BMW E36

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

BMW E36

Příspěvek od metaljohn »

Řeším volbu následovníka Brava. Jelikož mám od mala rád BMW, tak v nich mám dost prioritu :) Jelikož to kvůli poruše fiatu musím řešit teď a ne pozděj, kdy bych si našetřil víc, mám rozpočet cca 100 000. Váhal jsem mezi E46 nebo E36, ale spíš se za ty peníze vydám cestou hodně zachovalé E36. Našel jsem si pár kousků a asi se na ně brzo pojedu podívat, tak bych chtěl ještě sesbírat rozumy.

Motor bych si představoval ideálně 323i nebo 325i. Pokud by se našla výjimečně pěkná 320i, tak bych možná bral i to, nebude to rychlík, ale myslím, že mě taky povozí :)

Mají ty motory nějaký špatný stránky, na který bych si měl dát pozor?
Jak je to s kastlí, měla E36 pozink, nebo ještě ne?
Na co se u E36 při obhlídce zaměřit? Jde mi o nějaký specifika tohoto auta, obecný věci na obhlídku znám.
Svezl jste se někdo s těmato motorizacema?

Moc díky
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Uživatelský avatar
d1.8t
Letec
Příspěvky: 1438
Registrován: čtv 17 úno 10:38

Re: BMW E36

Příspěvek od d1.8t »

320i rozhodně nebrat. Zinkovaný jsou až poslední ročníky a doporučuju vybírat až mezi nimi. 325i nebo 328i, motory M52 s hliníkovým blokem můžou mít problém s nikasilem.

Tuhle jsem to psal:
První M52B28 měly hliníkovej blok a povrch stěn válců upravenej nikasilem. Jenže nikasil nevydrží beznzín s vysokým obsahem síry a jde do kopru. M52B28TU už má suchý litinový vložky a všechno OK. U e39 byla změna typu motoru během produkce, ale u trojky byl inovovanej až u e46. Uprgrade se pozná podle DoubleVanosu.

Obecně se traduje, že motory s nikasilem který přežili do dneška už vydrží, protože nejezdili na síru do teď (sirný benzíny byly v GB, JAP a USA) a už nebudou protože benzíny v EU jsou nízkosirný.
RWD
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: BMW E36

Příspěvek od charger »

Určitě bych bral 328i se svorem ;)
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
metaljohn
Mistr volantu
Příspěvky: 553
Registrován: stř 16 úno 17:05
Bydliště: Svitavy/M. Boleslav

Re: BMW E36

Příspěvek od metaljohn »

Samosvor nemůžu vyžadovat, to bych nekoupil nic, ale dá se výhledově třeba dodělat :)

Proč 320 v žádným případě? Něčím se srala?
MX-5 NB 10th AE, ex BMW E46 323i
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: BMW E36

Příspěvek od KDB »

Řeším také E36, něco jsem sondoval ohledně i motorů a kamarád, který koncem 90tých let u BMW pracoval, rozhodně doporučil jakýkoliv 6R, ( já koketoval i s 4R), jak spolehlivostí, tak spotřebou. Ideálně M52. O zásadních problémech s 6R ani slovo, varoval (spíš nedoporučil) jen před 4R.
A protože sháním automat, radil nejmenší killometry a zaručený servis. Jinak je to jednoduché, spolehlivé a dlouhověké auto.
MG - radost až na kost.
Eda
Mistr volantu
Příspěvky: 568
Registrován: úte 10 kvě 11:14

Re: BMW E36

Příspěvek od Eda »

Volil bych mezi 323, 325 a 328. Ta zminovana 320 ma stejnou spotrebu ale podstatne min jede. Jinak dilu sou mraky, sehnat jde vpodstate vsechno...me na e36 stve akorat koroze, s tim se bojuje blbe. Takze shanet auta po faceliftu (9/1996) se sestivalcem od 323 nahoru, pak uz je to jen o stavu konkretniho kousku.
M140i
Honda PCX
Civic 1.4i
ex e36 328i
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: BMW E36

Příspěvek od charger »

Jak už tady padlo, tak 320i relativně nejede, ale žere jak silnější šestiválce. Jinak slyšel jsem ještě něco o tom, že auta s protiprokluzem se nedají spárovat se samosvorem, ale nevím co je na tom pravdy a navíc odpojit protiprokluz asi bude otázka jedné pojistky.
Ain´t nobody got time for that
Uživatelský avatar
beaumont
Letec
Příspěvky: 1285
Registrován: stř 16 úno 12:55

Re: BMW E36

Příspěvek od beaumont »

charger píše:J(...) Jinak slyšel jsem ještě něco o tom, že auta s protiprokluzem se nedají spárovat se samosvorem, ale nevím co je na tom pravdy (...)
Taky to nevím jistě, ale je to docela možné, protože M3 E36 měla samosvor a neměla protiprokluz. Kdyby to šlo kombinovat, očekával bych že tam bude obojí.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat! ;-)
Uživatelský avatar
breadvan
Řidič začátečník
Příspěvky: 192
Registrován: pon 07 lis 10:42

Re: BMW E36

Příspěvek od breadvan »

charger píše:Jinak slyšel jsem ještě něco o tom, že auta s protiprokluzem se nedají spárovat se samosvorem, ale nevím co je na tom pravdy a navíc odpojit protiprokluz asi bude otázka jedné pojistky.
Proc by to nemelo jit? Vzdyt treba Z3 maji ASC a samosvor a ty maji s E36 hodne spolecnyho...

Jako ostatni bych sel taky bud do 323i nebo 328i. Na bmwklubu je jeden docela zachovaly kousek, ktery by mozna stal za omrknuti, viz http://bmwklub.cz/modules.php?name=Foru ... c&t=110287 :)
"[...]when you are lighter you don´t need the horses. You don´t need anything. You are fast out of the corners." (Count Volpi, Scuderia SSS)
Uživatelský avatar
charger
Mistr volantu
Příspěvky: 805
Registrován: úte 08 bře 10:03
Bydliště: ČR

Re: BMW E36

Příspěvek od charger »

Nevím, každopádně se to bije i v jiných autech, když jde o dodělávku (a E36 s protiprokluzem svor nemají pokud vím) a zas na druhou stranu hodně aut má obojí...
Ain´t nobody got time for that
Odpovědět