Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
At delam co delam nemuzu se mezi tema autama rozhodnout.
Leon : adaptivni podvozek, nizsi cena, nejezdi jich tolik, nizsi spotreba, horsi DSG7
Octavia : vyssi vykon, vice mista, DSG 6 ( podle vseho by mela byt lepsi nez DSG 7 ), podle tabulek ne az tak velky rozdil oproti Leonu, drazsi o cca 40 000, daleko vice se kradou, behem posledniho mesice videno cca 15x, tvrdsi podvozek
Prosim o Vase komentare, ktere by mohly pomoct ve vyberu
Leon : adaptivni podvozek, nizsi cena, nejezdi jich tolik, nizsi spotreba, horsi DSG7
Octavia : vyssi vykon, vice mista, DSG 6 ( podle vseho by mela byt lepsi nez DSG 7 ), podle tabulek ne az tak velky rozdil oproti Leonu, drazsi o cca 40 000, daleko vice se kradou, behem posledniho mesice videno cca 15x, tvrdsi podvozek
Prosim o Vase komentare, ktere by mohly pomoct ve vyberu
Re: Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Ja mám momentálne Leon 5F 1.8 TSI DSG7 takže nejaké moje postrehy na túto tému:
Adaptívny podvozok si pokial viem stále môžeš objednať iba v ST, takže ak chceš klasický alebo SC, tak si to buď necháš dorobiť, alebo budeš bez toho. FR podvozok práve komfortný tiež nie je, ale pre mňa je to dobrý kompromis medzi športovosťou a komfortom, ja mám 18", na 17" by to bolo na bežnú jazdu asi lepšie, ale rozdiel je minimálny.
Čo sa týka DSG: ja sa momentálne rozhodujem, či vymením 1.8 TSI za Cupru 280 a jedna vec, ktorá ma odrádza je, že prídem o DSG7, nakolko je podla mňa lepšia ako DSG6, ktorú som testoval v novom Golfe GTi a nadšený som teda vôbec nebol, hlavne správanie na 1. stupni v obmedzovači je teda bieda. DSG6 vie radiť tošku viac agresívne, ale velká výhoda DSG7 je podla mňa odstupňovanie. Od 1 po 5 sú tie prevody výrazne kratšie ako u DSG6 a stále je tam 6 a 7. stupeň na bežné jadzenie a dialnicu, pri 130 točí okolo 2700 otáčok.
Čo sa týka praktickosti, 98% času jazdím v aute sám s prázdnym kufrom, takže pre mňa ťažko hodnotiť, pred tým som mal Ibizu a aj to mi stačilo, aj keď Octavia je praktickosťou niekde inde.
Osobne by som si aj teraz kúpil Leon 1.8 TSI DSG, keby som sa rozhodoval ako ty, ale záleží asi od toho, ako mieru praktickosti potrebuješ.
Inač rozdiel iba 40 000? to sa mi zdá byť strašne málo.
Adaptívny podvozok si pokial viem stále môžeš objednať iba v ST, takže ak chceš klasický alebo SC, tak si to buď necháš dorobiť, alebo budeš bez toho. FR podvozok práve komfortný tiež nie je, ale pre mňa je to dobrý kompromis medzi športovosťou a komfortom, ja mám 18", na 17" by to bolo na bežnú jazdu asi lepšie, ale rozdiel je minimálny.
Čo sa týka DSG: ja sa momentálne rozhodujem, či vymením 1.8 TSI za Cupru 280 a jedna vec, ktorá ma odrádza je, že prídem o DSG7, nakolko je podla mňa lepšia ako DSG6, ktorú som testoval v novom Golfe GTi a nadšený som teda vôbec nebol, hlavne správanie na 1. stupni v obmedzovači je teda bieda. DSG6 vie radiť tošku viac agresívne, ale velká výhoda DSG7 je podla mňa odstupňovanie. Od 1 po 5 sú tie prevody výrazne kratšie ako u DSG6 a stále je tam 6 a 7. stupeň na bežné jadzenie a dialnicu, pri 130 točí okolo 2700 otáčok.
Čo sa týka praktickosti, 98% času jazdím v aute sám s prázdnym kufrom, takže pre mňa ťažko hodnotiť, pred tým som mal Ibizu a aj to mi stačilo, aj keď Octavia je praktickosťou niekde inde.
