Dálniční křižník kolem 150 tis. CZK
Napsal: čtv 23 led 01:22
Zdravím, zvažuji koupi auta a prosím o radu či tipy.
- Předpokládaný roční nájezd je cca 25000
- V budoucnu se může vyšplhat i ke 40-50 tis. ročně, ale pokud se přesunu jinam tak taky může dojít po roce k prodeji auta.
- 95% nájezdu budou dálnice v Nizozemsku a Německu, v ČR bude auto minimálně.
- Po dálnici budu jezdit běžně tachometrových 120-140.
- Spolehlivost je naprosto klíčová, opravy v zahraničí nejsou levná věc. Auto dovezu na prodloužený víkend do ČR jednou za 3 měsíce, nechám vyměnit olej, filtry, prohlédnout a opravit, co bude potřeba. Mezi tím ale auto musí 3 měsíce jezdit bez problému.
- velikost auta/kufru nehraje roli. Jednou za čas se na cestu do hor zmáčkneme, jinak budu jezdit asi povětšinou sám.
- chci manuál. Automat jsem nikdy neřídil, navíc je to další věc, co se může rozsypat.
- výkon pro mě nehraje roli. Poloprázdné auto po rovině utáhne na 140 kde co.
- spotřeba hraje velkou roli. Hledám vůz, který bude pít ve 120-140 co nejméně.
- auto nebude garažované.
- z výbavy snad jen klimatizace, rádio a snad tempomat. Nic víc asi nepotřebuju.
- nemám preferenci značky - chci spolehlivý stroj, co málo pije
- cena kolem 150 tis. Kč. S dalšími investicem cca 10 - 20 tis. pro první odjezd počítám mimo limit. Limit není fixní, ale prostě nechci dávat za několik let staré auto čtvrt milionu, nebo půl milionu za nové. To raději pojedu tím vlakem
Z těchto požadavků jsem zatím vydedukoval následující - budu potřebovat naftu s dlouhou pětkou nebo šestkou.
Co jsem našel, tak by toto splňovaly Škodovky GreenLine nebo Volkswageny BlueMotion, ať už malé nebo velké, jsou schopné i ve zmíněných rychlostech jezdit za 5 l/100 km i níž. Něco by se snad i za tyhle peníze, nebo trošku víc dalo sehnat. Má někdo k tomu nějaké poznámky, zkušenosti, tipy na konkrétní modely, ať už koncern, nebo cokoliv jiného?
Ještě poznámka, chci si koupit auto s jasnou historií. Raději tedy dobře zdokumentované auto s 250 tisíci km, o které bylo dobře postaráno, než svařeninu se stočeným tacháčem. Mechanika doufám k případnému kusu dotáhnu, ale i tak jsem se zatím porozhlížel po programech typu Das Welt Auto, Škoda Plus a další nabídky na stránkách výrobců. Z toho co jsem vyčetl na netu se bojím jít do normálního bazaru...
-------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Pár věcí pro upřesnění:
- výraz křižník jsem bral nadneseně. Co se týče komfortu, snesu kde co. Skutečně nepotřebuju sedmičkové bávo, eskového mercedesa, rollse nebo maybach. Na druhou stranu neříkám, že pokud bude takové auto za rozumné peníze, v dobrém stavu a s nízkými provozními náklady, tak že bych jej nekoupil jen proto, že je to auto velké a pohodlné. Primárně mi šlo o to, aby auto při 130 km/h neječelo jak opervní pěvkyně a nepilo jak velbloud po týdenní výpravě. Fakt nepojedu o moc více než těch 130-140 na tachometru, ani v tom Německu.
- nájezd během prvního roku bude těch cca 25t km. Z 80% jednorázové cesty do 100 km po dálnici v NL, z 15% delší dálniční trasy. I když to @pavproch hezky spočítal na 40tis., tak nebudu v práci každý den (home office a podobně), práce nebude 52 týdnů v roce, a po městě jezdím na kole Proto zatím 25 tisíc ročně. Co bude po roce se uvidí - může nájezd vylézt na těch 40-50 tis. km, může se změnit jeho struktura a část Evropy, kde bude probíhat, auto může jít někomu jinému z příbuzných a nebo taky může jít z domu. Nejpravděpodobněji se zatím jeví ten nárůst na 40-50 tis. km.
- ano, jsem poměrně mladý. Něco jsem najezdil, převážně se zmíněnými Megany různě po Evropě, hlavně dálnice a horské okresky. Nemám na sobě ale napsané žádné měsíce pojištění a žádné auto jsem já osobně nikdy nevlastnil. Proto se bojím, že povinné ručení za nějaký třílitr mě vyjde jako dovolená na Hawaii.
