Kratsi diff se na dynamice zrychleni urcite podepise nejvic, rozhodne vic nez sani z M50. Predpokladam, ze bys menil za 3,15 nebo 3,23 z M3. Nebo chces jeste kratsi? Snizi se ti maximalka a mozna o neco zvysi spotreba, pokud bys to povazoval za negativa.riman píše:Zdravím, mám nově e36 328i. Motor jede pěkně, ale vždy je co zlepšovat proto jsem se chtěl zeptat, jestli mátě nějakou zkušenost s výměnou sání za to z motoru 2,5 (kódové označení teď neznám)? Předpokládám, že krom samotného dílu, by bylo vhodné pohrát si i řídící jednotkou. Víte o někom, kdo to umí? Dif je zatím otevřený, ale rád bych svor. Auto nebude přímo na závody, ale občas bych si rád nějaké ten amatérský vrch nebo slalom zajel. Projeví se výměna difu s větším poměrem než 2,91 (to je tuším běžně prodávaný originál bmw díl) nějak zásadně negativně na denní používání auta? Díky.
BMW E36
Re: BMW E36
"[...]when you are lighter you don´t need the horses. You don´t need anything. You are fast out of the corners." (Count Volpi, Scuderia SSS)
Re: BMW E36
Vše podstatné o výměně sání plus BMW parts katalog najdeš na BMWklubu. Poladění jednotky po výměně určitě prospěje. Mě se v ní vrtali v Camp Performance, odbrzdili před i po. Zatím spokojenost. Svor je nutnost a ceny padly, takže se dá pořídit za pár korun. V katalogu lze dohledat ze kterýho auta bude pasovat, stejně tak je to se stálým převodem. Až budeš rozhodnutej pro změnu převodu dej vědět, komplexně tě ochytřim co je možný co ne.riman píše:Zdravím, mám nově e36 328i. Motor jede pěkně, ale vždy je co zlepšovat proto jsem se chtěl zeptat, jestli mátě nějakou zkušenost s výměnou sání za to z motoru 2,5 (kódové označení teď neznám)? Předpokládám, že krom samotného dílu, by bylo vhodné pohrát si i řídící jednotkou. Víte o někom, kdo to umí? Dif je zatím otevřený, ale rád bych svor. Auto nebude přímo na závody, ale občas bych si rád nějaké ten amatérský vrch nebo slalom zajel. Projeví se výměna difu s větším poměrem než 2,91 (to je tuším běžně prodávaný originál bmw díl) nějak zásadně negativně na denní používání auta? Díky.
Začal jsem experimentovat s nastavením tlumičů a doklikal jsem se do fáze kdy se sklidnil zadek, přestalo to přetáčet a je to prakticky neutrální. Asi to bude ještě sranda si s tím hrát.
RWD
Re: BMW E36
D1.8t: jak jsi to nastavil aby to takhle chodilo - tvrdší předek měkčí zadek? U sebe jsem s tím zas tak nelaboroval, ale co jsem zkoušel, tak alespoň podobný změny chování jsem nedocílil (nebo jsem natvrdlej a nepoznám to ). Většinou jezdím vzadu s o 3 kliky měkčí charakteristikou, s tím že na okruh to všechno přitvrdím o cca 10kliků.
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW E36
Přitvrdil jsem zadek o pět kliků z původního nastavení.
Jsem teprve na začátku laborování, spíš je to takový hraní. Jak jsem psal auto je moc vysoko, řekl bych zimní set up. V pátek odlítám do práce a budu doma až před vánocema, takže pak budu ladit zimní nastavení a asfaltový až na jaře. Ale potenciál to má obrovskej.
Jsem teprve na začátku laborování, spíš je to takový hraní. Jak jsem psal auto je moc vysoko, řekl bych zimní set up. V pátek odlítám do práce a budu doma až před vánocema, takže pak budu ladit zimní nastavení a asfaltový až na jaře. Ale potenciál to má obrovskej.
Naposledy upravil(a) d1.8t dne pon 17 zář 01:44, celkem upraveno 1 x.
RWD
Re: BMW E36
Já jsem si říkal, že jsem si to už nastavil docela dobře, ale spíš jak to tak čtu tak to bude tím, že jsem asi trochu poleno . Prostě tam něco naklikám a nějak se tomu přizpůsobím (předpnutí pružin už vůbec neřeším, to jsem nastavil tak jak řekl Dany).
"Auto s pohonem předních kol je jako řízená havárie." - Walter Röhrl (Speed, 04-2017).
Re: BMW E36
No je to pokus/omyl. Variant je hodně a někdy mám pocit, že krok nenásleduje teorii, ale udělá to uplný opak.