Osobne by som si aj teraz kúpil Leon 1.8 TSI DSG, keby som sa rozhodoval ako ty, ale záleží asi od toho, ako mieru praktickosti potrebuješ.
Inač rozdiel iba 40 000? to sa mi zdá byť strašne málo.
2K13 Seat Leon 1.8 TSI DSG + KW DCC
2K11 Seat Ibiza Bocanegra 2.0 TDI
2K6 VW Touareg V10 TDI
2K8 Škoda Fabia 1.4 MPI
2K11 Seat Ibiza Bocanegra 2.0 TDI
2K6 VW Touareg V10 TDI
2K8 Škoda Fabia 1.4 MPI
Re: Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Zapomel jsem napsat, ze obe verze jsou kombi.Spartan píše:Ja mám momentálne Leon 5F 1.8 TSI DSG7 takže nejaké moje postrehy na túto tému:
Adaptívny podvozok si pokial viem stále môžeš objednať iba v ST, takže ak chceš klasický alebo SC, tak si to buď necháš dorobiť, alebo budeš bez toho. FR podvozok práve komfortný tiež nie je, ale pre mňa je to dobrý kompromis medzi športovosťou a komfortom, ja mám 18", na 17" by to bolo na bežnú jazdu asi lepšie, ale rozdiel je minimálny.
Čo sa týka DSG: ja sa momentálne rozhodujem, či vymením 1.8 TSI za Cupru 280 a jedna vec, ktorá ma odrádza je, že prídem o DSG7, nakolko je podla mňa lepšia ako DSG6, ktorú som testoval v novom Golfe GTi a nadšený som teda vôbec nebol, hlavne správanie na 1. stupni v obmedzovači je teda bieda. DSG6 vie radiť tošku viac agresívne, ale velká výhoda DSG7 je podla mňa odstupňovanie. Od 1 po 5 sú tie prevody výrazne kratšie ako u DSG6 a stále je tam 6 a 7. stupeň na bežné jadzenie a dialnicu, pri 130 točí okolo 2700 otáčok.
Čo sa týka praktickosti, 98% času jazdím v aute sám s prázdnym kufrom, takže pre mňa ťažko hodnotiť, pred tým som mal Ibizu a aj to mi stačilo, aj keď Octavia je praktickosťou niekde inde.
Osobne by som si aj teraz kúpil Leon 1.8 TSI DSG, keby som sa rozhodoval ako ty, ale záleží asi od toho, ako mieru praktickosti potrebuješ.
Inač rozdiel iba 40 000? to sa mi zdá byť strašne málo.
40000 to vychazi, kdyz zapoctu nabizene slevy... u Leona jsem zaskrtl skoro vsechny priplatky a u Octavie sem se trochu mirnil . Zapomel jsem jeste dodat, ze Leon nema automaticky park. system coz je potreba protoze bude jezdit i pritelkyne
Nad Cuprou jsem taky uvazoval, ale asi takovy vykon nepotrebuju a spise nez pro potrebu by to slouzilo pro lepsi pocit na sourku .
O DSG sem psal jenom na zaklade toho co se pise na netu... problem je, ze si nemuzu ani jedno z tech aut vyzkouset ve zminenych konfiguracich, vsude maji bud manual nebo uplne jine motory. Zkousel sem Leon 1.4 tsi 103kw a Octavii RS TDI
Re: Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Tak keď je ten rozdiel fakt iba 40 000, asi by som bral tú Octaviu RS TSI, predsa len je to 2.0 TSI takže je to o čosi silnejší motor, aj keď Leon bude mať za tú cenu asi lepšiu výbavu... chybu nespravíš ani s jedným, kludne vyber podla sympatií, interiéru, dizajnu...
Výkon Cupry 280 nepotrebuje nikto, ale každý ho chce každopádne nevie sa, kedy bude Cupra dostupná ako ST, takže by si asi musel dlho čakať, aj keď cenovo nebude o moc drahšia ako RS TSI a jazdnou dynamikou je úplne niekde inde.
Výkon Cupry 280 nepotrebuje nikto, ale každý ho chce každopádne nevie sa, kedy bude Cupra dostupná ako ST, takže by si asi musel dlho čakať, aj keď cenovo nebude o moc drahšia ako RS TSI a jazdnou dynamikou je úplne niekde inde.
