prvni ojetina pro 2 do 4045 tis.

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
meviphotography
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: pát 18 črc 05:55

prvni ojetina pro 2 do 4045 tis.

Příspěvek od meviphotography »

Dobre rano,

obracim se na Vas s timto problemem, jelikoz uz mam z toho zamotanou sisku :)

Jsme dva, pritelkyne bohuzel tezce nevyjezdena, bydlime v centru mesta, ale auto by melo slouzit predevsim pro obcasny vejlety, navstevy rodiny mimo mesto, vetsi nakupy (mensi zvladneme na kole nebo busem, kdyz jsme v centru :)) A prdevsim nee pro kazdodenni jezdeni. Oba mame praci kousek, takze by se nam to nevyplatilo ani omylem.

Diky tomu byly prvotni podminky jednoduche - mala spotreba, ale aby to bylo trochu zivejsi, mensi auto, s maximalnim uloznym prostorem, minimalni poruchovost a levne nahradni dily a trochu novejsi rocnik kvuli bezpecnosti...no proste auto do mesta...to vse do ceny 70 tis. samotneho auta.

Prvotni volba z duvodu jizdnich vlastnosti a vzhledu byla Alfa Romeo 147 1.6TS. Ma ji kamos, jede skvele...ovsem - Italie, Alfa, kvalita podvozku neni delana na nase silnice, navic twin spark + drahe nahradni dily....po mesici hledani sla myslenky Alfy pryc...

Dalsi myslenkou byl Citroen C2 ve verzi 1.4 nebo 1.6VTS...no musi to bejt prima motokara, ale tohle je maly az moc, takze po tydnu hledani jsme opet presedlali na dalsi myslenku...

...ale uz jsem tu moji ukecal, ze auto za 70tis. je fajn, ale vzhledem k jejim zkusenostem za volantem a vim jak ridi, tak to neni moc OK napad...az mi to priveze obouchany ze vsech stran az ji poprve pustim samotnou na nakup, tak asi nebudu nadsenej.

No novou cenu jsme stanovily na 40-45tis.

Tady prvni, co me napadlo tak maly mestsky vozidlo, ktery mela moje mama a ja se s tim vyjezdil az az...Citroen Saxo 1.1i, s tim, ze ja bych rad 1.4 nebo 1.6VTS - duvody pro vyssi objem byly proste z mych zkusenosti s 1.1i. To auto je male, lehke, ta 1.1i kdyz byla zajeta tak s tim autem dala divy, ale predjizdet v 70,80km/h a vic uz bylo tak nejak o hubu az nerealne.

No hledal jsem zase asi dalsi 3 tydny, ovsem nic zasadniho jsem nenasel...bohuzel vsechny auta, co jsem vyjmenoval si kupujou mlady kluci jako ja, ovsem oni to vsemozne upravujou, tahaj za studena, blbnou pres rucku...proste auta z 90% na "DO*EBANI".

Posledni myslenkou je VW Passat B5...sedan nebo variant, podle toho, co by se sehnalo. Kombik mi nevadi, tata ma asi 10 let lagunu v kombiku a ja si to nemohl vynachvalit, az na ten motor - 1.6 16V. Stejne tak jsem chvili delal nekomu rice v BMW E36 318i v sedanu a taky mi to dcl vyhovovalo.


Passat by se mi moc libil, ale ty motory me ubijeji...vzdycky jsem si rikal - nikdy nechci naftu, nikdy nechci turbo!...jenze pokud bych mel hledat Pasika tak mi nic jineho ani nezbyde. 1.6 74kW je pry na to moc slaba...no jeste aby ne, kdyz v sedanu vazi asi o 150kg vic nez tatova laguna v kombiku a ma jeste o 5 kW min. I ta laguna nebyla zrovna nejzivejsi.
Dal se nabizi 1.8...jenze prej to zere a nejede...takze z benzinu zbyva 1.8T 110kW. No ale spotreba ve meste 11l? No odrazuje me to...navic turbo. Ty ceny :D Vetsi tlaky v motoru, riziko pro tesneni pod hlavou a hlavu samotnou...no nejsem zadnej bohac (zatim :D). Kazdopadne je to varianta :)

Vcera do me kamos hustil naftu. 1.9TDI...no je jich vetsina, ma to kde kdo, na ulici neustale slysim zvuk toho traktoru.

Bracha mel Oktu I kombi, 1.9TDI 81kW. No jelo to pekne, ale az po tom, co menil tesneni pod hlavou, hlavu musel nechat otlakovat, turbo se mu zaneslo, nechal ho vycistit, potom mu odeslo uplne tak koupil repasovany...no porod. A pamatuju se, ze vzdycky mi rikal, ze hlavne nechce PD (pumpe diese).

Kamosuv tata ma Oktu 1.9TDI 66kW PD. Nejel jsem s tim, ale prej to ujde, na kombika. A ja fakt nevim, co vybrat...

Ma smysl vubec do 45tis. hledat Passata? Pokud ano, tak jakej motor...benzin nebo naftu? (karoserie mi je jedno) Kdyz benzin tak 1.8T? 1.6, s tim, ze to nebude zavodnik, ale bude to lepsi nez na kole...i kdyz by to zralo o nejaky 2litry min nez 1.8T?.......nebo naftaka? a jakyho 66kW PD, 81kW nebo toho 96kW?

Nebo hledat jinou alternativu? Fakt nevim, pomozte prosim :) nebo mi aspon utridte myslenky a nazory, prece jenom jsem mladas :)


PS: Skodovku nechci zadnou, 10 a vic tisic priplacet nebudu, u auta mi jde i o vzhled, takze styl Multipla taky nechci :) Vim, ze jsem vybiravej a proto to asi nebude jednoduchy :(


Dekuju vsem, co se vyjadri!!!! :)



Martin
meviphotography
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: pát 18 črc 05:55

Re: prvni ojetina pro 2 do 4045 tis.

