Benzínový kombík převážně do města 100 - 350k
Napsal: stř 20 zář 07:57
Dobrý den všem, jdu sem s klasickou otázkou jako pomalu každý. Vybírám auto skoro rok a na každém mi něco vadí. Jsem tak trochu zdeformovaný strojírenským vzděláním + pravidelně jezdím do kamarádova poměrně odborného servisu (motory, emisní systémy, převodovky, elektrika/jednotky), kde vidím jak moc se auta se...
Moje požadavky jsou kombík, který není náchylný ke korozi. Má spolehlivý benzínový motor, který přežije krátké trasy do práce po městě a jednou za čas dálnice, kdy nechci aby točil nesmysl při 130-150km/h. Z 95% jezdím každý den ráno 6,4km do práce. Na trase jsou 3 semafory a asi 2km úsek, kde se dá jet 60-70kmh. Odpoledne ta samá trasa, ale často jsem v kolonách + zastavení v krámu pro rohlíky. Ročně najedu cca. 10 000km. Dále chci slušnou servisovatelnost a dostupnost dílů, protože když už se něco rozbije, tak je fajn, když to jde aspoň rozumně opravit. Aktuálně mám O1 1.9tdi 81kw, která už jistě míří k vůli korozi na vrakáč. Líbilo by se mi kdyby nástupce byl minimálně trochu širší a místo vzadu na nohy by taky mohlo být větší. Vypíšu sem několik tipů, které mám a třeba mi někdo pomůžete s rozhodnutím/výběrem atd.
Koncern VW
Velká výhoda, je to, že auta mají dobrou zůstatkovou hodnotu, opravdu se dobře servisují a díly nebývají problém.
Octavia 2FL 1.4TSI 90kw
Tohle auto se dá koupit do 200 000, což je pro mě sympatická částka, s nájezdem do 100 000km. Tady je největší úskalí samotný motor, rozvodů bych se nebál, ty se dají vyřešit. Ale bojím se ředění oleje benzínem, karbonu, spotřeby oleje. To ředění, se dá vyřešit častou výměnou oleje + to jednou za čas pořádně ohřát, aby se benzín odpařil. Karbon by se dal lehce zredukovat osazením catchtanku, ale jistota to nebude. No a samotnou spotřebuju oleje nevyřeším, pravděpodobně některé tyto motory měli nějaké horší kroužky. Tím si ale nejsem 100% jistej.
Octavia 2 1.6MPI 75kw
Tohle je motor, který prostě žere olej, navíc je sním trochu utrpení jet po dálnici. Pokud by, ale existoval nějakej ročník, kterej opravdu olej nežral možná by stál za uváženou.
Octavia 3 1.4TSI 103/110kw
Tyto octávie s rozumným nájezdem do 100 000km se pohybují od 300 000kč a výš, což je moje max. hranice a i tak bych radši auto levnější. Každopádně O3 se prostě povedla. Reznou méně než předchůdce, celkově je technika odolná, spolehlivá a poměrně levná. Motor 1.4TSI generace EA211 se také povedl, ale stále je to přímý vstřik, takže je tu otázka ředění oleje benzínem a karbon. Rozvody vyřešeny a nevím o tom, že by tento motor trpěl zvýšenou spotřebou oleje, pokud nejsou zakarbonované pístní kroužky.
Golf VII 1.4TSI 103/110kw
Tady je to samé co pro O3, jen je potřeba koupit motor bez vypínání válců. Navíc má golf vzadu více prvek, což nevím jestli by pro mě byla výhoda nebo nevýhoda, ale musím uznat, že interiér Golfů je fakt pěknej.
Audi A4 B6/B7 1.8T
Ano dávám sem starou Audi, asi bude problém sehnat pěknej kus s malým nájezdem, ale možná by to opravdu bylo řešení navíc pokud se nepletu, tak B6 byla i se 6Q převodovkou. Upřímně nevím jestli i u Audi byl problém s přehříváním oleje a zanášením sítek sacího koše. Tohle je určitý riziko při nákupu. Dokázal byste mi to někdo objastnit? Jinak je motor dost spolehlivej a na moje popojíždění možná nejlepší varianta, které nechybí výkon. Ale bojim se, že pěknej kus už těžko seženu.
Ford
Tady připadá v úvahu asi jen Focus mk. 2 a 3.
Focus mk.2 FL 1.6 74kw
Asi nejlepší atmosférický motor své doby, bohužel tomuhle autu fakt chybí 6Q na dálnici. A není úplně korozivzdorný.
Focus mk.6 1.6 92kw
Jedno z posledních aut s nepřímým vstřikem, ale bohužel se o něm moc nepíše. Zase mu chybí 6Q, ale nevím jak je zpřevodovaný, třeba je to lepší než u přechůdce. Z tohodle auta mám pocit, že je trochu více šmejdsky udělaný než mk.2. Víte jak je na tom motor celkově? Nemá nějaké zádrhely?
Volvo
Nejsem si jistej jak je to u nich s opravama, nemám ani jedno volvo v okolí a budou se dost blbě shánět.
