Stránka 1 z 2

Nový vůz v relaci do 80 tisíc

Napsal: sob 09 dub 16:09
od DenyKr
Ahoj všem,
mimo dalších výdajů je čas začít přemýšlet o zánovním voze, neb stále dojíždět do práce s kolegou, či MHD, to už mně poměrně nebaví. Dokud jsem ještě studoval, auto pro mne nebylo nezbytně nutné, nicméně když jsem vyšel z vysoké školy a zamířil do práce, auto již chybí. Nyní si příležitostně půjčuji auta v rámci rodiny, nicméně přemýšlím o svém čistě prvním voze, které bude v mém vlastnictví -> z tohoto důvodu pro začátek nebudu kupovat něco za půl milionu :-)
Ideální cenová hranice je těch 50 tisíc, nicméně vše záleží na kusech a byl bych ochoten dát maximálně 80 tisíc. Nemám potřebu stále závodit se řvoucím motorem, proto něco s výkonem kolem 200 koní (+) nepotřebuji. Nicméně samozřejmě také pro bezpečné předjíždění je výkon vítán. Adepti jsou tedy následující:

Opel Astra (G):
- jde o poměrně dobrý vůz, vzhledově není špatný, rok výroby ("98 a výše) rovněž není tak dávno. Bezpečnost by měla být průměrná, minimálně ty 2 airbagy tam však jsou. Na karosérii nezáleží, dle kusů bych se rozhodoval mezi kombi, či hatchbackem, nechtěl bych jen 3-dveř. Podvozek byl vyvíjen ve spolupráci s Lotusem, proto by jízdní vlastnosti neměly být špatné, minimálně by měly být neutrální. Dle nabídky bych předem motor viděl tak na tu 1,6i, 1,6 16v, max. 1,8i, čili výkonově žádný zázrak..

Plusy:
- Poměr cena/rok výroby
- Díky novějšímu roku výroby přijatelná bezpečnost
- Konzervativní vzhled, neudělá nikde ostudu
- Poměrně dobrá spolehlivost
- Poměrně levné díly

Mínusy:
- Tuctovost
- Nepříliš povedené některé prvky designu
- Nízká hodnota při dalším prodeji
- Nevýkonné motory


BMW 3-er (E36):
- zde tuším netřeba cokoli dodávat, klasický legendární vůz kvalitní německé značky s výbornými jízdními vlastnostmi, dle věrných zastánců této značky šlo o poslední povedené BMW - s výjimkou E46 s tímto názorem souhlasím.. Rok výroby bych viděl tak na "96 - "98, karoserii ideálně buď kupé, nebo kombi. Dle nabídky motory 1,6i, 1,8i, nebo 2,0i v6. Bezpečnost je konzervativní, na svou dobu mělo BMW určitě náskok, nicméně jsem se na vlastní oči přesvědčil, že stará, ač kdysi špičková auta, jsou v porovnání s novými, obyčejnými, po nehodě na maděru. Většina kusů s žádným, či s 1 airbagem nijak nenadchne..

Plusy:
- Hezký design, který nestárne
- Spolehlivost
- Zpracování
- Jízdní vlastnosti
- Znějící jméno značky
- Motory
- vysoká hodnota při dalším prodeji

Mínusy:
- Rozporuplná úroveň bezpečnosti
- Nepříliš valné společenské postavení (vinou mladých blbečků s 200km/h ve městě)
- Vzdor hezkému designu jde o staré auto, generačně vycházející už z 80. let
- Špatná použitelnost v zimě (zadní pohon, většinou bez ESP)
- Dražší díly


Mercedes- Benz C-classe (W202)
- opět zřejmě netřeba cokoli dodávat, vesměs jde o obdobu BMW E36. Spolehlivost a jízdní komfort jsou zásadními argumenty, stejně jako jméno značky a kvalita zpracování. Jízdní vlastnosti zřejmě neurazí, ale kvalit BMW nedosahují. Dle nabídky bych kupoval zřejmě pouze kombi. Motor bych viděl na 200 kompressor, neoplýval-li by 191 koňmi již z výroby, stačí pouze přeprogramovat jednotku (novější modely). Rok výroby by byl cca. 1996 - 2000. Bezpečnost bude na lepší úrovni, než v případě BMW, nicméně jde pořád o starší vůz. Proto bych bezpečnost vnímal neutrálně a nedal jsem ji ani do plusů, ani do mínusů.

