V vs. Multivan
Re: V vs. Multivan
V klasse bych vůbec nevyřazoval ze hry.
Obě auta jsou úplně jinak vymyšlená, a velkou roli hraje konkrétní motor, převodovka a výbava.
Jednou se Ti může zdát lepší to, podruhé ono.
Popravdě obě auta mají hodně špatných stránek na které časem přijdeš ale v evropě stejně nic lepšího není.
No a ani nejde vybrat které z aut je lepší, protože T6 je pořád jako byla T5 auto s velkou světlou výškou, a leze se do toho nahoru jako do Crafteru. Výhoda je v zimě, nechytáš nikde sněhové hroudy po kamionech přes kryt motoru do vany motoru ale zase v terénu nejsi hned na břiše. To je hned první věc, co tě bude štvát, to nastupování a navíc pokud si někdo myslí, že to je nějaké velké auto, tak ne, není, okamžitě bych si přál novou generaci +10cm všemi směry... Nejvíc se zaměř na řadící páku, u T5 to tlačilo do pravého kolene, sice se to dalo, ale nebylo to ono, v T6 je jiný design palubky i jinak uchycená sedačka, ale je to pořád pro mě špatně. Někomu to ale už nevadí.
No a V klassa? Ta mi připomíná přerostlého Sharana nynější generace. Sedí se níže, auto má nižší podlahu, lépe se nastupuje, zase je nízká ta světlá výška proti T6 ( tedy je jako u všech normálních aut) a v terénu jsi hned na břiše a konec... To s tím tmavým interiérem, já to naopak mám rád, mám oči citlivé na světlo, a tak i v Multivanu s SunSet zatahuji všechny rolety, sluneční clony vpředu mám stále dole, sluneční brýle i v zimě, ten sníh to světlo zesiluje a co kdyby vylezlo slunce...
Určitě nezjistíš, co je lepší.
Spíš si běž sám vybrat.
Obě auta jsou úplně jinak vymyšlená, a velkou roli hraje konkrétní motor, převodovka a výbava.
Jednou se Ti může zdát lepší to, podruhé ono.
Popravdě obě auta mají hodně špatných stránek na které časem přijdeš ale v evropě stejně nic lepšího není.
No a ani nejde vybrat které z aut je lepší, protože T6 je pořád jako byla T5 auto s velkou světlou výškou, a leze se do toho nahoru jako do Crafteru. Výhoda je v zimě, nechytáš nikde sněhové hroudy po kamionech přes kryt motoru do vany motoru ale zase v terénu nejsi hned na břiše. To je hned první věc, co tě bude štvát, to nastupování a navíc pokud si někdo myslí, že to je nějaké velké auto, tak ne, není, okamžitě bych si přál novou generaci +10cm všemi směry... Nejvíc se zaměř na řadící páku, u T5 to tlačilo do pravého kolene, sice se to dalo, ale nebylo to ono, v T6 je jiný design palubky i jinak uchycená sedačka, ale je to pořád pro mě špatně. Někomu to ale už nevadí.
No a V klassa? Ta mi připomíná přerostlého Sharana nynější generace. Sedí se níže, auto má nižší podlahu, lépe se nastupuje, zase je nízká ta světlá výška proti T6 ( tedy je jako u všech normálních aut) a v terénu jsi hned na břiše a konec... To s tím tmavým interiérem, já to naopak mám rád, mám oči citlivé na světlo, a tak i v Multivanu s SunSet zatahuji všechny rolety, sluneční clony vpředu mám stále dole, sluneční brýle i v zimě, ten sníh to světlo zesiluje a co kdyby vylezlo slunce...
Určitě nezjistíš, co je lepší.
Spíš si běž sám vybrat.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28166
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: V vs. Multivan
Sedět výš je lepší. Máš minimálně lepší přehled, co se kde děje. Přirovnat to ke Crafteru, je lehce úlet. Ale tvé názory na mnoho věcí jsou lehce mimo...
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: V vs. Multivan
A teď to zásadní, Multivan má mít za rok, kdy se na podzim vyrábí model 2018, už konečně šestiválec TDI jako má nyní nově Amarok.
Nemyslím si, že ho všichni musí mít, ale podle mě, jediné motory, které v Multivanu byly akceptovatelné, byly TDI R5 128kW a nyní TDI R4 150kW, všechno ostatní je prostě slabé, nechce to jet, šlapeš tomu na krk a pak se to rozsype.