Volvo V50 2.4i 125kw
Volva se mi vždycky strašně líbila, 2.4i by měl být opravdu skoro dokonalý motor. Zase má jen 5Q převodovku, ale opět jsem nezjistil kolik točí třeba při 130kmh. Často se píše, že je malý, ale je to opravdu tak strašné v porovnání s mojí O1? Prý skoro nereznou. Je na tomhle autě nějaký problém co stojí za zmínku?
Volvo V70 II 2.4i 125kw
Krásná krabice z venku, ale uvnitř je to jak z roku 95. Asi ho rovnou zavrhuji.
BMW
K BMW jsem vždycky tíhnul k vůli jejich 6 válcům a RWD. Ale je to auto na ježdění po městě? Nejsem si úplně jistej navíc zádní náhon má i svoje nevýhody.
BMW E91 325i 160kw
Tohle by mělo být poslední BMW s nepřímým vstřikem motor N52. Bohužel jsou tato auta dost často napadena kutilem atd. Asi nebude mít úplně nízkou spotřebu. Je tohle auto k doporučení? Nebo jsem napsal nesmysl? Některé motory trpěli na enormní spotřebu oleje.
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 88kw
Tohle auto bylo na internetech 1000x vychváleno, ale je to opravdu auto, které stojí za to? Víme jak to měl Fiat se servisem a postupným rozbíjením el. zařízení. Navíc interiér je pro mě opravdu hnusnej.
Japonec na konec
Tady nebudu psát konkrétní značku ani model. Asi víme, že japonci uměli třeba u Toyoty 1.6 valvematic, který se zdá být velice slušný a trvanlivý. Ale upřímně si nedokážu představit, že když se náhodou ten systém posere, že to půjde rozumně servisovat. Navíc skoro všem Japoncům je koroze velmi blízká. Accord rezne, Mazda rezne, atd. Je nějaký japonec, který by stál opravdu za to?
Korea
Tyto auta jsem asi úplně zavrhnul díky zkušenostem. Nejčastěji u kamaráda v servisu vidím právě Hyundaie, naftové Fordy a Peugoty a opravdu k němu nejezdí banality, ale prů.... za desítky až stovky tisíc.
Takže, abych to shrnul, celkově mě asi nejvíce zajímá 1.4tsi EA111 a EA211, je ta starší generace o tolik větší prů...? Čistě teoreticky vím jak zamezit karbonování, profesionálně vypnout EGR, naistalovat Catchtank a často měnit olej. Ale pokud vím, tak TSI mají tzv. vnitřní EGR, který asi vypnout nejde. A možná se toho karbonu fakt bojím zbytečně...
Je auto na které jsem zapomněl? Doufám, že tu rozvedeme přátelskou diskuzi, která třeba pomůže i někomu jinému.
Moje požadavky jsou kombík, který není náchylný ke korozi. Má spolehlivý benzínový motor, který přežije krátké trasy do práce po městě a jednou za čas dálnice, kdy nechci aby točil nesmysl při 130-150km/h. Z 95% jezdím každý den ráno 6,4km do práce. Na trase jsou 3 semafory a asi 2km úsek, kde se dá jet 60-70kmh. Odpoledne ta samá trasa, ale často jsem v kolonách + zastavení v krámu pro rohlíky. Ročně najedu cca. 10 000km. Dále chci slušnou servisovatelnost a dostupnost dílů, protože když už se něco rozbije, tak je fajn, když to jde aspoň rozumně opravit. Aktuálně mám O1 1.9tdi 81kw, která už jistě míří k vůli korozi na vrakáč. Líbilo by se mi kdyby nástupce byl minimálně trochu širší a místo vzadu na nohy by taky mohlo být větší. Vypíšu sem několik tipů, které mám a třeba mi někdo pomůžete s rozhodnutím/výběrem atd.
Koncern VW
Velká výhoda, je to, že auta mají dobrou zůstatkovou hodnotu, opravdu se dobře servisují a díly nebývají problém.
Octavia 2FL 1.4TSI 90kw
Tohle auto se dá koupit do 200 000, což je pro mě sympatická částka, s nájezdem do 100 000km. Tady je největší úskalí samotný motor, rozvodů bych se nebál, ty se dají vyřešit. Ale bojím se ředění oleje benzínem, karbonu, spotřeby oleje. To ředění, se dá vyřešit častou výměnou oleje + to jednou za čas pořádně ohřát, aby se benzín odpařil. Karbon by se dal lehce zredukovat osazením catchtanku, ale jistota to nebude. No a samotnou spotřebuju oleje nevyřeším, pravděpodobně některé tyto motory měli nějaké horší kroužky. Tím si ale nejsem 100% jistej.
Octavia 2 1.6MPI 75kw
Tohle je motor, který prostě žere olej, navíc je sním trochu utrpení jet po dálnici. Pokud by, ale existoval nějakej ročník, kterej opravdu olej nežral možná by stál za uváženou.
