Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style
- Franta Lopata
- Letec
- Příspěvky: 1488
- Registrován: čtv 11 srp 17:38
- Bydliště: venkov
Re: Nové - malé, nenápadné, 4kolka
Jasný, to nepopírám. Jen mě mrzí, že se lidé nechávají stále ohlupovat nesmysly. Prostě už z principu žádné auto nemůže být ekologické, natož ekologicky vyrobeno. To by muselo být celé jen z bambusu. Nemá smysl v tomto dále vésti pře a spory. Je třeba si uvědomit, že COdva není žádný zabiják, stačí vysadit pár stromků za každé auto a proces zvaný fotosyntéza si to pobere. Problémem jsou zplodiny ostatní.
Eurolopata - náš vzor! .::. d1.8t: Lopata je magor, jen se nemůžu rozhodnout jestli v dobrém či špatném smyslu toho slova.
Re: Nové - malé, nenápadné, 4kolka
to zalezi jak kdo vnima a definuje "ekologicke chovani"
- Franta Lopata
- Letec
- Příspěvky: 1488
- Registrován: čtv 11 srp 17:38
- Bydliště: venkov
Re: Nové - malé, nenápadné, 4kolka
To ano, ale na druhou stranu, kdo určuje, co je ekologické a co ne? V tom je celý problém. Pojmy jako uhlíková stopa, atd.
Eurolopata - náš vzor! .::. d1.8t: Lopata je magor, jen se nemůžu rozhodnout jestli v dobrém či špatném smyslu toho slova.
Re: Nové - malé, nenápadné, 4kolka
Benzinová charakteristika je pro mě stav, kdy máš stejnou (nebo s otáčkami mírně stoupající) hodnotu točivého momentu v co nejšírším spektru otáček. To znamená, že auto se vzrůstajícími otáčkami zrychluje stále stejně nebo více (pokud nebudem řešit odpor vzduchu, který charakteristiku motoru neovlivňuje).goes píše:pavroch: ta dyzlovitost vznikla tim, ze Petr Mileru nejak zapomel uvest pravdu a napsal, ze to ma 125 kW pri 3800 rpm a zapomel uvest, ze to maximum je 3800-6200 rpm. I kdyz to melo audi v tiskovce, byl na to upozornen jak v diskusi tak zde, tak to tam enchal. Tudiz zadne dizlove chovani se nekona. Jen tu vznikla ona fama na zaklade spatne ifnoramci. Ale jde videt, jak jedno "neumyslne" opomenuti umi vytvorit zajimavou famu.
Pokud máš v určitém rozmezí otáček stejný výkon, znamená to jediné. Točivý moment klesá --> auto zrychluje čím dál tím hůře...
Takhle si představuju benzinovou charakteristiku motoru:
2.9T RWD
Re: Nové - malé, nenápadné, 4kolka
ruzne benzinove motory maji ruznou charakeristiku, nekde se to piluje k brutalnimu vrcholu ala tebou zminena Honda, jinde je to jako trolejbus ale nektere sesti-osmi valce apod. Proste neni jedna charakteristika a navic s vyvojem se to posunuje. Bezne motory osmedesatych-devadesatych let byly ony pilovite 16V motory, kdy dole nic, pak kop a hura k sesti - sesti a pul, dnes je to jine je to vyvoj, ale stale maji svou benzinovou charakteristiku.
Tudiz je fajn, ze maji lidi ruzne predstavy a ze nachazi uspokojeni pro ne
Navic je vzdy dobre umet oddelit ony charakteristiky s ohledem na urceni toho motoru. Tebou zmineny motor by v masovem meritku moc uspechy nemel, naopak se oceni trochu jina charakteristika u vetsiny ridicu, nez je moznost tocit osmicku-devitku.
Tudiz je fajn, ze maji lidi ruzne predstavy a ze nachazi uspokojeni pro ne
Navic je vzdy dobre umet oddelit ony charakteristiky s ohledem na urceni toho motoru. Tebou zmineny motor by v masovem meritku moc uspechy nemel, naopak se oceni trochu jina charakteristika u vetsiny ridicu, nez je moznost tocit osmicku-devitku.
Re: Nové - malé, nenápadné, 4kolka
@HM: 101% souhlas.... ale s vyvětlováním některým Tomáš Marný, Marný, Marný....
goes píše:Tudiz je fajn, ze maji lidi ruzne predstavy a ze nachazi uspokojeni pro ne
Nejhezčí pohled na 100vježatou je ve zpětném zrcátku.
Re: Nové - malé, nenápadné, 4kolka
Ono to je ještě trochu jinak, pokud dosáhne výkonu 125kW i v 6200 ot., znamená to že pojede v těchhle otáčkách úplně stejně jako motor s "benzinovou" charakteristikou mající stejné maximum. Na rozdíl od něj ale ve středních otáčkách pojede nesrovantelně líp, protože v oblesti kolem 3800ot. bude mít o 60% větší výkon i moment.HondaMan píše:Benzinová charakteristika je pro mě stav, kdy máš stejnou (nebo s otáčkami mírně stoupající) hodnotu točivého momentu v co nejšírším spektru otáček....Pokud máš v určitém rozmezí otáček stejný výkon, znamená to jediné. Točivý moment klesá --> auto zrychluje čím dál tím hůře...goes píše:pavroch: ta dyzlovitost vznikla tim, ze Petr Mileru nejak zapomel uvest pravdu a napsal, ze to ma 125 kW pri 3800 rpm a zapomel uvest, ze to maximum je 3800-6200 rpm.....
Předpokládám že HondaMan to bude vnímat negativně, já bych ale takový motor bral všemi deseti
Naposledy upravil(a) Vana dne pát 16 zář 07:12, celkem upraveno 1 x.
Re: Nové - malé, nenápadné, 4kolka
vana: njn, kdyz sem se jim to snazil posledne vysvetlit, tak proste pro ne byl argument, ze rust zrychleni neni se zvysujicimi se otackami takovy a tim to pojede hur a nebude to tak zrychlovat se stoupajicimi otackami jako auto, co ma spicku jen v 6200 a ne 3-6tis. Nekdy je to marne Proste ten motor Audi bude zrychlovat v 6200 rpm jako motor majic ten vrchol jen v tom bode, navic pod temito otackami bude zrychlovat lepe. Ale tak to je nepodstatne.
Re: Nové - malé, nenápadné, 4kolka
Mimochodem ten pokles zrychlení při konstatním výkonu se v podstatě projeví stejně jako auto s CVT nebo s mnohastupňovou převodovkou - prostě s narůstající rychlostí hnací síla klesá. U klasické 4-6 stupňové převodovky je to samozřejmě taky tak, ale závislost je trochu zubatější.
A podobnou charakteristiku mají i elektromotory v elektromobilech a hybridech - od nuly do středních otáček mají plný (a zhruba konstantní) moment, při středních otáčkách dosáhnou výkonového maxuima a dále už moment klesá při přibližně konstatním výkonu. Takže si zvykejme
A podobnou charakteristiku mají i elektromotory v elektromobilech a hybridech - od nuly do středních otáček mají plný (a zhruba konstantní) moment, při středních otáčkách dosáhnou výkonového maxuima a dále už moment klesá při přibližně konstatním výkonu. Takže si zvykejme
Re: Nové - malé, nenápadné, 4kolka
vana: já netvrdím že ten motor je špatný. Ani netvrdím že pojede špatně. Jen se mi příčí spojovat ho s benzinovou charakteristikou.
2.9T RWD