A kdo si myslí, že mu 110kW nebo něco takového bude bohatě stačit, tak možné to je, ale potom budeš všechny v levém brzdit, budou Tě vyblikávat a kolikrát se nestihneš připojit v připojovacím, a musíš brzdit a jak zastavíš, tak není nic horšího.
Potom bych zvážil adaptivní tempomat a všechny jízdí asistenty, já bych bez toho auto nebral, to je nejsilnější stránka T6 spolu s multimédiema. Ty vypadají, že neumí do pěti napočítat, a přitom nic lepšího neexistuje... (!)
Mi naopak ve V-klasse ten interiér připadá lepší a ovládání, kdy se nemusí pořád předklánět a šahat na obrazovku bych označil za konečně prémiové řešení, ale chce to mít s mercedesama nějaké zvyky, abys tu logiku pochopil hned, jinak se to musíš chvíli učit.
Já to vidím tak, že buď to koupit v plné palbě za velkou kasu a mít pro to využití, pak tě to bude i bavit
a nebo to vůbec nekupovat, protože potom ta pozitiva nemáš a negativa zůstanou na očích ještě více
A co bych osobně vybral já? Ani jedno. Dokud není šest válců, tak ať se jdou vycpat, kdejaký Touareg, Amarok, Cayenne, Q5 je mají, takže subejktivně, já auto bez toho většího motoru nekoupím. (To, že pak cenovka Highline bude někde 2,3 mega je ale zase taky potřeba vědět...)
Mimochodem, Multivan má pro sedm malý kufr ve verzi Short. Museli jsme mít vždy vše pečlivě nabalené do kufrů a ty vrstvit. Ale jde to, ten kufr je vysoký, můžeš dát síť, vyhodit roletku a vrstvit až ke střeše.
A Long je zase moc dlouhý, ideálnější by bylo něco mezi,V klassa má tři rozvory, tak je kufr trošku větší.
Pokud ale jezdíš v pěti, nemusíš to řešit. U Multivanu si ty pilotky v prostřední řadě vyhodíš, zadní lavici posuneš doprostřed a kufr je pak obrovský.
Nemyslím si, že ho všichni musí mít, ale podle mě, jediné motory, které v Multivanu byly akceptovatelné, byly TDI R5 128kW a nyní TDI R4 150kW, všechno ostatní je prostě slabé, nechce to jet, šlapeš tomu na krk a pak se to rozsype.
A kdo si myslí, že mu 110kW nebo něco takového bude bohatě stačit, tak možné to je, ale potom budeš všechny v levém brzdit, budou Tě vyblikávat a kolikrát se nestihneš připojit v připojovacím, a musíš brzdit a jak zastavíš, tak není nic horšího.
Potom bych zvážil adaptivní tempomat a všechny jízdí asistenty, já bych bez toho auto nebral, to je nejsilnější stránka T6 spolu s multimédiema. Ty vypadají, že neumí do pěti napočítat, a přitom nic lepšího neexistuje... (!)
Mi naopak ve V-klasse ten interiér připadá lepší a ovládání, kdy se nemusí pořád předklánět a šahat na obrazovku bych označil za konečně prémiové řešení, ale chce to mít s mercedesama nějaké zvyky, abys tu logiku pochopil hned, jinak se to musíš chvíli učit.
Já to vidím tak, že buď to koupit v plné palbě za velkou kasu a mít pro to využití, pak tě to bude i bavit
a nebo to vůbec nekupovat, protože potom ta pozitiva nemáš a negativa zůstanou na očích ještě více
A co bych osobně vybral já? Ani jedno. Dokud není šest válců, tak ať se jdou vycpat, kdejaký Touareg, Amarok, Cayenne, Q5 je mají, takže subejktivně, já auto bez toho většího motoru nekoupím. (To, že pak cenovka Highline bude někde 2,3 mega je ale zase taky potřeba vědět...)
Mimochodem, Multivan má pro sedm malý kufr ve verzi Short. Museli jsme mít vždy vše pečlivě nabalené do kufrů a ty vrstvit. Ale jde to, ten kufr je vysoký, můžeš dát síť, vyhodit roletku a vrstvit až ke střeše.
A Long je zase moc dlouhý, ideálnější by bylo něco mezi,V klassa má tři rozvory, tak je kufr trošku větší.
Pokud ale jezdíš v pěti, nemusíš to řešit. U Multivanu si ty pilotky v prostřední řadě vyhodíš, zadní lavici posuneš doprostřed a kufr je pak obrovský.
