Nový vůz v relaci do 80 tisíc
Napsal: sob 09 dub 16:09
Ahoj všem,
mimo dalších výdajů je čas začít přemýšlet o zánovním voze, neb stále dojíždět do práce s kolegou, či MHD, to už mně poměrně nebaví. Dokud jsem ještě studoval, auto pro mne nebylo nezbytně nutné, nicméně když jsem vyšel z vysoké školy a zamířil do práce, auto již chybí. Nyní si příležitostně půjčuji auta v rámci rodiny, nicméně přemýšlím o svém čistě prvním voze, které bude v mém vlastnictví -> z tohoto důvodu pro začátek nebudu kupovat něco za půl milionu
Ideální cenová hranice je těch 50 tisíc, nicméně vše záleží na kusech a byl bych ochoten dát maximálně 80 tisíc. Nemám potřebu stále závodit se řvoucím motorem, proto něco s výkonem kolem 200 koní (+) nepotřebuji. Nicméně samozřejmě také pro bezpečné předjíždění je výkon vítán. Adepti jsou tedy následující:
Opel Astra (G):
- jde o poměrně dobrý vůz, vzhledově není špatný, rok výroby ("98 a výše) rovněž není tak dávno. Bezpečnost by měla být průměrná, minimálně ty 2 airbagy tam však jsou. Na karosérii nezáleží, dle kusů bych se rozhodoval mezi kombi, či hatchbackem, nechtěl bych jen 3-dveř. Podvozek byl vyvíjen ve spolupráci s Lotusem, proto by jízdní vlastnosti neměly být špatné, minimálně by měly být neutrální. Dle nabídky bych předem motor viděl tak na tu 1,6i, 1,6 16v, max. 1,8i, čili výkonově žádný zázrak..
Plusy:
- Poměr cena/rok výroby
- Díky novějšímu roku výroby přijatelná bezpečnost
- Konzervativní vzhled, neudělá nikde ostudu
- Poměrně dobrá spolehlivost
- Poměrně levné díly
Mínusy:
- Tuctovost
- Nepříliš povedené některé prvky designu
- Nízká hodnota při dalším prodeji
- Nevýkonné motory
BMW 3-er (E36):
- zde tuším netřeba cokoli dodávat, klasický legendární vůz kvalitní německé značky s výbornými jízdními vlastnostmi, dle věrných zastánců této značky šlo o poslední povedené BMW - s výjimkou E46 s tímto názorem souhlasím.. Rok výroby bych viděl tak na "96 - "98, karoserii ideálně buď kupé, nebo kombi. Dle nabídky motory 1,6i, 1,8i, nebo 2,0i v6. Bezpečnost je konzervativní, na svou dobu mělo BMW určitě náskok, nicméně jsem se na vlastní oči přesvědčil, že stará, ač kdysi špičková auta, jsou v porovnání s novými, obyčejnými, po nehodě na maděru. Většina kusů s žádným, či s 1 airbagem nijak nenadchne..
Plusy:
- Hezký design, který nestárne
- Spolehlivost
- Zpracování
- Jízdní vlastnosti
- Znějící jméno značky
- Motory
- vysoká hodnota při dalším prodeji
Mínusy:
- Rozporuplná úroveň bezpečnosti
- Nepříliš valné společenské postavení (vinou mladých blbečků s 200km/h ve městě)
- Vzdor hezkému designu jde o staré auto, generačně vycházející už z 80. let
- Špatná použitelnost v zimě (zadní pohon, většinou bez ESP)
- Dražší díly
Mercedes- Benz C-classe (W202)
- opět zřejmě netřeba cokoli dodávat, vesměs jde o obdobu BMW E36. Spolehlivost a jízdní komfort jsou zásadními argumenty, stejně jako jméno značky a kvalita zpracování. Jízdní vlastnosti zřejmě neurazí, ale kvalit BMW nedosahují. Dle nabídky bych kupoval zřejmě pouze kombi. Motor bych viděl na 200 kompressor, neoplýval-li by 191 koňmi již z výroby, stačí pouze přeprogramovat jednotku (novější modely). Rok výroby by byl cca. 1996 - 2000. Bezpečnost bude na lepší úrovni, než v případě BMW, nicméně jde pořád o starší vůz. Proto bych bezpečnost vnímal neutrálně a nedal jsem ji ani do plusů, ani do mínusů.
