Z akého pohľadu? Rozmiestnenie ovládacích prvkov, ciferníky v strede, ...? No mne osobne sa najviac páčia panely VW, Nissan a Honda. Na pôvodných Oploch mi vadí neskutočne veľa tlačidiel na strednom paneli (nové to už nemajú - ale Meriva ani Zafira nové ešte nie sú). Rovnako aj Fordy - tam čakám na nový C-Max. Mazda na mňa pôsobí ako Mercedes spred 10 rokov. Renault a Citroen - tam sa bojím, že prípadný upgrade v budúcnosti bude nemožný kvôli atypickému riešeniu. Škodovky sú fajn - Fabia 1 sa mi páči aj po rokoch. Škoda, že nerobia klasické MPV (Roomster je skôr ako pickup). Čo sa mi nepáči vôbec, je napr. BMW, ale to je aj tak iná cenová kategória.cajoch píše:Já bych za sebe nedal ten interiér ... (Verso)
Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Kolega teraz prišiel s článkom z bulváru, že v lete bude nová Kia Sportage. Viete o tom niečo konkrétnejšie?
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
peter.nr píše:Z akého pohľadu? Rozmiestnenie ovládacích prvkov, ciferníky v strede, ...? No mne osobne sa najviac páčia panely VW, Nissan a Honda. Na pôvodných Oploch mi vadí neskutočne veľa tlačidiel na strednom paneli (nové to už nemajú - ale Meriva ani Zafira nové ešte nie sú). Rovnako aj Fordy - tam čakám na nový C-Max. Mazda na mňa pôsobí ako Mercedes spred 10 rokov. Renault a Citroen - tam sa bojím, že prípadný upgrade v budúcnosti bude nemožný kvôli atypickému riešeniu. Škodovky sú fajn - Fabia 1 sa mi páči aj po rokoch. Škoda, že nerobia klasické MPV (Roomster je skôr ako pickup). Čo sa mi nepáči vôbec, je napr. BMW, ale to je aj tak iná cenová kategória.cajoch píše:Já bych za sebe nedal ten interiér ... (Verso)
Ano u Versa mi nejdou pod nos ty ciferníky v prostřed auta...jeden si nakonec zvykne na všechno, ale přirozený mi to nepřijde. A protože je možnost volby tak za mě ne...to samozřejmě platí i pro řešení ve francouzských autech. Opel je dle mého automobilka která se plácá sama na suchu a jejich auta jsou divný (například kombinace různých uložení motoru ve stejných autech, protože větší kubatura se nevejde atd...) Pro mě je VW mimo prémiovek v interiéru nejlepší, žádný pičičárny, věci sou na svejch místech, mě nevadí že je to strohý... Otázka je cenová politika VW/Škoda....
Naposledy upravil(a) cajoch dne stř 13 kvě 14:56, celkem upraveno 1 x.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Nevím, ale obecně,peter.nr píše:Kolega teraz prišiel s článkom z bulváru, že v lete bude nová Kia Sportage. Viete o tom niečo konkrétnejšie?
a) na novej model těžko dostaneš slevu
b) Je dobrý počkat až auto trochu vychytaj
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Myslíš vysoké ceny? Mne zas také vysoké neprídu. Výbava Comfortline cca 19 tisíc EUR. Skladové vozy možno ešte lacnejšie. Myslím, že pomer cena/kvalita tam je dosť dobrý, čo sa nedá povedať o iných nemeckých značkách.cajoch píše:Otázka je cenová politika VW/Škoda....
