Dalsi auto - kterym smerem?
Re: Dalsi auto - kterym smerem?
to neni tak strrasna cena za Q2. Az se mi rozleti muj difec, uz mam nahradu . Jinak V6 od Alfy se musi zazit, ten motor predvadi neuveritelnou show nad 4k rpm
Re: Dalsi auto - kterym smerem?
Nevěřím těm povídačkám, že by 156 dokázala konkurovat E46. 156 je, jako většina běžných FWD, těžká na předek. Rozložení váhy 60:40 oproti 50:50 u E46 je pekelně cítit. Oni si někteří pletou ostrý převod řízení a cit ve volantu s kvalitami podvozku.
to rozložení hmotnosti je fundamentální problém od samého počátku. Je to jako se narodit s jednou nohou kratší. Nejde jen o ochotu zatáčet, ale i např. i o komfort, kdy těch 10% nahoru znamená nutnost použít tvrdší stabilizátory a pružiny.... FWD může nastavením dohnat ideálně vyvážené RWD v nějakém ohledu, ale bude za to obětovat jinou vlastnost. Ke komplexnosti E46 se 156 nepřiblížila (a bohužel ani jiná auta, včetně těch několika RWD). E46 byla unikát, je to vrchol běžné produkce nejen BMW.
http://youtu.be/jV18ZBXwwYM
to rozložení hmotnosti je fundamentální problém od samého počátku. Je to jako se narodit s jednou nohou kratší. Nejde jen o ochotu zatáčet, ale i např. i o komfort, kdy těch 10% nahoru znamená nutnost použít tvrdší stabilizátory a pružiny.... FWD může nastavením dohnat ideálně vyvážené RWD v nějakém ohledu, ale bude za to obětovat jinou vlastnost. Ke komplexnosti E46 se 156 nepřiblížila (a bohužel ani jiná auta, včetně těch několika RWD). E46 byla unikát, je to vrchol běžné produkce nejen BMW.
http://youtu.be/jV18ZBXwwYM
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Dalsi auto - kterym smerem?
ExFun: inu, vec nazoru. Ono taky zalezi na tom, jake motorizace, s jakym naladenim podvozku atd. Treba zrovna 156 s V6 je lepsi se sportovnim podvozkem, ktery ma GT v zakladu, pricemz GT V6 ma jeste o neco ostrejsi naladeni (snad podobne jako 156 GTA, ale jiste to nevim). 156 a spol. opravdu boduji napr. rizenim, ktere je nejen ostre, ale taky presne a s citem. Hlavne ale umoznuje jejich podvozek perfektni „praci” s plynem a brzdami v zataci - ostre odstaveni plynu nebo pribrzdeni krasne utahne stopu a pomuze zatocit, ale zaroven neprejde do hodin, „neustreli”. Proti tomu zadokolka jako E46 uz promiji mnohem mene, muze vyzadovat rychle kontra atd.
Je to vec vkusu, ja stridam FWD a RWD casto a na rychlejsi jezdeni preferuji predokolku.
Je to vec vkusu, ja stridam FWD a RWD casto a na rychlejsi jezdeni preferuji predokolku.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dalsi auto - kterym smerem?
Souhlasím s výše napsaným. Např. řízení které je na 156 nemá (v ohledu s tím co bylo v té době vyrobeno za podobnou cenu) konkurenci. A jinak to video je někde na netu pěkně rozebrané, nejen, že s alfou před tou první překážkou docela trhla volantem když u ostatních najížděla skoro rovně, ale hlavně byla i jiná rychlost.
Ale jinak souhlasím, že srovnávat RWD a FWD se prostě nemůže, obojí má výhody i nevýhody.
Ale jinak souhlasím, že srovnávat RWD a FWD se prostě nemůže, obojí má výhody i nevýhody.
AR166V6, F850 Special
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
EX^3 AR 156TS EX^2-Š120, EX^1 fáčko
Re: Dalsi auto - kterym smerem?
beau: Právě jsi potvrdil to co psal ExFun. Není problém naladit FWD tak, aby se v jedné disciplíně vyrovnala RWD, ale komplexnosti RWD nedosáhneš. Jak sám píšeš, AR156 potřebuje sportovní podvozek, aby se vyrovnala e46. V tom okamžiku ale ztratíš komfort, který Ti e46 stále ještě poskutuje. A to nemluvím o tahání za volant...
Takže u jednoúčelového auta není FWD problém. A auta po kterém jsou požadovány komplexní vlastnosti už trochu ano.
Takže u jednoúčelového auta není FWD problém. A auta po kterém jsou požadovány komplexní vlastnosti už trochu ano.
2.9T RWD
Re: Dalsi auto - kterym smerem?
HM: To jsi pochopil jinak, nez jsem to myslel. Nerikam, ze 156 potrebuje sportovni podvozek, aby se vyrovnala E46 v jizdnich vlastnostech. Popravde nemam s E46 najeto tolik a s ruznymi podvozky, abych se to odvazil rict.
