Nové auto - Mazda 3 nebo Seat Leon ST
Napsal: stř 24 zář 20:19
Ahoj Všem,
V blízké době se chystám pořídit nový automobil a potřeboval bych poradit s výběrem.
Nové auto bude jezdit z větší části město ( periférie, celkem plynulá jízda s průměrným denním nájezdem 40 km denně odhadem 70: 30 ( město / mimo-město ( hlavně dálnice )), několikrát do roka dlouhé trasy typu cesta do Chorvatska, Itálie apod.
Určitě by to měl být benzín, nechci žádné problémy s DPF a rád bych se vyhnul problémům s obecně dražším servisem naftových aut ( spotřeba pro mě není rozhodující, byť samozřejmě chci auto, které bude mít rozumnou spotřebu )
Celkem si potrpím na design, tudíž Golf, Octavia apod. mě nelákají.
V tuto chvíli mám následující kandidáty:
1) Mazda 3 Hatchback, G165
2) Seat Leon ST, FR 1.4TSI nebo 1.8TSI
Mazda 3
Design exteriéru se mi líbí moc ( Mazda 6 by sice byla ještě lepší, ale vyšší cena mi přijde neodpovídající mým potřebám a využití a celková přidaná hodnota krasné 6tky mi nepřijde adekvátní )
Design interiéru je taky výborný ( velký pokrok oproti předchozím generacím )
Z testů a recenzí mi vychází že M3 je velmi řidičské auto, přesné a komunikativní řízení, výborně naladěný podvozek, špičková převodovka ( sportovní, přesné krátké dráhy, což mám rád ), příjemně tuhá spojka a dobrý posed za volantem.
Jednoznačně se mi líbí že asi lze očekávat skvělou spolehlivost ( Mazdy obecně )
Negativa
Byť je Mazda 3 na poměry třídy celkem velké auto, tak HB zkrátka znamená jen menší kufr, což nepovažuju za vážnější mínus ( moc často nic rozměrného nevozim, ani to nemám v plánu ), ale je to zkrátka auto hlavně pro 1-2 osoby. Vzadu je místa tak akorát, což mě moc netrápí ( děcka zatim nemam a dalších pár let mít snad nebudu )
Motor je určitě kvalitní, ale je to atmosféra se všemi výhodami a nevýhodami. Zkoušel jsem slabší dvoulitr g120 a opravdu se jim povedlo zvýšit kroutící moment a obecně to jede lépe než atmosféry, které jsem jezdil dříve, ale dlouhé převody a seříznutý výkon ( nad 4K se nic moc neděje ) vylučují g120, chci mít jistotu a rezervu při předjíždění.
G165 má prý kratší převody a do 4K by měl jet stejně jako g120 a nad 4K to prý jede opravdu skvěle, ale přesto do bude v nízkejch otáčkách a možná i středních spíš letargickej motor oproti dnešním turbomotorům ( TSI, Ecoboost atd. )
Trošku mě mrzí že Mazda nenabízí nějaký rozumný turbomotor typu 1.8, ale chápu že to je jejich směr.
Seat Leon ST
Když už Leon, tak bych chtěl ST ( kombi ), protože nejenom že skvěle vypadá, ale měl bych i ten větší kufr. Z pohledu designu je to tedy takový kompromis a zároveň to není taková ta koncernová nuda.
Interiér mi přijde dost jednoduchej ( i v FR ) a musim říct že kromě pěkného volantu a některých dalších prvků to neni žádná sláva. Budu v tom jezdit minimálně 4 roky, takže mi na to záleží. Nicméně asi bych ten interiér zvládnul.
Řízení, podvozek atd. je prý také vpohodě a jediná slabina je prý gumová spojka a krapet horší převodovka oproti Mazdě.
Motor 1.4TSI je nejmenší motor, do kterýho bych byl ochotný jít ( downsizing ve mě stále vzbuzuje spíš rozporuplný pocity ), nicméně cenový rozdíl proti 1.8TSI neni moc velký, takže bych asi radši tu 1.8ku a ta zřejmě bude lítat, což mě samozřejmě láká. Vidím tam rozumnou spotřebu okolo 7 litrů při klidnější jízdě a přijatelnou spotřebu při svižnější jízdě ( 8-9? ).
Předjíždění - jistota, dostatek výkonu a hlavně uživatelsky příjemný motor, který zabere už v nízkejch až do 5K.
Výrazně lepší konfigurovatelnost hovoří taky ve prospěch Seatu.
Přes všechno je ale Mazda taková ta srdcovka a Seat byť je to taky pěkný auto je spíš cesta rozumu byť stále s nějakýmy "auto emotions".