- Předpokládaný roční nájezd je cca 25000
- V budoucnu se může vyšplhat i ke 40-50 tis. ročně, ale pokud se přesunu jinam tak taky může dojít po roce k prodeji auta.
- 95% nájezdu budou dálnice v Nizozemsku a Německu, v ČR bude auto minimálně.
- Po dálnici budu jezdit běžně tachometrových 120-140.
- Spolehlivost je naprosto klíčová, opravy v zahraničí nejsou levná věc. Auto dovezu na prodloužený víkend do ČR jednou za 3 měsíce, nechám vyměnit olej, filtry, prohlédnout a opravit, co bude potřeba. Mezi tím ale auto musí 3 měsíce jezdit bez problému.
- velikost auta/kufru nehraje roli. Jednou za čas se na cestu do hor zmáčkneme, jinak budu jezdit asi povětšinou sám.
- chci manuál. Automat jsem nikdy neřídil, navíc je to další věc, co se může rozsypat.
- výkon pro mě nehraje roli. Poloprázdné auto po rovině utáhne na 140 kde co.
- spotřeba hraje velkou roli. Hledám vůz, který bude pít ve 120-140 co nejméně.
- auto nebude garažované.
- z výbavy snad jen klimatizace, rádio a snad tempomat. Nic víc asi nepotřebuju.
- nemám preferenci značky - chci spolehlivý stroj, co málo pije
- cena kolem 150 tis. Kč. S dalšími investicem cca 10 - 20 tis. pro první odjezd počítám mimo limit. Limit není fixní, ale prostě nechci dávat za několik let staré auto čtvrt milionu, nebo půl milionu za nové. To raději pojedu tím vlakem
Z těchto požadavků jsem zatím vydedukoval následující - budu potřebovat naftu s dlouhou pětkou nebo šestkou.
Co jsem našel, tak by toto splňovaly Škodovky GreenLine nebo Volkswageny BlueMotion, ať už malé nebo velké, jsou schopné i ve zmíněných rychlostech jezdit za 5 l/100 km i níž. Něco by se snad i za tyhle peníze, nebo trošku víc dalo sehnat. Má někdo k tomu nějaké poznámky, zkušenosti, tipy na konkrétní modely, ať už koncern, nebo cokoliv jiného?
Ještě poznámka, chci si koupit auto s jasnou historií. Raději tedy dobře zdokumentované auto s 250 tisíci km, o které bylo dobře postaráno, než svařeninu se stočeným tacháčem. Mechanika doufám k případnému kusu dotáhnu, ale i tak jsem se zatím porozhlížel po programech typu Das Welt Auto, Škoda Plus a další nabídky na stránkách výrobců. Z toho co jsem vyčetl na netu se bojím jít do normálního bazaru...
-------------------------------------------------------------------------
EDIT:
Pár věcí pro upřesnění:
- výraz křižník jsem bral nadneseně. Co se týče komfortu, snesu kde co. Skutečně nepotřebuju sedmičkové bávo, eskového mercedesa, rollse nebo maybach. Na druhou stranu neříkám, že pokud bude takové auto za rozumné peníze, v dobrém stavu a s nízkými provozními náklady, tak že bych jej nekoupil jen proto, že je to auto velké a pohodlné. Primárně mi šlo o to, aby auto při 130 km/h neječelo jak opervní pěvkyně a nepilo jak velbloud po týdenní výpravě. Fakt nepojedu o moc více než těch 130-140 na tachometru, ani v tom Německu.
- nájezd během prvního roku bude těch cca 25t km. Z 80% jednorázové cesty do 100 km po dálnici v NL, z 15% delší dálniční trasy. I když to @pavproch hezky spočítal na 40tis., tak nebudu v práci každý den (home office a podobně), práce nebude 52 týdnů v roce, a po městě jezdím na kole Proto zatím 25 tisíc ročně. Co bude po roce se uvidí - může nájezd vylézt na těch 40-50 tis. km, může se změnit jeho struktura a část Evropy, kde bude probíhat, auto může jít někomu jinému z příbuzných a nebo taky může jít z domu. Nejpravděpodobněji se zatím jeví ten nárůst na 40-50 tis. km.
- ano, jsem poměrně mladý. Něco jsem najezdil, převážně se zmíněnými Megany různě po Evropě, hlavně dálnice a horské okresky. Nemám na sobě ale napsané žádné měsíce pojištění a žádné auto jsem já osobně nikdy nevlastnil. Proto se bojím, že povinné ručení za nějaký třílitr mě vyjde jako dovolená na Hawaii.