MPV 670k kc

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27948
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: MPV 670k kc

Příspěvek od řidičBOB »

ad a) DSG má dvě spojky a řadí tak buď 1/3/5/7 nebo 2/4/6. Pokud jedeš předvídavým stylem, tak není problém. Pokud se ale převodovka domnívá (bo do hlavy ti nevidí), že se bude řadit nahoru, tak si připravý další převodový stupeň. Pokud ovšem ty chceš řadit dolů, tak to prostě chvilku trvá než si to DSG přebere. Takže řešení je jednoduché - jezdit na manuál a tak si při předjíždění rychlost připravit (jako u klasického manuálu) nebo jezdit víc čitelně pro převodovku.
Najel jsem s DSGčky stovky tisíc km a podobný problém (ono je to v podstatě vlastnost té převodovky) nikdy neřešil.
ad b) Představ si, že v Audi mám HDM a Autohold tam je. To není o tom, zda v kopci couvne nebo ne. I když necouvne, tak převodovce to určitě dobře nedělá. Lepší je, když to drží brzda a nikoliv převodovka.
Další výhodou je, že třeba na křižovatce nemusím stát na brzdě a smažit tak LED brzdová světla tomu, co stojí za mnou...zejména v noci je to velmi nepříjemné.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27948
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: MPV 670k kc

Příspěvek od řidičBOB »

oxik: měl jsem to v R36 a mám to i těď v GR a rozhodně si ta převodovka nedělá, co chce. Věř, že ne ;-)
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Uživatelský avatar
oxik
Letec
Příspěvky: 1816
Registrován: pát 27 čer 10:30

Re: MPV 670k kc

Příspěvek od oxik »

No, fakt mi neprijde normalni, kdyz v kopci v pripojovaku dam kickdown, ze ji sekundu trva, nez podradi, aby za dalsi sekundu preradila nahoru, aniz bych to predpokladal a uplne tim zabila moje pripojovani. Pravda, bylo to v tezkotonaznim multivanu s bitdi, ale stejnou zkusenost mam i z golfa v benzinu, proste mi nesedi a radsi starej automat nez tohle..navic razeni je citit o hodne vic nez u staryho ZFka
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27948
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: MPV 670k kc

Příspěvek od řidičBOB »

Každý automat řadí tak, jak mu dovolíš plynem. Mám i T6 s DSG. Obecně si DSG moc nerozumí s diesel motory. Prostě je to tak.
Asi něco děláš blbě, bo kickdown je vždy kickdown a SW je nastaveno, že pokud ten plyn držíš, řazení probíhá až před redline. A je jedno, zda to je v MV nebo v GR. Někdy tě s tím naučím jezdit :D
No pain, no gain.
Vespa time \m/
TomZ
Pan Řidič
Příspěvky: 215
Registrován: pát 16 pro 11:13

Re: MPV 670k kc

Příspěvek od TomZ »

Rozumim. Vice mene je to i tom se s tim naucit jezdit.Je fakt, ze kamaradi jezdic s manualem nadavaji na at, ze chteji trochu pridat, daji vic plynu a hned to podrazuje....
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: MPV 670k kc

Příspěvek od x2005 »

TomZ píše: B) Měl jsem vypnutý autostop a zapnutý autohold. Zastavil jsme a následně uvolnil brzdu a auto stálo. To klasický HDM nedělá. Může za to autohold? Jsem zvyklý v koloně jen pouštět brzu a nechat auto jet. Když jsem autohold vypnul, tak (si nejsem úplně jistý) po uvolnění brzdy se chvíli nic nedělo a pak se trochu rozjel, ale nic moc oproti klasickému HDM. Jak to teda řešit? Mít vyplý autohold, ale co pak při rozjíždění do kopce? Nebo v koloně se vždy rozjíždět přes plyn?
- docela nám dělá problém jízda v noci a proto hodně přemýšlím o adaptivních LED s adaptivním light assist. Dle videí na youtube to u passatu funguje skvěle. Máte s tím zkušenosti, můžete to doporučit? (teď v létě to těžko ozkouším)

Převodovka ti nevidí do hlavy a v režimu D je hodně ekologicky smyšlející. Můžeš to částečně vyřešit přepnutím na S. Nejlépe si dokoupit řazení pod volantem (pokud není v základu) a budeš mít pokoj.

Autohold si můžeš vypnout, pak se auto bude sunout pomalu vpřed. Ale i s autoholdem stačí krátce ťuknout do plynu, auto se odbrzdí a sune se vpřed. A úplně nejlepší je to s adaptivním tempomatem, kdy bude i samo udržovat rychlost podle toho před tebou a zase zastaví, až on zastaví. Nebo až ti uhne, začne plynule zrychlovat, až do tebou nastavené rychlosti (max 160). Odstup mezi vozidly lze nastavit v pěti(?) krocích.

