Felicií nemůžeš nic pokazit. Sám mám jednu 1.3MPi 50kW z roku 1998 už skoro 16 let. Sice mi stojí v garáži se 102 xxx kilometry, ale je to nezmar. Prakticky jen leješ benzín, jednou za čas měníš olej a sem tam se hodí zkontrolovat i stav chladící kapaliny.
Pokud zjistíš úniky, tak to v žádném případě neopravuj, ale jen dolévej. Kdyby jsi to chtěl opravit, tak musíš natlakovat celou chladící sestavu a jen by jsi viděl, jak ti voda stříká všude kolem. Takže by jsi nakonec musel vyměnit vše...
Ta koroze je sice problém, ale já jsem to vyřešil jednoduše. Podvozek jsem si ošetřil ochranou vrstvou (je to taková guma v konzistenci sraček, která zatuhne), nechal jsem vystříkat dutiny. Jen jednou jsem vařil a to zadní lemy. Oprava za 1000Kč včetně barvy a dal jsem si tam silnější plech, než originál, aby to nezačalo hnít hned zase.
Motor má rozvodový řetěz, takže určitě uslyšíš, kdyby se něco dělo. Já rozvody dělal jen jednou a to spíš preventivně. Taky měním olej každý rok, abych prodloužil životnost motoru, ale znám feldy, co neviděly nový olej přes 5 let a v pohodě s tím jezdí. Pokud se ti zdá, že špatně řadíš 1 a 2, tak vyměň olej. Někdy se hodí i vyměnit kulisu řazení. A pokud jsi dělal autoškolu v novějším autě, tak se ti bude špatně řadit Raketa. Felda nemá na zpátečku synchrony, takže když vyšlápneš spojku, tak převodovka je stále v pohybu a ta zpátečka tam jde přes zuby. Před zařazením zpátečky je lepší 2 nebo 3 sekundy počkat.
Do 25 000Kč seženeš dobrou feldu. Pokud jsi manuálně zručný, tak si klidně kup feldu bez výbavy a výbavu si dodělávej. Není nic, co by jsi postupně do auta nepřidělal. Jediný problém je s atypickým držákem alternátoru a klimy, ten je celkem vzácný.
Pokud ti můžu doporučit, tak se vyhni AAA autovraky a už tuplem Auto diskont. Je to jejich mateřská společnost, kde prodávají ty nejhorší auta. Co se neprodá na pobočce AAA, tak to hodí do Auto diskont.
Tady ti hodím nějaké, co na první pohled vypadají celkem slušně a možná by stály za návštěvu.
http://auto.bazos.cz/inzerat/40612208/S ... YSTERY.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/39926064/S ... rv2000.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/40674861/S ... 999-kc.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/40703855/S ... LACENO.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/40740741/F ... LACENO.php
http://auto.bazos.cz/inzerat/39801662/S ... y-2001.php
Pokud bude mít auto plastové lemy nebo prahy, tak požaduj sundání. Jestli to bude hnilé, tak chtěj slevit. Karosář si vezne tak 2000Kč za jeden lem, takže pokud jsou hnilé oba, tak 4000Kč. Pokud jsou hnilé prahy, tak 5000Kč dolů.
Kdyby jsi cokoliv potřeboval, tak nám napiš na
http://www.feliciaklub.cz/forum/