Stránka 1 z 2
pracovne auto
Napsal: stř 14 říj 17:23
od abgx1
Zhaname nejake nove pracovne auto do 23 000-25 000, viac nie
povodne sme pozerali po dodavkach:
citroen jumpy a.k.a peugeot/fiat- tieto sa nevyrabaju, najblihsie o pol roka, ked aktualna generacia skoncila...
renaut traffic/ nissan- skarede, skarede, strasne, a skarede
ford tourneo connect- velmi velke, bude to parkovat pred bytovkou...
nakoniec sme skoncili vo VW, kde sa nam zapacil caddy/kratka verzia, comfort line, 102hp 2.0tdi/
pani v autosalone nam vsak ponukla noveho tourana, ktory je rovnako velky, ale za rovnaku cenu ponuka lepsiu vybavu, a pohodlie
tourana by sme brali vo vybave comfortline+light assistant+tažne+7sedadla...
teraz mna zaujima:
1. nejake nazory k touranu? nejaka konkurencia?
2. ak tourana, tak aky motor?
Bud: 1.4 TSI 6G BMT 150hp, alebo 1.6 TDI 6G BMT 110hp
najazd asi 18 000-20 000km rocne, 80% po meste kratke trasy
Re: pracovne auto
Napsal: stř 14 říj 17:46
od ctrl_j
S timto rocnim najezdem a zpusobem vyuziti bych urcite volil 1.4 TSI
Re: pracovne auto
Napsal: stř 14 říj 17:58
od abgx1
A ako Su na tom a polahlivostou?
plati to co u dizlov, teda po jazde na dialnici nechat bezat motor kvoli chladeniu turns etc?
momentalne sa pouziva dacia logan MCV 2009 1.6 105hp...
Re: pracovne auto
Napsal: čtv 15 říj 10:43
od ctrl_j
Tak dochlazovat turbo po nejake ostrejsi jizde ve vyssich otackach je doporucenihodna vec, at uz jde o TSI ci TDI. U TDI by se ti pri mestskem poskakovani navic zaneselo DPF.
Re: pracovne auto
Napsal: čtv 15 říj 15:35
od abgx1
Ok, dakujem
vies dat nejaky nazor na tourana? pripadne co by si kupil na ten ucel...
ja v autach nejaky velky prehlad nemam
rata sa medzi ostrejsiu jazdu kde treba dochladzovat aj napr 2-3hodiny na dialnici pri 140tke, kde nasledne zastavim na benzinke, a budem musiet nechat dochladit turbo? /2-3 do roka/
Re: pracovne auto
Napsal: čtv 15 říj 16:09
od beaumont
Touran: a jde už o novou nastupující, nebo naopak starou končící generaci? Podle ceny bych tipoval to druhé a v tom případě bych se do toho určitě nehrnul. Známý si končícího Tourana nedávno koupil jako 2.0 TDi a po pár měsících mu odešla řídící jednotka motoru. Vyměněno samozřejmě na záruku, ale i tak je to jen další příklad (ne)spolehlivosti moderních VW. U motoru 1.4 TSI je zase potřeba ověřit, jestli nejde ještě o starou generaci s krajně problematickým rozvodovým řetězem (nová s řemenem už je OK).
Pokud uvažuješ o autu ve třídě Touranu, je tu spousta jiných možností a popravdě řečeno mi všechny přijdou lepší než Touran:
- Opel Zafira (dobrý kompromis, promyšlený interiér, výborné motory 1.6 turbo benzín i nafta CDTI)
- Citroën C4 (Grand) Picasso (designově zajímavý, pohodlný, dobré ceny)
- Peugeot 5008 (vcelku konzervativní, taky už dobíhající model, ale bývá za skvělou cenu)
- Ford (Grand) C- Max (asi nejlepší na svižné svezení, výborný podvozek, řízení, převodovka...)
Re: pracovne auto
Napsal: čtv 15 říj 17:08
od abgx1
jednalo by sa o noveho tourana/ten co akurat vysiel(stary sa uz ani neda objednat pokial viem), vybava comfortline/, starsia generacia sa mi nejak nepaci, hlavne oproti novej ktora sa podla mna podarila
/btw, vo vw nam vedia spustit cca 9-10%= z 25 000 na ~22 500-23 000
peugeot 5008, cena podobna touranu, pohodlie nie, naviac je celkom tvrdo naladeny, co je na vychodo slovenskych cestach dost zle, a je to vlastne 5 miestne auto, kedze sedacky v 3. rade su... vlastne to niesu sedacky
citroen grand picasso tatko radi ku multiplam, na to ho nepresvedci nikto/hlavne slovo ma on/
na forda sa asi pojdeme pozriet/este som v nom nesedel/, ale podla cennika vychadza +- ako vw
opel nas nejak neoslovil,
predpokladam ze tie auta si porovnaval zo starym touranom, plati to aj pre novsi?