Pokud jezdíš v noci, tak adaptivní LED jsou výborná věc. Doporučuji také. Perfektně vidíš a to světlo neunavuje oči.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27948
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: MPV 670k kc

Příspěvek od řidičBOB »

TomZ píše:Rozumim. Vice mene je to i tom se s tim naucit jezdit.Je fakt, ze kamaradi jezdic s manualem nadavaji na at, ze chteji trochu pridat, daji vic plynu a hned to podrazuje....
Rozumím tomu. Manuál je manuál...já sám jsem s ním najezdil kolem milionu km a i dnes, pokud je k tomu správné aute, se s tím rád svezu. Naposled tuším Golf GTI Performance - super!
Ale jsou situace nebo auta, kde je to prostě otravné. Po Pze nebo v dálničních kolonách, mne fakt nebaví řadit. Takže pro mne je AT jasná volba ryze z pohodlnosti. Třeba v takovém Multivanu je to nutnost. Měl jsem možnost jezdit v 6MT a to bylo fakt za trest.
Automat, a dnes je už fakt jedno, zda DSG nebo HDM, je v režimu D nastavený, aby jel na co možná nejnižší stupeň. Tohle je daň za ekologii a škrcení všeho a všude. Někde to ještě vcelku jde (třeba V6/R6 a výš), ale jinde je to fakt peklo - zejména kombinace DSG a diesel motorů je tragická již mnoho let. Výsledkem nízkých ECO otáček je nepříjemné dunění. ALe když už AT podřadí, tak věř, že to bylo fakt nutné :-)
U VW máš ještě možnost příplatku tzv. volby jízdních profilů. V módu individual pak lze nastavit, jak se má chovat odezva volantu, motor, převodovka (pokud je AT), adapt. tempomat, tlumiče (pokud je DCC). Takže tady pak lze ještě převodovku letargizovat, aby neřadila jako běsná. Nebo prostě použít ECO profil a letargizované je celé auto :D
Ale v tomto ohledu bude jistě hůř...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
TomZ
Pan Řidič
Příspěvky: 215
Registrován: pát 16 pro 11:13

Re: MPV 670k kc

Příspěvek od TomZ »

Já do auta taky chci jedině AT (v dnešní dopravě manuále je podle mě masochismus), proto volím toto auto. Jinak bych volil v této kategorii asi jinak.
Teď jsem najel 60k km se starým HDM a jsem na jeho chování zvyklý vč. jeho chyb a DSG na mě působila docela odlišně (za těch 5km předváděcí jízdy). Nemám problém s tím, že jsou situace, kdy jakýkoliv AT zaváhá. Spíš mi jde o to, aby to ve většině případů fungovalo dobře.

Volba jízdních režimů je jen asi za 3k kč, takže to si připlatím. Tužší řízení a uvítám. EDIT: Nejde to kombinovat s DCC (kde nepíšou, že by to měl v sobě), to jsou teda "vychytávky".

Mj. jestli ten adaptivní tempomatu umí v koloně úplně zastavit a znova se rozjet, tak je to perfektní a není co řešit. To pak člověk jezdí furt se zapnutým adapt tempomatem ne? :)
Uživatelský avatar
x2005
Letec
Příspěvky: 1253
Registrován: úte 01 bře 11:08

Re: MPV 670k kc

Příspěvek od x2005 »

Pro mě je největší přínos ACC na dálnicích, kdy si cvanku 160, nelepím se nikomu na zadek a přijedu odpočatý. Samozřejmě lépe to funguje v Rakousku/Německu, než na přetížené D1, kde i minimální mezera adapt tempomatu je někdy příliš veliká.

Dnes jsem to využil třeba na I/6, když jsem si nastavil 120 (což kolona stejně nikdy nedosáhla). Drží to odstup, rychlost, v koloně brzdí do vesnic, takže žádný stres.

Ve městě to používám překvapivě nejmíň, ale funguje to bez problému, přesně tak jak jsem psal dříve.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27948
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: MPV 670k kc

Příspěvek od řidičBOB »

Tak to já s tím jezdím i ve městě. Klidně z jednoho konce na druhý a přes centrum. Výhodou je, že to má aktivní brzdnou fci, takže Blankou dolů to drží rychlost, i když vepředu není žádné auto...
No pain, no gain.
Vespa time \m/
Odpovědět