Čo sa týka tej Kie ... fakt sa mi nechce veriť, že bude v lete. Veď ešte nebola ani na žiadnom autosalóne. Napr. Honda HRV sa už predáva, no u nás ešte nie. Nový Ford C-Max už v ČR je, na Slovensku ešte nie. Renault Espace alebo Kadjar detto.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
mohu Tě ujistit, že kromě zaměstnání ve veřejném sektoru na částečný úvazek ve zbytku času zaměstnávám +-90 lidí, takže o tom možná něco trochu vím.peter.nr píše:Asi som nemal písať, že to kupujem do firmy, pretože na Slovensku bohužiaľ v mysliach obyčajných ľudí stále platí: podnikateľ=boháč. Pre mňa je podnikateľ úplne obyčajný človek, častokrát s oveľa menším príjmom ako majú managéri. Pre mňa je jediný rozdiel medzi podnikateľom a zamestnancom jedine v tom, že zamestnanca chráni zákon a podnikateľ má väčšiu zodpovednosť - musí tvoriť, kým zamestnanec si často prácu "odsedí". Vo všetkom ostatnom sú si rovní.
A tí obyčajní ľudia majú často aj pravdu, pretože tu máme veľkú skupinu "tiež podnikateľov", ktorí ako prvú vec pri podnikaní riešia auto - a hlavne nech je to super auto, s ktorým sa budem predvádzať. Bohužiaľ.
Aby som nekrivdil tým, čo naozaj chceli poradiť. Áno, niekoľko príspevkov v tom zmysle tu bolo a vďaka za ne. Tak dúfam, že ich bude viac a poprosím všetkých, ktorí budú prispievať ďalej, nech sú to príspevky len k uvedenému zoznamu áut:
VW Sportsvan
Toyota Verso
Opel Zafira
Opel Meriva
Renault Grand Scenic
Ford Grand C-Max
Citroën C4 Grand Picasso
ve firmách mám celkem 27 služebních aut a za posledních 10 let kromě 3 fóbií v holobytu a jednoho minibusu jsem nikomu nekoupil nové auto, ani sobě, ani nikomu v rodině, vše lehké ojetiny do 2 let stáří, což mi generuje výrazně větší úsporu než řešit rozdíl ve spotřebě 5,6 l/100km vs 7,1 l/100km. Kromě toho se dá uspořit i jinak - pojištění via pojišťovací makléřství, kde pro takovou flotilu dostanu lepší ceny než jinde, používání tankovacích karet jedné firmy, kde mám z ceny 70 haléřů na litr slevu atd.
Proto mi tvoje teoretizování o pár deci úspoře přijde mimo, protože apriori zavrhuješ tu nejvýraznější úsporu. Pokud chci levný servis, tak to musí být, ať se to někomu líbí či ne, Škodovka, protože každá jebka má doma VAG na škodu a množství náhradních dílů, jejich cena a množství schopných autoservisů výrazně převyšuje ostatní značky/modely. Když budu chtít šetřit, na vrakovišti seženu cokoli za 1/2 ceny a zaměstnávám i mechaniky, kteří mi běžné věci opraví.
Proto bych znova probral uvedený výběr, kde jsem seděl v C4, C-maxu, Grand Scéniku a Zafiře a žádný z nich bych si nekoupil. Zkusil bych přesvědčit tchána (což bude zřejmě ten rodinný 70letý společník), ať nedělá zagorku, zapomene na píčoviny a vezme lehce jetého Yetiho, který splňuje naprostou většinu tvých požadavků
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Nie je to tchán, ale je to otec. Firmu založil a vytiahol hore. Ak sa pohybuješ v branži, asi vieš, ako je na tom v týchto končinách výstavníctvo. Proste skoro na dne. Väčšina výstav v ČR skončila, na Slovensku takmer všetky. A tie, čo ešte ostali, živoria. My robíme práve výstavníctvo, okrajovo cestovku a iné činnosti, ktoré nás však neuživia. Do firmy som prišiel v čase, kedy bol pád výstavníctva (a hlavne firiem schopných sa výstav zúčastniť) už celkom strmý. Firma prešla riadnou očistou na strane výdavkov a vďaka tomu ešte existuje.
