Stránka 1 z 1

Roadster pro radost

Napsal: pon 30 dub 11:57
od piriformis
Zdravím všechny,
přemýšlím, že bych si letos konečně splnil svůj dávný sen a pořídil si roadster/cabrio. :) Mělo by to být auto čistě pro mé potěšení, jen na léto. Důraz kladu na jízdní vlastnosti, ale zároveň aby se v tom dala zvládnout třeba i 400km cesta. Zatím počítám, že bych ho měl tak dva roky (tzn. najede to tak 10-15tkm) a cenově bych se chtěl vejít tak do 200tis Kč. Kandidáty jsou klasicky Mazda MX-5 NB, méně známé MG TF a Toyota MR2 všechny okolo r.v. 2001 a novější. U Mazdy mě lákají jízdní vlastnosti, plusem je i široká základna majitelů, kteří vědí co a jak a poradí když je problém, minusem je že u ní těžko hledám pozici za volantem (ani po zhruba týdenním soužití, jsem nebyl schopen nalézt pozici za volantem která by mi úplně vyhovovala). S Mazdou mám také jako s jedinou z tohoto výběru aspoň maličkou zkušenost, ostatní auta z výběru jsem nikdy neměl možnost vyzkoušet. U MG se mi zamlouvá jistá originalita a pěkný interiér, zajímavá je i koncepce motoru uprostřed. Jako minus beru, že případě problému vůbec netuším na koho se obrátit, kde servisovat. A Toyota mě také láká na mid-engine koncepci, jako minus beru vzhled, který mě zas tolik neoslovuje. Co byste doporučili vy?! Případně napadají Vás i jiné alternativy?!

Re: Roadster pro radost

Napsal: pon 30 dub 12:10
od pavproch
Z3 2.8i ... :x :x :x

Re: Roadster pro radost

Napsal: pon 30 dub 22:03
od KDB
S žádným ze tří aut neuděláš chybu. Mám MG, tak můžu říct klady i zápory k téhle značce.
Jestli se Ti líbila MX5 z hlediska jízdních vlastností, MG rozhodně není horší, naopak. MX5 je díky koncepci hravější a víc odpustí, motor uprostřed je víc řidičský - je to o přesné stopě - driftovat zatáčkou chce už dobrou a zkušenou ruku.
Interier - vzhled je individuální, prostorově - měřím 191cm/95kg,vejdu se pohodlně, ale je to strop, větší člověk by se už těžko pod volant vešel. V podstatě lze zaujmout sice jen jednu polohu za volantem, ale je to ta správná, za první dva roky jsem s MG přes léto najel 95.000km a neměl jsem problém (na rozdíl třeba od koncernových přibližovadel) s mou tělesnou schránkou.
Na rozdíl od MR2 má i použitelný kufr jak, tvarem, tak velikostí ( 210lt)
Podvozek - na obou nápravách lichoběžníky, horní ramena na jehlových ložiscích. Odpružení a tlumení u verze MG F je plynokapalinovou jednotkou (tzv. Hydragas), plus doladěno samostatnými tlumiči. Díky Hydragasu má MG jak dobrou ovladatelnost, minimální náklony, ale je i pohodlné - žádný kostitřas. Doporučuju F, protože TF má už klasické pružiny.
Motor je Rover - 16V DOHC - ochotně a rád se točí a v základní verzi 88Kw jede i od hranice 2000ot, plynulý zátah, pro svižnější svezení použitelný rozsah 4000 otáček.Spolehlivý, s výjimkou prvovýrobního těsnění pod hlavou, které odešlo prakticky na každém motoru, oprava není pracná, ani nákladná. I kvůli němu mě MG baví, instaloval se 10 let např. do Lotusů.
Převodovka taktéž Rover, řazení bovdenem, takže Mazda to není :-)), ale nenaštve a nejsou s ní problémy.
V ČR je registrovaných asi 150 kusů - takže moc se jich nepotká.
Servis: Mechaniku zvládne každý dobrý mechanik, běžné díly (spojka, ramena, čepy, ložiska, brzdy) běžně dostupné v cenách ŠkodaWerke. Co ne, dá se v řádech dnů z eshopů v GB, jsou tady i vrakoviště.
Speciality - Hydragas je nutné jednou za 1 až 2 roky doplnit příslušnou kapalinou, v současnosti je po republice řada jednotlivců a servisů, kteří to dělají - cena 1. až 2.000 Kč. Lze i doma, když pořídíš tlakovou pumpu.
Vyjímečně je potřeba originální diagnostika - je také k dispizici řada servisů, kteří jí mají.
Celkově hodnotím spolehlivost jako dobrou.
Co se týče fandů a uživatelů, tak v ČR je najdeš tady. http://www.roverclub.cz/bb3/viewforum.php?f=11
Je nás sice míň než majitelů MX5, ale zapálenci menší nejsme :-)
Když napíšeš odkud jseš, určitě se najde někdo, kdo Tě s MG seznámí.