Myslel jsem to tak, ze u kazdeho auta se naladeni jednoho typu podvozku muze podarit vic nez druhe, takze treba sportovni podvozek ubere minimum na komfortu a prida hodne jizdnim vlastnostem - coz je pripad 156. Jindy to zas muze byt jinak, viz nesmyslne prkenne S podvozky u Audi atd. Cili pokud chceme komplexne srovnat dve rady aut jako treba 156/E46, musime srovnavat srovnatelne verze, tj. ne standardni 156 s M-paketem BMW apod.
Vyhody RWD nepopiram, ale treba pro me jsou jeho nevyhody takove, ze u auta na denni jezdeni ho nechci, resp. pouze s ESP a i tak je pro me nevyhodou. Spousta Alfistu by si treba prala nastupce 159 jako RWD, ja nikoliv.
Naopak u jednouceloveho auta pro zabavu v lete (u mne v podobe veterana) RWD akceptuju. Ale zase - 100 lidi, sto chuti.
Myslel jsem to tak, ze u kazdeho auta se naladeni jednoho typu podvozku muze podarit vic nez druhe, takze treba sportovni podvozek ubere minimum na komfortu a prida hodne jizdnim vlastnostem - coz je pripad 156. Jindy to zas muze byt jinak, viz nesmyslne prkenne S podvozky u Audi atd. Cili pokud chceme komplexne srovnat dve rady aut jako treba 156/E46, musime srovnavat srovnatelne verze, tj. ne standardni 156 s M-paketem BMW apod.
Vyhody RWD nepopiram, ale treba pro me jsou jeho nevyhody takove, ze u auta na denni jezdeni ho nechci, resp. pouze s ESP a i tak je pro me nevyhodou. Spousta Alfistu by si treba prala nastupce 159 jako RWD, ja nikoliv.
Naopak u jednouceloveho auta pro zabavu v lete (u mne v podobe veterana) RWD akceptuju. Ale zase - 100 lidi, sto chuti.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dalsi auto - kterym smerem?
To samozřejmě, ale jde o čistou logiku. 60:40 je výrazně horší základ než 50:50. Laděním lze některé vlastnosti horšího základu potlačit, ale bude to na úkor jiných vlastností. Viz třeba <> Megane v jeho nejostřejších variantách, kdy i jako FWD díky odklonům dosahovaly na suchu mimořádných výsledků, ale na mokru hořely jako papír...
Sice jsem prvně použil slovo komfort, ale v intencích dotazu si by bylo vhodnější používat "poddajnost podvozku". Osobně jsem ještě nezažil FWD, která by se nenakláněla, zatáčela, byla ovladatelná a zároveň byl podvozek poddajný, takže dokázala být rychlá na našich tankodromech. Právě ta váha na předu musí být kompenzována zvětšenou odpružení přední nápravy (minimálně proto, aby se při brzdění nenořila). To je dle mého názoru prostě fyzika, která se nedá okecat. I samotné vektorování sil ve všech jízdních režimech nahrává RWD s motorem za přední nápravou nebo uprostřed, než FWD s motorem před PN.
U auta na běžné ježdění je to celkem jedno, ale pokud má být pro zábavu, z lepšího základu se tá vytlouct víc...
Sice jsem prvně použil slovo komfort, ale v intencích dotazu si by bylo vhodnější používat "poddajnost podvozku". Osobně jsem ještě nezažil FWD, která by se nenakláněla, zatáčela, byla ovladatelná a zároveň byl podvozek poddajný, takže dokázala být rychlá na našich tankodromech. Právě ta váha na předu musí být kompenzována zvětšenou odpružení přední nápravy (minimálně proto, aby se při brzdění nenořila). To je dle mého názoru prostě fyzika, která se nedá okecat. I samotné vektorování sil ve všech jízdních režimech nahrává RWD s motorem za přední nápravou nebo uprostřed, než FWD s motorem před PN.
U auta na běžné ježdění je to celkem jedno, ale pokud má být pro zábavu, z lepšího základu se tá vytlouct víc...
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek
Re: Dalsi auto - kterym smerem?
Bezesporu, cim vic se vyvazeni blizi 50:50, je to pro hledani optimalniho naladeni lepsi. Oni se o to odlehceni predku snazi i konstrukteri predokolek napr. Alfa GTV ma jak baterii, tak i nadobku ostrikovacu vzadu mezi kabinou a kufrem.
Jen pro upresneni - Audi je snad jedina soucasna FWD s motorem podelne PRED predni napravou, jinak vsichni maji motor napric mezi koly.
Jen pro upresneni - Audi je snad jedina soucasna FWD s motorem podelne PRED predni napravou, jinak vsichni maji motor napric mezi koly.
Italská auta jsou nespolehlivá, KSČM je demokratická strana, člověk způsobuje globální oteplování a stroje těžší vzduchu nikdy nemohou létat!
Re: Dalsi auto - kterym smerem?
To si nemyslím.
Audi navíc motor otáčela a posouvala dozadu.
Audi navíc motor otáčela a posouvala dozadu.
Back to basics.
Příčina -> následek
Příčina -> následek