Auto pro provoz taxi služby
Re: Auto pro provoz taxi služby
v jakejch vy žijete relacích? u nás na maloměstě je nejrozšířeněnjší taxikářské auto Oct. I 1,9 tdi a rozváží to po městě za 50 - 70 kč .. pravda skoro asie..
Re: Auto pro provoz taxi služby
My kdyz vylezem z hospody v "centru" 3, tak dame dva dvacku a ten co to ma nejdal vetsinou 30 ale je pravda, ze ten drozkar ujede tak 6-8 kilometru, aby nas rozvezl.. Halt mala dira Opava.. Jednou, kdyz mi ujel vlak, tak me vezl z Opavy do Ostravy na nadrazi, na navazujici spoj za 500, coz si myslim, ze je za 30 km velmi slusna cena..
Re: Auto pro provoz taxi služby
O pronájem nebo leasing zájem nemám. Poohlédnul jsem se po nabídkách a zvažuji následující:
Rapid
1.6 TDI kolem 50 000 km najeto, zprvu jsem uvažoval i o TSI a přestavbě na plyn, ale něco jsem si k tom načetl a moc se to nedoporučuje kvůli konstrukci motoru (škoda), u víc zajetých mě trochu děsí stav DPF, cenově jsem našel kusy okolo těch 300 tisíc.
Octavia II
1.9 TDI / 1.6 TDI, ideální volba, kdyby se většina nepohybovala kolem najetých 150 000 km (skutečně najetých), 1.9 bez DPF a s menším nájezdem by pak byla úplně ideál, pokud by splňovala předepsaný rok výroby.
Octavia III
Když vynechám TSI a možnost přestavby na LPG, tak zbejvá 1.6 TDI většinou s nájezdem kolem 120-150 tisíc za dva až tři roky.
Kia Cee'd
Nebyl bych ani proti nekoncernovým značkám, ale našel jsem články s popisem problému s prokluzující spojkou po relativně malém nájezdu - ale výskyt zmetku je všude.
Renault Fluence
Tuto volbu skutečně zvažuji, našel jsem skladové vozy i mírně ojeté v uvedeném cenovém rozsahu. Buď naftu (1.5 dCi) nebo benzín 1.6 a přestavět na LPG. Možnost nového auta nebo max. dva roky ojetého se mi líbí, jenom si nejsem jistý, zda jsou uvedené motory připraveny na roční nájezd cca. 50 000 km po dobu cca. 3 let. Ale jinak po pročtení některých recenzí a názorů mi je Fluence sympatický.
Renault Mégane
Takřka to samé jako u Fluence - 1.6 benzín + přestavba na LPG nebo 1.5 nafta. Přijde mi, že je prostornější než Fluence.
Seat Toledo
To samé jako u Rapida, akorát zajímavější prvky výbavy. Plus vizuálně se mi líbí víc než Rapid a vyrábí se taky v MB.
VW Jetta
To samé jako u Rapida, akorát jich moc není.
VW Golf
To samé jako u oktávy. Je to sice srovnatelné jako Octavie, ale přinejmenším vizuálně to vypadá menší a nejsem si úplně jistý s místem vzadu pro pasažéry.
Případně by se dalo uvažovat i o "Hjondé" i30 nebo francouzský 308 (ne ta nejnovější). Mam trochu dilema jestli nafťák s DPF nebo benzín a přestavět na LPG. Nájezd 50-60 tisíc za rok mi přijde dostatečnej pro obojí.
Rapid
1.6 TDI kolem 50 000 km najeto, zprvu jsem uvažoval i o TSI a přestavbě na plyn, ale něco jsem si k tom načetl a moc se to nedoporučuje kvůli konstrukci motoru (škoda), u víc zajetých mě trochu děsí stav DPF, cenově jsem našel kusy okolo těch 300 tisíc.
Octavia II
1.9 TDI / 1.6 TDI, ideální volba, kdyby se většina nepohybovala kolem najetých 150 000 km (skutečně najetých), 1.9 bez DPF a s menším nájezdem by pak byla úplně ideál, pokud by splňovala předepsaný rok výroby.
Octavia III
Když vynechám TSI a možnost přestavby na LPG, tak zbejvá 1.6 TDI většinou s nájezdem kolem 120-150 tisíc za dva až tři roky.
Kia Cee'd
Nebyl bych ani proti nekoncernovým značkám, ale našel jsem články s popisem problému s prokluzující spojkou po relativně malém nájezdu - ale výskyt zmetku je všude.