Naposledy upravil(a) driver dne pon 19 zář 13:08, celkem upraveno 1 x.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28166
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: V vs. Multivan
No, že by R5 TDI byl etalonem spolehlivosti nebo snad kultivovanosti chodu?! Řidiči RZS by asi mohli vyprávět...ale budiž.
150kW ve čtyřválu to strčí do kapsy po všech stránkách. Ano V6 TDI bude jistě lepší. Otázkou je, kdy bude, resp. zda vůbec. Zatím to oficiálně nemá potvrzeno ani dealerská síť A všichni víme, že slibem nikoho nezarmoutí.
Ad multimédia: nevím, co si pod tím představuješ. Já mám velkou navi + Dynaudio + multimedia pro zadní sedadla. Velká navi je OK. Dynaudio super! Akorát přijdeš o schránku na palubce - místo toho je repro. Místo zadního multimediálního systému od VW, bych už dnes volil raději dodělávku, která by byla srovnatelná tak za 1/2 peněz a za stejný peníz bych tam měl špičku na trhu.
150kW ve čtyřválu to strčí do kapsy po všech stránkách. Ano V6 TDI bude jistě lepší. Otázkou je, kdy bude, resp. zda vůbec. Zatím to oficiálně nemá potvrzeno ani dealerská síť A všichni víme, že slibem nikoho nezarmoutí.
Ad multimédia: nevím, co si pod tím představuješ. Já mám velkou navi + Dynaudio + multimedia pro zadní sedadla. Velká navi je OK. Dynaudio super! Akorát přijdeš o schránku na palubce - místo toho je repro. Místo zadního multimediálního systému od VW, bych už dnes volil raději dodělávku, která by byla srovnatelná tak za 1/2 peněz a za stejný peníz bych tam měl špičku na trhu.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: V vs. Multivan
řBOB: díky, nějaké konkrétnější dotazy k Multivanu bych ještě měl:
- podvozek: máš "dynamický" s DCC, nebo standardní s DCC? Ten bez DCC, co jsi projel a nechtěl bys ho, se ti nelíbil čím - moc tvrdé, nebo naopak moc houpavé? DCC je položka, která zatím nebyla na seznamu (na rozdíl od adaptivního tempomatu, LED světel, navigace atd.)
- posuvná okna vzadu: z fotky vidím, že je máš, bral bys je znova?
- uzávěrka diffu: využíváš, resp. dostal jsi se do situace, kdy to bez ní dál nešlo? Mám za to, že Multivan je pořád jen silniční auto a že k prohrabání se sněhem by měl stačit obyč 4motion. Má nějaké přibržďování protáčejícího se kola (EDS)?
- nezávislé topení: máš vodní, nebo vzduchové? Spokojenost?
- podvozek: máš "dynamický" s DCC, nebo standardní s DCC? Ten bez DCC, co jsi projel a nechtěl bys ho, se ti nelíbil čím - moc tvrdé, nebo naopak moc houpavé? DCC je položka, která zatím nebyla na seznamu (na rozdíl od adaptivního tempomatu, LED světel, navigace atd.)
- posuvná okna vzadu: z fotky vidím, že je máš, bral bys je znova?
- uzávěrka diffu: využíváš, resp. dostal jsi se do situace, kdy to bez ní dál nešlo? Mám za to, že Multivan je pořád jen silniční auto a že k prohrabání se sněhem by měl stačit obyč 4motion. Má nějaké přibržďování protáčejícího se kola (EDS)?
- nezávislé topení: máš vodní, nebo vzduchové? Spokojenost?
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28166
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: V vs. Multivan
- standard DCC. Nechtěl bych to, protože ten standard je takový dodávkový. Nevím, jak to lépe popsat - ani ryba, ani rak. Na běžnou městskou jízdu moc tvrdý a na okresky nebo svižnější dálnici zase moc měkký.
- ano. Posuvná okna jsou fajn. Dětem se zamlouvají.
- no, zatím nebyla možnost do využít. Odzkoušet ale ano. Je to položka za necelých 20 000,-. Při ceně toho auta nic. A v zimě (docela často se jezdí na hory ne jenom u nás) se to může hodit. Je to čistá mechanika. Jinak z elektroniky je standard ESP, ABS, EDS, ASR, MSR + rozjezd do kopce. Za příplatek pak asistent sjíždění svahů - už prakticky i využito.
- vodní s dálkou. Je to jedna z věcí, bez které bych auto nechtěl. Navíc je tam výhřev čelního okna.
