výkonnější daily car

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
emix
Autoškolák
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 10 bře 10:40

výkonnější daily car

Příspěvek od emix »

Zdravím.

Vybírám si auto a potřeboval bych názory jiných, případně tipy. Preferuji okresky, kde občas jezdím k limitům, ale městu, ani delším přesunům na dálnici se nevyhnu.

Preference:
  • auto na denní použití,
  • do cca 350 kKč,
  • 2 až 4 roky staré (klidně i starší, ale jde o stav a spoleh),
  • 200+ PS, benzín, manuál,
  • v rámci možností, co nejlepší jízdní vlastnosti - bude jej radost řídit, tzn. odpovídající podvozek, brzdy, odezva od řízení, vyváženost, atp.
  • rozměrově hatchback(5D), nebo sedan(4D) v nižší střední (A6 je už veliká, Fiesta malá),
  • ne příliš nápadné (závist a parkování na veřejných místech).
Co by to němělo být:
  • VW Group (více se kradou a mám ke koncernu jistou averzi. Ne tedy GTI, S3),
  • ne vysokootáčkový motor (životnost, ne CTR, VTS).
Vybírám z:
  • Focus II ST - Přes pár drobností favorit.
  • MPS 3 - Druhý nejvážnější kandidát, nenápadné (předch.generace), ale podle recenzí je ST lepší .
  • 130i - Asi nejlepší "HH", ale dražší.
  • E46 330i - Už trošku větší, asi bude problém sehnat pěkný kus a problém jej bez újmy dlouhodobě provozovat na našich "silnicích". Také bych se bál závisti. Ale jinak za mě nejhezčí BMW.
  • Impreza - Nebráním se, ale podobnou koncepci mám jako víkendovku.
  • R26 - Nekousnu vzhled. Navíc více sportovně zaměřený, než ST.
  • 147 GTA - Tuším že jen verze 3D. Stylovka.
  • Astra OPC - Podle recenzí má ST lepší jízdní vlastnosti. Raději MPS.
  • Viggen - Jen 3D, starší.
Můj největší kandidát je Focus II ST. Dá se říct, že jsem pro něj téměř rozhodnutý, ale ptám se zde proto, abych se případně dozvěděl přoč ne / ano, a také kvůli jinému tipu.

Díky.
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: výkonnější daily car

Příspěvek od beaumont »

Jen technická: Alfa 147 GTA je opravdu jen 3 dv., ale totéž v jiné karoserii je 156 GTA (sedan nebo kombi Sportwagon), popř. kupé GT 3.2 V6, které je sice 3dv., ale o kus prostornější než 147. 156 by ale byla trochu starší, výroba skončila v roce 2005.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: výkonnější daily car

Příspěvek od mmira »

presne stejnym vyberem jsem prosel loni na podzim. zvitezila impreza wrx kombajn. nase cesty zvlada velmi slusne, je to velmi nenapadne auto, jako kombi docela prakticke. jen ta spotreba...

jen spise reknu, proc nakonec ona a ne zbyvajici kandidati.

FoST i GTI byli dlouho horkymi favority, pak jsem dospel k zaveru, ze FWD nechci. u FoST me navic odrazoval dojezd. tedy ne, ze bych nakonec neskoncil "pod stejnym okapem". R26 a MPS je prilis HC. 130i za 350t bude imho dost na stiru se servisem, e46 330i je vyborne auto, jenze dnes uz v podstate nesehnatelne. v jeho pripade bych rozhodne nekupoval nic s najezdem pres 60t km, to ale za 350t nebude. Astru OPC jsem vynechal a pokousel se sehnat GTC s 2.0t a adaptivnimi tlumici. bohuzel nesehnal, je jich v teto kombinaci jak safranu.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: výkonnější daily car

Příspěvek od charger »

Vzhledem k tomu, že jsem včera blbnul s jednou 330i E46 po okreskách, tak si rozhodně nemyslím, že by to bylo na naše silnice špatné, ba naopak. Dlouhodobě provozované na našich silnicích je, má najeto dost přes 200 tisíc a přitom nic neklepe, nevrže atd. Já bych si ho vybral radši než Focuse, navíc jsou levnější. Ale ani Focus není špatná volba
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: výkonnější daily car

