Stránka 1 z 3
HTP vs. MPI
Napsal: úte 18 srp 14:17
od vaneska
Děda si chce koupit auto. Poradte: fabia z roku 2004 1.2HTP 47kw nebo 1.4mpi. U HTP se mu libi akcelerace, ktera je pry lepsi nez u mpi 50kw. Ktery je spolehlivejsi? Obe maji najeto okolo 200000km.
Re: HTP vs. MPI
Napsal: úte 18 srp 14:48
od Zajda
S ohledem na spolehlivost bych volil motor s prehistorickými kořeny 1,4 MPI. HTP je konstrukční nedodělek.
http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf
Mám pocit, že do HTP se dával poněkud těžší setrvačník, proto nevyžaduje tolik plynu na rozjezd a jeví se silnější než je. Skutečná dynamika by měla být obdobná, bylo více výkonových verzí obou motorů, ale žádné drastické rozdíly mezi nimi. HTP se dělalo 40 a 47 kW, 1,4 MPI pak 44, 50 kW.
Re: HTP vs. MPI
Napsal: úte 18 srp 15:04
od karelpipa
hlavne by HTP mel mit kratsi prevodovku, pětka jako by nebyla. (130 km/h skoro 4 000 myslim)
Re: HTP vs. MPI
Napsal: úte 18 srp 16:21
od pavproch
offtopič: a je snad něco na kratší převodovce špatně?
ontopič: taky bych byl za 4hrncovou klasiku
Re: HTP vs. MPI
Napsal: úte 18 srp 18:00
od řidičBOB
Hlavně Mr. Cimbu je nedodělek...
Re: HTP vs. MPI
Napsal: úte 18 srp 21:14
od lampa
karelpipa píše:hlavne by HTP mel mit kratsi prevodovku, pětka jako by nebyla. (130 km/h skoro 4 000 myslim)
Kdyby 4000... To toci mozna ty MPIcka. HTP bude mit tak 4200, mozna i vic.
Re: HTP vs. MPI
Napsal: stř 19 srp 09:54
od x2005
U auta s takovýmhle nájezdem a předpokládaným stářím bude obojí loterie. Ale já bych si vybral 1.4MPI.
Re: HTP vs. MPI
Napsal: stř 19 srp 10:06
od k86
S 200 na hrbu to bude jedno
HTPcka se sraly diky katalyzatoru blizko olejove vany takze na dalnicich sel olej az ke 150 stupnum a prestaval mazat, praskaly hlavy u verze 47kw. Nejmin pruserove HTP je 40kw 6-ti ventil, ale jak psali nademnou, je to loterie
Re: HTP vs. MPI
Napsal: stř 19 srp 15:57
od Obiik
Za mě MPI. Vlastním 50Kw MPI a jednou za čas jezdím 47Kw HTP. Na dálnici HTP při 130 tacho točí cca 4100 otáček, MPI 3 600. Spotřeba lepší u MPI asi o 0,5L na dálnici i víc. Dynamika do ca 110km/h stejná ( nenaložený auto ) pak MPI začne poodjíždět i přes delší převody. Při naložení je MPI pružnější krouťák má snad o 15Nm větší. MPI opraví kdejakej šmoula, za pár korun a na žádný veliký problémy netrpí, HTP popsal kolega nademnou jaký má problémy
Re: HTP vs. MPI
Napsal: stř 19 srp 17:54
od ctrl_j
karelpipa píše:hlavne by HTP mel mit kratsi prevodovku, pětka jako by nebyla. (130 km/h skoro 4 000 myslim)
To je verze pred faceliftem. Facelift pak dostal taky delsi prevody.
PredFL 4700 rpm = 150 km/h
PoFL 4000 rpm = 150 km/h