auto sa bude pouzivat pre elektrikarov, po vacsiom meste/prevoz zo stavby na stavbu/+ pre 5 clenu rodinu
momentalne mame daciu logan MCV(2009) 1.6 105hp a hyundai i30cw 1.6 126hp(2012)
Re: pracovne auto
Napsal: čtv 15 říj 18:51
od beaumont
Ano, myslel jsem, že srovnáváme s končící generací Touranu. Objednat už nejde, ale skladovky se určitě ještě najdou.
Pokud jde o novou generaci, tak tu jsem zatím jen viděl, ale žádnou bližší zkušenost s ní nemám (a ani se do ní extra nehrnu, VW jde opravdu velmi mimo mě, těžko bych si někdy něco od tohoto koncernu dobrovolně koupil).
Opel Zafiru bych si určitě šel prohlédnou.
Pokud hraje roli poslední řada sedadel, nebude to žádná sláva v žádném ze zmiňovaných aut, to už bych směřoval o třídu výš, např. k Fordu Galaxy.
Re: pracovne auto
Napsal: čtv 15 říj 20:35
od abgx1
novy touran vyzera na pohlad tak, ako by som to popisal, z mojho pohladu vyzera ako delo
akurat rozmyslam ze 7sedadla este prehodnotime, v aute by sa vozili 5, a siedme by boli raz za cas, napr dojde 2clena navseva z ciech...... vpodstate teraz mame 7muestu daciu a pouzivaju sa 1-2 do roka na cestu okolo 100km
chcu za nich 800€/teda 650,bude to bez DPH.../.
7sedadla sa vylucuju aj s rezervou, ja osobne by som sa bal ist napr do grecka na dovolenku bez rezervy, nerad by som stal nuekde v macedonsku s prasknutou pneu...
2. za 650€ mozme dat 6-7 osobe druhe auto, a za tych 650€ mozu prejst cca 5000km
na druhej strane je fajn mat zo sebou 2 miesta naviac keby niec...
ideme zajtra n predvadzacku, tak skusime ten 3.rad, a podla pohodlnosti sa rozhodneme
asisme tak na 85% rozhodnuty pre tourana
napr taky caddy/ nasa dacia logan ma v 3. rade plnohodnotne sedadla
jak to ze caddy stoji tak isto, je rovnako velky, je rovnakej znacky, ale touran toho ponuka viac? neubralo sa na kvalite?
btw, co je zle na koncerne? (pozor, ziadny utok, pytam sa z pohladu hlupeho BFU/
/sry za preklepy, pisem z mobilu/
Re: pracovne auto
Napsal: pát 16 říj 11:54
od beaumont
Je to samozřejmě subjektivní pohled, ale já bych si od VW nekoupil nikdy nic. Absolutně nemám důvěru v jejich konstrukce, zejména pokud jde o motory. Když se podíváš na posledních řekněme dvacet let, v prakticky každé generaci motorů najdeš minimálnějeden resp. jednu řadu, která trpěla zcela zásadními KONSTRUKČNÍMI chybami a omyly (nebavím se teď o občasném špatně vyrobeném kusu, to se stane všem značkám). Tak pro připomenutí:
- 1.2 HTP
- 2.5 V6 TDI
- 2.0 TDI PD
- 1.4 TDI
- 5.0 V10 TDI
- 3.2 FSI
- TSI s řetězy poháněmými rozvody (zejm. 1.4 a 1.8)
Tohle všechno jsou velké konstrukční průšvihy skupiny VW za posledních ca. 20 let, a to počítám jen motory (o převodovkách DSG a dalších věcech by šlo psát taky). Na můj vkus je jich trochu moc. Ostatně já pro VW resp. jednoho dealera té značky před lety krátce pracoval, takže jsem si taky občas vyslechl řev majitelů nových Audi A6 s 2.5 V6 TDI za 1,5 milionu, kteří s úplně novým autem odjeli na dovolenou / pracovní cestu a vrátili se na odtahovce.
Například u italských značek (koncern Fiat) najdeš ve stejném období prakticky jen dva problémové motory (2.0 Twin Spark v Alfách a řadu JTS, což byly ale motory z velké části převzaté od GM).