Příspěvek od mmira »

samozrejme, e46 330i na nasich cestach funguje vyborne i na 18" a lze ji dlouhodobe udrzet ve velmi solidnim stavu. jenze sezen kvalitni kousek, kteremu muzes verit a nebude stat ranec.

jinak jedna vec stoji za vyjasneni, e46 330i je uzasny univerzal, ale ne specialista na zabavu.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
Snowman000
Letec
Příspěvky: 5661
Registrován: čtv 17 bře 09:36
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější daily car

Příspěvek od Snowman000 »

S tou 330i začína byť problém...ten som pociťoval, keď som kupoval svoju E46-ku.
Nebol som nijak náročný pri výbere a rozpočet bol tiež o dosť nižší, no cítiť, že si ľudia uvedomujú, že už nikdy nič podobné nevznikne, že je to asi posledné oldschool BMW, ktoré spĺňa fakt všetko, proste úžasný univerzál, ako tu bolo povedané...
A z toho dôvodu ich na trhu je úplne minimum a aj to sú autá čo mali náročný život a nik ich nešetril, alebo sú to fakt vymazlené kusy, ktoré sa neohrejú na trhu ani den a cenovka je tam skoro kde E90 330i...
Stretol ju rovnaký osud ako pred nedávnom M3 E46.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Uživatelský avatar
pjanda
Administrátor
Příspěvky: 3001
Registrován: ned 06 úno 13:20
Kontaktovat uživatele:

Re: výkonnější daily car

Příspěvek od pjanda »

Obecne nejblize Vasi predstave je po mem soudu 130i, mam ji za nejlepsi silnicni hot hatch vubec a za soucasne situace bude tezko kdy prekonan. Nakonec to neni ani prilis napadne auto, kdyz uvazim jeho fakticke schopnosti.

Jenze za 350 tisic dobrou 130i nesezenete, to neni realne. Pokud tedy nechcete dat vice, mam s ohledem na cenu za nejlepsiho kandidata Focus ST. Neni to vubec dokonale auto, ale to nejlepsi kompromis ze vseho co podle Vas pripada v uvahu.

330i E46 je vynikajici auto, za tuto cenu byste mozna (mozna) i neco slusneho sehnal, ale udrzet ji v adekvatnim stavu bude hodne drahe. Focus ST koupite za tyto penize o mnoho novejsi a mene jety, navic i kdyz dodje na servis, bude u Fordu zasadne levnejsi.
Milovník starých pořádků.
Skanz3n
emix
Autoškolák
Příspěvky: 73
Registrován: čtv 10 bře 10:40

Re: výkonnější daily car

Příspěvek od emix »

@beaumont
díky za info

@mmira, @pjanda, ...
Děkuji za reakce.

@pjanda
Ano, vím, že cca 350 tis.Kč je na slušnou 130i, nebo E46 330i poměrně málo. A pokud BMW, bude to o provozních nákladech a živit dvě poměrně nákladově náročná auta se mi moc nechce - je mi (bohužel:) známo, kolik stojí údržba staršího výkonnějšího auta.
Naposledy upravil(a) emix dne stř 18 bře 11:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: výkonnější daily car

Příspěvek od mmira »

zalezi, co od auta ocekavas. pokud to ma byt hlavne GT auto, tak bude nejlepsi FoST 5D, impreza je hlucna a dalnice nerada. co ti ale budu vykladat, ze, evo na tom neni jinak.

imprezu povezu pristi tyden do cech, takze je klidne mozno si ji odzkouset. tedy kdyby byl zajem ;)

jeste mozna jedna poznamka k tem "temer identickym autum". dle meho nazoru to neni uplne spatne, protoze porad jezdis jednou koncepci a tim i stale trenujes jeji zvladnuti. nemusis "prepinat" mezi tim ci onim. sam jsem si velmi liboval kdyz jsem mel kombinaci e46 330Ci a M3.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
goes
Elektro Expert
Příspěvky: 2687
Registrován: stř 16 úno 10:55

Re: výkonnější daily car

Příspěvek od goes »

ja vim, ze to bude znit neomalene, ale musim to tu dat. velmi namakane auto, vyborne vyladene, fungujici na dalnici, ve meste i na okreskach, k tomu s paradni vybavou apod. to Je LIII GT.
Odpovědět