- ano. Posuvná okna jsou fajn. Dětem se zamlouvají.
- no, zatím nebyla možnost do využít. Odzkoušet ale ano. Je to položka za necelých 20 000,-. Při ceně toho auta nic. A v zimě (docela často se jezdí na hory ne jenom u nás) se to může hodit. Je to čistá mechanika. Jinak z elektroniky je standard ESP, ABS, EDS, ASR, MSR + rozjezd do kopce. Za příplatek pak asistent sjíždění svahů - už prakticky i využito.
- vodní s dálkou. Je to jedna z věcí, bez které bych auto nechtěl. Navíc je tam výhřev čelního okna.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: V vs. Multivan
Driver: díky za názor.
Nejprve k V6: upřímně řečeno o tom dost pochybuji, že by 3.0 TDI, který je ve všech koncernových aplikacích podélně, zvládli nacpat do T6 napříč. Pátral jsem po tom na na webu nikde ani zmínka (německá fóra, kde často mají lepší zdroje informací). Spíše spekulují, kdy bude T7, prý už je v zásadě vyvinutá, ale odkládají ji. Pokud by 3.0 TDI ale skutečně mělo jít do modelu 2018, tak by to vlastně znamenalo, že T7 nebude dříve než 2019-2020, svým způsobem dobrá zpráva pro mě jako potenciálního kupce T6 2017
Pokud jde o velikost kufru, ano, krátký Multivan je opravdu krátký a dlouhý je zase moc dlouhý (navíc má spoustu omezení - dle prodejce např. nelze dlouhý 4motion 7-místný s šoupacími dveřmi na obou stranách...). Ovšem MB-V na tom není o tolik líp - nemá 3 rozvory, ale 2, verzi kompakt vůbec nepočítám, ta je nepoužitelná, L má stejný rozvor jako kompakt ale s delším zadním převisem a kufr má snad o něco delší než krátký Multivan (ovšem prý užší), XL má dlouhý převis+dlouhý rozvor a to je pak zase moc dlouhé. Takže vybírám mezi krátkým Multivanem a MB-V v longu.
O motoru mám jasno, do obou to nejsilnější, co nyní lze (tj. 140/150 kW) a také to považuji za minimum z hlediska použitelnosti. Jak jsem zmínil už na začátku, od počátku byl mým favoritem MB-V, Multivan se na něj ale pomalu dotahuje.
Nejprve k V6: upřímně řečeno o tom dost pochybuji, že by 3.0 TDI, který je ve všech koncernových aplikacích podélně, zvládli nacpat do T6 napříč. Pátral jsem po tom na na webu nikde ani zmínka (německá fóra, kde často mají lepší zdroje informací). Spíše spekulují, kdy bude T7, prý už je v zásadě vyvinutá, ale odkládají ji. Pokud by 3.0 TDI ale skutečně mělo jít do modelu 2018, tak by to vlastně znamenalo, že T7 nebude dříve než 2019-2020, svým způsobem dobrá zpráva pro mě jako potenciálního kupce T6 2017
Pokud jde o velikost kufru, ano, krátký Multivan je opravdu krátký a dlouhý je zase moc dlouhý (navíc má spoustu omezení - dle prodejce např. nelze dlouhý 4motion 7-místný s šoupacími dveřmi na obou stranách...). Ovšem MB-V na tom není o tolik líp - nemá 3 rozvory, ale 2, verzi kompakt vůbec nepočítám, ta je nepoužitelná, L má stejný rozvor jako kompakt ale s delším zadním převisem a kufr má snad o něco delší než krátký Multivan (ovšem prý užší), XL má dlouhý převis+dlouhý rozvor a to je pak zase moc dlouhé. Takže vybírám mezi krátkým Multivanem a MB-V v longu.
O motoru mám jasno, do obou to nejsilnější, co nyní lze (tj. 140/150 kW) a také to považuji za minimum z hlediska použitelnosti. Jak jsem zmínil už na začátku, od počátku byl mým favoritem MB-V, Multivan se na něj ale pomalu dotahuje.
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28166
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: V vs. Multivan
Přesně tak - T7 je prakticky ready a bude to docela revoluce v tomto segmentu. Jak jsem psal - o V6 TDI nemají info ani dealeři. Je to ale vcelku jedno, protože MV se prodává velmi dobře i jako ojetina - je po nich velká poptávka a drží si vysokou cenu i s velkým nájezdem.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: V vs. Multivan
Bob:
R5 motory nejsou pro tuto diskusi podstatné, ale podstatou jeho problémů byl servis a ten umí zničit i nové motory...