Plusy:
- Spolehlivost
- Jízdní komfort
- Bezpečné jízdní vlastnosti
- Výborné zpracování
- Hezký interiér
- Znějící jméno značky
- Motory
- Vysoká hodnota při dalším prodeji
Mínusy:
- Zastaralejší design
- Vyšší cena
- Dražší díly
- Jde o generačně starší vůz
Škoda Octavia I
- český fenomén, netřeba cokoli dodávat. Vzhledem k cenám bych musel koupit pouze předfacelift, vzhledem k omezené spolehlivosti (v porovnání s BMW, či Mercedesem) ideálně se stavem kilometrů do 150 tisíc. Předělávka na facelft by byla náročná a cenově nákladná, v této cenové relaci modely neoplývají příliš dobrou výbavou a dobrými motory už vůbec ne. Dle nabídky bych v lepším případě mohl koupit 1,8 20v turbo, v horším případě nepříliš spolehlivou, nepříliš výkonnou a velice žíznivou 1,8i 20v, popř. 1,6i (55kw), při troše štěstí 1,6i 16v. Diesel by se mi svou nutností na údržbu nevyplatil, tolik toho nenajezdím..Jízdní vlastnosti jsou neutrální, bezpečnost průměrná.
Plusy:
- Dostupnost
- Ceny náhradních dílů
- Tento model se vyráběl do roku 2010
- Auto nikde neurazí
- Relativní bezpečnost
- Neutralita, dobré jízdní vlastnosti spojené s pohodlím
Mínusy:
- Nutnost předělávky na facelift (předfacelift moc krásy nepobral)
- Špatný výběr motorů
- Většinou jen 1x airbag
- Reznoucí víčko palivové nádrže
- Nad 150 tisíc drobné, či větší technické problémy
- Tuctovost
- Nutné investice do dalšího vybavení
VW Golf IV / VW Bora
- tyto 2 modely jsem dal do jedné skupiny, neb Bora je v podstatě jen upravený Golf. V zásadě platí zřejmě totéž, co v případě Octavie, podvozek je shodný, interiér je však hodnotnější, než u předfaceliftu. Výběr motorů je lepší v zásadě jen v tom, že 1,6i byla v nabídce pouze v lepší, 74kW verzi. Spolehlivost, jízdní vlastnosti i bezpečnost jsou zřejmě také stejné, jediným rozdílem je tedy jen zvučnější jméno značky a tím dražší díly. Design mi přijde celkově povedenější. Rok výroby: "98 a novější..
Plusy:
- Design
- Relativní prestiž
- Relativní bezpečnost
- Neutralita, dobré jízdní vlastnosti spojené s pohodlím
- Poměr cena/rok výroby/značka
- Poměrně vysoká hodnota při dalším prodeji
- Kvalita provedení
Mínusy:
- Ceny dílů
- Horší dostupnost (platí především pro Boru)
- Nad 150 tisíc drobné, či větší technické problémy
- Motory nenadchnou
Audi A4 (1996-2004)
- ačkoli se může zdát, že je to VW, či Octavia v bledě modrém, A4 vyjela na jiném podvozku. Jízdní vlastnosti by měly však i tak odpovídat výše zmíněné konkurenci. Design je průměrný, při úpravě optiky na facelift a S-line looku však auto zjevně prokoukne. Výběr motorů je shodný s VW, po vyšších objemech (2.6, apod.) bych se nekoukal. Bezpečnost a technologie budou mít asi drobný náskok, proto myslím, že rok výroby 1996 můžeme smazat.. Odhlučnění a kvalita provedení bude asi mnohem příjemnější. Rok výroby bych viděl někdy kolem roku 1998, motor ideálně opět 1.8 20v turbo, popř. 1,6i 74kW. Díval bych se asi zejména po kombi.
