Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
peter.nr: přidám svůj komentář ke spotřebám.
Měl jsem Peugeot 5008 1.6 THP. Tabulková spotřeba 7,3. Realita za 4 roky 9,44.
Na 7,1 se dostaneš pouze s lehkou nohou na plynu mimo město. Po městě si to bralo kolem 12l. Dálniční provoz znamenal 8.
Teď mám Hondu CRV 2.0. Tabulková spotřeba 7,5. Realita za 1 rok používání je 9,2.
Platí totéž, co u Peugeotu, na tabulkové hodnoty se dá dostat, ale znamená to defenzivní jízdu (už se mi to podařilo i za 7,2 mimo město na trase Liberec - Malá Úpa a zpět). Dálnice předpisově 130 znamená 8l. Naložené auto po dálnici do Chorvatska, zapnutá klima, průměr 7,8.
Jen ten Peugeto byl díky turbomotoru živější. U Hondy musíš víc točit motor. Ale ta výhoda 4x4 za to stojí, alespoň pro mě (bydlím v horách).
Měl jsem Peugeot 5008 1.6 THP. Tabulková spotřeba 7,3. Realita za 4 roky 9,44.
Na 7,1 se dostaneš pouze s lehkou nohou na plynu mimo město. Po městě si to bralo kolem 12l. Dálniční provoz znamenal 8.
Teď mám Hondu CRV 2.0. Tabulková spotřeba 7,5. Realita za 1 rok používání je 9,2.
Platí totéž, co u Peugeotu, na tabulkové hodnoty se dá dostat, ale znamená to defenzivní jízdu (už se mi to podařilo i za 7,2 mimo město na trase Liberec - Malá Úpa a zpět). Dálnice předpisově 130 znamená 8l. Naložené auto po dálnici do Chorvatska, zapnutá klima, průměr 7,8.
Jen ten Peugeto byl díky turbomotoru živější. U Hondy musíš víc točit motor. Ale ta výhoda 4x4 za to stojí, alespoň pro mě (bydlím v horách).
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Chlapi, vy ma desíte!!!
Čo úsporné autá vymreli a mám ostať pri Ducate, ktoré mi dlhodobo robí priemer 10 litrov?
Čo úsporné autá vymreli a mám ostať pri Ducate, ktoré mi dlhodobo robí priemer 10 litrov?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 27921
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Duster je tedy cokoliv, jenom ne SUV. Reps. ne tak, jak tato kategorie kdysi vznikla. Ale to je jedno.
Neodsuzoval bych lidi za to, kolik utratí za auto... Na takové auto může mít ten, kdo si na něj vydělá - to je celé. Asi jsi nikdy nejel Touaregem, protože to auto je v térénu velmi dobré...stejně jako třeba Range Rover, ale to je taky jedno.
Určitě - Tesla to je jiné terno. Hlavně pro výrobce, který vysává dotační politiku USA a stejně je pořád ve ztrátě. Taky bych chtěl umět takhle podnikat... Já bych tedy opravdu nechtěl vlastnit auto, které má stěží dojezd 350km. Ale to je na preferencích každého soudruha...stejně, jako fakt, zda je, či není, Duster SUV.
Historky o tom, že HR tam a zpět na jednu nádrž, jsou samozřejmě z říše snů. Sám jsem sice někdy velmi dávno (to ještě o dálnici nebyl ani sen) jel v O1 1.9TDI na vysněnou dovo do HR - 4 dospělí + bagáž a od baráku k baráku jsem měl spotřebu 4,3l. Ale ve skutečnosti jsem snad nikde nepřekročil 100kmh, protože to provoz prostě nedovoloval. Jízda byla pomalá, leč plynulá, takže výsledek se povedl.
Takže samozřejmě - dá se i za 6l, ale většinou také nepřekročíš 100kmh - vždyť nejsi žádný závodník, takže s klidem si vem benzín a když ho nebudeš honit, tak se odmění slušnou spotřebou - zejména maloobjemové turbomotory.
Neodsuzoval bych lidi za to, kolik utratí za auto... Na takové auto může mít ten, kdo si na něj vydělá - to je celé. Asi jsi nikdy nejel Touaregem, protože to auto je v térénu velmi dobré...stejně jako třeba Range Rover, ale to je taky jedno.
