Suzuki Vitara vs Mitsubish ASX

Poraďte a nechte si poradit s výběrem nového vozu.
Uživatelský avatar
DoubleSix
Pan Řidič
Příspěvky: 435
Registrován: stř 16 úno 16:33

Re: Suzuki Vitara vs Mitsubish ASX

Příspěvek od DoubleSix »

Já bych se více přikláněl k Suzuki Vitara. Je novější a vypadá lépe.
Uživatelský avatar
řidičBOB
Antiradar FAN
Příspěvky: 27875
Registrován: stř 16 úno 20:26
Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
Kontaktovat uživatele:

Re: Suzuki Vitara vs Mitsubish ASX

Příspěvek od řidičBOB »

Vitaru jsem teď nedávno potkal - v nějaké červené barvě s černou střechou. A byť červená není má oblíbená barva, tak to auto vypadalo docela pěkně. Takže za mne Vitara po vizuální stránce OK.
No pain, no gain.
Vespa time \m/
northwind
Pan Řidič
Příspěvky: 228
Registrován: pon 09 bře 20:31

Re: Suzuki Vitara vs Mitsubish ASX

Příspěvek od northwind »

V dnešní době 1,6l atmosféra (bez kurvítek) to aby člověk pohledal. Taky bych si vybral Vitaru, všechny testy co jsem četl / viděl, tak vyšla důstojně.
Pajaa
Autoškolák
Příspěvky: 61
Registrován: pon 23 bře 14:56

Re: Suzuki Vitara vs Mitsubish ASX

Příspěvek od Pajaa »

northwind píše:V dnešní době 1,6l atmosféra (bez kurvítek) to aby člověk pohledal. Taky bych si vybral Vitaru, všechny testy co jsem četl / viděl, tak vyšla důstojně.
Otázka je, co to je "normální atmosféra". Já si takovej motor představuji jako motor s MPI neboli vícebodové nízkotlaké nepřímé vstřikování paliva, plněno bez turba. Takovej systém oplachuje směsí sací ventily a tudíž je méně náchylný na karbonizaci (zanášení) sacího traktu. Jenže když kouknu na dnešní atmosferické motory tak SkyActive, GDI, i-VTEC a snad prý i tato 1.6 od Suzuki mají přímý vstřik paliva - tedy zde v zanášení sacího traktu žádný rozdíl oproti malému turbomotoru - třeba TSI. Start-Stop systém mají také - opět žádný rozdíl vzhledem k TSI (BTW autobaterie do Vitary bratru za 4500kč dle prodejce, protože jde o speciální Exide pro Start-Stop system). Rozvody pomocí řetězu či řemenu s časováním jedné či obou vaček - opět žádný rozdíl. Suma sumárum mezi dnešní atmosférou a třebas tím TSI je pro mě rozdíl jen v turbu, zbytek kurvítek tam prostě je. Snad jen Dacia Duster stále nabízí klasickou 1.6 což by mohl být MPI motor (nevím jak VTI motor od PSA).

Ještě ohledně té přípravy směsi - mě se celkem zamlouvá TSI řady EA888 III. generace (1.8TSI a 2.0TSI) ten motor má zdvojené vstřikování - MPI při nízkém zatížení (pohodová jízda) a pak přímovstřik při vyšším zatížení. Tedy částečné oplachování tam je a mohlo by to významně přispět k čistotě sacího traktu. Oni to ale udělali kvůli emisím, protože MPI vyjde lépe na pevné částice (saze). Nicméně na tom motoru jsou zase další kurvítka navíc včetně pro mě nepochopitelné plastové olejové vany.
magalanes
Adept autoškoly
Příspěvky: 14
Registrován: pon 19 srp 19:44

Re: Suzuki Vitara vs Mitsubish ASX

Příspěvek od magalanes »

Pajaa: suhlasim.
aj toto Suzuki ma nepriame vstrekovanie, aj Mitsubishi ASX ma nepriame vstrekovanie (benziny).

Ked sme pri tom, jednoduchsi je motor s OHV, ci OHC?
Pajaa
Autoškolák
Příspěvky: 61
Registrován: pon 23 bře 14:56

Re: Suzuki Vitara vs Mitsubish ASX

Příspěvek od Pajaa »

magalanes píše:Pajaa: suhlasim.
aj toto Suzuki ma nepriame vstrekovanie, aj Mitsubishi ASX ma nepriame vstrekovanie (benziny).

Ked sme pri tom, jednoduchsi je motor s OHV, ci OHC?
Asi takto:
OHV:
Obrázek

OHC - typicky 8V:
Obrázek

DOHC - typicky 16V
Obrázek

OHV asi bude jednodušší s vyššími ztrátami, OHC je jednodušší a levnější než DOHC, ale všechny systémy pokud se udělají dobře jsou spolehlivé...
Odpovědět