Plusy:
- Design, který neurazí
- Relativní prestiž
- Přijatelná bezpečnost
- Zřejmě neutrální jízdní vlastnosti
- Jízdní komfort
- Technologie
- Kvalita zpracování
- Poměr cena/kvalita/technologie
- Poměrně vysoká cena při dalším prodeji
- Zvučnost značky
Mínusy:
- Ceny náhradních dílů
- Horší dostupnost
Saab 9-3 (1998-2002)
- tento vůz se mi líbí především proto, že šel vždy, ostatně jako každý vůz této značky, svou cestou. Design není vrcholem moderny, ale mi se líbí především tím, jak je originální a neohraný. Potkat tento vůz je náhoda a to vnímám jako velký klad.. Motory patří k tomu lepšímu, zřejmě bych se koukal po 130 koňové verzi 2.0i. Poněvadž vůz stál nad milion, výbava i zpracování mají úroveň. Záporem originality bude cena a dostupnost náhradních dílů, vzhledem k podvozku z Vectry asi nebudou jízdní vlastnosti nijak oslnivé, ač je upraven, zato jízdní komfort bude na úrovni. Koukal bych se asi výhradně po 5-ti dveřové verzi.
Plusy:
- Dobré motory
- Originalita
- Bezpečnost
- Výbava
- Jízdní komfort
- Kvalita zpracování
- Poměrně vysoká hodnota při dalším prodeji
- Poměr cena/kvalita/výbava
- Dobré motory
Mínusy:
- Vyšší cena
- Ceny dílů
- Dostupnost
- Údajná nedotáčivost v zatáčkách
Momentálně mně více nenapadá, ale mám dojem, že toto jsou všichni možní adepti. Jak je zřejmě všem patrné, o karosářskou verzi mi až tak nejde, mám rád kupátka i kombíky, sám zatím rodinu nemám a v blízkých letech snad neplánuji, proto na praktickou stránku věci snad nemusím hledět. Pokud jsem na nic nezapomněl, jde o směsici značek a verzí, které mi přišly v rámci dané ceny nejlepší. Samozřejmě přijímám také názory ostatních, od toho je to fórum , nicméně nad Peugeoty, Renaulty, či Hyundai a Kii rozhodně přemýšlet nebudu.. Proto bych vás poprosil o názor, či zkušenost, co byste koupili vy.
PS: na rady typu "kup si feldu a našetři si více peněz", či "ani jedno" nereaguji...
Předem děkuji
mimo dalších výdajů je čas začít přemýšlet o zánovním voze, neb stále dojíždět do práce s kolegou, či MHD, to už mně poměrně nebaví. Dokud jsem ještě studoval, auto pro mne nebylo nezbytně nutné, nicméně když jsem vyšel z vysoké školy a zamířil do práce, auto již chybí. Nyní si příležitostně půjčuji auta v rámci rodiny, nicméně přemýšlím o svém čistě prvním voze, které bude v mém vlastnictví -> z tohoto důvodu pro začátek nebudu kupovat něco za půl milionu
Ideální cenová hranice je těch 50 tisíc, nicméně vše záleží na kusech a byl bych ochoten dát maximálně 80 tisíc. Nemám potřebu stále závodit se řvoucím motorem, proto něco s výkonem kolem 200 koní (+) nepotřebuji. Nicméně samozřejmě také pro bezpečné předjíždění je výkon vítán. Adepti jsou tedy následující:
Opel Astra (G):
- jde o poměrně dobrý vůz, vzhledově není špatný, rok výroby ("98 a výše) rovněž není tak dávno. Bezpečnost by měla být průměrná, minimálně ty 2 airbagy tam však jsou. Na karosérii nezáleží, dle kusů bych se rozhodoval mezi kombi, či hatchbackem, nechtěl bych jen 3-dveř. Podvozek byl vyvíjen ve spolupráci s Lotusem, proto by jízdní vlastnosti neměly být špatné, minimálně by měly být neutrální. Dle nabídky bych předem motor viděl tak na tu 1,6i, 1,6 16v, max. 1,8i, čili výkonově žádný zázrak..
