Takhle. Určitě nebrat naftu, na tvé trasy je to nesmysl. Ač třeba zrovna ten 2.0 120kw v cruzu je hodně solidní motor a jede fakt pěkně. Mám v širší rodině Cruze 1.6 ještě z prvního roku výroby, 1.6 83kw 2009. Momentálně má cca 130k najeto, jezdí většinou krátké trasy po městě, kolem 5-8km a auto je furt ok, nic oproti klasické údržbě se neměnilo. Co se týká výdrže interiéru, tak je lehce ohmataný volant, jinak sedačky, tlačítka, všechno ok. Velký kočárek se tam taky vozil, museli se sundat kolečka, aby se vešel. Ale byl to takovej ten "teréňák" mezi kočárky
![Big Grin :-D](./images/smilies/4.gif)
... Každopádně je to sedan a jestliže chceš sedan, musíš počítat s jistými omezeními právě kvůli vstupnímu otvoru. Jo a ještě... Vzpěry kufru,nebo jak to říct, zasahují po zavření do využitelného prostoru. Motor není žádný dělo, protože má celkem dlouhé převody, ale je to víceméně klasická 1.6 atmo jako v čemkoli jiném. Tudíž v tom nevidím problém. Mně osobně to auto i celkem sedí a když najdeš výbavu LS+, případně po "novu" tuším 2012+ je to LT+, u staršího je vrchol LT a novějšího LTZ, tak i výbava je slušná. Prakticky moc nenarazíš na to, aby to nemělo klimu, koženej paket, 4. el okna, senzory vzadu. Prostě taková klasika. Případně se tam ještě dělá 1.8 cca 140 koní a ta je taky ok.
Pak je tu ještě Renault Fluence. Mám dlouhodobé zkušenosti s Meganem III, což je hodně, hodně podobné, ikdyž rozdíly se samozřejmě najdou. Tam z 90% narazíš na 1.6ku, stejně jako v tom Cruze, neurazí, nenadchne. Ale vůči Peugeotu tam samozřejmě zlepšení bude znát. Vzhledem k roku výroby taky slušná cena. Mně to auto přijde takový neosobní, nevidím tam nic, proč by mě mělo oslovit. V tomhle srovnání sedanů za mě vyhrává Cruze, je víc osobitější, není vidět na každém rohu a třeba co se týká podvozku, je jednoznačně jistější.
Pak tu máme klasiku jako Civic, Focus... Tam už se pak většinou o sedany nejedná a když jo, tak jsou teda opravdu hnusný, ikdyž to je pouze subjektivní pocit. U Civicu když se zadaří, tak je k sehnání 1.8 a v týhle generaci, na kterou přibližně máš, je to ještě hodně slušnej motor, na míle vzdálený těm 1.6. Focus, tam je to víceméně jedno, 1.6, 1.8, 2.0, všechno je ok, všechno pojede podobně jako ty předchozí uvedený. Nejčastěji jsou k sehnání 1.6, 74 nebo 85 kw, ta silnější má variabilní časování ventilů. Pak myslím, že 1.8 jako jediná má řetěz, jinak je to řemenový rozvod.
Obecně si vyber to, co se ti nejvíc líbí. Nemusíš mít nutně 2.0, někdo žije i s 1.2 HTP a vozí v tom rodinu...
Každopádně jako minimum bych bral prostě tu jakoukoli 1.6, s 1.8 taky nic nezkazíš a 2.0 je jen ve focusu, případně hodně, ale hodně zřídka, ve fluence. Povinné ručení je relativně malá sazba, pokud nevezmeš ten 2.0, takže rozdíl mezi 1.6 a 1.8 bych fakt neřešil, je to v řádech stokorun...Spíš bych se zaměřil na hledání různých kusů, od každého pár a třeba zrovna ten s lepším motorem (třeba i výbavou) bude v lepší stavu, než ten se základním a hůře vybavený.
![Happy :-)](./images/smilies/1.gif)