Služební kombi za 600.000 Kč

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Odpovědět
fri
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: sob 23 úno 06:54

Re: Služební kombi za 600.000 Kč

Příspěvek od fri »

[quote="Shr3k.[/quote]
C5 v základu je ale Métallique ne? A 1.6 THP, no raději snad ani ne. 1.4 TSI je proti tomu držák.


Ne ne. Hydractive x Metallique nebylo vázáno na stupeň výbavy, ale na zvolený motor. Takže k 1,6 HDi Tendence byl s pružinami, ale např 2,0 HDi 120 kw či 1,6 THP bylo už s hydrou i základním stupni (tenkrát Tendence - ale v základu už byly 17´ litáky, Bluetooth HF, termoizolační čelní sklo, tempomat a omezovač, el.ruční brzda ad.)

U THP byly pochyby jestli jej vzít, těch hrůzných zkazek je spousta, ale většinou je to takové to kamarád kamaráda...- docela jsem po tom pátral (ten Vaculíkův článek jsem samozřejmě prošel taky) a od roku 2012 (či konce roku 2011) by měly být tato problémy vyřešeny. Přece jen PSA jej dává do hodně modelů a asi by si nedovolili problém neřešit. U kamarádova auta zatím v poho - ale beru že 50 tis km není žádný údaj vypovídající o dlouhodobé spolehlivosti. Stejně v tomto případě je to už jen akademická debata - aktuální C5 se blíží konci výrobního cyklu, fabrika osekává výběr motorů a C5 už je v nabídce jen s naftou..
Naposledy upravil(a) fri dne ned 03 led 13:47, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27863
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Služební kombi za 600.000 Kč

Příspěvek od řidičBOB »

Protože psal, že bude jezdit hlavně po dálnicích a tam 6AT točí vcelku dost otáček, které jsou zcela zbytečné. Střídám auta, kde jsou 6AT-7AT-8AT a není nad to, když motor není zbytečně držen v otáčkách a je v nich pouze tehdy, kdy je to potřeba.
Prostě ve 21.století (a auto bude mít 4-5let) je 6AT trošku za zenitem.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
fri
Spolujezdec
Příspěvky: 6
Registrován: sob 23 úno 06:54

Re: Služební kombi za 600.000 Kč

Příspěvek od fri »

řidičBOB píše:Protože psal, že bude jezdit hlavně po dálnicích a tam 6AT točí vcelku dost otáček, které jsou zcela zbytečné. Střídám auta, kde jsou 6AT-7AT-8AT a není nad to, když motor není zbytečně držen v otáčkách a je v nich pouze tehdy, kdy je to potřeba.
Prostě ve 21.století (a auto bude mít 4-5let) je 6AT trošku za zenitem.
To je otázka - někoho zas rozčiluje příliš časté řešení u vícestupňových převodovek. Navíc i 6AT může mít dostatečně dlouhou šestku - zvlášt u nafťáka.
Stáří modelu bych viděl spíš jako pozitivum - určitě letitý model skrývá míň chyb něž novinka první dva roky po uvedení.
iv0
Autoškolák
Příspěvky: 42
Registrován: pát 01 led 17:21

Re: Služební kombi za 600.000 Kč

Příspěvek od iv0 »

Pro mě je dřívější datum vzniku určité generace auta zárukou menšího osekávání nákladů, naproti tomu je zastaralá elektronika na palubě a v motoru, ale to mi přijde nepodstatné. Jednak i ta dnešní auta v podobném rozpočtu jsou, z pohledu elektroniky, zastaralá a modernizace řídící elektroniky motoru znamená trochu sníženou spotřebu (platí firma) a omezené emise (koho to zajímá?) a z toho plynoucí horší jízdní vlastnosti (tupé reakce na šlápnutí na plyn). Mě je auto na konci životnosti sympatické i proto, že se dá čekat i určitá vychytanost modelu (u Citroenu asi důležité).