Plusy:
- Poměr cena/rok výroby
- Díky novějšímu roku výroby přijatelná bezpečnost
- Konzervativní vzhled, neudělá nikde ostudu
- Poměrně dobrá spolehlivost
- Poměrně levné díly
Mínusy:
- Tuctovost
- Nepříliš povedené některé prvky designu
- Nízká hodnota při dalším prodeji
- Nevýkonné motory
BMW 3-er (E36):
- zde tuším netřeba cokoli dodávat, klasický legendární vůz kvalitní německé značky s výbornými jízdními vlastnostmi, dle věrných zastánců této značky šlo o poslední povedené BMW - s výjimkou E46 s tímto názorem souhlasím.. Rok výroby bych viděl tak na "96 - "98, karoserii ideálně buď kupé, nebo kombi. Dle nabídky motory 1,6i, 1,8i, nebo 2,0i v6. Bezpečnost je konzervativní, na svou dobu mělo BMW určitě náskok, nicméně jsem se na vlastní oči přesvědčil, že stará, ač kdysi špičková auta, jsou v porovnání s novými, obyčejnými, po nehodě na maděru. Většina kusů s žádným, či s 1 airbagem nijak nenadchne..
Plusy:
- Hezký design, který nestárne
- Spolehlivost
- Zpracování
- Jízdní vlastnosti
- Znějící jméno značky
- Motory
- vysoká hodnota při dalším prodeji
Mínusy:
- Rozporuplná úroveň bezpečnosti
- Nepříliš valné společenské postavení (vinou mladých blbečků s 200km/h ve městě)
- Vzdor hezkému designu jde o staré auto, generačně vycházející už z 80. let
- Špatná použitelnost v zimě (zadní pohon, většinou bez ESP)
- Dražší díly
Mercedes- Benz C-classe (W202)
- opět zřejmě netřeba cokoli dodávat, vesměs jde o obdobu BMW E36. Spolehlivost a jízdní komfort jsou zásadními argumenty, stejně jako jméno značky a kvalita zpracování. Jízdní vlastnosti zřejmě neurazí, ale kvalit BMW nedosahují. Dle nabídky bych kupoval zřejmě pouze kombi. Motor bych viděl na 200 kompressor, neoplýval-li by 191 koňmi již z výroby, stačí pouze přeprogramovat jednotku (novější modely). Rok výroby by byl cca. 1996 - 2000. Bezpečnost bude na lepší úrovni, než v případě BMW, nicméně jde pořád o starší vůz. Proto bych bezpečnost vnímal neutrálně a nedal jsem ji ani do plusů, ani do mínusů.
Plusy:
- Spolehlivost
- Jízdní komfort
- Bezpečné jízdní vlastnosti
- Výborné zpracování
- Hezký interiér
- Znějící jméno značky
- Motory
- Vysoká hodnota při dalším prodeji
Mínusy:
- Zastaralejší design
- Vyšší cena
- Dražší díly
- Jde o generačně starší vůz
Škoda Octavia I
- český fenomén, netřeba cokoli dodávat. Vzhledem k cenám bych musel koupit pouze předfacelift, vzhledem k omezené spolehlivosti (v porovnání s BMW, či Mercedesem) ideálně se stavem kilometrů do 150 tisíc. Předělávka na facelft by byla náročná a cenově nákladná, v této cenové relaci modely neoplývají příliš dobrou výbavou a dobrými motory už vůbec ne. Dle nabídky bych v lepším případě mohl koupit 1,8 20v turbo, v horším případě nepříliš spolehlivou, nepříliš výkonnou a velice žíznivou 1,8i 20v, popř. 1,6i (55kw), při troše štěstí 1,6i 16v. Diesel by se mi svou nutností na údržbu nevyplatil, tolik toho nenajezdím..Jízdní vlastnosti jsou neutrální, bezpečnost průměrná.
Plusy:
- Dostupnost
- Ceny náhradních dílů
- Tento model se vyráběl do roku 2010
- Auto nikde neurazí
- Relativní bezpečnost
- Neutralita, dobré jízdní vlastnosti spojené s pohodlím
Mínusy:
- Nutnost předělávky na facelift (předfacelift moc krásy nepobral)
- Špatný výběr motorů
- Většinou jen 1x airbag
- Reznoucí víčko palivové nádrže
- Nad 150 tisíc drobné, či větší technické problémy
- Tuctovost
- Nutné investice do dalšího vybavení
VW Golf IV / VW Bora
- tyto 2 modely jsem dal do jedné skupiny, neb Bora je v podstatě jen upravený Golf. V zásadě platí zřejmě totéž, co v případě Octavie, podvozek je shodný, interiér je však hodnotnější, než u předfaceliftu. Výběr motorů je lepší v zásadě jen v tom, že 1,6i byla v nabídce pouze v lepší, 74kW verzi. Spolehlivost, jízdní vlastnosti i bezpečnost jsou zřejmě také stejné, jediným rozdílem je tedy jen zvučnější jméno značky a tím dražší díly. Design mi přijde celkově povedenější. Rok výroby: "98 a novější..