Příspěvek od meviphotography »

jeste dodam :) kdyz passata do 45tis., s jakym najezdem byste brali? za jakych podminek?...v teto cenove relaci maji zpravidla nalitano pres 200-250tkm :(
Uživatelský avatar
mmira
Moderátor
Příspěvky: 5088
Registrován: pon 07 úno 22:51

Re: prvni ojetina pro 2 do 4045 tis.

Příspěvek od mmira »

mno, skoro jsi to vzal za spravny konec a pak ses dostal do uplne mimozni oblasti.

ze vseho nejdrive - pri planovanem pouziti zapomen na naftu. to same plati o passatovi.

za +-40t se daji sehnat Focusy 1. generace s 1.6i, (treba tento http://www.sauto.cz/osobni/detail/ford/focus/15942541). podvozkove dobre, motorove uchazejici, levny servis.
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Uživatelský avatar
sune2009
Řidič začátečník
Příspěvky: 161
Registrován: pon 16 kvě 18:22

Re: prvni ojetina pro 2 do 4045 tis.

Příspěvek od sune2009 »

Za mě klidně doporučím Astru G-dneska už koupíš za tyhle peníze zachovalý vozy jen je asi lepší se vyhnout motorům 1.6 16v,prý žerou olej(můj bývalý vůz na tohle netrpěl,ale prý je to častá závada)
Takže za mě něco takového
http://auto.bazos.cz/inzerat/37086242/O ... omfort.php
Fluence 1.6 16v
E46 330ci "roofless"
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: prvni ojetina pro 2 do 4045 tis.

Příspěvek od KDB »

Trochu mi nedá spát ta Alfa - ND se mi nezdají nijak drahé.
V podstatě řeším podobnou úlohu pro mamku - má léta Rovera 200, se kterým je navýsost spokojena, ale zemřel násilnou smrtí.
Mamka chce něco podobného (3d hatch,prostor, žádné hranaté tvary, sportovní střih ), cena do cca 40tis. Prošel jsem znova trh, ale vypadla mi z toho jenom 147, která mě napadla hned na začátku.
Je to prostorný, dobře se to řídí, výborně to vypadá zvenčí i zevnitř a jestli podvozek vydrží o něco méně, je úplně jedno, protože mamka najede 2-4.000km ročně.
Nějak nenacházím důvod, proč jí nekoupit - kromě toho, že se budu muset učit ošetřovat jinou značku než doteď

Ovšem není vyloučeno, že se koupí znova Rover, z důvodu spokojenosti, servisní jednoduchosti, láce a citového vztahu. ;;)

P.S.Podvozek na Pasátu je mám pocit větší průser (finančně).
MG - radost až na kost.
meviphotography
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: pát 18 črc 05:55

Re: prvni ojetina pro 2 do 4045 tis.

Příspěvek od meviphotography »

naftu nechci z mnoha duvodu, hlavne v zime (auto bude stat venku), jedine plus je spotreba, ale nevim, jestli ve vyhledu 3 let s tim mym minimalnim pojezdenim se to vyplati...

nicmene focuse, a asi forda jako takoveho bych nerad :D s focusem 1.6 jsem jel...toci to, ale nejede to a jizda s tim autem je takova neslana nemastna...a to same mondeo v kombi.....to uz bych radsi snad i toho passata v 1.6 :D

astra uz je zajimavejsi, mel ji kratce kamos a dobry, ale bylo to asi i sportovnim podvozkem, sirokyma kolama a chiptuningem :)


ta alfa je zlo, kdyz se narazi na spatnej kus :) a je jedno jaka a s jakym motorem...nicmene predni ramena na prd, twin spark na prd, 156ka jako takova cela na prd :) ty auta jsou nadherny, zvuk mam krasnej zvuk, maji zatah, podovozky jsou komfortni a presto jsou citelny a poslechnou na slovo...ale ten servis :-/ kdyby to bylo cenove o polovinu levnejsi jak francouzi tak do toho jdu hned :) ovsem za tech 70tis a nee za stavajicich max 45tis.

o alfu nemusis nejak extra pecovat :) jen dobrej volej a vsechno potrebne delat o par tisic driv nez doporucuje vyrobce :)

jinak si myslim, ze passat i 147 si nemaji s tou predni napravou co vycitat :) nicmene s timhle problemem predni napravy jsem se potkal na zminovanem Saxu 1.1i (lehkej motor), kde se musely ramena menit pri necelych 100tkm (pro info, u 147 to byva kolem 130tkm)
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: prvni ojetina pro 2 do 4045 tis.

Příspěvek od KDB »

Nějak jsem nepochopil ten poslední odstavec - nejdřív je to naprd a pak jí v podstatě chválíš ?? Asi je na mne horko #:-s
MG - radost až na kost.
meviphotography
Spolujezdec
Příspěvky: 4
Registrován: pát 18 črc 05:55

Re: prvni ojetina pro 2 do 4045 tis.

Příspěvek od meviphotography »

taky ze jo :D to auto je bomba, kdyz chytnes dobrej kus :) jako fakt labuzo :) ale jakmile zacnes rvat prachy do jedny veci tak se ti zpravidla zacnou podelavat dalsi a u ty alfy to proste neni uplne levny :) minimalne jednou tolik stoji naprosto vsechny dily oproti francouzum :) coz neni uplne prijemny :)
Odpovědět