Plusy:
- Spolehlivost
- Jízdní komfort
- Bezpečné jízdní vlastnosti
- Výborné zpracování
- Hezký interiér
- Znějící jméno značky
- Motory
- Vysoká hodnota při dalším prodeji

Mínusy:
- Zastaralejší design
- Vyšší cena
- Dražší díly
- Jde o generačně starší vůz


Škoda Octavia I
- český fenomén, netřeba cokoli dodávat. Vzhledem k cenám bych musel koupit pouze předfacelift, vzhledem k omezené spolehlivosti (v porovnání s BMW, či Mercedesem) ideálně se stavem kilometrů do 150 tisíc. Předělávka na facelft by byla náročná a cenově nákladná, v této cenové relaci modely neoplývají příliš dobrou výbavou a dobrými motory už vůbec ne. Dle nabídky bych v lepším případě mohl koupit 1,8 20v turbo, v horším případě nepříliš spolehlivou, nepříliš výkonnou a velice žíznivou 1,8i 20v, popř. 1,6i (55kw), při troše štěstí 1,6i 16v. Diesel by se mi svou nutností na údržbu nevyplatil, tolik toho nenajezdím..Jízdní vlastnosti jsou neutrální, bezpečnost průměrná.

Plusy:
- Dostupnost
- Ceny náhradních dílů
- Tento model se vyráběl do roku 2010
- Auto nikde neurazí
- Relativní bezpečnost
- Neutralita, dobré jízdní vlastnosti spojené s pohodlím

Mínusy:
- Nutnost předělávky na facelift (předfacelift moc krásy nepobral)
- Špatný výběr motorů
- Většinou jen 1x airbag
- Reznoucí víčko palivové nádrže
- Nad 150 tisíc drobné, či větší technické problémy
- Tuctovost
- Nutné investice do dalšího vybavení


VW Golf IV / VW Bora
- tyto 2 modely jsem dal do jedné skupiny, neb Bora je v podstatě jen upravený Golf. V zásadě platí zřejmě totéž, co v případě Octavie, podvozek je shodný, interiér je však hodnotnější, než u předfaceliftu. Výběr motorů je lepší v zásadě jen v tom, že 1,6i byla v nabídce pouze v lepší, 74kW verzi. Spolehlivost, jízdní vlastnosti i bezpečnost jsou zřejmě také stejné, jediným rozdílem je tedy jen zvučnější jméno značky a tím dražší díly. Design mi přijde celkově povedenější. Rok výroby: "98 a novější..

Plusy:
- Design
- Relativní prestiž
- Relativní bezpečnost
- Neutralita, dobré jízdní vlastnosti spojené s pohodlím
- Poměr cena/rok výroby/značka
- Poměrně vysoká hodnota při dalším prodeji
- Kvalita provedení

Mínusy:
- Ceny dílů
- Horší dostupnost (platí především pro Boru)
- Nad 150 tisíc drobné, či větší technické problémy
- Motory nenadchnou


Audi A4 (1996-2004)
- ačkoli se může zdát, že je to VW, či Octavia v bledě modrém, A4 vyjela na jiném podvozku. Jízdní vlastnosti by měly však i tak odpovídat výše zmíněné konkurenci. Design je průměrný, při úpravě optiky na facelift a S-line looku však auto zjevně prokoukne. Výběr motorů je shodný s VW, po vyšších objemech (2.6, apod.) bych se nekoukal. Bezpečnost a technologie budou mít asi drobný náskok, proto myslím, že rok výroby 1996 můžeme smazat.. Odhlučnění a kvalita provedení bude asi mnohem příjemnější. Rok výroby bych viděl někdy kolem roku 1998, motor ideálně opět 1.8 20v turbo, popř. 1,6i 74kW. Díval bych se asi zejména po kombi.

Plusy:
- Design, který neurazí
- Relativní prestiž
- Přijatelná bezpečnost
- Zřejmě neutrální jízdní vlastnosti
- Jízdní komfort
- Technologie
- Kvalita zpracování
- Poměr cena/kvalita/technologie
- Poměrně vysoká cena při dalším prodeji
- Zvučnost značky

Mínusy:
- Ceny náhradních dílů
- Horší dostupnost


Saab 9-3 (1998-2002)
- tento vůz se mi líbí především proto, že šel vždy, ostatně jako každý vůz této značky, svou cestou. Design není vrcholem moderny, ale mi se líbí především tím, jak je originální a neohraný. Potkat tento vůz je náhoda a to vnímám jako velký klad.. Motory patří k tomu lepšímu, zřejmě bych se koukal po 130 koňové verzi 2.0i. Poněvadž vůz stál nad milion, výbava i zpracování mají úroveň. Záporem originality bude cena a dostupnost náhradních dílů, vzhledem k podvozku z Vectry asi nebudou jízdní vlastnosti nijak oslnivé, ač je upraven, zato jízdní komfort bude na úrovni. Koukal bych se asi výhradně po 5-ti dveřové verzi.

