Stránka 1 z 1

Výběr ojetého benzinového auta

Napsal: úte 19 kvě 00:30
od Marty7X
Zdravim všechny. Potřeboval bych poradit ohledně budoucího výběru ojetého auta, případne bych byl rád taky za postřehy co se týče poruch, cen náhradních dílu a pod. u aut nad kterými uvažuji. Momentálne jezdím Octavií I. 1,9 TDI 81kW a protože nejezdím dlouhé trasy a celkově je můj roční nájezd přibližně 7000-10000km i tehnle dieslový držák tím trpí.

Požadavky na auto:
- rok výroby postačí od 2005
- cena do 220 000 Kč (nebo 8000€), ale možná bych našulil i něco navíc
- spolehlivý benzinový motor (nejradši atmosféra) 1.6l - 2.4l
- manuál (6-rychlostní by byl fajn, ale není podmínkou)
- výkon minimálně od 85kW do 147kW (možná bych se uspokojil i se 77kW, ale nechci raději nic slabší než mám teď)
- spotřeba kdyby byla i nějakých 9l, tak to přežiju
- může to být i hatchback, raději ale spíš sedan/limuzína (nějaký ten prostor bodne)
- hezký vzhled, spíše konzervativnější (třeba Honda Civic se mi príliš nelíbí)
- nějak mi nevoní francouzi

Z toho co jsem slyšel a na co koukal jsem vybral nasledující kandidáty:
- Mazda 6 2.0 MZR (generace od 2008)
- Honda Accord 2.0 VTEC (gen. od 2003, ale raději mladší kus....teoreticky by mohla být i 2.4l, jen tam se již bojím spotřeby)
- Mitsubishi Lancer 1.8 MIVEC
- Audi A4 2.0 FSI
- Audi A3 Sportback 2.0 FSI
- Škoda Octavia II. 2.0 FSI nebo 1.6 FSI
- VW Golf V. 1.6 FSI nebo 2.0 FSI
- Škoda Superb I. 1.8T (cca 2005)
- Volvo S40 1.8 nebo 2.0
- Volvo V50 2.0

Zatím největší kandidát je Honda Accord 2.0 V-TEC 114kW r.v. kolem 2006 ......co vy na to? Jak je na tom servis, spotřeba, ND, jaké jsou slabiny tohoto i ostatních vybraných aut? Předem děkuji za rady :)

Re: Výběr ojetého benzinového auta

Napsal: úte 19 kvě 01:41
od Bill Hicks
1.6 FSI bych rozhodně zavrhl úplně, nejede to, žere to a spolehlivostí ten motor (a spárovaná převodovka) zrovna neoplývá.
2.0 FSI taky zrovna neni žádnej zázrak..
Supa I bych osobně taky vyřadil, na Tvůj rozpočet už je to moc staré, z nataženého Passatu bych moc radost neměl.
Superby II 1.8 TSI naopak budou s cenou přes rozpočet a budou mít dost nalítáno.
Lancera bych taky nechtěl, nepřijde mi to jako nějak úžasné auto a nechtěl bych to servisovat.
S novějšími benzínovými Volvy nemám žádnou zkušenost..
Accord nebude jednoduché sehnat, moc jich tu není. Takže z toho seznamu bych to viděl na Mazdu.

Osobně bych šel asi do Mondea 2.0 107kw Duratec - vcelku spolehlivý motor, řetěz, multipoint, dobrá dostupnost dílů, jednoduchý servis..
A pokud se nemýlím, tak motory v Mazdě z toho vychází, akorát mají přímý vstřik..

Jinak počítej, že většina 1.9 TDI ASV dává na brzdě okolo 120hp mezi 3-4k, navíc Octa je poměrně lehká. Ve 120 hp atmosféře budeš mít pocit, že to moc nejede, takže jdi raději do něčeho silnějšího..