Určitě - Tesla to je jiné terno. Hlavně pro výrobce, který vysává dotační politiku USA a stejně je pořád ve ztrátě. Taky bych chtěl umět takhle podnikat... Já bych tedy opravdu nechtěl vlastnit auto, které má stěží dojezd 350km. Ale to je na preferencích každého soudruha...stejně, jako fakt, zda je, či není, Duster SUV.
Historky o tom, že HR tam a zpět na jednu nádrž, jsou samozřejmě z říše snů. Sám jsem sice někdy velmi dávno (to ještě o dálnici nebyl ani sen) jel v O1 1.9TDI na vysněnou dovo do HR - 4 dospělí + bagáž a od baráku k baráku jsem měl spotřebu 4,3l. Ale ve skutečnosti jsem snad nikde nepřekročil 100kmh, protože to provoz prostě nedovoloval. Jízda byla pomalá, leč plynulá, takže výsledek se povedl.
Takže samozřejmě - dá se i za 6l, ale většinou také nepřekročíš 100kmh - vždyť nejsi žádný závodník, takže s klidem si vem benzín a když ho nebudeš honit, tak se odmění slušnou spotřebou - zejména maloobjemové turbomotory.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
opravdu usporne auto s ohledem na motor a velikost je toyota verso, s tim se da jezdit do 7 litru dost snadno
Autoforum.cz
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
V12 + H6 + V6d + R6t + R4t + R4t + R4 + R4 na dvou
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
A čo teda? Podľa mňa nie je ani luxusný, ani úsporný, ani nemá veľký kufor. Proste 4x4 do terénu. Na chatu, do lesa, ... SUV (pozor, nenapísal som crossover!)řidičBOB píše:Duster je tedy cokoliv, jenom ne SUV.
Pozri. Podobná situácia je pri mobiloch. Väčšina ľudí potrebuje spoľahlivý, stabilný telefón. Takým je už niekoľko rokov iPhone. Niektorí nadávajú na jeho cenu. Že stojí 700-900 EUR. S dotáciou o 2 stovky menej. Ja vravím: telefón potrebujem denno-denne. Mením ho raz za 2 roky, kedy starý predám za polovicu. Takže ročne ma výjde smiešnych 150 EUR. No aj tak sa to mnohým zdá veľa. Porovnajme to s autami.řidičBOB píše:Neodsuzoval bych lidi za to, kolik utratí za auto... Na takové auto může mít ten, kdo si na něj vydělá - to je celé.
Aké auto ma výjde ročne na 150 EUR? Možno nejaká bazárovka. Ak kúpim nové za 10 litrov a za 5 rokov ho predám za polovicu, ročne je to 1000 EUR. To sme ale v kategórii lacných áut. A väčšina ľudí jazdí autom občas. Oplatí sa teda investovať 2 alebo 4x toľko? Možno tomu, koho auto živí (obchodný cestujúci). Zvyšok tvoria nadšenci, ktorí majú fakt vysoký príjem, alebo zbohatlíci - tie spomínané paničky.
To len na margo toho, že sa tu viac ľudí snaží podsúvať ostatným myšlienku, že autá pod 30 tisíc EUR vlastne nie sú ani autá. Pre drvivú väčšinu sú autá nad 20 tisíc luxus, prémiovka. Nie preto, že si to povedia, ale preto, že na ne jednoducho nemajú. Na rozdiel od mobilov - 150 EUR ročne našetrí fakt každý z nás. Veď je to len 12 EUR mesačne - 1x mesačne vynechať návštevu hospody. Dá sa niečo podobné povedať pri autách? Ešte raz - neodsudzujem, len vravím - držme sa viac pri zemi.
Ja napr. mimo dovolenky v Chorvátsku nikdy neprejdem denne viac ako 350 km. Je to naozaj vec potrieb. Ale verím, že časom vznikne sieť staníc na výmenu blokov batérií. A to bude iné kafe. To však už budú na trhu iné autá ako Tesla S alebo X.řidičBOB píše:Já bych tedy opravdu nechtěl vlastnit auto, které má stěží dojezd 350km.