Multimédia jsou jasné že velká navi, MIBII, nic jiného stejně není.
Je sice koncept s tím velkým displayem z Golfu, ale asi to bude mít až další facelift (T7)
Však dealeři tom nic neví, když se to tají, aby na to nikdo nečekal a prodávalo se, co je.
Zrušit to mohou kdykoliv, ale v plánu to je, tak uvidíme, ale jak říkám, čekat na to znamená akceptovat vysokou cenovku a využití jsou právě ty dálnice. Lidi nadávají na 7Q-DSG a přitom nemají koně! Tak co by chtěli? Potom to furt řadí, když to nemá výkon...
Dynaudio je aspoň pořád evropa, a hraje to i za 10let. Ale kupovat dneska špičku na trhu je sice pěkné, ale kolikrát je to zase china a po pár letech škoda mluvit...
Budik:
Posuvná okna bych nechtěl. Musel jsem mít šoupačky vlevo (jinak furt běháš kolem auta) a to je dobré mít, ale ty šoupací okna jsme použili párkrát jen ze zvědavosti.
Víceméně je Multivan jedno z mála aut, které umíš elektrickýma šoupačkama vyvětrat, kdyže je rozpálené na parkovišti, okamžitě na běžnou teplotu a potom klima je fakt hodně výkonná, to jako klobouk dolů. U všech aut jezdíš okolo 22 a u moře dáváš méně ale v Multivanu 22 i když je u moře 40 a nemusíš ubírat. Chladí to skvěle. A proto ty šoupací okýnka bych už nechtěl, dělá to hluk to větrání, lepší je větrat šíbrem otevřeným na minimum bez hluku a akustického "bubnování" i na dálnici.
R5 byl taky v T5 příčně, i když byl všude jinde podélně Hledal jsi málo...
Ani nevím, jestli má V klassa ty poslední boční okna elektricky vyklápěcí jako to mělo Viano. To potom větrá bez bubnování supr.
R5 motory nejsou pro tuto diskusi podstatné, ale podstatou jeho problémů byl servis a ten umí zničit i nové motory...
Multimédia jsou jasné že velká navi, MIBII, nic jiného stejně není.
Je sice koncept s tím velkým displayem z Golfu, ale asi to bude mít až další facelift (T7)
Však dealeři tom nic neví, když se to tají, aby na to nikdo nečekal a prodávalo se, co je.
Zrušit to mohou kdykoliv, ale v plánu to je, tak uvidíme, ale jak říkám, čekat na to znamená akceptovat vysokou cenovku a využití jsou právě ty dálnice. Lidi nadávají na 7Q-DSG a přitom nemají koně! Tak co by chtěli? Potom to furt řadí, když to nemá výkon...
Dynaudio je aspoň pořád evropa, a hraje to i za 10let. Ale kupovat dneska špičku na trhu je sice pěkné, ale kolikrát je to zase china a po pár letech škoda mluvit...
Budik:
Posuvná okna bych nechtěl. Musel jsem mít šoupačky vlevo (jinak furt běháš kolem auta) a to je dobré mít, ale ty šoupací okna jsme použili párkrát jen ze zvědavosti.
Víceméně je Multivan jedno z mála aut, které umíš elektrickýma šoupačkama vyvětrat, kdyže je rozpálené na parkovišti, okamžitě na běžnou teplotu a potom klima je fakt hodně výkonná, to jako klobouk dolů. U všech aut jezdíš okolo 22 a u moře dáváš méně ale v Multivanu 22 i když je u moře 40 a nemusíš ubírat. Chladí to skvěle. A proto ty šoupací okýnka bych už nechtěl, dělá to hluk to větrání, lepší je větrat šíbrem otevřeným na minimum bez hluku a akustického "bubnování" i na dálnici.
R5 byl taky v T5 příčně, i když byl všude jinde podélně Hledal jsi málo...
Ani nevím, jestli má V klassa ty poslední boční okna elektricky vyklápěcí jako to mělo Viano. To potom větrá bez bubnování supr.
Naposledy upravil(a) driver dne pon 19 zář 14:03, celkem upraveno 1 x.
Zákon č.361 o silničním provozu, § 11: Na pozemní komunikaci se jezdí vpravo, PŘI PRAVÉM OKRAJI vozovky. (!)
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28166
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: V vs. Multivan
V konfiguraci 2.0biTDI 4motion + nezavislé topení šíbr nedáš.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time