Stránka 1 z 17
Univerzální zábavné auto
Napsal: pon 28 črc 22:16
od koffee
Ahoj,
hledám / přemýšlím o nějakém autě, které by:
- se prolétalo Prahou bez problémů
- velikostně na úrovni Golfu (nic většího nechci)
- normální kufr - v létě musí úvézt kolo(a), v zimě 2 páry lyží
- nesmí ze mě vytřepat duši při trasách do 900 km
- mrštné na okreskách
- spotřeba ideálně do 9 (max. 10l)
- cena do 950 000 Kč (ale čím míň, tím líp)
Nejezdím extrémně rychle, většinou podle předpisů (hlavně na dálnicích) - nejzajímavější je pro mě zrychlení do 140 km/h, aby to stálo za to.
Moje tipy:
VW Golf GTI Performance (projel jsem, jede hezky, ale výrazný skok to proti mému 118kW Golf VI nebyl - ale taky jsem se možná bál, bylo to nové auto)
VW Golf R - láká mě 4x4, 300k, projedu zítra, trochu strach ze spotřeby (viz. sprintmonitor)
Seat Leon Cupra - obava z kvality, levného provedené interiéru (kritizují všichni), nemožnost test. jízdy
Renault Megane RS - velmi tvrdý, ideální jako 2. auto, ale jako jediné si ho moc představit neumím
M135i - bohužel velmi drahé, ale asi ideální...
Díky za rady!
Re: Univerzální zábavné auto
Napsal: úte 29 črc 07:20
od Brus
opravdu najezdíš tolik km, aby u auta v této ceně mělo smysl řešit jestli je spotřeba 9 nebo 10 litrů?
a na spritmonitoru je u G7gti performance průměr 9,06 a G7R 9,96. Tím mi výše zmíněné připadá ještě více absurdní.
Re: Univerzální zábavné auto
Napsal: úte 29 črc 08:02
od beaumont
Alfa Romeo Giulietta, nejlépe s motorem 1.4 Multiair (170 koní) a paketem Quadrifoglio Verde (mj. lepší sedačky a brzdy).
Pokud by výkon 170koní nestačil (ale ono to jede moc hezky), je tu samozřejmě ještě verze 1.75 TBi Quadrifoglio Verde, přičemž se dá sehnat buď skladový kus s manuálem nebo nová s (dobrou) dvouspojkou TCT. Ostatně TCT můžeš mít i k Multiairu, který je IMHO lepší a vyváženější než verze s větším motorem.
Tudíž moje volba je 1.4 Multiair a manuál.
Re: Univerzální zábavné auto
Napsal: úte 29 črc 08:07
od retron
1.4 Multiair 170 je dobrá, ale na výše uvedená auta výkonově absolutně nemá, QV
už ano, ale TCT je největší poloautomatickej shit, který jsem krom C2 VTS ridil.
Golf R
Re: Univerzální zábavné auto
Napsal: úte 29 črc 08:21
od bambus
V Megane R.S. jsi se svezl? Mi ve verzi bez CUP podvozku nijak přehnaně tvrdý nepřišel.
Musí být auto nové nebo uvažuješ i o ojetině? M135i se dá v raichu sehnat
okolo 30t €
Re: Univerzální zábavné auto
Napsal: úte 29 črc 09:28
od koffee
Jinak, teď mám Golf VI 118kW (160k)
Ročně najedu cca 25 000 km (i když teď to bude míň - počítám tak 18 000) - převážně město, dálnice (o víkendu si ale chci auto užít na okreskách, případně okruhu)
K jednotlivým tipům:
Alfa Romeo - ne, ne a ne - má ji kolega, necelý rok, dnes je počtvrté v servisu (nepočítám běžné kontroly) - nepotřebuju mít auto v servisu víc, než na silnici
VW Golf R - spotřeba - spritmonitor znám, jen mi ukazuje jiná čísla než tobě - 11,8 (min. 8,9)
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
VW Golf GTI - ten jsem projel, jede pěkně, ale když už si chci udělat radost, nechci žít s tím, že jsem měl koupit něco jiného, spotřeba
http://www.spritmonitor.de/en/overview/ ... owerunit=2
M135i - našel jsem předváděčku pod 1 milion, ale je prodaná. Nové být asi nemusí, na mobile.de jsem koukal, ale nikdy jsem v DE nekupovat, německy neumím a neznám nikoho kdo je spolehlivý pro dovoz osobně.
Mégane RS - cenově super, všichni chválí, jel jsem v něm jako spolujezdec a tvrdé mi to přišlo, možná bych měl projet znovu
Ad spotřeba - neřeším spotřebu 9 nebo 10 l/100... Řeším to, abych nemusel kažých 300km stavět a tankovat, při normálním přesunu na hory = mít např. 8 / 100. A zároveň, abych nekoukal na čísla 15+ v Pražské zácpě. Spotřeba při zábavné jízdě je mi fuk.
Re: Univerzální zábavné auto
Napsal: úte 29 črc 09:55
od x2005
Pokd máš peníze na Golf R, kup si ho. Pokud chceš nové auto téměř za polovic, kup si Cupra R. Za ty prachy lze přežít i ten interiér. Resp podivný výdechy klimatizace na středověm panelu a plastový madlo dveří. Samosvor funguje skvěle. Podvozek je lepší u Golfu R. A Cupra R je celkově modernější auto proti Megane RS. Interiér Meganu akceptuji u auta za 299tKč ale za 750tKč u verze RS mi to přijde ostudné. A obecně nový 2.0TFSi je opravdu povedený motor.
Re: Univerzální zábavné auto
Napsal: úte 29 črc 13:23
od quasimoto
jazdil som dlhsie GTI Perf. aj Golf R...
bral by som GTI - osobne sa mi viac paci interier, zvuk a najma predny aktivny samosvor - celkovo ho povazujem za velmi zabavne.
R je az prilis vykonne a clovek v beznej premavke takmer nemoze mat plyn na podlahe ani niekolko sekund. GTI je taka horna hranica rozumneho vykonu vyuzitelna v beznej premavke, je s nim velka zabava aj v relativne normalnych rychlostiach, teda aj bezpecnost je vyssia. S R su vdaka vykonu ale najma pohonu 4x4 limity velmi daleko. Nehovorim vobec ze by bolo zle, ale pre mna osobne az prilis vykonne na sucasnu premavku... najma ked ako pises nejazdis velmi nad 140 kmh.
Re: Univerzální zábavné auto
Napsal: úte 29 črc 14:44
od koffee
Quasimoto: Páni, moc díky! Uvidím, R projedu dnes po Praze, tak se ukáže, co je to zač... Mám trošku strach, že R bude až moc, ale chci to zkusit, protože GTI nebylo (proti mému 160k Golfu až takový velký rozdíl) - na druhou stranu je fakt, že jsem jel bez nějakého tlaku o 20 - 30 % rychleji, než jsem čekal... Ale takové to zaražení do sedačky, když šlápneš na pedál se nějak nedostavilo...
Re: Univerzální zábavné auto
Napsal: úte 29 črc 15:16
od quasimoto
Vyskusaj a uvidis. Samozrejme R ovela viac zatlaci, ale podla mna aj to GTI dobre zatlaci a navyse je v nim v beznej premavke lepsia zabava. A zvuk v R mi pride pomerne tlmeny, nevyrazny