Plusy:
- Dobré motory
- Originalita
- Bezpečnost
- Výbava
- Jízdní komfort
- Kvalita zpracování
- Poměrně vysoká hodnota při dalším prodeji
- Poměr cena/kvalita/výbava
- Dobré motory

Mínusy:
- Vyšší cena
- Ceny dílů
- Dostupnost
- Údajná nedotáčivost v zatáčkách


Momentálně mně více nenapadá, ale mám dojem, že toto jsou všichni možní adepti. Jak je zřejmě všem patrné, o karosářskou verzi mi až tak nejde, mám rád kupátka i kombíky, sám zatím rodinu nemám a v blízkých letech snad neplánuji, proto na praktickou stránku věci snad nemusím hledět. Pokud jsem na nic nezapomněl, jde o směsici značek a verzí, které mi přišly v rámci dané ceny nejlepší. Samozřejmě přijímám také názory ostatních, od toho je to fórum :-), nicméně nad Peugeoty, Renaulty, či Hyundai a Kii rozhodně přemýšlet nebudu.. Proto bych vás poprosil o názor, či zkušenost, co byste koupili vy.
PS: na rady typu "kup si feldu a našetři si více peněz", či "ani jedno" nereaguji...

Předem děkuji :-)

Re: Nový vůz v relaci do 80 tisíc

Napsal: sob 09 dub 16:30
od HondaMan
Kdo to četl celé? :D

Chtít zánovní auto za 50 - 80tkč je dobrý vtip. To jsou všechno auta na pokraji životnosti...
K W202 si také dopiš velmi nízkou pasivní bezpečnost...
Pokud máš málo peněz, nechápu touhu přestavovat O1 na FL model.
Do výběru bych zařadil Accord, Avensis...

Kupovat prestižní, 15 let starý a řádně vyjetý vůz, když nemám peníze je imho blbost.

Přesto že to slyšet nechceš, tak každý kdo Ti napíše "šetři" má pravdu.

Re: Nový vůz v relaci do 80 tisíc

Napsal: sob 09 dub 16:34
od DenyKr
upřímně raději koupím 15 let starý, prestižní vůz se 150 tisíci kilometry, který až na prkotiny vydrží do 300 tisíc, než si kupovat něco méně prestižního do 100 tis. kilometrů, co se mi po 50 tisících kompletně rozsype.. Nicméně děkuji za názor, každý má jiný pohled na věc :-)
Co se Avensise a Accorda týče, kouknu se, za jaké ceny jsou, nicméně na Japonce, ač jsou spolehlivé, moc nejsem.. Většinou mají dost ohyzdný interiér, což mi vadí.. Ale kouknu ;-)

Re: Nový vůz v relaci do 80 tisíc

Napsal: sob 09 dub 16:43
od mmira
HM uz to rekl a jato jen potvrdim. pri danem rozpoctu je ten vyber uplne mimo. sam bych za tyto penize koukal treba na Fiestu s 1.4i. slusne a spolehlive auto, dost se do nej vleze, opravy za hubicku...

podobne tema uz tu bylo (a obavam se, ze se budou objevovat stale dokola)./ neni uplne o tom samem, i kdyz velky prekryv tu je. to si nejdrive projdi a pak se ptej dal.

Re: Nový vůz v relaci do 80 tisíc

Napsal: sob 09 dub 16:45
od pavproch
na občasné přemisťování po městě (ostrava!!!) si známý onehdá za pár šušní pořídil krátkou felici 1.3 50kW a je v sedmém nebi...

Re: Nový vůz v relaci do 80 tisíc

Napsal: sob 09 dub 16:51
od HondaMan
DenyKr píše:upřímně raději koupím 15 let starý, prestižní vůz se 150 tisíci kilometry
ObrázekObrázekObrázekObrázekObrázek

mmira: hledání je příliš těžké :(

pavproch: Za 50 - 80 se dá sehnat první Fábie, což je kvalitní "německý" vůz. Osobně bych za 50 raději koupil něco malého Fiesta, Punto, Clio... Mám ve svém okolí pár majitelů e46/W202/A4 do r.v. 2000 a spolehlivost si tedy představuji jinak. A to že ani jedno z těch aut nebylo do 50...