Renault Fluence
Tuto volbu skutečně zvažuji, našel jsem skladové vozy i mírně ojeté v uvedeném cenovém rozsahu. Buď naftu (1.5 dCi) nebo benzín 1.6 a přestavět na LPG. Možnost nového auta nebo max. dva roky ojetého se mi líbí, jenom si nejsem jistý, zda jsou uvedené motory připraveny na roční nájezd cca. 50 000 km po dobu cca. 3 let. Ale jinak po pročtení některých recenzí a názorů mi je Fluence sympatický.
Renault Mégane
Takřka to samé jako u Fluence - 1.6 benzín + přestavba na LPG nebo 1.5 nafta. Přijde mi, že je prostornější než Fluence.
Seat Toledo
To samé jako u Rapida, akorát zajímavější prvky výbavy. Plus vizuálně se mi líbí víc než Rapid a vyrábí se taky v MB.
VW Jetta
To samé jako u Rapida, akorát jich moc není.
VW Golf
To samé jako u oktávy. Je to sice srovnatelné jako Octavie, ale přinejmenším vizuálně to vypadá menší a nejsem si úplně jistý s místem vzadu pro pasažéry.
Případně by se dalo uvažovat i o "Hjondé" i30 nebo francouzský 308 (ne ta nejnovější). Mam trochu dilema jestli nafťák s DPF nebo benzín a přestavět na LPG. Nájezd 50-60 tisíc za rok mi přijde dostatečnej pro obojí.
Re: Auto pro provoz taxi služby
Ja si myslim, ze naftaku uz smrdi v CR dost, takze bych se primlouval za benzin v plynu. Fluence mi prijde pro ucel taxisluzby ze zminenych vozu asi nejvhodnejsi.
Re: Auto pro provoz taxi služby
Rapid, Golf, Jetta, Toledo, Ceed? Do takovýho taxíku bych v životě nevlezl a kdyby stál první na štaflu, tak radši dojdu blok pěšky a vyberu si jinde. Směšně malý auta.
Proč se bráníš pronájmu?
Proč se bráníš pronájmu?
2.5T, 2x2.0TDI, 2,8DC incoming))
Re: Auto pro provoz taxi služby
V Rapidu a Toledu se nahodou i v zadu sedi hezky. Sice mista na hlavu neni nejvic, ale pohoda. Golf a Ceed uz jsou trochu na hrane, pokud si nekdo vetsi sedne dopredu, ale zase taxikem se nejezdi kdovijake dalky, takze neni problem.
Re: Auto pro provoz taxi služby
Rapid by šel, ale z toho výčtu je pro přepravu schůdná akorát Oktávka, nicméně ...
co se tu moc neřešilo je stáří vozu. Opomenu bludy typu, že svezení je horší ve starším autě. To opravdu není, jede to uplně stejně, tedy pokud vlastník úmyslně neignoruje nějakou technickou závadu.
Fakticky nechcete starší auto protože, může být porád v servisu a to je vaše noční můra. A to nemluvě o automatických převodovkách, nevíte jak se o ně předtím starali.
Potřebujete auto prostorné pro cestující s velkým kufrem a pokud vím to je v rozumném cenovém rozpězí akorát oktávka nebo mondeo. Já radši škůdku, ale počet servisů je v čr malý na to že se jich prodá 1mil za rok, a ani levní už moc nejsou ale co už
Doporučená a osvědčená konf. je automat, aut. klima, okna vše v el., ovládání na volantu
eventuelně kufr v elektrice a couvací kamera, pokud bude mít auto přední senzor, rozhodně i vyhřívané sedačky
další výbava výkon práce ani komfort cestujících neovlivní, bude jen pro vás a nikdo vám ji nezaplatí
nedoporučuji RS apod.