Otec prednedávnom vyhlásil, že si chce kúpiť ešte jedno auto - posledné. Na firmu. A on NIKDY nekupoval jazdené auto. Tak dúfam chápeš, že nemôžem ísť proti nemu. Aj keď viem, že firma k jestvujúcim dvom ďalšie auto nepotrebuje a už vôbec nie také, čo má spotrebu skoro ako veľké Ducato - 11 litrov. ďalšie náklady na poistky, servis, cestnú daň, ... Kvôli pár tisícom km ročne. Ale otcovi v tom nechcem a nemôžem brániť (už vo firme nepracuje, ale s mamou majú 60%). Uvedomujem si, že on už toho veľa nenajazdí (problémy s chrbticou) a ani vlastne nemá kam, takže bude to auto na zdieľanie pre tri rodiny (členov sro). To som chcel už dávno, pretože si myslím, že je ekonomicky výhodné mať v každej rodine malé staré autíčko do mesta a jedno poriadne na dlhšie cesty. Takže môj rodinný rozpočet ovplyvnia náklady na benzín - a ak sa rozhodneme ukončiť činnosť firmy (možno 3-5 rokov), tak aj servis a poistky. A v tom prípade je cena PHM dosť podstatná časť. Hlavne pre manželku.
Inak by nemala nič proti návrhu voziť sa na výlety Ducatom, ktoré má spotrebu okolo 10 litrov. Proste dovolenka za 800 EUR je lacnejšia ako dovolenka za 1000 EUR.
Najnovšie má podmienku, že chce výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca (aj mama má problémy s chrbticou), takže výber sa zužuje:
Sportsvan
CR-V
Qashqai
Meriva
Zafira
Picasso som vyradil kvôli mojej nespokojnosti s ovládaním - zdalo sa mi, že reakcie dotykového displeja sú neskutočne pomalé, čo môže byť nebezpečné.
Cena ostáva do 25 tisíc (aj keď ja by som prijal skôr riešenie do 20). Jazdenky nechajme tak- vysvetlil som.
Škoda Yeti by sa mi páčila bez výhrad, ak by mala stredový stĺpik v čiernej (dymovej) farbe a tvoril by s oknami jeden celok. Takto rozdeľuje auto na dve časti, kde akoby vyzdvihuje jeho pracovný charakter. Pri čiernej variante to nie je vidno, ale čiernu nechceme. A otec sa vyjadril, že Yetiho nechce.
Ako vidím autá vo finále ja:
Sportsvan - zrejme najlepšia voľba, nízka spotreba, veľký kufor, pekný interiér, bezproblémový servis
CR-V - asi druhá najlepšia voľba, vyššia spotreba, veľký kufor, pekný interiér, servis - neviem
Quashqai - stredná spotreba, malý kufor, pekný interiér, servis - neviem, viac ľudí ma odhovára od francúzskych motorov
Meriva - nízka spotreba, malý kufor, vadia mi tie tlačidlá na strednom paneli ale inak ok, servis - neviem
Zafira - stredná spotreba, veľký kufor, trochu lepší stredný panel ale inak ok, servis - neviem
Otec prednedávnom vyhlásil, že si chce kúpiť ešte jedno auto - posledné. Na firmu. A on NIKDY nekupoval jazdené auto. Tak dúfam chápeš, že nemôžem ísť proti nemu. Aj keď viem, že firma k jestvujúcim dvom ďalšie auto nepotrebuje a už vôbec nie také, čo má spotrebu skoro ako veľké Ducato - 11 litrov. ďalšie náklady na poistky, servis, cestnú daň, ... Kvôli pár tisícom km ročne. Ale otcovi v tom nechcem a nemôžem brániť (už vo firme nepracuje, ale s mamou majú 60%). Uvedomujem si, že on už toho veľa nenajazdí (problémy s chrbticou) a ani vlastne nemá kam, takže bude to auto na zdieľanie pre tri rodiny (členov sro). To som chcel už dávno, pretože si myslím, že je ekonomicky výhodné mať v každej rodine malé staré autíčko do mesta a jedno poriadne na dlhšie cesty. Takže môj rodinný rozpočet ovplyvnia náklady na benzín - a ak sa rozhodneme ukončiť činnosť firmy (možno 3-5 rokov), tak aj servis a poistky. A v tom prípade je cena PHM dosť podstatná časť. Hlavne pre manželku.