Octavia 3 1.4TSI 103/110kw
Tyto octávie s rozumným nájezdem do 100 000km se pohybují od 300 000kč a výš, což je moje max. hranice a i tak bych radši auto levnější. Každopádně O3 se prostě povedla. Reznou méně než předchůdce, celkově je technika odolná, spolehlivá a poměrně levná. Motor 1.4TSI generace EA211 se také povedl, ale stále je to přímý vstřik, takže je tu otázka ředění oleje benzínem a karbon. Rozvody vyřešeny a nevím o tom, že by tento motor trpěl zvýšenou spotřebou oleje, pokud nejsou zakarbonované pístní kroužky.
Golf VII 1.4TSI 103/110kw
Tady je to samé co pro O3, jen je potřeba koupit motor bez vypínání válců. Navíc má golf vzadu více prvek, což nevím jestli by pro mě byla výhoda nebo nevýhoda, ale musím uznat, že interiér Golfů je fakt pěknej.
Audi A4 B6/B7 1.8T
Ano dávám sem starou Audi, asi bude problém sehnat pěknej kus s malým nájezdem, ale možná by to opravdu bylo řešení navíc pokud se nepletu, tak B6 byla i se 6Q převodovkou. Upřímně nevím jestli i u Audi byl problém s přehříváním oleje a zanášením sítek sacího koše. Tohle je určitý riziko při nákupu. Dokázal byste mi to někdo objastnit? Jinak je motor dost spolehlivej a na moje popojíždění možná nejlepší varianta, které nechybí výkon. Ale bojim se, že pěknej kus už těžko seženu.
Ford
Tady připadá v úvahu asi jen Focus mk. 2 a 3.
Focus mk.2 FL 1.6 74kw
Asi nejlepší atmosférický motor své doby, bohužel tomuhle autu fakt chybí 6Q na dálnici. A není úplně korozivzdorný.
Focus mk.6 1.6 92kw
Jedno z posledních aut s nepřímým vstřikem, ale bohužel se o něm moc nepíše. Zase mu chybí 6Q, ale nevím jak je zpřevodovaný, třeba je to lepší než u přechůdce. Z tohodle auta mám pocit, že je trochu více šmejdsky udělaný než mk.2. Víte jak je na tom motor celkově? Nemá nějaké zádrhely?
Volvo
Nejsem si jistej jak je to u nich s opravama, nemám ani jedno volvo v okolí a budou se dost blbě shánět.
Volvo V50 2.4i 125kw
Volva se mi vždycky strašně líbila, 2.4i by měl být opravdu skoro dokonalý motor. Zase má jen 5Q převodovku, ale opět jsem nezjistil kolik točí třeba při 130kmh. Často se píše, že je malý, ale je to opravdu tak strašné v porovnání s mojí O1? Prý skoro nereznou. Je na tomhle autě nějaký problém co stojí za zmínku?
Volvo V70 II 2.4i 125kw
Krásná krabice z venku, ale uvnitř je to jak z roku 95. Asi ho rovnou zavrhuji.
BMW
K BMW jsem vždycky tíhnul k vůli jejich 6 válcům a RWD. Ale je to auto na ježdění po městě? Nejsem si úplně jistej navíc zádní náhon má i svoje nevýhody.
BMW E91 325i 160kw
Tohle by mělo být poslední BMW s nepřímým vstřikem motor N52. Bohužel jsou tato auta dost často napadena kutilem atd. Asi nebude mít úplně nízkou spotřebu. Je tohle auto k doporučení? Nebo jsem napsal nesmysl? Některé motory trpěli na enormní spotřebu oleje.
Fiat Tipo 1.4 T-Jet 88kw
Tohle auto bylo na internetech 1000x vychváleno, ale je to opravdu auto, které stojí za to? Víme jak to měl Fiat se servisem a postupným rozbíjením el. zařízení. Navíc interiér je pro mě opravdu hnusnej.
Japonec na konec
Tady nebudu psát konkrétní značku ani model. Asi víme, že japonci uměli třeba u Toyoty 1.6 valvematic, který se zdá být velice slušný a trvanlivý. Ale upřímně si nedokážu představit, že když se náhodou ten systém posere, že to půjde rozumně servisovat. Navíc skoro všem Japoncům je koroze velmi blízká. Accord rezne, Mazda rezne, atd. Je nějaký japonec, který by stál opravdu za to?
Korea
Tyto auta jsem asi úplně zavrhnul díky zkušenostem. Nejčastěji u kamaráda v servisu vidím právě Hyundaie, naftové Fordy a Peugoty a opravdu k němu nejezdí banality, ale prů.... za desítky až stovky tisíc.
Takže, abych to shrnul, celkově mě asi nejvíce zajímá 1.4tsi EA111 a EA211, je ta starší generace o tolik větší prů...? Čistě teoreticky vím jak zamezit karbonování, profesionálně vypnout EGR, naistalovat Catchtank a často měnit olej. Ale pokud vím, tak TSI mají tzv. vnitřní EGR, který asi vypnout nejde. A možná se toho karbonu fakt bojím zbytečně...
Je auto na které jsem zapomněl? Doufám, že tu rozvedeme přátelskou diskuzi, která třeba pomůže i někomu jinému.