Jak to vidíte Vy?
Díky
V blízké době se chystám pořídit nový automobil a potřeboval bych poradit s výběrem.
Nové auto bude jezdit z větší části město ( periférie, celkem plynulá jízda s průměrným denním nájezdem 40 km denně odhadem 70: 30 ( město / mimo-město ( hlavně dálnice )), několikrát do roka dlouhé trasy typu cesta do Chorvatska, Itálie apod.
Určitě by to měl být benzín, nechci žádné problémy s DPF a rád bych se vyhnul problémům s obecně dražším servisem naftových aut ( spotřeba pro mě není rozhodující, byť samozřejmě chci auto, které bude mít rozumnou spotřebu )
Celkem si potrpím na design, tudíž Golf, Octavia apod. mě nelákají.
V tuto chvíli mám následující kandidáty:
1) Mazda 3 Hatchback, G165
2) Seat Leon ST, FR 1.4TSI nebo 1.8TSI
Mazda 3
Design exteriéru se mi líbí moc ( Mazda 6 by sice byla ještě lepší, ale vyšší cena mi přijde neodpovídající mým potřebám a využití a celková přidaná hodnota krasné 6tky mi nepřijde adekvátní )
Design interiéru je taky výborný ( velký pokrok oproti předchozím generacím )
Z testů a recenzí mi vychází že M3 je velmi řidičské auto, přesné a komunikativní řízení, výborně naladěný podvozek, špičková převodovka ( sportovní, přesné krátké dráhy, což mám rád ), příjemně tuhá spojka a dobrý posed za volantem.
Jednoznačně se mi líbí že asi lze očekávat skvělou spolehlivost ( Mazdy obecně )
Negativa
Byť je Mazda 3 na poměry třídy celkem velké auto, tak HB zkrátka znamená jen menší kufr, což nepovažuju za vážnější mínus ( moc často nic rozměrného nevozim, ani to nemám v plánu ), ale je to zkrátka auto hlavně pro 1-2 osoby. Vzadu je místa tak akorát, což mě moc netrápí ( děcka zatim nemam a dalších pár let mít snad nebudu )
Motor je určitě kvalitní, ale je to atmosféra se všemi výhodami a nevýhodami. Zkoušel jsem slabší dvoulitr g120 a opravdu se jim povedlo zvýšit kroutící moment a obecně to jede lépe než atmosféry, které jsem jezdil dříve, ale dlouhé převody a seříznutý výkon ( nad 4K se nic moc neděje ) vylučují g120, chci mít jistotu a rezervu při předjíždění.
G165 má prý kratší převody a do 4K by měl jet stejně jako g120 a nad 4K to prý jede opravdu skvěle, ale přesto do bude v nízkejch otáčkách a možná i středních spíš letargickej motor oproti dnešním turbomotorům ( TSI, Ecoboost atd. )
Trošku mě mrzí že Mazda nenabízí nějaký rozumný turbomotor typu 1.8, ale chápu že to je jejich směr.
Seat Leon ST
Když už Leon, tak bych chtěl ST ( kombi ), protože nejenom že skvěle vypadá, ale měl bych i ten větší kufr. Z pohledu designu je to tedy takový kompromis a zároveň to není taková ta koncernová nuda.
Interiér mi přijde dost jednoduchej ( i v FR ) a musim říct že kromě pěkného volantu a některých dalších prvků to neni žádná sláva. Budu v tom jezdit minimálně 4 roky, takže mi na to záleží. Nicméně asi bych ten interiér zvládnul.
Řízení, podvozek atd. je prý také vpohodě a jediná slabina je prý gumová spojka a krapet horší převodovka oproti Mazdě.
Motor 1.4TSI je nejmenší motor, do kterýho bych byl ochotný jít ( downsizing ve mě stále vzbuzuje spíš rozporuplný pocity ), nicméně cenový rozdíl proti 1.8TSI neni moc velký, takže bych asi radši tu 1.8ku a ta zřejmě bude lítat, což mě samozřejmě láká. Vidím tam rozumnou spotřebu okolo 7 litrů při klidnější jízdě a přijatelnou spotřebu při svižnější jízdě ( 8-9? ).
Předjíždění - jistota, dostatek výkonu a hlavně uživatelsky příjemný motor, který zabere už v nízkejch až do 5K.
Výrazně lepší konfigurovatelnost hovoří taky ve prospěch Seatu.
Přes všechno je ale Mazda taková ta srdcovka a Seat byť je to taky pěkný auto je spíš cesta rozumu byť stále s nějakýmy "auto emotions".
Jak to vidíte Vy?
Díky