Inak by nemala nič proti návrhu voziť sa na výlety Ducatom, ktoré má spotrebu okolo 10 litrov. Proste dovolenka za 800 EUR je lacnejšia ako dovolenka za 1000 EUR.
Najnovšie má podmienku, že chce výškovo nastaviteľné sedadlo spolujazdca (aj mama má problémy s chrbticou), takže výber sa zužuje:
Sportsvan
CR-V
Qashqai
Meriva
Zafira
Picasso som vyradil kvôli mojej nespokojnosti s ovládaním - zdalo sa mi, že reakcie dotykového displeja sú neskutočne pomalé, čo môže byť nebezpečné.
Cena ostáva do 25 tisíc (aj keď ja by som prijal skôr riešenie do 20). Jazdenky nechajme tak- vysvetlil som.
Škoda Yeti by sa mi páčila bez výhrad, ak by mala stredový stĺpik v čiernej (dymovej) farbe a tvoril by s oknami jeden celok. Takto rozdeľuje auto na dve časti, kde akoby vyzdvihuje jeho pracovný charakter. Pri čiernej variante to nie je vidno, ale čiernu nechceme. A otec sa vyjadril, že Yetiho nechce.
Ako vidím autá vo finále ja:
Sportsvan - zrejme najlepšia voľba, nízka spotreba, veľký kufor, pekný interiér, bezproblémový servis
CR-V - asi druhá najlepšia voľba, vyššia spotreba, veľký kufor, pekný interiér, servis - neviem
Quashqai - stredná spotreba, malý kufor, pekný interiér, servis - neviem, viac ľudí ma odhovára od francúzskych motorov
Meriva - nízka spotreba, malý kufor, vadia mi tie tlačidlá na strednom paneli ale inak ok, servis - neviem
Zafira - stredná spotreba, veľký kufor, trochu lepší stredný panel ale inak ok, servis - neviem
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Německá strana mojí rodiny - prarodiče nad 70let - vyměnili před rokem Astru za novou Merivu právě kvuli vyššímu posezu. Nejsem s nimi teď pořádně v kontaktu (technologický problém, a když se párkrát do roka vidíme, neni na povídání o autech moc čas), jinak bych ti vyzjistil jejich zkušenosti..ale pokud vím, na nic si nestěžovali, ale nejsou moc nároční, tak by to asi stejně nebylo moc vypovídající
Jestli se ti líbí ten Sportsvan tak ho pořádně vyzkoušej, VW přecijen dělá auta, která nezklamou, ale zároveň moc nenadchnou (to nevztahuju na všechny modely)..jak už jsem psal předtím, zkus dohodnout půjčení na více dnů, ať si ho vyzkouší všichni společnici, hlavně ať v těch sedačkách sedí třeba 1,5h vkuse.. to bylo překvapení u Multivana, když po příjezdu do Brna bolel všechny zadek (2h jízdy)
Jestli se ti líbí ten Sportsvan tak ho pořádně vyzkoušej, VW přecijen dělá auta, která nezklamou, ale zároveň moc nenadchnou (to nevztahuju na všechny modely)..jak už jsem psal předtím, zkus dohodnout půjčení na více dnů, ať si ho vyzkouší všichni společnici, hlavně ať v těch sedačkách sedí třeba 1,5h vkuse.. to bylo překvapení u Multivana, když po příjezdu do Brna bolel všechny zadek (2h jízdy)
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
K Oplu - před chvílí jsem u takmer svokry v telke zaslechl, že bude zase nějaký Opel týden se slevami na skladové vozy. Co toho využít?
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
@vK: musíš dodat (tady to není známo), že kvůli zelenému čtverečku se trvale vyskytuješ v SK, aby peter.nr pochopil že ta akce uje v SK... enem podle svokry to nemusí pochopit...
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.