6AT je u 2.0 HDi úplně v pohodě, zkoušeno na P 508.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27863
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Služební kombi za 600.000 Kč

Příspěvek od řidičBOB »

Pak neváhej a směle objednávej!
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: Služební kombi za 600.000 Kč

Příspěvek od x2005 »

Pokud někdo dělá sedmi hodinové cesty, tak lze předpokládát, že bude cestovat také dlouho za tmy. A tady je výhoda kvalitních světel zásadní. Z vlastní zkušenosti musím uznat, že přechod z Xenonu na LED je neuvěřitelný přínos pro viditelnost a neuvěřitelné snížený únavy očí při mnohahodinovém koukání do tmy. Na dálkové cesty za tmy bych "žluťáky" opravdu nedoporučil.

Keyless entry je věc, která mě netrápí a ani jí nemám. Pokud není zrovna auto vybavené startovací kartou renault, tak klíček v kapce u kalhot dokážu zmáčknout při odemčení i při zamčení vozu.

Vestavěnou navi jsem nechtěl, ale mám ji, protože byla součástí balení. Výhoda navigace v tunelech je jasná. Aktuálnost mapových podkaldů sporná. Stejně většinu času jezdím s puštěným Waze v držáku vedle volantu.

Adaptivní tempomat jsem nechtěl, ovšem bych součástí balení. Na dálkové cesty pro DE/AT/IT dálnicích je to super věc, která snižuje únavu a stres z cesty. Navíc jsem poznal, že se opravdu nemusím lepit každému autu předemnou na kufr, mít vytřeštěný oči na jeho brzdovky a nohu připravenou na přešlápnutí z plynu na brzdu. Dál tento adaptivní tempomat umí i zastavit a rozjet se v koloně. V kombinaci s automatickou převodovkou, kterou jsem chtěl a mám, výhoda i do města.

Převodovka, která má poslední stupeň na dálnici je výhodou a je asi jedno, kolik má převodovka rychlostních stupňů, pokud je ten poslední opravdu dlouhý a motor má dost sil, aby přetlačil odpor vzduchu.
iv0
Autoškolák
Příspěvky: 42
Registrován: pát 01 led 17:21

Re: Služební kombi za 600.000 Kč

Příspěvek od iv0 »

Myslím si, že jestli bude možný Citroen C5, tak ho beru a klidně i něco doplatïm, tuhle diskuzí bych už asi uzavřel.

Poraďte ještě, co dělat, když to nepůjde. Máte přímou zkušenost s tichou Octavií? Nebo s jejím dodatečným ztišováním? Jít raději do 1.8 TSI, kdyby to šlo (vzhledem k diesel gate by to možná bylo dosažitelné)? Mimochodem, kromě dodávky, by to byl můj první diesel (což je asi i důvod, proč mě tak s..e ta 1.6 TDI v Octavii z půjčovny).

Psal jsem to v prvním příspěvku, ale prosím podělte se o své (reálné) zkušenosti s následujícím seznamem:
* TDI motor s vyvažovací hřídelí (jen 135 kW verze).
* Benzínový motor (1.8 TSI).
* Podvozek s víceprvkovou zadní nápravou.
* Dvojitou podlahu do kufru.
* Canton zvukový systém (píšou, že prý to má Active Noise Cancellation).
* Vrstvené čelní sklo.
* Ochrana podvozku proti kamenům (zde jen předpokládám, že ten kus plastu povede ke ztišení auta).
* Kombi (hučí míň, než liftback).

Většina z výše uvedeného je jen vyčtená, osobně mám zkušenost/srovnání jen s vlečenou nápravou vs. víceprvek a s kombi vs. liftback.

Díky
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27863
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Služební kombi za 600.000 Kč

Příspěvek od řidičBOB »

Nová generace 1.8TSI je výtečný motor...vůbec bych se toho nebál. Naopak, určitě bych ho vzal 100x raději než jakékoliv čtyřválcové TDI.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
KDB
Mistr volantu
Příspěvky: 562
Registrován: čtv 10 lis 15:52

Re: Služební kombi za 600.000 Kč

Příspěvek od KDB »

Na 6st při 130 to točí asi 2200ot.
Většinou neplatí, že víc kvaltů = delší .
MG - radost až na kost.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27863
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Služební kombi za 600.000 Kč

Příspěvek od řidičBOB »

jak u čeho asi...u mne 8čka ve 130ti hluboko pod 2000.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět