Mazda 121 DB - ano či ne?
Napsal: stř 21 srp 19:25
Soused od vedle prodává svoji Mazdu 121 DB, r. v.1991, 1324 ccm, 54 kW za 5 tisíc. Na úřadě chtěli ale za přepis ještě 10tku, to jsem odmítl a zkusim požádat o pomoc strejdu s ZTP. STK platná do 8/2014, dle evidence na STK nebyly zjištěny závady.
Auto jsem přistavil kamarádovi, který se vyzná v autech. Zvenčí je vše v pořádku, žádné stopy po bouračce. Po motorové stránce je také v pořádku, je tam nová vodní pumpa, výfuk a spojka, ve chladiče se nedostává olej, z motorové části nevytéká olej ani nesmrděl ničím podivným. Ze spodu není rez.
Praktická jízdní zkouška ho překvapila, auto má solidní zátah, spojka neprokluzuje a brzdy brzdí jak mají. Jen pravá přední je mírně slabší. Teplota se drží na normálních hodnotách. Při kroužení na parkovišti nebyla zjištěna žádná vůle ani závada. Výfukové plyny jsou bezbarvé. Geometrie je v pořádku.
IHNED po zakoupení mám vyměnit olej + filtr a taky ještě řemen pro svoji jistotu. Pak byla zjištěna závada v zadních tlumičích a pružinách, auto zezadu klepe po najetí na hrbol. Prodejce tuto závadu potvrdil, že o ní ví. Taktéž když jsme jeli 120-140 ,auto mírně lomcovalo. To mají na svědomí ty tlumiče.
Pak auto zapíská chvilku ještě při nastartování a při rozsvícení klesají otáčky, motor ale nechcípá. Asi bude závada v alternátoru nebo baterce. Součástí jsou zimní pneu, ty však dojedu a na podzim koupím nové. A bylo by ještě vhodné vyměnit pravý čep u předního kola.
AUto má akorát stočený tachometr (cca 150 000 km), bylo před rokem 2007 dovezené z Rakouska (nevím kým), a já bych byl třetím majitelem. Z STK mám výpis tachometru, tak ten si uložím a pak ho později předložím, kdybych auto prodával.
Máte někdo s těmi Mazdami zkušenosti a vyplatí se do nich jít? Auto chci využívat na cestu do Rakouska, asi 20 km za prací.
Auto jsem přistavil kamarádovi, který se vyzná v autech. Zvenčí je vše v pořádku, žádné stopy po bouračce. Po motorové stránce je také v pořádku, je tam nová vodní pumpa, výfuk a spojka, ve chladiče se nedostává olej, z motorové části nevytéká olej ani nesmrděl ničím podivným. Ze spodu není rez.
Praktická jízdní zkouška ho překvapila, auto má solidní zátah, spojka neprokluzuje a brzdy brzdí jak mají. Jen pravá přední je mírně slabší. Teplota se drží na normálních hodnotách. Při kroužení na parkovišti nebyla zjištěna žádná vůle ani závada. Výfukové plyny jsou bezbarvé. Geometrie je v pořádku.
IHNED po zakoupení mám vyměnit olej + filtr a taky ještě řemen pro svoji jistotu. Pak byla zjištěna závada v zadních tlumičích a pružinách, auto zezadu klepe po najetí na hrbol. Prodejce tuto závadu potvrdil, že o ní ví. Taktéž když jsme jeli 120-140 ,auto mírně lomcovalo. To mají na svědomí ty tlumiče.
Pak auto zapíská chvilku ještě při nastartování a při rozsvícení klesají otáčky, motor ale nechcípá. Asi bude závada v alternátoru nebo baterce. Součástí jsou zimní pneu, ty však dojedu a na podzim koupím nové. A bylo by ještě vhodné vyměnit pravý čep u předního kola.
AUto má akorát stočený tachometr (cca 150 000 km), bylo před rokem 2007 dovezené z Rakouska (nevím kým), a já bych byl třetím majitelem. Z STK mám výpis tachometru, tak ten si uložím a pak ho později předložím, kdybych auto prodával.
Máte někdo s těmi Mazdami zkušenosti a vyplatí se do nich jít? Auto chci využívat na cestu do Rakouska, asi 20 km za prací.