Protichůdné požadavky
Napsal: čtv 02 dub 09:37
Během cca. 1,5roku bych měl měnit auto. Ačkoliv jsem měl pocit, že mám v autech trochu přehled, nemůžu najít, co bych chtěl. Dost to souvisí s protichůdnými požadavky.
1) auto je v 90% provozováno v režimu krátké jízdy v centru města a dálnice. Okresky výjimečně. Na jednu stranu tedy bych chtěl něco hbitého a menšího, ale zároveň schopného zvládat delší vzdálenosti v pracovním nasazení = na dálnici moc neřídit, schopnost telefonovat přes HF na dálnici atd.
2) prostor na zadních sedadlech není důležitý, ale chci kufr, aby se v něm daly převést 2 kola, lyže apod.
3) určitě ne sedan - viz převoz věcí + nakládání sportovního vybavení přes týden atd. takže HB, lift, combi (u toho mám pochybnosti, jestli tam naložím 2 kola s bagáží), SUV. Když combi, tak aby to nebyl stěhovák. SUV teoreticky ano, ale zatím jsem byl ze všech hodně jízdně zklamaný, raději mám prdel nízko
4) motor - nejspíš diesel, nejmíň 140k, nejlíp okolo 2L
5) automat - nejméně 6st.
6) spotřeba co nejnižší
7) výbava:
- adaptivní xenony/led
- parkovací kamera - ideálně bird view
- collision prevention assistant - stačí když upozorní na brzdící auto, adaptivní tempomat nepotřebuju
- blind spot assist
- vyhřívané sedadla
- uvítám el. otvírání/zavírání kufru
Vybírám v hrozném rozpětí - od 1er po FL (mám obavu, jestli tam dostanu 2 kola s bagáží), přes A5 SB, A7, 3er touring, 5er touring, Hyundai Santa Fe, Q5, Superb Combi (tam mi vadí že většinu času budu vozit prázdný vzduch na zadních sedadlech, který vůbec nepotřebuju), new mondeo, OIII Scout (parametrově zatím vychází asi nejlíp)
Cenu s vynecháním Panamery apod. není třeba až tak řešit.
Vypadá to, že do budoucna se nějaké vše splňující auto bude dát vybrat, viz Kia Sportback, AUdi prologue concept - výrobci začínají tlačit na Sportbacky, což je IMHO nejlepší forma, nicméně zatím mi všechny požadavky na papíře splnil jen Citroen DS5..
Napadá Vás ještě něco?
1) auto je v 90% provozováno v režimu krátké jízdy v centru města a dálnice. Okresky výjimečně. Na jednu stranu tedy bych chtěl něco hbitého a menšího, ale zároveň schopného zvládat delší vzdálenosti v pracovním nasazení = na dálnici moc neřídit, schopnost telefonovat přes HF na dálnici atd.
2) prostor na zadních sedadlech není důležitý, ale chci kufr, aby se v něm daly převést 2 kola, lyže apod.
3) určitě ne sedan - viz převoz věcí + nakládání sportovního vybavení přes týden atd. takže HB, lift, combi (u toho mám pochybnosti, jestli tam naložím 2 kola s bagáží), SUV. Když combi, tak aby to nebyl stěhovák. SUV teoreticky ano, ale zatím jsem byl ze všech hodně jízdně zklamaný, raději mám prdel nízko
4) motor - nejspíš diesel, nejmíň 140k, nejlíp okolo 2L
5) automat - nejméně 6st.
6) spotřeba co nejnižší
7) výbava:
- adaptivní xenony/led
- parkovací kamera - ideálně bird view
- collision prevention assistant - stačí když upozorní na brzdící auto, adaptivní tempomat nepotřebuju
- blind spot assist
- vyhřívané sedadla
- uvítám el. otvírání/zavírání kufru
Vybírám v hrozném rozpětí - od 1er po FL (mám obavu, jestli tam dostanu 2 kola s bagáží), přes A5 SB, A7, 3er touring, 5er touring, Hyundai Santa Fe, Q5, Superb Combi (tam mi vadí že většinu času budu vozit prázdný vzduch na zadních sedadlech, který vůbec nepotřebuju), new mondeo, OIII Scout (parametrově zatím vychází asi nejlíp)
Cenu s vynecháním Panamery apod. není třeba až tak řešit.
Vypadá to, že do budoucna se nějaké vše splňující auto bude dát vybrat, viz Kia Sportback, AUdi prologue concept - výrobci začínají tlačit na Sportbacky, což je IMHO nejlepší forma, nicméně zatím mi všechny požadavky na papíře splnil jen Citroen DS5..
Napadá Vás ještě něco?