Tohle je moje bejvalý auto. Kámoš co to koupil už jede stejnej podvozek tři roky a stejně pořád řešíme co s tim ještě udělat.
http://www.youtube.com/watch?v=4bdD3Ovz ... e=youtu.be
Tohle je moje bejvalý auto. Kámoš co to koupil už jede stejnej podvozek tři roky a stejně pořád řešíme co s tim ještě udělat.
http://www.youtube.com/watch?v=4bdD3Ovz ... e=youtu.be
RWD
Re: BMW E36
Tenhle podvozek silně zvažuju....jak moc vysoké to je v nejvyšší poloze (výšší, nebo nižší než tovární standart), zrovna tak tlumení - jak měkké to je v nejměkčím nastavením ?
Jakákoliv odpověd potěší.....-)
Karel
Jakákoliv odpověd potěší.....-)
Karel
MG - radost až na kost.
Re: BMW E36
Ještě jsem nikdy nenarazil na štelovák, který by byl vyšší než OEM podvozek. S tvrdostí je to auto od auta jiný. Ty dvě, u kterých mám beprostřední srovnání, je Sunny výrazně tvrdší při srovnatelným nastavení. Zatímco trojka je stále použitelná jako daily car, což mě velmi příjemně překvapilo, Sunny už je závoďák nepoužitelnej k jinýmu použití. Úbytek váhy mají absolutně i procentuálně dost podobný. Nissan má ubráno něco přes 200kg, trojka má podvozek M3 oproti ní je k dnešnímu dni lehčí zhruba o 250kg. Se sériovou váhou by asi nebyl problém ani u jednoho. Podvozek má hodně slušnou podporu od výrobce i prodejce. Dodávají náhradní díly, umí poradit, umí repasovat v ČR.
Řešil jsem tvrdost před koupí, právě kvůli váze a zkušenosten se Sunnym a měl jsem přislíbeno, že v případě přílišný tvrdost mi Dany dodá měkčí pružiny za 1500,- kč/pár, takže i tohle je řešitelný. Tvrdost dodávaných pružin je u podvozku udávána.
Mrkni na typer.cz, je to tam velmi slušně popsaný.
Řešil jsem tvrdost před koupí, právě kvůli váze a zkušenosten se Sunnym a měl jsem přislíbeno, že v případě přílišný tvrdost mi Dany dodá měkčí pružiny za 1500,- kč/pár, takže i tohle je řešitelný. Tvrdost dodávaných pružin je u podvozku udávána.
Mrkni na typer.cz, je to tam velmi slušně popsaný.
RWD
Re: BMW E36
Mluvil jsem i s Danym, ale vzhledem k tomu, že těch podvozků na E36 moc nejezdí, chtěl jsem někoho
, kdo to má na autě.
Mám kabrio s originálem M-technik, ale je to moc nízký ( při testovacím zatížení je to -50/-50) , sjíždí se vnitřky a hlavně to při té výšce není na denní ježdění po našich silnicích. Auto je na pohodovou kochačku, tak bych klidně i o fous změkčil pružiny - hlavně zadek.
Byl jsem se teď podívat na auto s novým podvozkem Lowtec - základním a přišel mě docela měkký, oproti tomu, co mám originál na autě.
Originál výška je 589/531 při 16tkách, Mtechnik by měl být o 15/11mm nižší - já to mám 540/482. Kdybych se byl schopný dostat alespoň na výšku origo Mtechniku, stačilo by to.
Takže tlumiče v nejměkčím režimu se dají srovnat s OEM ? To je dobrá zoráva.
, kdo to má na autě.
Mám kabrio s originálem M-technik, ale je to moc nízký ( při testovacím zatížení je to -50/-50) , sjíždí se vnitřky a hlavně to při té výšce není na denní ježdění po našich silnicích. Auto je na pohodovou kochačku, tak bych klidně i o fous změkčil pružiny - hlavně zadek.
Byl jsem se teď podívat na auto s novým podvozkem Lowtec - základním a přišel mě docela měkký, oproti tomu, co mám originál na autě.
Originál výška je 589/531 při 16tkách, Mtechnik by měl být o 15/11mm nižší - já to mám 540/482. Kdybych se byl schopný dostat alespoň na výšku origo Mtechniku, stačilo by to.
Takže tlumiče v nejměkčím režimu se dají srovnat s OEM ? To je dobrá zoráva.
MG - radost až na kost.
Re: BMW E36
No podle toho co píšeš, tam nemáš minimálně origo pružiny. Už jsem se setkal s tím, že pružiny neznámých značek jsou kolikrát tvrdý jak šutr. Být tebou udělám revizi podvozku, co tam vlastně je a podle toho co najdeš bych se rozhodoval. Podle použití bych řekl, že nescháníš štelovák za ranec, ale origo M pružiny který by se na klubu mohli najít. Teď bude záležet na tom v jakým stavu jsou tlumiče. Pokud dobrý, pružiny stačí. Pokud jsou v háji bavíme se opravdu o celým podvozku a dostáváme se k otázce co koupit.
RWD