat také po Citroenech Xsara a nebráním se v zásadě ničemu, velikostně bych se rád pohyboval někde od Golfu po Mondeo.
Jde mi především o tipy na konkrétní vozy, nerozhoduji se ani tak podle auta jako spíše podle stavu a potenciálu. Pokud tak máte tipy na to, kde shánět, případně i na něco konkrétního, velmi je ocením.

Re: Co nejlevnější vůz do začátku

Napsal: čtv 15 říj 21:13
od chatař
20-30 tis, dva roky bez větších investic? Zde ani tak nezáleží na značce, je to loterie. Většina aut v této cenové relaci bude mít několikrát stočený tachometr, o jejich skutečném stavu nebudeš vědět nic. Jsou to auta, která by se měla spíš vrakovat, než s nimi jezdit. Jediná šance je koupě od nějakého známého. Po zemřelém dědovi a tak. Jinak fakt nevím. Loterie nic jiného. :)

Re: Co nejlevnější vůz do začátku

Napsal: ned 25 říj 20:43
od wheatley
Omlouvám se za pozdní reakci, ale chvíli to vypadalo, že mi něco klapne a nakonec se nepovedlo. Je mi jasný, že slušný auto se neshání za tyhle prachy snadno, ale pořád si myslím, že sem tam se něco relativně použitelného najít dá. Momentálně jsem si vyhlédl tyhle tři kousky a asi se na ně v dohledné době pojedu podívat – všechny spolehlivé včetně motorizací, ošetřené různé bolístky a podle všeho od soukromého vlastníka.

1) Mazda 323F 1.5 - problémy se rzí, ale tahle vypadá v pohodě a jinak pro mě ideálně velký a silný.
http://auto.bazos.cz/inzerat/53058186/M ... 15L-99.php

2) Nissan Almera 1.4 - opět celkem držák, leč 25k mi s přihlédnutím k r.v. 1996 přijde fakt hodně a zkusil bych to případně dotlačit spíš někam ke dvaceti.
http://www.sbazar.cz/lukyzamy20092/deta ... 6-14i-16-v

3) Citroen Xsara 1.9 TD - celkem nerozbitný motor, inzerent tvrdí, že je ošetřena většina bolístek tohohle auta, obstojné z hlediska bezpečnosti a komfortu
http://auto.bazos.cz/inzerat/51381784/C ... -19-TD.php

Co myslíte, má cenu se na něco z výše uvedených jet podívat? Vítám samozřejmě i další tipy.
U těch Japonců se děsím cen ND, na druhou stranu, pokud bych vychytal dobrý kousek, nebude jich potřeba zas tolik.

EDIT: Ještě jsem našel obstojně vypadající 306.
http://www.sbazar.cz/Milano.nat/detail/ ... hback-5-dv

Re: Co nejlevnější vůz do začátku

Napsal: stř 28 říj 11:04
od Werty.cz
Měl jsem Astru F 1.6 8v 52/55kW. Na motor jsem nešáhl, problém je, že hnila.
Mít na auto 20 tisíc a chtít spolehlivost, jdu do toho znova. Maj Euro2, díly levné, sežeň minimálně zrezlou a s tichým podvozkem (do 25tisíc to není nemožné), nejlépe s STK a můžeš jezdit. Pokud možno, u AstryF se vyhni 16v.

Re: Co nejlevnější vůz do začátku

Napsal: stř 28 říj 12:46
od Arkis
Myslím, že jsi úplně vedle. Chceš auto do 30t Kč (max!) a přitom do něj nechceš rvát peníze. To si radši kup rok MHD, protože to vypadá, že ani nepočítáš s nějakým prvním servisem. Během doby, co budeš jezdit MHD našetříš na něco použitelného.

Já jsem kupoval auto za 64t Kč a první servis, který jsem nechal udělat (Podotýkám, že běžné věci, které se dělají u každého auta.) vyšel na 8800Kč. Pokud chceš auto za 20t Kč, tak počítej s tím, že na toto auto pravděpodobně nikdo ze servisního hlediska dlouho nesáhl a bude toho potřeba udělat mnohem víc.

Budeš jezdit po městě a najedeš míň jak 10 000km/rok. Na naftu zapomeň, protože v této cenové kategorii je to sebevražda a jestli budeš jezdit často krátké trasy, tak bys ji mohl i dodělat.

Výběr auta bude složitý. Ani bych se nedíval, co to je za značku či model. Spíš bych obešel bazary a reálně se na ty auta podíval. Na kilometry se rovnou vykašli, protože 1/10 bude mít ještě původní stav tachometru. Musíš se opravdu dívat na stav auta. Hledej reznoucí místa, neobvyklé svary a celkově se dívej na opotřebení auta. Bohužel bazaristi již přišli na to, že volant nebo omačkané tlačítka se dají lehce vyměnit, takže se spíš dívej na pedály, koberečky, oplastování, kufru motoru a podobně.

Hodně štěstí při výběru. Hlavně nekup nic na první "pocit".

Re: Co nejlevnější vůz do začátku

Napsal: stř 28 říj 12:50
od Pech.
Ono záleží co to je za auto, je třeba se držet nečeho obyčejnýho, rozšířenýho a jednoduchýho, přesto bude základní investice tak 10-15kkč, už jen za gumy/rozvody/náplně.

Re: Co nejlevnější vůz do začátku

Napsal: stř 28 říj 14:38
od oxik
a POV :D

Re: Co nejlevnější vůz do začátku

Napsal: stř 28 říj 15:10
od ctrl_j
Auto za dvacet a POVko prvoridice bez bonusu, to bude tak ctvrtka ty ceny jestli je nekde z vetsiho mesta.

Re: Co nejlevnější vůz do začátku

Napsal: stř 28 říj 17:02
od řidičBOB
Škoda 120GLS - to lze spravovat i na dvoře a gumy OR34 také nejsou drahé.

Re: Co nejlevnější vůz do začátku

Napsal: stř 28 říj 18:06
od Honza42
Ta Xsara s tím 1,9TD má najeto teprve půlku životnosti motoru, protože ty najedou 500.000km bez problémů. Jednou za 80.000 km vyměnit žhavičky a to je všechno. Pokud to teda neprodává někdo už jako past.
Navíc je zinkovaná a jezdí kolem 6 litrů.
Otázka jsou emise a euroblbnutí.