Ako je potom možné, že môj otec mával s Picassom priemerku 6 litrov do Chorvátska (takmer celá cesta 130 po diaľnici)?řidičBOB píše:Takže samozřejmě - dá se i za 6l, ale většinou také nepřekročíš 100kmh - vždyť nejsi žádný závodník, takže s klidem si vem benzín a když ho nebudeš honit, tak se odmění slušnou spotřebou - zejména maloobjemové turbomotory.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Máš s tým vlastné skúsenosti? Lebo to vyzerá nádejne.mmira píše:opravdu usporne auto s ohledem na motor a velikost je toyota verso, s tim se da jezdit do 7 litru dost snadno
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
peter.nr: ty mnou uváděné dálniční spotřeby jsou samozřejmě na tempomat, rychlost 130km/h.
Mrkni na http://www.spritmonitor.de a projdi si MPV v benzínu, pak i SUV v benzínu. Uvidíš, že tam moc velké rozdíly nebudou a rozhodně budeš mít průměr vyšší jak 7, spíše vyšší jak 8.
Např. Mazdě CX-5 vychází průměr 7,72. Honda CRV má průměr 8,15.
VW Touran 1.4 TSI má průměr 8,41, P5008 1.6 THP má průměr 8,45.
Mrkni na http://www.spritmonitor.de a projdi si MPV v benzínu, pak i SUV v benzínu. Uvidíš, že tam moc velké rozdíly nebudou a rozhodně budeš mít průměr vyšší jak 7, spíše vyšší jak 8.
Např. Mazdě CX-5 vychází průměr 7,72. Honda CRV má průměr 8,15.
VW Touran 1.4 TSI má průměr 8,41, P5008 1.6 THP má průměr 8,45.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
peter.nr.: Pokud jde primárně o spotřebu, nejlépe uděláš, když si naházíš všechna favorizovaná auta do spritmonitoru a seřadíš si to podle počtu tankování, ať to má trošku vypovídající hodnotu. Někdo sice namítne, že si to tam píšou jen šetřílci, kteří jezdí úsporně aby si mohli honit ego na internetu, ale podle mě jich tam zas tolik nebude.. já si to tam píšu hlavně pro sebe a nijak mi nevadí že na mě svítí 16,5l/100 ale do HR +20kmh limit v přepočtu za krásných 6,5l benzínu
Vyšší posez - je důležitý při nastupování, nebo by stačily pohodlné výškově nastavitelné a ergonomicky tvarované sedačky? Tam by se pak nabízela kategorie středně velkých kombíků, kde bude spotřeba zase o něco nižší.
Ještě bych si pohrál s myšlenkou pořídit auto s továrním LPG/CNG, tam budou náklady na palivo minimální, dojezd díky ponechané benzínové nádrži dostatečný a síť čerpaček na jih je více než dostatečná(mimo Rakouska)
Vyšší posez - je důležitý při nastupování, nebo by stačily pohodlné výškově nastavitelné a ergonomicky tvarované sedačky? Tam by se pak nabízela kategorie středně velkých kombíků, kde bude spotřeba zase o něco nižší.
Ještě bych si pohrál s myšlenkou pořídit auto s továrním LPG/CNG, tam budou náklady na palivo minimální, dojezd díky ponechané benzínové nádrži dostatečný a síť čerpaček na jih je více než dostatečná(mimo Rakouska)
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Na spritmonitoru je průměr 7,66.peter.nr píše:Máš s tým vlastné skúsenosti? Lebo to vyzerá nádejne.mmira píše:opravdu usporne auto s ohledem na motor a velikost je toyota verso, s tim se da jezdit do 7 litru dost snadno
Je tam klasická atmosferická 1.8 se 147 koňmi.
Re: Nový benzín s vyšším posedom a nízkou spotrebou
Ono ten spritmonitor.de nemá veľkú výpovednú hodnotu, pretože z tých údajov nevieme, koľko bolo jazdené po meste, koľko na okreskách, koľko na diaľnici. Je dosť pravdepodobné, že väčšina jazdí hlavne v meste a to potom priemer radikálne zvyšuje.