Vyšší střední se čtyřválcem ?
Vyšší střední se čtyřválcem ?
Jaký máte názor na čtyřválec ve vyšší střední třídě ? Zdá se, že i prémiovky (Audi, BMW, Mercedes) je čím dál více tlačí na trh, častěji se objevují v testech, je víc předváděček.. A taky mívají i celkem pozitivní hodnocení. Pokud si dobře vzpomínám, v Autocaru psali, že pro běžné ježdění by preferovali 520d před 530d v aktuální generaci.
Pravděpodobně budu v brzké budoucnosti pro dálniční přesuny používat E220 CDI MY2014, tak jsem docela zvědav. Dřív bych tuto kombinaci odsoudil, ale při dnešních podhodnocených motorech a 7/8- stupňových převodovkách by už ten čtyřválec nemusel být tak marný. Ve světu motorů diesel měl motor 220 CDI cca 195 koní a 430 Nm.
Máte někdo zkušenosti s vyšší střední se čtyřválcem ? Nejlépe v aktuálních generacích...
Pravděpodobně budu v brzké budoucnosti pro dálniční přesuny používat E220 CDI MY2014, tak jsem docela zvědav. Dřív bych tuto kombinaci odsoudil, ale při dnešních podhodnocených motorech a 7/8- stupňových převodovkách by už ten čtyřválec nemusel být tak marný. Ve světu motorů diesel měl motor 220 CDI cca 195 koní a 430 Nm.
Máte někdo zkušenosti s vyšší střední se čtyřválcem ? Nejlépe v aktuálních generacích...
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
oni toho napíšou.... kdesyk sem taky četl nějakou takovou zhovadilost, jako že 330d je moc silné a že lepší je 320d....marv píše: v Autocaru psali, že pro běžné ježdění by preferovali 520d před 530d v aktuální generaci.
IMHO vyšší střední bez 6ti hrnků není vyšší
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
už sem si zpoměl, jaxe byl ten blábol (pardon, test) pojmenován "BMW 330d Touring – Šest je zbytečně moc"
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Má volba by to nebyla, ale vzhledem k tomu že třeba F10 520d váží stejných cca 1700kg jako e39 530d a má velmi podobný výkon (135 vs 142kw); zrychlení za cca 8 a Vmax 230kmph, tak to asi taková tragédie nebude. A pokud to člověk používá jen jako přemisťovadlo z bodu A do B, tak proč ne.
Akustika a kultivovanost samozřejmě hrajou pro R6, ale ne všichni jsou ochotni připlácet desítky až stovky tisíc za pár koní, vyšší spotřebu, vyšší pojistky, vyšší servisní náklady...
Akustika a kultivovanost samozřejmě hrajou pro R6, ale ne všichni jsou ochotni připlácet desítky až stovky tisíc za pár koní, vyšší spotřebu, vyšší pojistky, vyšší servisní náklady...
2.9T RWD
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Z mého pohledu je vyšší střední vždy jen přemisťovadlem z bodu A do bodu B. Pokud se tedy nebavíme o AMG/RS/M. Jel jsem s E350 CDI 231k, E350 CDI 4M 265k a s faceliftem E400 4M 333k a nedá se říct, že by to byly jakkoliv emocionální/řidičské auta. Ve výsledku se stejně po dálnici jede 160-180 na tempomat a na to netřeba 300+ koní. A na nějaké blbnutí na okreskách to taky není.
Na druhou stranu při ceně okolo 1,5 milionu bez DPH už rozdíl cca 200 tis. mezi E220 a E350 ve stejné výbavě již není tak zásadní.
Na druhou stranu při ceně okolo 1,5 milionu bez DPH už rozdíl cca 200 tis. mezi E220 a E350 ve stejné výbavě již není tak zásadní.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28155
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Zrovna nedávno jsem měl tu "čest" s 528i. Původně dobrý motor prošel downsizem a skončil na 2.0T 180kW.
Tedy - nic moc už v 3er a v 5er to hodnotím vyslověně jako průser. Sice se to vcelku ochotně vytáčí, ale chybí efekt R6 a navíc ten zvuk, co je slyšet ve vysokých otáčkách, to je jako když si moje žena fénuje vlasy. Opravdu odpudivý zvuk, když si člověk uvědomí, že sedí v 5er se startovačkou na 1.2mio
O sračkách typu A6 s 2.0TDI se bavit ani nebudu...
Takže já hlasuji ne!
Tedy - nic moc už v 3er a v 5er to hodnotím vyslověně jako průser. Sice se to vcelku ochotně vytáčí, ale chybí efekt R6 a navíc ten zvuk, co je slyšet ve vysokých otáčkách, to je jako když si moje žena fénuje vlasy. Opravdu odpudivý zvuk, když si člověk uvědomí, že sedí v 5er se startovačkou na 1.2mio
O sračkách typu A6 s 2.0TDI se bavit ani nebudu...