cng také není špatné, ale starší CNG oktávky jsou jen v manuálu a většinou s divnou výbavou, klidně i v holotě, ta 1.4 tsi není nic moc, ale zase je tam nádrž na 50 + 28 kg cng tusím, což dělá dojezd 1200 km teď budou nové s 1.5 a v 7st automatu, ale možná až 2019, tak než bude pěkná ojetina to potrvá
Nájem či ne
nájem má své výhody, někdy dostanete náhradní auto, pokud je to vaše nepojízdné
nicméně je otázka, zdali to převáží tak vysokou cenu
klasicky za 300k je slušná oktávka
na 2 roky počitejte
tak cca 4x destičky (pokud nemá vzadu pakny) 10k
pneu tak za 20k a více (pokud nebudete mít levné čínské sebevražedné )
nějaká další údržba 30k (pozor! v automatické převodovce měňte olej klidně častěji)
celkem vas vyjde asi na 360k
prodáte ji pak si za 120k (pokud za víc, je to váš bonus)
pojisteni za 2 roky (otázka je jestli přiznáte pojistovně účel provozu) 50k
celkem za obdobi 290k
takže i s vysavačem a vonnými stromečky vás to vyjde na 400 za den
což si porovnejte s aktuální nabídkou nájmu za cca 700/den, a konfiguraci vám vnutí co mají (samozřejmě jde o profi nájem pro dopravce s neomezeným nájezdem a plným servisem)
jen je nutné poznamenat, že jde o kalendářní den, takže platíte i když jste doma
nicméně počítám, že auto už máte, tak přeji hodně šťastných kilometrů
co se tu moc neřešilo je stáří vozu. Opomenu bludy typu, že svezení je horší ve starším autě. To opravdu není, jede to uplně stejně, tedy pokud vlastník úmyslně neignoruje nějakou technickou závadu.
Fakticky nechcete starší auto protože, může být porád v servisu a to je vaše noční můra. A to nemluvě o automatických převodovkách, nevíte jak se o ně předtím starali.
Potřebujete auto prostorné pro cestující s velkým kufrem a pokud vím to je v rozumném cenovém rozpězí akorát oktávka nebo mondeo. Já radši škůdku, ale počet servisů je v čr malý na to že se jich prodá 1mil za rok, a ani levní už moc nejsou ale co už
Doporučená a osvědčená konf. je automat, aut. klima, okna vše v el., ovládání na volantu
eventuelně kufr v elektrice a couvací kamera, pokud bude mít auto přední senzor, rozhodně i vyhřívané sedačky
další výbava výkon práce ani komfort cestujících neovlivní, bude jen pro vás a nikdo vám ji nezaplatí
nedoporučuji RS apod.
cng také není špatné, ale starší CNG oktávky jsou jen v manuálu a většinou s divnou výbavou, klidně i v holotě, ta 1.4 tsi není nic moc, ale zase je tam nádrž na 50 + 28 kg cng tusím, což dělá dojezd 1200 km teď budou nové s 1.5 a v 7st automatu, ale možná až 2019, tak než bude pěkná ojetina to potrvá
Nájem či ne
nájem má své výhody, někdy dostanete náhradní auto, pokud je to vaše nepojízdné
nicméně je otázka, zdali to převáží tak vysokou cenu
klasicky za 300k je slušná oktávka
na 2 roky počitejte
tak cca 4x destičky (pokud nemá vzadu pakny) 10k
pneu tak za 20k a více (pokud nebudete mít levné čínské sebevražedné )
nějaká další údržba 30k (pozor! v automatické převodovce měňte olej klidně častěji)
celkem vas vyjde asi na 360k
prodáte ji pak si za 120k (pokud za víc, je to váš bonus)
pojisteni za 2 roky (otázka je jestli přiznáte pojistovně účel provozu) 50k
celkem za obdobi 290k
takže i s vysavačem a vonnými stromečky vás to vyjde na 400 za den
což si porovnejte s aktuální nabídkou nájmu za cca 700/den, a konfiguraci vám vnutí co mají (samozřejmě jde o profi nájem pro dopravce s neomezeným nájezdem a plným servisem)
jen je nutné poznamenat, že jde o kalendářní den, takže platíte i když jste doma
nicméně počítám, že auto už máte, tak přeji hodně šťastných kilometrů
- 970ka
- Mistr volantu
- Příspěvky: 896
- Registrován: pon 25 dub 12:52
- Bydliště: Plzeňský wenkov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Auto pro provoz taxi služby
To jsi se kvůli tomu zaregistroval,aby jsi reagoval na 2,5 roku starej příspěvek? Kuwa to musí být nutkání,nechápu.
Carrera S ,Tesla 3 Highland Performance,Audi Q3 TSi, MB SL Cabrio,MB Sprinter, atd ...
Re: Auto pro provoz taxi služby
zaprvé si netykáme a zadruhé to není můj problém, že něco nechápete a je nad vaše možnosti... opět