Plusy:
- Design
- Relativní prestiž
- Relativní bezpečnost
- Neutralita, dobré jízdní vlastnosti spojené s pohodlím
- Poměr cena/rok výroby/značka
- Poměrně vysoká hodnota při dalším prodeji
- Kvalita provedení
Mínusy:
- Ceny dílů
- Horší dostupnost (platí především pro Boru)
- Nad 150 tisíc drobné, či větší technické problémy
- Motory nenadchnou
Audi A4 (1996-2004)
- ačkoli se může zdát, že je to VW, či Octavia v bledě modrém, A4 vyjela na jiném podvozku. Jízdní vlastnosti by měly však i tak odpovídat výše zmíněné konkurenci. Design je průměrný, při úpravě optiky na facelift a S-line looku však auto zjevně prokoukne. Výběr motorů je shodný s VW, po vyšších objemech (2.6, apod.) bych se nekoukal. Bezpečnost a technologie budou mít asi drobný náskok, proto myslím, že rok výroby 1996 můžeme smazat.. Odhlučnění a kvalita provedení bude asi mnohem příjemnější. Rok výroby bych viděl někdy kolem roku 1998, motor ideálně opět 1.8 20v turbo, popř. 1,6i 74kW. Díval bych se asi zejména po kombi.
Plusy:
- Design, který neurazí
- Relativní prestiž
- Přijatelná bezpečnost
- Zřejmě neutrální jízdní vlastnosti
- Jízdní komfort
- Technologie
- Kvalita zpracování
- Poměr cena/kvalita/technologie
- Poměrně vysoká cena při dalším prodeji
- Zvučnost značky
Mínusy:
- Ceny náhradních dílů
- Horší dostupnost
Saab 9-3 (1998-2002)
- tento vůz se mi líbí především proto, že šel vždy, ostatně jako každý vůz této značky, svou cestou. Design není vrcholem moderny, ale mi se líbí především tím, jak je originální a neohraný. Potkat tento vůz je náhoda a to vnímám jako velký klad.. Motory patří k tomu lepšímu, zřejmě bych se koukal po 130 koňové verzi 2.0i. Poněvadž vůz stál nad milion, výbava i zpracování mají úroveň. Záporem originality bude cena a dostupnost náhradních dílů, vzhledem k podvozku z Vectry asi nebudou jízdní vlastnosti nijak oslnivé, ač je upraven, zato jízdní komfort bude na úrovni. Koukal bych se asi výhradně po 5-ti dveřové verzi.
Plusy:
- Dobré motory
- Originalita
- Bezpečnost
- Výbava
- Jízdní komfort
- Kvalita zpracování
- Poměrně vysoká hodnota při dalším prodeji
- Poměr cena/kvalita/výbava
- Dobré motory
Mínusy:
- Vyšší cena
- Ceny dílů
- Dostupnost
- Údajná nedotáčivost v zatáčkách
Momentálně mně více nenapadá, ale mám dojem, že toto jsou všichni možní adepti. Jak je zřejmě všem patrné, o karosářskou verzi mi až tak nejde, mám rád kupátka i kombíky, sám zatím rodinu nemám a v blízkých letech snad neplánuji, proto na praktickou stránku věci snad nemusím hledět. Pokud jsem na nic nezapomněl, jde o směsici značek a verzí, které mi přišly v rámci dané ceny nejlepší. Samozřejmě přijímám také názory ostatních, od toho je to fórum , nicméně nad Peugeoty, Renaulty, či Hyundai a Kii rozhodně přemýšlet nebudu.. Proto bych vás poprosil o názor, či zkušenost, co byste koupili vy.
PS: na rady typu "kup si feldu a našetři si více peněz", či "ani jedno" nereaguji...
Předem děkuji