Re: Výběr ojetého benzinového auta

Napsal: úte 19 kvě 04:56
od pavproch
u japonců může (ne musí!) být problém s ND - brácha má accorda asi 2010-11, trefil kance, potřebval kompresor do klimy, bylo to v době fukušimy a víc jak půlrok stál, protože kompresor prostě nebyl. a taky jsou ty díly extrémně drahé

Re: Výběr ojetého benzinového auta

Napsal: ned 23 srp 13:27
od Marty7X
Takže za nějaký čas jsem trochu seznam upravil. Řekl jsem si "vem to čert" a žebych mohl jít taky možná do něčeho silnějšího. Takže koukám po:
-Honda Accord 2.4 VTEC (gen. do 2008)
-Audi A6 2.4 V6 (gen. od 2004)
-BMW 320i (gen. od 2005)
-Škoda Superb II 1.8 TSI
-Škoda Octavia II RS 2.0 TFSI
-Mazda 3 nebo i 6 2.0 MZR (gen. od 2008)
-Volvo S40 2.4i (cca 2007)

Jednu chvíli jsem toužil taky po Alfě 159 2.2 JTS, ovšem předtím jsem byl důrazně varován, dokonce i chlápkem co má doma tři Alfy Romeo. Mondeo 2.0 Duratec se mi celkem taky líbí, jenže mně od toho odrazují kámoši mechanici, že Ford nikdy! :D
Ještě se chci zeptat na konkrétní auta v mém seznamu.....jak spolehlivý je 1.8 TSI v Superbu II? Když byla ta aféra s řetězi a kladkami?......Jak spolehlivý je 2.0 TFSI v OII RS?......Kolik žere a jak drahý díly má A6 2.4 V6? Bylo by to víc než na Accord?......Slyšel jsem, že ani dvoulitr v BMW 320i není zrovna spolehlivej, je to pravda?........Má Volvo hodně drahý ND?......A na závěr. Má Mazda ještě stále špatnou protikorozní ochranu? Dík za rady :)

Re: Výběr ojetého benzinového auta

Napsal: ned 23 srp 18:50
od x2005
Marty7X píše:TTakže koukám po:
-Honda Accord 2.4 VTEC (gen. do 2008)
-Audi A6 2.4 V6 (gen. od 2004)
-BMW 320i (gen. od 2005)
-Škoda Superb II 1.8 TSI
-Škoda Octavia II RS 2.0 TFSI
-Mazda 3 nebo i 6 2.0 MZR (gen. od 2008)
-Volvo S40 2.4i (cca 2007)

Z toho, co jsem měl možnost jezdit:


Accord 2.4i pokud se ti podaří vůbec sehant, tak klidně. Spotřeba není nijak drastická a je to podle mě nejlepší motorizace pro Accord.

Kolega mel A4 2.4V6 hodně to žralo, málo to jelo. Nechtěl bych to.

SupII 1.8TSI byl na mě už téměř podmotorovaný auto. Navíc spolehlivost této generace 1.8TSI není moc dobrá.

O2RS 2.0TFI klidně, pokud ten kus bude vypadat použitelně.

Mazda 6 2.0i je ma můj vkus dost hlučná, když je vytočená a nejete do. O korozi fámy furt existují a netuším, jak je to s dostupností servisu. Navíc ceny ojetin jsou dost vysoko.

Volvo S40 je takový špatně naleštěný prd. Ojetin bude málo, budou drahý a hodně olítaný.

Re: Výběr ojetého benzinového auta

Napsal: ned 23 srp 19:18
od Honza42
Strašidelné rozdíly ve velikosti uvažovaných aut. Jak může někdo chtít zároveň A3 nebo A6? Volvo S40 nebo Superb?
Z toho plynou obrovské rozdíly ve spotřebě, dynamice aut, nákladech na opravy.......

Re: Výběr ojetého benzinového auta

Napsal: ned 23 srp 19:36
od pavproch
až tak strašnej ten rozptyl zase není... :D onehdá tu byl lepší případ, co mu to oscilovalo mezi cca V3S a Z4 :p

Re: Výběr ojetého benzinového auta

Napsal: ned 23 srp 19:49
od KDB
U AR 159 jsou i jiné motorizace....http://www.sauto.cz/osobni/detail/alfa- ... oFrom=list