Re: Nový vůz v relaci do 80 tisíc

Napsal: sob 09 dub 17:04
od DenyKr
HondaMan píše:Mám ve svém okolí pár majitelů e46/W202/A4 do r.v. 2000 a spolehlivost si tedy představuji jinak. A to že ani jedno z těch aut nebylo do 50...
Já mám zase ve svém okolí lidi, kteří mají na své E36 najeto (jak kdo) například 270 tisíc km a mimo běžné údržby nemuseli ani hnout prstem.. a naopak jeden známý, jenž si pořídil Punto a byl nadšen, že má najeto jen 60 tisíc, s tím autem setrval asi půl roku, než mu odešlo..
Ano, nebudu hledat témata cizích lidí, chtějících úplně něco jiného, než já, i kdyby se jednalo o auta ve stejné cenové relaci..
Je mi sice jasné, že se svými 277 příspěvky jsi zběhlým uživatelem, který se rád povyšuje, nicméně bude-li diskuze dále pokračovat tímto primitivním směrem, předem všem děkuji a správci ji mohou zamknout.. Nemám nic proti jiným názorům, proto jsem na fóru, ale mám něco proti podobně primitivnímu přístupu. Přemýšlet nad dražšími vozy, byl bych nucen využít půjčky, či leasingu a poněvadž se jen velice nerad kamkoli vážu, této možnosti nevyužiji. Šetřit více, než 80 tisíc je rovněž nesmysl, spolu s dalšími výdaji bych si tak nic nemohl koupit max. do roka, ale až po delší době.. K argumentům "tak si pořiď třeba tu Feldu a pak si kup něco lepšího" dodám, že cena benzínu je kolem 34 korun a je fuk, jestli jej naliju do Feldy, nebo do Ferrari (nepočítám spotřebu), k tomu musím připočítat povinné ručení, apod... Čili by mi v konečném důsledku měsíčně zůstalo jen pár tisíc a s podobnou převlečenou 120-kou bych musel jezdit ještě pár let..

Re: Nový vůz v relaci do 80 tisíc

Napsal: sob 09 dub 17:13
od mmira
mily deny. toto neni primitivni zpusob diskuze. on ti rekl svuj nazor a soucasne vyjadril pobaveni nad tvou, promin, ze to tak nazvu, naivitou. 15 let stary "preztizni" vuz s najetymi 150t km proste neexistuje. myslim, ze se totez dozvis od vetsiny zdejsi komunity. ale zda se, ze ty jsi svuj vyber uz provedl a jsi rozhodnut. pak nevim, co cekas od zbytku sveta, pochvalu?

Re: Nový vůz v relaci do 80 tisíc

Napsal: sob 09 dub 17:14
od HondaMan
Tak se zeptám přímo. Ty si myslíš, že seženeš 15 let stará BMW/MB/Audi se 150tkm v dobrém stavu za 50tkč?

edit: mmira byl trochu rychlejší.
dobrým stavem myslím stav, kdy auto bude moc legálně odjet z STK po vlastní ose

Re: Nový vůz v relaci do 80 tisíc

Napsal: sob 09 dub 17:15
od DenyKr
promiň, nicméně za život jsem byl členem mnoha fór.. já jsem za názor poděkoval, neztotožňuji se s ním, nicméně jsem rád, že se vyjádřil.. zároveň jsem maximálně sám napsal, že je tam "prestiž značky", nikdy, že je 15 let staré auto prestižní - s tímto označením právě výše zmíněný uživatel ;)

Jinak co se výběru týče, určitě tato auta nezavrhnu jen proto, že se někomu nelíbí, nicméně na druhou stranu jsem rád, že mám také jiné názory, neb se koukám i na tu Fiestu, apod., abych byl v obraze, co by mi mohla nabídnout :-)

EDIT:
@HondaMan
To je relativní, do 50 tisíc zřejmě ne, do 80 tisíc ano.. Mercedes bude těžší sehnat v dobrém stavu, BMW E36 za 80 tisíc v dobrém stavu snad nebude problém sehnat... nicméně samozřejmě je mi zcela jasné, že bez dalších investic (třeba výfuk) se tyto vozy neobejdou, nejsem zase tak naivní ;)

EDIT 2:
Když mi doporučujete Punto, tak se tedy zeptám: Stilo je na tom jak?
Všeobecně totiž příliš valné mínění o Italech nemám.. Třeba Alfa 156 je krásná, ale je to šmejd :(