2K13 Seat Leon 1.8 TSI DSG + KW DCC
2K11 Seat Ibiza Bocanegra 2.0 TDI
2K6 VW Touareg V10 TDI
2K8 Škoda Fabia 1.4 MPI
2K11 Seat Ibiza Bocanegra 2.0 TDI
2K6 VW Touareg V10 TDI
2K8 Škoda Fabia 1.4 MPI
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28158
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Je otázka, k čemu to DSG budeš používat, resp. co bude Tvá domácí silnice... Jestli to budou klikaté okresky, tak jednoznačně 6DSG. Jestli ale bude převažovat dálnice, tak 7. kvalt je prostě k nezaplacení. Nevím, jak tyhle méně výkonné motorizace, ale GolfR točí na 6tku při 160kmh cca 4000ot, což je zbytečně mnoho - vyšší hluk = nižší komofort + vyšší spotřeba.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Myslíš, že keď to budú "klikaté okresky" tak bude jazdiť na hranici adhézie, točiť po obmedzovač a sledovať za kolko milisekund to radí? Áno, niekde na okruhu, alebo pri jazde v štýle P. Jandu je zrejme DSG6 lepšia, ale v reálnom svete - to by som nepovedal.
2K13 Seat Leon 1.8 TSI DSG + KW DCC
2K11 Seat Ibiza Bocanegra 2.0 TDI
2K6 VW Touareg V10 TDI
2K8 Škoda Fabia 1.4 MPI
2K11 Seat Ibiza Bocanegra 2.0 TDI
2K6 VW Touareg V10 TDI
2K8 Škoda Fabia 1.4 MPI
Re: Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Zadne okruhy nebudou, takze milisekundy nehrajou roli. Jenom proste chci auto se kterym se budu moc obcas svizneji projet a zaroven odvest rodinu kam potrebuju
- řidičBOB
- Antiradar FAN
- Příspěvky: 28158
- Registrován: stř 16 úno 20:26
- Bydliště: furt rovně a pak druhý barák vpravo
- Kontaktovat uživatele:
Re: Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Já myslím, že kdo chtěl pochopit, co jsem svým postem myslel, ten to pochopil.
BTW: kdo by chtěl bazírovat na milisekundách, tak ten si zcela jistě DSG kupovat nebude.
BTW: kdo by chtěl bazírovat na milisekundách, tak ten si zcela jistě DSG kupovat nebude.
No pain, no gain.
Vespa time
Vespa time
Re: Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Ja som teda nepohcopil, v čom je ten jednoznačný prínos DSG6 na tej klikatej okreske, ale nevadí.
BTW 265 koňová Cupra ST bude zrejme lacnejšia ako Octavia RS a tá už je o stupeň vyššie ako Octavia RS čo sa týka dynamiky, takže záleží podla toho, či to potrebuješ hneď.
BTW 265 koňová Cupra ST bude zrejme lacnejšia ako Octavia RS a tá už je o stupeň vyššie ako Octavia RS čo sa týka dynamiky, takže záleží podla toho, či to potrebuješ hneď.
2K13 Seat Leon 1.8 TSI DSG + KW DCC
2K11 Seat Ibiza Bocanegra 2.0 TDI
2K6 VW Touareg V10 TDI
2K8 Škoda Fabia 1.4 MPI
2K11 Seat Ibiza Bocanegra 2.0 TDI
2K6 VW Touareg V10 TDI
2K8 Škoda Fabia 1.4 MPI
Re: Seat Leon 1.8 TSI DSG vs Skoda Octavia RS 2.0 TSI
Jdi do RS. Mam stejne potreby jako Ty: rodinny prostorny vuz, ktery ale dokaze jet velice svizne az sportovne, kdyz budes sam. Ja sel sice do manualu, ale s DSG jsem pred koupi taky neco najel. Ta prostornost (a nemyslim jenom kufr) je proste pro bezny zivot strasne prijemna, je to fakt velky auto, a pritom neni tezky. Ta tvrdost podvozku me sice trochu zaskocila, ale to k tomu proste patri, ja si zvykl po par dnech. Do manualu jsem sel kvuli spotrebe, s DSG jsem jezdil skoro o 2 litry vic. Po skoro mesici mam s manualem dlouhodobou 9,6 - a to vcetne zatezovych testu a zkouseni maximalky po zajeti.