Takže já hlasuji ne!
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5688
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Pozrel by som sa na tuto otazku z opacnej perspektivy...o kolko dokaze poriadny motor pozdvyhnut celkovy pocit z nejakeho auta?
O kolko iny pocit (lepsi a vynimocnejsi) ma z 3er/c-klasse/a4/Superb ked tam je tych hrnkov 6 a nie 4? Presne opacny efekt by som videl pri ceste z 6 na 4 pri vyssej strednej ... cim vyssia trieda a viac nasypanych lowe tym cakam nieco viac nez len presun z A do B.
O kolko iny pocit (lepsi a vynimocnejsi) ma z 3er/c-klasse/a4/Superb ked tam je tych hrnkov 6 a nie 4? Presne opacny efekt by som videl pri ceste z 6 na 4 pri vyssej strednej ... cim vyssia trieda a viac nasypanych lowe tym cakam nieco viac nez len presun z A do B.
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28155
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
to je dobrá otázka! Já myslím, že zrovna u toho 5er 28i to je velmi markantní. Původní R6 nebyl žádný závodník, ale ten motor měl krásný chod i zvuků; a vlastně i spotřeba se dala stlačit hezky pod 10l. Dnešní 2.0T je pro mne absolutně odporné svým zvukovým projevem a vysloveně mi ten vzteklý fén vadil, takže jsem přepnul do EcoPro, kde to vlastně na plyn ani nereagovalo.
V tomto ohledu je pro mne motor základem v těchto typech auta.
BTW: není nic horšího, když jedu po dálnici ve vláčku a teď se za mne přiřítí nějaké 5er a začne zuřivě blikat. Tak si počkám, až se mi uvolní dráha a přidám...a koukám do zrcátka, že 5er nezrychluje...říkám si: co to, když tak spěchal... Tak se po předjetí zařadím vpravo, 5er mne míjí a já koukám - 520d. Najednou je vše jasné. Ostuda jak svině
V tomto ohledu je pro mne motor základem v těchto typech auta.
BTW: není nic horšího, když jedu po dálnici ve vláčku a teď se za mne přiřítí nějaké 5er a začne zuřivě blikat. Tak si počkám, až se mi uvolní dráha a přidám...a koukám do zrcátka, že 5er nezrychluje...říkám si: co to, když tak spěchal... Tak se po předjetí zařadím vpravo, 5er mne míjí a já koukám - 520d. Najednou je vše jasné. Ostuda jak svině
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
- Snowman000
- Letec
- Příspěvky: 5688
- Registrován: čtv 17 bře 09:36
- Bydliště: Bratislava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Presne!
A napodobne je to citit aj pri R4 vs. R6 v dechtu...
Pred nejakym casom sme v rodine mali relativne po sebe E46 330xd a E91 320d poFL - vyhoda 5kW pre e46, no mala nadvahu cca 150kg a na stopkach by E91 bola asi lepsia, no pocit z jazdy, zo samotneho auta, urcitej exkluzivity a aj z urcitej chuti po rychlosti bol o mnoho vacsi pri R6. Tie dve auta neposobili ako rovnaka kategoria a uz vobec ze by E91 ako novsie auto mala byt lepsia a to este neratajuc take RFT, EPAS, ktore to auto ubijali este viac. E91 v ziadnom pripade nebola zla, ale tak nejak proste neposobila spravne a motor bol jednou z hlavnych pricin urcite...
A napodobne je to citit aj pri R4 vs. R6 v dechtu...
Pred nejakym casom sme v rodine mali relativne po sebe E46 330xd a E91 320d poFL - vyhoda 5kW pre e46, no mala nadvahu cca 150kg a na stopkach by E91 bola asi lepsia, no pocit z jazdy, zo samotneho auta, urcitej exkluzivity a aj z urcitej chuti po rychlosti bol o mnoho vacsi pri R6. Tie dve auta neposobili ako rovnaka kategoria a uz vobec ze by E91 ako novsie auto mala byt lepsia a to este neratajuc take RFT, EPAS, ktore to auto ubijali este viac. E91 v ziadnom pripade nebola zla, ale tak nejak proste neposobila spravne a motor bol jednou z hlavnych pricin urcite...
Konzerva od sardiniek s LSD
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Multak se vsim vsudy
...tbd...
Re: Vyšší střední se čtyřválcem ?
Dobré šampaňské se určitě dá pít i z plastového kelímku, ne každému tak ale chutná.
Nezapomenu, jak jsem jednou šel okolo krásného 3er a pak ho borec nahodil.... ten zvuk traktoru byl jako klackem do hlavy.
Nezapomenu, jak jsem jednou šel okolo krásného 3er a pak ho borec nahodil.... ten zvuk traktoru byl jako klackem do hlavy.
Ken Kesey: "To Vic Lovell for telling me that dragons don't exist, and then leading me to their lair."